Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace mládežnických organizací populistických hnutí v České republice
Štěrbová, Adéla ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se věnuje problematice komunikace mládežnických organizací populistických hnutí ANO 2011 a hnutí Svoboda a přímá demokracie. Problematika komunikace mládežnických organizací populistických hnutí je důležitá zejména z důvodu potenciálu těchto organizací cílit na konkrétní voličský segment. Cílem práce je za pomoci kvalitativní metody hloubkových rozhovorů a kvalitativní obsahové analýzy identifikovat, jaký vztah z hlediska komunikace plní vybrané mládežnické organizace vůči mateřským stranám a co charakterizuje komunikaci těchto mládežnických organizací navenek. Koncept populismu platí v akademické debatě za nejednoznačný a postrádající univerzálně platnou a všemi přijímanou definici pokrývající všechny jeho aspekty. Práce představuje různé přístupy k vnímání populismu, přičemž se přiklání k chápání populismu jako komunikačního stylu, který se v kontextu cílů diplomové práce jeví jako nejrelevantnější, a definuje jeho stěžejní prvky, které se odráží v následné operacionalizaci výzkumných otázek. Vedle prezentace rozdílných přístupů ke studiu populismu a identifikaci jeho klíčových prvků jsou představeny i teorie a funkce mládežnických organizací, a také teorie, vývoj a typologie politických stran včetně propojení jednotlivých typů stran s konceptem populismu a zasazení hnutí ANO a SPD do...
Diskurzivní analýza předvolebních kampaní populistických stran v ČR
Hruška, Matouš ; Slačálek, Ondřej (vedoucí práce) ; Bíba, Jan (oponent)
V předčasných volbách do poslanecké sněmovny 2013 uspěla v České republice hned dvě populistická hnutí - ANO a Úsvit přímé demokracie. Tato práce se věnuje analýze populismu těchto hnutí. Mezi klíčové otázky patří, jakým způsobem tito aktéři konstruují pojmy elita, lid a jaké je jejich vlastní sebepojetí. K samotné analýze jsou pak využité vybrané nástroje diskurzivní analýzy. Kromě analytické části práce se věnujeme i shrnutí teoretického zkoumání populismu a předpokladů existence tohoto fenoménu i v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values
Burianová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V akademickém světě je pořadům o vaření věnována jen malá pozornost. Spíše se k tomuto tématu vyjadřují média a široká veřejnost. Jelikož jsou ovšem pořady o vaření velmi rozšířeny, je vhodné se na ně zaměřit i v odborných pracích. Tato diplomová práce se snaží o teoretické zakotvení pořadů o vaření jakožto specifického žánru. V analytické části poté zkoumá jeden z významných aspektů pořadů o vaření - osobnosti kuchařů v nich účinkujících. Nejprve je v práci provedeno teoretické zarámování pořadů o vaření. Práce se věnuje popisu teoretických oborů zabývajících se jídlem a také nastiňuje teorie, které popisují procesy probíhající v současném kulturním diskurzu. Následuje popis reality TV a reality shows. Historie pořadů o vaření sahá k počátkům pravidelného televizního vysílání. Nejvýznamněji v této oblasti zapůsobila až televizní stanice Food Network na konci dvacátého století. Konkrétní významné pořady o vaření ze světové i české produkce jsou přiblíženy v práci také. V práci byl vytvořen nový, unikátní termín - TV chefs' values. Vyjadřuje faktory vlastní televizním kuchařům, které jsou potřebné pro jejich úspěch v televizním prostředí. Tyto faktory vzešly z výzkumu popsaného v analytické části práce a jsou jimi přirozenost kuchařů při účinkování v pořadu, smysl pro humor, láska k jídlu a vzdělání...
Politický marketing hnutí ANO a strany TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny 2017, politický marketing hnutí ANO a koalice strany TOP 09 a hnutí STAN ve volbách do Evropského parlamentu 2019: komparativní studie
Posejpalová, Pavlína ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá politickým marketingem vybraných politických subjektů na české politické scéně. Primárním cílem je analyzování a následná komparace politického marketingu hnutí ANO a strany TOP 09 před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a hnutí ANO a koalice strany TOP 09 a hnutí STAN před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Dílčím cílem práce je pochopení odlišnosti mezi parlamentními a evropskými volbami, tedy volbami prvního a druhého řádu, ale také pochopení odlišnosti ve financování volebních kampaní před zmíněnými volbami. Z pohledu metodologie je diplomová práce koncipována jako komparativní případová studie zkoumající dvoje rozdílné volby v České republice. Teoretická část práce představí politický marketing, vybraný model politického marketingu, volební kampaně a volby prvního a druhého řádu. V analytické části práce dojde k analýze volebních kampaní vybraných politických subjektů. Kampaně budou v závěru práce komparovány.
Vývoj a volební úspěšnost vybraných populistických stran a hnutí v České republice a ve Spojeném království v letech 2010-2019
Marxová, Barbora ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá sledováním vývoje a úspěšnosti vybraných populistických stran a hnutí v České republice a Spojeném království a porovnání této úspěšnosti v daných zemích. Práce se zaměřuje na rozmezí let 2010 až 2019, přičemž zejména rok 2010 je v obou zemích z hlediska volebních výsledků zlomový. V první části práce je nastíněno teoretické pozadí studia populismu a různá pojetí chápání konceptu. Představena je takzvaná minimální definice populismu a tři základní aktéři populismu, jež poté slouží pro identifikaci jednotlivých populistických subjektů. Druhá a třetí část práce pojednávají postupně o situaci v České republice a ve Spojeném království. Identifikovány jsou populistické strany a hnutí, které působí na celostátní úrovni a jimž se v uvedených zemích ve vymezených letech podařilo získat výraznější volební výsledky v místních parlamentních volbách, nebo ve volbách do Evropského parlamentu. U jednotlivých stran je popsán nejprve jejich vývoj a působení na politické scéně, poté je zhodnocena jejich úspěšnost v příslušných volbách v daných zemích. Následně jsou analyzovány materiály strany, jako například programy, webové stránky, či výroky lídrů, na kterých jsou ukázány jednotlivé projevy populismu u těchto subjektů. Nakonec jsou tyto populistické strany a hnutí porovnány...
Euroskepticismus v České republice
Gřešák, Dominik
Euroskeptické myšlenky se v České republice (dále jen „ČR“) začaly více šířit zejména od ratifikace Lisabonské smlouvy a posilovaly s přibývajícími globálními problémy, které tomuto jevu nijak nepomohly. Negativní názory politiků na EU mohou posléze podrývat důvěru českých občanů k EU a mají i dopad na celkový vztah ČR s touto evropskou politicko-ekonomickou unií. Diplomová práce nabídne výčet a rozbor konkrétních euroskeptických témat v ČR. Výzkum tak prozkoumá aktuální politickou situaci v ČR ve vztahu k euroskepticismu a jeho výsledky poskytnou pohled na to, jak se euroskepticismus projevuje v politickém diskurzu českých politických stran, jež se dostaly v parlamentních volbách v roce 2017 do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Práce bude analyzovat euroskeptickou situaci v ČR na politické úrovni za rok 2018 a bude se soustředit na přiblížení negativních zmínek o EU, jejichž adresáty jsou výše uvedené české politické strany.
Lokalismus versus globalismus. Analýza vybraných environmentálních témat ve volebním programu ČSSD, ANO a KDU-ČSL a jejich realizace v letech 2013-2017.
Lehečková, Michaela ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Diplomová práce se věnuje environmentální politice, kterou razila vládní koalice ve složení ČSSD, ANO a KDU-ČSL v letech 2013-2017. Zkoumaným tématem je reakce na probíhající globální změnu klimatu projevující se v kontextu České republiky v podobě sucha. Práce analyzuje volební programy politických subjektů a následnou vládní politiku koalice ve smyslu policy - politics. Práce si klade za cíl zhodnotit do jaké míry se dané politické subjekty věnovaly zkoumaným environmentálním tématům ve svých volebních programech při volbách do poslanecké sněmovny v roce 2013 a jaký prostor dostalo řešení problému globální klimatické změny a fenoménu sucha u politických stran v rámci společné vládní politiky. Součástí práce je i pokus o zařazení politických subjektů do klasifikačního schématu lokalismus - globalismus.
ANO 2011 a SPD pohledem teorií populismu
Kohout, Stanislav ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje skrze obsahovou analýzu a teorií populismu Case Mudda jedny z nejúspěšnějších hnutí v České republice - ANO a Svobodu a přímou demokracii - Tomio Okamury. Cílem práce je určit, nakolik jsou obě hnutí pohledem výše uvedené teorie populistická, a v čem se jejich populismus odlišuje. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První - teoretická část je věnována konceptu populismu. V této části práce představuji tři nejvýraznější proudy výzkumu populismu: 1) populismus jako politický (komunikační) styl 2) populismus jako strategie a 3) populismus jako ideologie. Druhá - analytická část práce zahrnuje metodologii, ve které určím kritéria pro stanovení toho, co je populismus, k čemuž využiji populistické jádrové znaky definované Franciscem Pannizou a Casem Muddem. Následně podrobím obsahové analýze programatiku a mediální reprezentace zahrnující sociální síť Facebook obou politických subjektu. Analýza přinesla zjištění, že ANO a SPD - Tomio Okamury ve svých mediálních reprezentacích naplňují kritéria všech tří jádrových znaků a lze je tedy označit za populistické. V programech hnutí se objevují všechny tři jádrové znaky pouze u SPD, které je ve svých populistických vyjádřeních celkově radikálnější.
Vládní krize 2017 optikou českých celostátních deníků
Marek, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
krizí 2017 vliv vlastnictví daných médií. Analyzováno je pět českých celostátních deníku, nichž dva byly před vložením do svěřeneckého fondu v majetku Andreje Babiše, tedy jednoho ze dvou hlavních aktérů krize. Ke zkoumání mediálních obsahů je použita základní kvantitativní obsahová analýza a data jsou následně interpretována je, že určitý dopad na obsah vlastnictví má. Ze strany Mladé fronty a Lidových novin je možné pozorovat náznaky stranění Andreji Babišovi na úkor Bohuslava Sobotky. Například Deník je vůči Babišovi naopak znatelně přísnější.
Reflexe ČSSD a hnutí ANO v médiích před volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2017
Žáčková, Barbara ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá reflexí ČSSD a hnutí ANO a analýzou článků o obou politických subjektech v českém tisku v období dvou měsíců před volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2017. Tyto politické subjekty byly vybrány proto, že v dubnu roku 2017 patřily na základě průzkumů veřejného mínění mezi favority voleb. Teoretická část práce pojednává o politickém systému České republiky, představuje oba politické subjekty, jejich předvolební program pro říjnové volby a jejich historii. Pro lepší pochopení kontextu jsou zmíněny i některé důležité události, ke kterým došlo před volbami. Dále se teoretická část věnuje minulým volbám do Poslanecké sněmovny v roce 2013 a také mediální teorii. Praktická část představuje vybrané deníky, v analýze byly použity deníky Blesk, Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES a Právo. Praktická část dále popisuje metodologii užitou v kvantitativní analýze, přičemž zkoumáno bylo pouze zpravodajství, nikoli publicistika. V analýze jsem se zaměřila na objektivitu článků, prostor věnovaný oběma stranám a politikům za obě strany a také na kritiku. Praktická část představuje výsledné údaje jak v tabulkách, tak i v grafech, předkládá jejich interpretaci a shrnuje závěry, zmíněn je i konečný výsledek říjnových voleb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.