Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přídavná jména přivlastňovací v projevech žáků staršího školního věku
Štěpánová, Dagmar ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Nedvědová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem přídavných jmen přivlastňovacích v projevech žáků staršího školního věku. Práce si klade za cíl zjistit, zda a případně jakým způsobem žáci tvoří přídavná jména přivlastňovací a jak jim konkuruje užití posesivního genitivu. Druhotným cílem práce pak je návrh vlastního didaktického materiálu, který vychází z výsledků výzkumného šetření. Základ teoretické částí tvoří především vymezení pojmu přivlastňovací přídavná jména včetně kapitol věnujících se nestandardním či obtížnějším tvarům jako jsou například přivlastňovací přídavná jména tvořená od cizích vlastních jmen či produktivní nářeční tvar s ustrnulou příponou -ovo. V teoretické části autorka taktéž čerpá z odborných článků, které se tématu práce dotýkají, kromě morfologie přivlastňovacích přídavných jmen se věnuje i jejich syntaxi. Teoretická část současně popisuje přídavná jména přivlastňovací v kurikulárních dokumentech, didaktice a v neposlední řadě také v učebnicích, které byly mapovány pomocí deskriptivní analýzy. Praktická část sestává z analýzy 110 slohových pracích žáků 7. ročníku základní školy, ve kterých autorka hledá užití přivlastňovacího přídavného jména či posesivního genitivu. Navazující výzkum, ve kterém autorka analyzuje 224 didaktických testů, má pak za úkol dané poznatky zpřesnit a...
Expoze reklamy na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze
Baraník, Petr ; Barták, Miroslav (vedoucí práce) ; Petruželka, Benjamin (oponent)
Východiska: V období dospívání se u jedince vytváří vlastní životní styl, dochází k sebeuvědomění a formování identity člověka. Děti v tomto období často experimentují, negují rady a názory dospělých. Reklama na alkohol formuje pozitivní vztah k alkoholu napříč věkovými skupinami. Jedinci v období dospívání hledají nová přátelství, dobrou náladu, vyhledávají únik od stresu, úzkosti a povinností. Právě reklama na alkohol nabízí návod a doporučení k užívání alkoholu. Reklama na alkohol neupozorňuje na negativní důsledky užívání alkoholu a rizika vzniku závislosti. Cíle: Popsat a analyzovat souvislost mezi vlivem reklamy na alkohol, názorem a zkušeností žáků druhého stupně základní škol na užívání alkoholu. Zhodnotit vystavení reklamě na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze. Zjistit, jaký vliv má reklama na alkohol na názory a chování žáků. Analyzovat povědomí žáků o rizicích spojených s konzumací alkoholu. Metody: Bakalářská práce má charakter kvalitativního výzkumu, výzkumným nástrojem je průřezové dotazníkové šetření. V období května a června 2023 bylo osloveno 35 základních škol na území hlavního města Prahy, z toho 9 základních škol bylo ochotno se zúčastnit. Výběrovým souborem bylo celkem 158 žáků a žákyň z osmých a devátých ročníků. Z toho výběrovým souborem 145 odevzdaných...
Integrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Kronovetrová Fingerová, Markéta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem integrované výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit možnosti a limity realizace této výuky. Podklady byly získávány prostřednictvím akčního výzkumu na ZŠ Na Rohu1 , kde autorka této práce celý rok učila ve třech osmých třídách. Pro tyto třídy navrhovala lekce založené na principech integrace složek českého jazyka, konstruktivismu a komunikačním principu. Ty dokumentovala a reflektovala. Druhotným cílem této práce bylo sledovat možnosti provádění samostatného akčního výzkumu v běžných podmínkách a na běžné základní škole, kde by se tento druh výzkumu mohl stát prostředkem k profesnímu rozvoji učitelů. Základ teoretické části práce tvoří kapitoly zabývající se mapováním různých koncepcí výuky českého jazyka a současné situace v České republice i v zahraničí. Na ně navazují kapitoly, které se zabývají principy, na jejichž základě byly stanoveny zásady pro tvorbu jednotlivých lekcí. Pozornost byla věnována též popisu zásad akčního výzkumu. Byly použity české i zahraniční zdroje. Gros empirické části je založeno na dokumentaci k jednotlivým lekcím. Celkově jich bylo vytvořeno 19, z toho 9 je zde podrobně zdokumentováno a reflektováno. Data byla získána ze dvou dotazníků, analýzy výstupů, skupinových rozhovorů s žáky,...
Budíškovicemi křížem krážem. Pracovní listy pro 2. stupeň ZŠ. (teoreticko - projektová práce)
BASTLOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zabývá teorií účinného tvoření pracovních listů, jejich formami a účely pro žáky druhého stupně základní školy. Dotýká se také významu regionálního tématu v obsazích základního vzdělávání s odkazem k dokumentu RVP ZV. Jedna z kapitol obsahuje představení jednotlivých míst a památek obce Budíškovice na jihu Čech. Na základě těchto památek jsou pak postaveny jednotlivé okruhy a úkoly pracovních listů Budíškovicemi křížem krážem, díky kterým se žáci dozvídají nové a zajímavé informace o obci. Součástí projektové části práce je popsání konkrétních listů, jejich grafická podoba a evaluace.
Vliv hudby na utváření identity žáka na 2. stupni ZŠ
Viktorinová, Barbora ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠ
Kritická místa v pravopise na 2. stupni ZŠ
Choutková, Simona ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickými místy v pravopise na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je získat přehled o pravopisných dovednostech žáků jedné konkrétní základní školy a na základě srovnání mezi jednotlivými ročníky zjistit, jaké pravopisné oblasti žákům činí největší potíže. Pro zjišťování pravopisných dovedností žáků je využit diktát, doplňovací cvičení a tvůrčí psaní. Různé formy byly zvoleny proto, že předpokládáme, že žáci nechybují ve všech typech pravopisných cvičení stejně. V teoretické části je pravopis popsán jak z hlediska lingvistického, tak z hlediska didaktického. V praktické části je nejprve uvedena metodologie výzkumu a jsou stanoveny předpoklady, které jsou zhodnoceny v závěru práce. Po popisu metodologie následují samotné výsledky výzkumu, které jsou pro přehlednost rozděleny podle jednotlivých ročníků a podle druhů pravopisných jevů. Zvlášť jsou komentovány výsledky tvůrčího psaní. V rámci výzkumu bylo také zjišťováno, jak se k výuce pravopisu staví učitelé českého jazyka, jak osvojování pravopisu probíhá a zda žáci považují pravopisné dovednosti za důležité. Náš hlavní předpoklad, že žáci 9. ročníku budou vykazovat výrazně lepší pravopisné dovednosti než žáci 6. ročníku, se ve většině pravopisných oblastí naplnil, nicméně určité pravopisné jevy zůstávají problematické po celý 2....
Total Physical Response in Different Age Groups
Pinkasová, Markéta ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
Analýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
RESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...
Zdravý životní styl u žáků druhého stupně vybrané pražské základní školy
Rašovský, Matěj ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce Zdravý životní styl u žáků druhého stupně vybrané pražské základní školy byla zpracována za cílem zjištění zdravého životního stylu žáků dané skupiny, tedy žáků druhého stupně pražské školy. K tomuto zjištění byla použita standardní metoda CINDI Health Monitor, díky které je možno srovnat napříč věkovými skupinami zdravý životní styl lidí. Tato metoda v sobě zahrnuje standardní sadu otázek, na které probandi odpovídají dichotomicky čili ano-ne. Náš výzkum byl ještě doplněn o otázky specifické pro naši věkovou skupinu. Tyto otázky byly vyhodnoceny procentuálním zastoupením kladných odpovědí a srovnány s již proběhlými výzkumy napříč věkovými skupinami. Konkrétně se skupinou studentů a dospělých tedy starších 25 let. Z hlediska statistiky byla použita také korelace, které lépe vystihla vztah mezi danými věkovými skupinami. Dalším cílem této práce bylo pak na základě průniku výsledků v teoretických východiscích navrhnout doporučení pro ozdravění zdravotního stylu žáků, kteří byli zapojeni do výzkumu této práce. Vybraná skupina žáků má zdravotní styl na dobré úrovni, což může být dáno lokalitou školy a také její kulturou, neboť zde dochází mnoho sportujících žáků. Zásadní doporučení žákům je omezit přísun cukrovinek, které mají nízkou výživovou hodnotu, a také uzenin, které jsou u...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.