Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Falzet jako hlavní princip při strukturaci mužského pěveckého hlasu Sonda do literatury pěvecké pedagogiky 20. století
Filippi, Lukáš ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Hilscherová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí falzetu při strukturaci mužského pěveckého hlasu. Konkrétně je sondou do české i světové pěvecké literatury 20. století a do toho, jak její autoři nahlíží na roli hlavového rejstříku při pěveckém tréninku. Kritériem pro výběr níže uvedené pěvecko-pedagogické literatury bylo, zda tyto knihy spatřují falzet jako zásadní prvek při školení mužských hlasů. Z českých pedagogů zde autor uvádí myšlenky Antonína Maříka, Jiřího Bara, Rudolfa Vaška a Přemysla Kočího. Z cizojazyčných autorů je zde zastoupen Anthony Frisell. Autor v práci uvádí myšlenky a pedagogické koncepty, které v knihách chápe jako zásadní. Práce na základě citací objasňuje názory, které jsou společné všem anebo většině výše zmíněných autorů, a naopak poukazuje na to, když se v nějaké publikaci objeví názor výrazně odlišný či radikální. Pedagogické postupy uvedených autorů pak autor srovnává s metodou výcviku hlasu přes hrudní rejstřík, kde kromě zmíněné literatury vychází z vlastních zkušeností ze studia klasického zpěvu na Pražské konzervatoři. Práce si zároveň klade za cíl shrnout a porovnat chápání pojmů jako je rejstřík, hlavový tón, fistule, falzet, voix mixte či falsetto di petto. Autor na konci práce uvádí názory uvedených autorů na roli, kterou hraje ve školení pěveckého hlasu mluva a mateřský...
Život a dílo Josefa Matyáše Wolframa se zaměřením na operu Bergmönch
Pavlis, Matouš ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Hilscherová, Lucie (oponent)
Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s osobností Josefa Wolframa, hudebního skladatele a někdejšího teplického purkmistra. Za použití dobové literatury a periodik je popsán skladatelův život a dílo. Zvláštní důraz je kladen na formální a obsahovou analýzu opery Bergmönch, na rozboru jejíchž vybraných částí jsou prezentována specifika Wolframova hudebního vyjadřování. Práci uzavírá popis skladatelova odkazu a snahy o jeho navrácení do veřejného povědomí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.