Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Legitimita médií veřejné služby v 21. století: role analýzy publika
Vysloužilová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Kroupa, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá aktuálním postavením médií veřejné služby v Evropě. Popisuje situaci, kdy tato média po dlouhých letech v pozici přirozeně monopolních vysílatelů soupeří o pozornost nejen s řadou soukromých médií, ale i s nepřeberným množstvím online platforem. V práci jsou analyzovány hlavní příčiny potenciálního ohrožení legitimity médií veřejné služby. Na úvod jsou popsány normativní požadavky, které jsou na média veřejné služby kladeny primárně legislativou, ale která vyplývají i ze sociálně-historického kontextu. Dále jsou analyzovány technologické trendy na mediálním trhu, které ovlivňují způsob konzumace mediálních obsahů a na závěr proměna vztahu mezi médii veřejné služby a jejich publikem. Právě publikum, respektive jeho očekávání, je v práci identifikováno jako klíčový zdroj legitimity médií veřejné služby. Praktická část práce si tak klade za cíl zmapovat, jakým způsobem se sama média veřejné služby v Evropě v kontextu obhajoby vlastní legitimity věnují analýzám publika. Zároveň tato část představuje konkrétní příklady dobré praxe, doporučení i výsledky vlastního pilotního kvantitativního výzkumu na reprezentativním vzorku české populace, který ověřuje potenciál některých z uvedených doporučení na příkladu České televize.
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Vysloužilová, Kristýna ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, zejména s využitím zahraniční literatury. Práce se věnuje také place brandingu a strategickému procesu marketingového plánování v této oblasti. Součástí je také popis podstaty projektu Evropského hlavního města kultury a jeho možného marketingového využití. Dále je přiblíženo začlenění projektu kandidatury na titul Evropského hlavního města kultury do dlouhodobého rozvoje města Plzně. A to především prostřednictvím analýzy strategických rozvojových dokumentů města. Zásadní je potom samotné posouzení komunikačních aktivit města ve stanoveném období, které je ohraničeno podáním přihlášky do soutěže o titul na podzim roku 2009 a dnem oficiálního udělení titulu Radou EU, tedy 19. květnem 2011. Toto období je v práci z důvodu významných změn v kompetencích i v přístupu ke komunikaci dále rozděleno na před vítězstvím a po vítězství v soutěži. V práci jsou analyzovány zvolené komunikační nástroje určené k propagaci kandidatury města na titul i koncept komunikační strategie navrhovaný v přihlášce do soutěže přímo pro rok 2015.
Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Zemanová, Lucie ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce s názvem Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících, se zabývá způsobem, jakým média informovala o dění na železnici v době nástupu třetího dopravce na tuto trať v období od 1. 10. 2012 do 1. 2. 2013. Autorka vychází z teorie o objektivitě a nestrannosti médií, která předpokládá, že média budou informovat o dění na železnici z různých pohledů a dají stejný prostor k vyjádření všem dopravcům. V úvodu práce byly definovány podstatné pojmy k tématu jako konkurence a konkurenceschopnost. Dále také teoretické koncepty objektivity a nestrannosti tisku, z nichž výzkum vychází. Součástí práce jsou profily konkurenčních dopravních společností České dráhy, STUDENT AGENCY a LEO Express a významné události na železnici ve zkoumaném období. Mezi důležité teoretické části práce patří také metodika výzkumu, kde autorka vymezila výzkumné techniky a specifikovala analyzovaný materiál. Základem práce je kvantitativní analýza 61 relevantních článků věnovaných železnici v období 1. 10. 2012 - 1. 2. 2013. Zkoumány byly příspěvky z deníků MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Výsledky jsou interpretovány a znázorněny pomocí grafů. Závěr předkládá doporučení ohledně další možnosti replikace výzkumu.
Krvavé Televizní noviny - realita nebo mýtus?
Kratochvíl, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Televizní noviny, hlavní zpravodajská relace TV Nova, je dlouhodobě ve veřejném prostoru označována za takovou, která přináší lidem pouze negativní zprávy a krvavé reportáže. Lidově jsou Televizní noviny označovány velmi často jako "černá kronika" a jsou v nich podle běžně zastávaného názoru Čechů pouze nehody, vraždy, mrtvoly a násilí. Nic jiného. V této práci se pokusím dokázat nebo vyvrátit, zda tomu tak skutečně je nebo není. Součástí práce tak je především výzkum, který bude zjišťovat, jaký je skutečný podíl "krvavého" zpravodajství v pořadu Televizní noviny, a to za celou dobu existence hlavní zpravodajské relace TV Nova. Součástí bakalářské práce je i pohled do historie televizního zpravodajství ve světě, v Československu a následně pak v České republice. Poskytne tak vhled do vývoje televizního zpravodajství, obsahu jednotlivých zpravodajských relací a také se pokusí objasnit, kdo má vliv na obsah samotný. Součástí práce je také pohled do historie zpravodajství TV Nova a jeho role v české společnosti od roku 1994, kdy TV Nova začala vysílat. V závěru práce je také analytická část, ve které jsou výsledky výzkumu interpretovány na základě teoretické části a historických reálií spojených s TV Nova.
Reflexe ČSSD a hnutí ANO v médiích před volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2017
Žáčková, Barbara ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá reflexí ČSSD a hnutí ANO a analýzou článků o obou politických subjektech v českém tisku v období dvou měsíců před volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2017. Tyto politické subjekty byly vybrány proto, že v dubnu roku 2017 patřily na základě průzkumů veřejného mínění mezi favority voleb. Teoretická část práce pojednává o politickém systému České republiky, představuje oba politické subjekty, jejich předvolební program pro říjnové volby a jejich historii. Pro lepší pochopení kontextu jsou zmíněny i některé důležité události, ke kterým došlo před volbami. Dále se teoretická část věnuje minulým volbám do Poslanecké sněmovny v roce 2013 a také mediální teorii. Praktická část představuje vybrané deníky, v analýze byly použity deníky Blesk, Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES a Právo. Praktická část dále popisuje metodologii užitou v kvantitativní analýze, přičemž zkoumáno bylo pouze zpravodajství, nikoli publicistika. V analýze jsem se zaměřila na objektivitu článků, prostor věnovaný oběma stranám a politikům za obě strany a také na kritiku. Praktická část představuje výsledné údaje jak v tabulkách, tak i v grafech, předkládá jejich interpretaci a shrnuje závěry, zmíněn je i konečný výsledek říjnových voleb.
Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Zemanová, Lucie ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce s názvem Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících, se zabývá způsobem, jakým média informovala o dění na železnici v době nástupu třetího dopravce na tuto trať v období od 1. 10. 2012 do 1. 2. 2013. Autorka vychází z teorie o objektivitě a nestrannosti médií, která předpokládá, že média budou informovat o dění na železnici z různých pohledů a dají stejný prostor k vyjádření všem dopravcům. V úvodu práce byly definovány podstatné pojmy k tématu jako konkurence a konkurenceschopnost. Dále také teoretické koncepty objektivity a nestrannosti tisku, z nichž výzkum vychází. Součástí práce jsou profily konkurenčních dopravních společností České dráhy, STUDENT AGENCY a LEO Express a významné události na železnici ve zkoumaném období. Mezi důležité teoretické části práce patří také metodika výzkumu, kde autorka vymezila výzkumné techniky a specifikovala analyzovaný materiál. Základem práce je kvantitativní analýza 61 relevantních článků věnovaných železnici v období 1. 10. 2012 - 1. 2. 2013. Zkoumány byly příspěvky z deníků MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Výsledky jsou interpretovány a znázorněny pomocí grafů. Závěr předkládá doporučení ohledně další možnosti replikace výzkumu.
Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn
Vysloužilová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bulvarizace zpravodajství je v poslední době často skloňovaným pojmem, který je v obecné rovině spojován s určitým úpadkem kvality mediálních obsahů či zaměřením na spíše zábavnou stránku událostí a celkově jednodušší témata. Cílem diplomové práce "Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn" je kritická reflexe hlavní zpravodajské relace České televize, a to právě z pohledu bulvarizace. Pozornost je věnována konkrétně dvěma hlavním proměnám, kterými zpravodajství České televize prošlo v letech 2007 a 2012. V obou případech je porovnáno období před a po změně s cílem posoudit vliv, který tyto změny měly na přítomnost prvků značících bulvarizaci. Definici těchto prvků je potom věnována teoretická část práce, ve které jsou na základě především zahraniční literatury přiblíženy nejen různé přístupy k definici bulvarizace, ale i metody jejího odhalování v mediálních obsazích. Představena je také podstata médií veřejné služby i přímo České televize a v neposlední řadě také předpokládané účinky bulvarizovaných obsahů médií na publikum, potažmo stav celé společnosti. V části týkající se operacionalizace je věnována pozornost převedení teoretických poznatků do konkrétních výzkumných otázek. V závěru jsou potom popsány výsledky kvantitativní obsahové analýzy...
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Vysloužilová, Kristýna ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, zejména s využitím zahraniční literatury. Práce se věnuje také place brandingu a strategickému procesu marketingového plánování v této oblasti. Součástí je také popis podstaty projektu Evropského hlavního města kultury a jeho možného marketingového využití. Dále je přiblíženo začlenění projektu kandidatury na titul Evropského hlavního města kultury do dlouhodobého rozvoje města Plzně. A to především prostřednictvím analýzy strategických rozvojových dokumentů města. Zásadní je potom samotné posouzení komunikačních aktivit města ve stanoveném období, které je ohraničeno podáním přihlášky do soutěže o titul na podzim roku 2009 a dnem oficiálního udělení titulu Radou EU, tedy 19. květnem 2011. Toto období je v práci z důvodu významných změn v kompetencích i v přístupu ke komunikaci dále rozděleno na před vítězstvím a po vítězství v soutěži. V práci jsou analyzovány zvolené komunikační nástroje určené k propagaci kandidatury města na titul i koncept komunikační strategie navrhovaný v přihlášce do soutěže přímo pro rok 2015.

Viz též: podobná jména autorů
2 Vysloužilová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.