Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 737 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Architektura a umění
Lackovičová, Lenka ; Zezula, Adam (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Cieľom záverečnej práce je architektonická štúdia novostavby Mestskej galérie Litomyšl, nakoľko súčasné priestory Mestskej galérie prinášajú množstvo problémov pri vystavovaní. Po dôkladnej analýze širšieho centra mesta bola vybraná vhodná parcela, na ktorej bol následne navrhnutý objekt galérie. Nová budova galérie má oproti pôvodnej väčšie výstavné plochy, kompaktný provoz, bezbariérové riešenie, viac priestoru pre výuku a spoločenské podujatia a v neposlednej rade sú vytvorené priaznivé mikroklimatické podmienky na vystavovanie umeleckých diel.
Umělecké zobrazení scény
Benda, Jan ; Tóth, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat vybrané metody nerealistikého uměleckého zobrazení (cell shading, pencil sketch shading, watercolor shading) a napodobit dané techniky při vykreslování objektů ve 3D prostoru s použitím knihovny OpenGL. Oblastí využití těchto technik je široké - od grafických aplikací, přes počítačové hry až po animované filmy. Tato práce popisuje návrh a implementaci těchto technik: cell shading, skica tvořená tužkou a akvarelová malba.
LABORARTORY BRNO
Bukatovič, Tomáš ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Objekt je inspirován internetovým fenoménem zvaný crowdfunding. Kdokoli kdo dokáže veřejnost zaujmout svou vizí, má možnost realizovat zde svůj projekt. Ať už se jedná o umělecký prvek nebo techniku. nápady se stávají skutečností a Laborartory je posouvá dál do skutečného světa. Hlavní účel je ale šířit kreativitu a nápady skrze veřejnost, protože v tom spočívá potenciál Brna. Jako město výstaviště a technologického rozvoje.
Umělecká škola v Brně
Smička, Matěj ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Z dříve vypracované studie v předmětu AG32, vznikla následující bakalářská práce, která tuto studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce má název Umělecká škola v Brně. Pro toto téma bylo uděleno místo stavby Kraví Hora, Brno, Veveří. Koncept byl do jisté míry ovlivněn svažováním terénu, který se snaží napodobit kaskádovitým umístěním objektů. Nedaleko pozemku se na severní straně nachází zahrádkářská kolonie, na jižní tenisové haly, na východní Budovu Z, Fakulty stavební v Brně a na západní park Kraví hora s hvězdárnou. Hlavní ideu tohoto projektu bylo vytvořit objekt za pomocí geometrie - výsledkem jsou tedy tři hmoty - výseče, které jsem získal průnikem několika různých kruhů a elips. Uspořádání objektů i střední amfiteátr ještě umocňují kaskádovitost. Škola má funkci vzdělávací s přidanou funkcí kulturně-vzdělávací, jelikož součástí je i polyfunkční sál a galerie výtvarného umění.
FaVU
Fickerová, Hana ; Cenek, Filip (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Práce reflektující studium na umělecké škole.
Cluster World
Delong, Marek ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám především všudypřítomností internetu a informačních technologií, zhroucením fyzického prostoru v síťové kultuře a nekonečnou reprodukovatelností a proměnlivostí digitálních materiálů, nicméně i jejich zpětným aplikováním do výstavního prostoru. Věnuji se rovněž změně podstaty autorství, tedy situací, kdy se poté, co se umění zaznamená a vystaví na internetu, stává „materiálem v oběhu“. Autorství díla je takřka nedohledatelné, stejně jako jeho původní kontext. Umělecký výstup se mění z auratického předmětu na soubor (file), který podléhá architektuře sítě. V posledních dvou desetiletích se radikálně změnil vztah mezi obrazem a textem, jazykem a významem, tělem a prostorem, subjektem a objektem. Úkolem umění již není vytvářet jedinečná, originální díla, ale pohlížet na stávající zásoby obrazů, objektů a prostorů jako na jevy zbavené subjektu.
Starý obchodní dům Breda
Mlýnková, Petra ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá, jak už sám název napovídá, bývalým obchodním domem, nyní zvaným „Stará/ý Breda“, který byl vybudován v roce 1927-28 v tehdejším hlavním městě rakouského Slezska, tedy v Opavě. Obchodní dům je architektonickým skvostem, jiný obchodní dům tohoto typu v celém bývalém Československu budete hledat jen stěží. Již v roce 1972 byl prohlášen za kulturní památku. My ho dnes můžeme chápat jako vcelku přesné svědectví o tom, čím město Opava bylo před sto lety, jak se postupně měnilo a čím je dnes. Budova a její osud je také pro samotné Opavany aktuálně velmi řešeným tématem, jelikož se každému ve spojitosti s domem vybaví příjemné pocity a vzpomínky na zážitek nakupování v jeho prostorách. Lidmi často skloňovaným je pak v této souvislosti centrální prostor pod kopulí prosvětlený sklobetonovými tvárnicemi. Spolu s vitrážemi, nasvícenými vitrínami a s vrzajícími dřevěnými stupni velkého schodiště nabízí návštěvníkům opravdu jedinečnou atmosféru a zážitek. Důvod, proč v každém člověku budova samotná zanechá silnou stopu nostalgie je zcela zjevný a nesporný. Jedná se o stavbu nesmírné architektonické kvality, kterou zde slezský rodák z Krnova, známý jako vídeňský architekt Leopold Bauer, zdejším lidem skrze jeho tvorbu dopřává. Ačkoliv není pochyb, že byl Bauer ve svém oboru géniem, o čemž jsem se mohla v rámci své práce a výzkumu stále znova přesvědčovat, nesmíme opomenout fakt, že realizace byla možná jen a pouze díky bohatství a iniciativě Davida Weinsteina, obchodníkovi a majiteli společnosti Breda&Weinstein. Ten si však budovu a její slávu moc dlouho neužil, když vezmeme v potaz místo, kontext, dobu a fakt, že byl Weinstein židovského původu. Krutý osud tak postihl jeho rodinu, stejně tak jako tehdy téměř všechny Židy (nejen) v Opavě. V roce 1945 pak Opava při Ostravsko-opavské operaci téměř celá lehla popelem a po válce zde zase byli přítěží Němci, kteří měli být úplně odsunuti z Československa. V tu dobu byl dům označen za německý, protože Breda s Weinsteinem přeci mluvili německy. Následovala tak privatizace a s tím spjaté další změny v majetkových, ale i dispozičních záležitostech budovy. V roce 1994 ke všemu tomu neštěstí budovu získal „v akci“ místní podnikal Kolek, což pro Bredu znamenalo cestu do úplné záhuby, postupně se stala tržnicí a skladištěm levného zboží, byla svědkem různých absurdit spojených s 90. léty a začátkem nového tisíciletí. Dokonce zde vznikl i požár, kvůli kterému jinak světlý beton kopule zčernal. Od roku 2012, kdy byl dům uzavřen a odstaven mimo provoz, už jen chátral. Také se ocitl v insolvenčním řízení. V očích a srdcích hrdých Opavanů však budova stále zanechává silné uznání a pocity, které nedovolily nechat budovu ladem, lidé vytvářeli dlouho takový nátlak na politiky z města, až se během mé předdiplomové práce, v prosinci 2021 schválilo odkoupení budovy na zasedání zastupitelstva. Tento krok však otevřel další a další otázky a problémy. Nikdo totiž neví, co teď. Chybí záměr. Jen je jasné, že rekonstrukce bude velmi finančně náročná. Svou prací založenou na analýzách z minulého semestru a na prostudování podkladů dostupných výzkumů, se snažím městu ukázat, jak by s budovou mohlo naložit.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Nedecký, Matúš ; Ruller, Ivan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cielom bolo ponuknut umelcom priestor na tvorbu, kde by sa mohli inspirovat a realizovat.
HUMAIN – o designu, umění, humanitních vědách a umělé inteligenci
Matějová, Alina ; Kořínek, David (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Umělá inteligence je symptomem budoucnosti osmdesátých let, technologickým fenoménem ezoterizovaným miliony řádků kódu, duch ve stroji, umělec generativního designu, strašák dystopického surrealismu. O umělé inteligenci se mluví již dlouhou dobu v různých oborech od informačních a komunikačních technologií přes sociologií a politické vědy po design a umění. Český vědecký fetišismus si pečlivě chrání hranice svých oborů a vymezuje, kdo jsme my a kdo ti ostatní, kde designéři nemají co říct k práci antropologů a už vůbec ne programátorů, kteří zase naopak nemají nic vědět o filozofii nebo mikrobiologii. Projekt HUMAIN a s ním spjatá konference si klade za cíl jít proti těmto zažitým cestám a hledat společné narativy a styčné body v oblastech designu, humanitních věd a umění. Nejde mu o terminologické zmnožení ani o mezioborovou nivelizaci. HUMAIN je platformou pro hledání společného jazyka a navazování spolupráce. Nechceme, aby budoucnost psal William Gibson, chceme, aby byla reflektována z co nejvíce možných úhlů pohledu a umožnila tak co největší emancipaci všem – lidem, robotům, planetě.
LABORARTORY BRNO
Kamená, Markéta ; Františák, Luboš (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Galerie architektury a moderního umění pojednaná jako zástavba nárožní proluky. Parcela sevřená do ostrého úhlu mezi třídami Koliště a Milady Horákové spolu se stavebním programem vyžaduje atypické urbanistické řešení. Návrh je koncipován jako dva provozně samostatné objekty, galerie a dům umělců, navazující na otevřené uliční řady. Společné prostory, jako jsou kavárna, přednášková místnost nebo výstavní terasa, jsou umístěny ve střední spojující části. Objekty se rozevírají a vytvářejí tak dvoranu – důstojný nástupní prostor. Návrh je řešen bezbariérově a s ohledem na principy trvale udržitelného rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 737 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.