Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv hudby na utváření identity žáka na 2. stupni ZŠ
Viktorinová, Barbora ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠ
Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením
Viktorinová, Barbora ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením Hlavním tématem diplomové práce jsou postoje žáků na prvním stupni běžné základní školy k integraci spolužáků se zdravotním postižením. Práce se okrajově dotýká i postojů rodiny a pedagogů k integraci. Teoretickým východiskem je vymezení pojmu integrace, její definice a legislativní úprava. Pozornost je zde věnována i zdravotnímu postižení, osobnosti jedince se zdravotním postižením a přístupům společnosti ke zdravotnímu postižení. Dále jsou zmíněna specifika integrativního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zmapovat postoje žáků k integraci, jejich pocity ve třídě, kde probíhá integrace, a vnímání práce třídního pedagoga. V práci je použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníku. Klíčová slova: Postoje, školská integrace, inkluze, osoby se zdravotním postižením, specifika vzdělávání.
Vývoj české křesťanské hudby po 2. vatikánském koncilu
Viktorinová, Barbora ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem české křesťanské hudby po Druhém vatikánském koncilu. Zaměřuje se na rozlišení pojmů duchovní a liturgická hudba. Srovnává, jak se proměňovalo vnímání liturgické hudby od židovského náboženství, přes rané křesťanství, středověk a novověk, až po začátek Druhého vatikánského koncilu. Věnuje se také samotnému Druhému vatikánskému koncilu, jeho přínosu, a jakými změnami přispěl v oblasti liturgické hudby. Zaměřuje se na používání liturgické hudby v českých zemích a seznamuje s pravidly pro používání liturgické hudby, která se týkají především mší svatých za doprovodu kytary či jiných nástrojů než varhan. Zároveň práce zmiňuje mše svaté s dětmi. Dále se práce zaměřuje na reakci na Druhý vatikánský koncil ze strany Petra Ebena a jeho Truvérské mše. Na to navazuje popis křesťanských kapel těsně po Druhém vatikánském koncilu - Ztracené kapely a skupiny Učedníci. Práce se také věnuje současnému vývoji české křesťanské hudební scény. Zahrnuje popis některých křesťanských schol od počátku nového tisíciletí, mezi něž patří Kapela Příchovice, Schola brněnské mládeže a skupina Adorare. V práci jsou popsány materiály pro výběr písní pro liturgii i jiné příležitosti. Práce zahrnuje výčet dostupných zpěvníků, obsahuje příklady výběru písní, a databázi českých křesťanských písní...
Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením
Viktorinová, Barbora ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením Hlavním tématem diplomové práce jsou postoje žáků na prvním stupni běžné základní školy k integraci spolužáků se zdravotním postižením. Práce se okrajově dotýká i postojů rodiny a pedagogů k integraci. Teoretickým východiskem je vymezení pojmu integrace, její definice a legislativní úprava. Pozornost je zde věnována i zdravotnímu postižení, osobnosti jedince se zdravotním postižením a přístupům společnosti ke zdravotnímu postižení. Dále jsou zmíněna specifika integrativního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zmapovat postoje žáků k integraci, jejich pocity ve třídě, kde probíhá integrace, a vnímání práce třídního pedagoga. V práci je použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníku. Klíčová slova: Postoje, školská integrace, inkluze, osoby se zdravotním postižením, specifika vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.