Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv sociálních medií na adolescenty
Janoušová, Viola ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dospívající mládež a na jejich vztah k sociálním médiím a na to, jak sociální média ovlivňují jejich život a jaký dopad na ně mají. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je prvním tématem, které je blíže představeno téma adolescence a její fáze, dalším námětem je internet a sociální sítě, kde jsou popsána rizika možných závislostí na daných sítích a na internetu. Poslední kapitola se zaměřuje na problematiku kyberšikany, na její formy a projevy. Empirická část je věnována praktickému výzkumu. Jako formu výzkumu jsem zvolila případové studie. Případové studie jsou dále analyzovány srze otevřené kódování. Ke sběru dat pro tento empirický výzkum jsem využila polostrukturované rozhovory. Cílem této bakalářské práce je tedy představit sociální média a analyzovat vztah dospívajících k daným sociálním sítím a dále odhalit, jak tyto sítě ovlivňují život dnešních adolescentů.
Sociální interakce hráčů online her
Nováková, Anežka ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Petrúšek, Ivan (oponent)
Abstrakt je stručný výtah práce. Slouží především jako pomoc čtenáři rychle se zorientovat v dané práci, obsahuje stručnou charakteristiku práce, její cíle a použité metody. Abstrakt obsahuje také shrnutí výsledků práce. Diplomová práce je zaměřena na sociální interakce hráčů online her. Cílem práce je zmapovat sociální interakce, které probíhají mezi hráči online her, spolu s faktory, které podobu těchto interakcí mohou ovlivňovat. Část práce se zaměřuje na to, zda, a případně jakým způsobem, se liší prožitky mužů a žen v prostředí online her, a jak jsou ženy v tomto prostředí vnímány a přijímány. Poslední část je zaměřena na navazování vztahů v rámci online her. Cílem bylo zjistit, zda v tomto prostředí je možné navazovat dlouhodobé a smysluplné vztahy, případně jaké tyto vztahy mají podobu, a zda je lze srovnávat se vztahy utvořenými v reálném prostředí. K dosažení daných cílů práce bylo použito kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníku. Výsledky byly následně zpracovány a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Výsledky práce ukázaly, že interakce v rámci online her mají různorodou podobu, která je závislá na mnoha faktorech - nejvýznamnějším se v rámci mého výzkumu ukázal být žánr her. Mnoho žen má tendenci v rámci online her skrývat svou pravou identitu, a to i...
Canisterapie v mateřské škole
Mačenková, Jitka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem je možné zařadit canisterapeutické aktivity pro zdravé děti do programu mateřské školy. Cílem teoretické části bylo popsat specifika vývoje předškolního věku v různých rovinách. Charakterizovat základní pojmy z oboru canisterapie a zmínit obecná pravidla zajišťující bezpečné a hygienické prostředí. Výzkumné šetření probíhalo u dvou různých věkových skupin. Z výzkumu vyplývají rozdíly ve zkušenostech, v reakcích na živé zvíře a v rozvoji vztahů. Rozdílné reakce a prožitky poukazují na potřebu zohlednění věkových specifik při plánování terapeutických aktivit. V průběhu práce byly sledovány přínosy canisterapie na rozvoj dětí v souladu s cíli a výstupy ve vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. K řešení byly použity metody zúčastněného pozorování, rozhovorů a akčního výzkumu. Ověření probíhalo formou realizace připravených canisterapeutických aktivit s následným vyhodnocením cílů a dosažených kompetencí. Výsledky studie naznačují pozitivní vliv canisterapie na celkový rozvoj dětí a podporu schopnosti učení a získávání dovedností v různých oblastech. Tato práce přináší pohled na využití canisterapie jako efektivního nástroje ve vzdělávacím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA canisterapie, děti, vztahy, aktivity, zvíře, fenka
Vztahy v rodině dítěte s kombinovaným postižením
Krausová, Natalie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením, dále se zabývá ekonomickou, sociální situací a dopadem postižení dítěte na sourozence a širší rodinu. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první kapitole je vymezen pojem "kombinované postižení", jeho druhy, sociální služby podporující rodiny s kombinovaným postižením a jednotlivé druhy postižení vývojová vada mozku, SYNGAP, porucha autistického spektra, epilepsie, kortikální postižení zraku, ADHD, které se odrážejí v mé výzkumné části bakalářské práce a zmiňuji také další druhy kombinovaného postižení (Downův syndrom, dětská mozková obrna). Druhá kapitola je zaměřena na pojem "rodina", kde popisuji funkce, znaky a druhy rodiny. Třetí část bakalářské práce je věnována popisu mezilidského vztahu, partnerského vztahu, sourozeneckému vztahu a jak tyto vztahy ovlivňuje dítě s postižením. Je zde zmiňována i širší rodina. Praktická část BP se zabývá výzkumem vztahů v rodině dítěte s kombinovaným postižením. Mezi výzkumné metody jsem zařadila multi-případové studie a polostrukturované rozhovory, které jsem dále analyzovala. V bakalářské práci je také využita metoda tzv. otevřeného kódování a Interpretativní fenomenologická analýza (dále jen IPA) u rodin dítěte s kombinovaným postižením. V závěru jsou uvedena...
Zdi mezi námi
Rodová, Eva ; Chovanec, Libor (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením koncepčního systému pro řešení samoty na úrovních domácností, ulic a obcí. Na úrovni domu se zaměřuje na vznik kvalitních vazeb mezi obyvateli stavby, na úrovni ulice kritizuje současnou tendenci nekompromisního oddělení zahrad od ulice, a v neposlední řadě na úrovni celé obce Wse soustředí na vytvoření kvalitního centra, které je důležité pro posílení vazeb mezi obyvateli obce. Tento systém je poté aplikován na všech úrovních v obci Cejli. Tato obec ztratila svou identitu i centrum. Zároveň zde najdeme mnoho různých typů domů, od historických struktur převážně z 18. století, přes komunistické stavby, až po současné budovy. Obec je proto ideálním kandidátem pro aplikaci tohoto systému, protože umožňuje ověření jeho funkčnosti na různých typech konstrukcí a zároveň reaguje na současné problémy obce, zejména na nedostatek kvalitního centra.
Specifika rodiny s dítětem se zrakovým postižením
STOKLASOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce jsou specifika rodiny s dítětem se zrakovým postižením. Cílem práce je na základě úzce specifikovaných teoretických východisek zpracovat k vymezenému tématu materiály aktuálního poznání a na jejich podkladě zpracovat případovou studii retrospektivního charakteru. Práce je členěna na dvě hlavní části. Část teoretickou a praktickou. V první části je zpracován teoretický základ uvedené problematiky do 2 kapitol. První kapitola se zabývá definicí, funkcí a mírou odolnosti rodiny. Nadále je zaměřena na rodičovské a sourozenecké vztahy, popisuje také proces vyrovnávání se rodiny s dítětem s postižením. Dále je zmíněna aktuální podpora rodin s dítětem se zrakovým postižením. Druhá kapitola zahrnuje konkrétní zrakové postižení, kde je obsažena jeho klasifikace a nadále specifika vrozeného a získaného zrakového postižení. Praktická část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum. Konkrétně design případové studie rodiny retrospektivního charakteru. Data byla získávána pomocí hloubkového rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Specifika rodiny s dítětem se zrakovým postižením zasahují do všech etap a oblastí života, což vyplývá z výzkumného šetření. Zasahují do rodinných a partnerských vztahů, celkového vývoje dítěte se zrakovým postižením, do jeho vzdělávání, volnočasových aktivit i začlenění do pracovního života. Všechny tyto oblasti se prolínají v emočním a psychologickém hledisku nejen dítěte se zrakovým postižením, ale i všech členů rodiny.
NEWkus - Sára a Bára
Wollasch, Sara ; Olivová, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce prezentuje sérií akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
NEWKUS- Bára a Sára
Smékalová, Barbora ; Alster, Darina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze séerie akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
Výjevy ze života
Hanáčková, Zuzana ; Herotová, Petra (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
S kresbami a objekty pracuji v konkrétním prostoru, který si vytvářím.Kresby jsou spíše skicovitějšího charakteru, využívám formu tužky s kombinací vodových barev, protože mi to napomáhá k vytvoření rozkladu, analýzy schémat, které jsou důležité při mé práci, proto volím tento druh materiálu.V objektech pracuji s bílou sádrou, která má navodit čistotu,vrstvení sádry mi umožňuje docílení požadované tíhy, která je v objektu venuše důležitá.Objekt by tak měl působit čistě a noblesně. Cílem práce bylo vytvořit psychologické schéma, propojení různých situací, názorů, konfrontací.(Rodina a společnost)Zpočátku jsem vycházela z tématu sexualita, stáří, nemoc, mateřství, které byly záchytným bodem k uspořádánání kreseb, dospěla jsem k obecnější rovině rozdělení na jednotlivé role studenta, manželky, matky a role umělkyně ve společnosti, (ženy ve výtvarném umění, umělkyně jako povolání).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.