Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika nerovností v přístupu ke vzdělávání na počátku 21. století z pohledu politických dokumentů mezinárodních organizací
Schwanková, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
5 Abstrakt Celoživotní vzdělávání a učení je nezbytnou podmínkou úspěšného a plnohodnotného života v současném globalizovaném světě. Deklarovanou snahou mezinárodních organizací (UNESCO, WB, OECD, WTO, EU a dalších) je zajistit vzdělání pro všechny. Tato práce se zaměřuje na iniciativu UNESCO, OECD a EU v této oblasti. UNESCO se orientuje hlavně na rozvojové země (zajištění funkční gramotnosti u těch nejchudších), kdežto OECD a EU na ty rozvinuté (cílem je zaměstnatelnost a konkurenceschopnost lidí, získání klíčových schopností). Mezinárodní organizace formulují své cíle v prohlášeních, strategiích, akčních plánech a dalších návrzích opatření pro odstranění nerovného přístupu k vzdělávání a učení. Ovšem i tyto dokumenty mohou zakládat různá úskalí či problémy při jejich aplikaci v praxi. Klíčová slova Vzdělávání a učení se dospělých, celoživotní vzdělávání a učení se, nerovnosti ve vzdělávání, politické dokumenty, UNESCO, OECD, EU
Analýza uplatnitelnosti absolventů studijního oboru Andragogika a personální řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Spieglerová, Regina ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku uplatnitelnosti a zaměstnatelnosti absolventů studijního oboru andragogika a personální řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Poskytuje pohled na uplatnitelnost a zaměstnatelnost vysokoškolských absolventů obecně; věnuje se konceptům souvisejícím se zaměstnatelností; proměně vysokého školství; různým pojetím andragogiky i personálního řízení; popisuje pracovní role andragoga a personalisty. Empirické šetření, které je realizováno prostřednictvím dotazníků, se zaměřuje na potvrzení vlivu vybraných faktorů na zaměstnatelnost a oborovou uplatnitelnost absolventů sledovaného studijního oboru; dále zjišťuje, jaké oborové pracovní role tito absolventi nejčastěji zastávají i jaký je měsíční příjem absolventů. Klíčová slova absolvent, andragogika, personální řízení, pracovní role, uplatnitelnost, trh práce
Budování státu a národní kultura na Podkarpatské Rusi
Kuželová, Veronika ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce, která nese název Budování státu a národní kultura na Podkarpatské Rusi, pojednává zejména o spolkové činnosti na východě republiky. Zaměřuje se především na působení českých učitelů a jejich přínos při vytváření nově vzniklého státu. Práce je rozdělena do pěti kapitol, z nichž první rozvádí vliv učitelů na rozvoj národní myšlenky jednotného státu s nově připojenou Podkarpatskou Rusí. Druhá část představuje činnost československých spolků, které vznikaly již od roku 1919. Třetí oddíl popisuje činnost spolků nezaměřenou na národní ideu, ale vzniklou pro radost členům. Ve čtvrté kapitole jsou představeny rusínské spolky jako protiváha těm československým a ukázka jejich smýšlení. Poslední část vyjmenovává další organizace, které byly na Podkarpatské Rusi založeny, ale nestaly se v celém konceptu práce tak významnými. KLÍČOVÁ SLOVA spolek, kultura, národní myšlenka, budování státu, učitelé, osvěta, Československá republika, Podkarpatská Rus
Možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v pražských základních uměleckých školách
Brejcha, Petr ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Tato práce řeší možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v základních uměleckých školách. Cílem práce je navržení základního modelu vzdělávání dospělých aplikovatelného v základních uměleckých školách. Zaměřuje se na analýzu odborné literatury v oboru celoživotního učení, všeživotního učení, dalšího vzdělávání, dále pak na analýzu strategických dokumentů Evropské unie a České republiky v oblasti celoživotního učení a dalšího vzdělávání. Na základě analýz těchto dokumentů a vnějšího prostředí je navržen model vzdělávání dospělých v ZUŠ, jehož aplikovatelnost v ZUŠ je ověřena výzkumným šetřením. Dotazníkové šetření zjišťuje existenci vzdělávání různých cílových skupin dospělých (laické i odborné veřejnosti) v pražských základních uměleckých školách, poměr počtu dospělých k mladším žákům a používané způsoby jejich vzdělávání. Strukturované rozhovory s pěti řediteli pražských ZUŠ objasňují konkrétní detaily procesu vzdělávání dospělých v ZUŠ a přinášejí další postřehy k tématu. Přínosy této práce jsou rozvoj koncepce celoživotního učení v oblasti základního uměleckého vzdělávání, uvedení možnosti využití uvolněných kapacit ZUŠ ke vzdělávání dospělých při předpokládaném postupném odlivu mladších žáků z důvodu prognózy klesající porodnosti v ČR a pojmenování pozitivních dopadů vzdělávání...
Komparace teorií učení se dospělých Malcolma Knowlese a Jacka Mezirowa
Jurečka, Pavel ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem této práce je představit a porovnat teorii andragogiky Malcolma Knowlese a teorii transformativního učení Jacka Mezirowa. Obě teorie jsou ve Spojených státech velice oblíbené, ale v české literatuře se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Srovnání probíhá na základě tří kritérií. Prvním kritériem jsou inspirační zdroje autorů teorií, druhým kritériem je pojetí vzdělavatele dospělých a třetím kritériem je pojetí učícího se. Klíčová slova Malcolm Knowles, andragogika, vzdělávání dospělých, Jack Mezirow, teorie transformativního učení
Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Mihulková, Šárka ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce řeší otázky výuky věčných začátečníků v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Zaměřuje se na popis faktorů, jež mohou mít vliv na stagnaci procesu učení u této skupiny žáků, a snaží se zjistit, do jaké míry se u ní projevují. Cílem této práce je uvést na základě těchto zjištění popis českých věčných začátečníků jakožto svébytné skupiny studentů a podat výzkumné podklady, jež by pomohly objasnit podstatu pojmu "věčný začátečník". V neposlední řadě si pak práce klade za cíl poskytnout podněty pro další výzkum v této oblasti. Zvolená problematika byla uchopena z pohledu dostupné literatury pedagogické, andragogické a psychologické. Na jejím základě byly vytyčeny čtyři hlavní faktory, jež mohou stát u zrodu věčného začátečnictví: nesoulad mezi užívanými styly učení a výuky, nedostatečná motivace ke studiu, překážky v učení a specifické poruchy učení. Na tyto čtyři oblasti bylo potom zaměřeno dotazníkové šetření, ve kterém byla prostřednictvím škálovacích otázek zjišťována míra závažnosti jednotlivých oblastí. Výzkum pracoval se třemi hypotézami, a to předně s tou, že u věčných začátečníků se objeví potíže alespoň ve dvou z vytýčených oblastí. Dále bylo předpokládáno, že výskyt specifických poruch učení bude u věčných začátečníků vyšší než v běžné populaci a že tito žáci budou mít rozvinutější vnější...
Katecheze dospělých v Církvi československé husitské jako otevřená cesta Slova Božího do současné společnosti
Matějková, Veronika ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Tonzarová, Hana (oponent)
Resumé Cílem této diplomové práce bylo nastínit současný stav katechetiky v Církvi československé husitské a zároveň základní zákonitosti andragogické disciplíny jako vědy o vzdělávání dospělých. Tyto poznatky jsme zasadili do kontextu života dospělého člověka, který se pohybuje v postmoderní době a sekularizované společnosti. První kapitola se zabývala specifiky současného života a potřebami postmoderního člověka žijícího v sekularizovaném světě. Ve druhé kapitole jsme vstoupili na cestu Božího Slova. Interpretovali jsme Slovo Boží v teologii Církve československé husitské a zdůraznili personalistický rozměr vztahu člověka a Boha. Ve třetí kapitole jsme představili katechetiku jako teologickou disciplínu. Zachytili jsme její poslání, důrazy z teoretického i praktického pohledu. Navázali jsme čtvrtou kapitolou a konkrétním pojetím katechetiky v Církvi československé husitské. Zaměřili jsme se na její vývoj, legislativní zakotvení a především metody katecheze. Pátá kapitola popisuje andragogiku jako vědeckou disciplínu. Zajímal nás proces vzdělávání dospělých, prvky, které do něho vstupují. Pokusili jsme se také ukázat proces základní metodologické přípravy na vzdělávací činnost. Popisem psychologických a sociálních aspektů vstupujících do života člověka v dospělém jsme se zabývali v šesté kapitole. Tato...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.