Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití a porovnání vybraných aktivizujících výukových metod prostřednictvím postojového dotazníku na SŠ
Chvojová, Valerie
Ústředním tématem rigorózní práce jsou aktivizující výukové metody, z kterých se do výzkumu diplomové práce vybralo a použilo jedenáct a to konkrétně: brainstorming, řízená diskuze, metoda sněhové koule, badatelsky orientovaná výuka, metoda I.N.S.E.R.T., práce s textem, pojmová mapa, myšlenková mapa, metoda kritického myšlení, kolečka a CLIL. Tyto vybrané aktivizující výukové metody se mezi sebou porovnávaly podle toho, jak je žáci hodnotili prostřednictvím postojových dotazníků, což je stanoveno jako hlavní cíl práce. Postojové dotazníky byly vytvořeny z nástroje IMI (Inventáře vnitřní motivace). V každém postojovém dotazníku žáci hodnotili jednotlivé výukové metody ve škálách zájem/potěšení, vnímaná kompetence, úsilí/důležitost, tlak/tenze a hodnota/užitečnost. Ve škále zájem/potěšení byla žáky nejlépe vyhodnocena metoda sněhové koule, ve škále vnímaná kompetence také metoda sněhové koule, ve škále úsilí/důležitost metoda CLIL, ve škále tlak/tenze badatelsky orientovaná výuka a ve škále hodnota/užitečnost opět metoda sněhové koule. Pro další zhodnocení výsledků byl pro tuto práci vytvořen index subjektivního hodnocení výukových metod, který ukázal, že nejlépe ze všech metod byla hodnocena žáky badatelsky orientovaná výuka a nejhůře metoda kritického myšlení. Nabyté vědomosti a efekt...
Motivace a odměňování pracovníků ve vybrané společnosti
Luzarová, Aneta ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Motivace a odměňování si klade za cíl analyzovat a zhodnotit systém odměňování a motivace zaměstnanců ve společnosti XY, která se zaměřuje na strojírenskou výrobu. První část je věnována teoretickým pojmům, týkající se druhů motivace, systému odměňování pracovníků apod. V praktické části bude představena společnost XY a následně zanalyzován systém odměňování a motivování formou kvantitativního výzkumu. V závěrečné části budou navržena opatření vedoucí ke zlepšení motivování pracovníků.
Motivační struktura vybraných skupin populace k úpolům
Sýkora, Jan ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na zjištění a analýzu motivačních struktur vybraných skupin populace ve vztahu k úpolovým sportům. V teoretické části práce je podrobněji zkoumána povaha motivace a její klasifikace. Dále se předkládá rozbor osobnosti ve sportu a výkonové motivace, které přispívají k pochopení vnitřních faktorů ovlivňujících motivaci jedinců. V rámci teoretického přehledu je také poskytnut stručný přehled historie karate, juda, aikida, zápasu a MMA. Dále jsou čtenáři představeny úpolové sporty, bojová umění a rozdělení úpolových disciplín. Tento úvodní pohled je důležitý pro lepší kontextualizaci motivace v rámci těchto specifických oblastí. V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum, při kterém byl využit multidimenzionální dotazník Sport motivation scale (SMS-28). Tento dotazník patří mezi nejvíce využívané diagnostické nástroje v oblasti sportu. S pomocí SMS-28 dotazníku a také mého vlastního dotazníku byly získány odpovědi od respondentů, které byly následně analyzovány a sloužily jako zdroj informací pro výzkumné otázky této práce. KLÍČOVÁ SLOVA Motivační struktury, Vybrané skupiny populace, Bojové sporty, Osobnost ve sportu, Karate, Judo, Aikido, Zápas, Smíšená bojová umění (MMA), Úpolové disciplíny, Sport Motivation Scale (SMS-28)
Využití a porovnání vybraných aktivizujících výukových metod prostřednictvím postojového dotazníku na SŠ
Chvojová, Valerie ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce jsou aktivizující výukové metody, z kterých se do výzkumu diplomové práce vybralo a použilo jedenáct a to konkrétně: brainstorming, řízená diskuze, metoda sněhové koule, badatelsky orientovaná výuka, metoda I.N.S.E.R.T., práce s textem, pojmová mapa, myšlenková mapa, metoda kritického myšlení, kolečka a CLIL. Tyto vybrané aktivizující výukové metody se mezi sebou porovnávaly podle toho, jak je žáci hodnotili prostřednictvím postojových dotazníků, což je stanoveno jako hlavní cíl práce. Postojové dotazníky byly vytvořeny z nástroje IMI (Inventáře vnitřní motivace). V každém postojovém dotazníku žáci hodnotili jednotlivé výukové metody ve škálách zájem/potěšení, vnímaná kompetence, úsilí/důležitost, tlak/tenze a hodnota/užitečnost. Ve škále zájem/potěšení byla žáky nejlépe vyhodnocena metoda sněhové koule, ve škále vnímaná kompetence také metoda sněhové koule, ve škále úsilí/důležitost metoda CLIL, ve škále tlak/tenze badatelsky orientovaná výuka a ve škále hodnota/užitečnost opět metoda sněhové koule. Pro další zhodnocení výsledků byl pro tuto práci vytvořen index subjektivního hodnocení výukových metod, který ukázal, že nejlépe ze všech metod byla hodnocena žáky badatelsky orientovaná výuka a nejhůře metoda kritického myšlení. Nabyté vědomosti a efekt...
Motivace k bojovým sportům
Šimáček, Pavel ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Zdobinský, Adam (oponent)
Název práce: Motivace k bojovým sportům. Cíl práce: Cílem této diplomové práce je stanovení motivů pro účast ve vybraných bojových sportech a zjištění, zda se jednotlivé bojové sporty od sebe některak odlišují, nebo zda působí společný motiv. V neposlední řadě zjištění motivu pro bojové sporty obecně. Metody: Diplomová práce byla koncipována jako kvantitativní výzkum s využitím dotazníkového šetření. K sestavení anonymního dotazníku byl využit mezinárodní multidimenzionální standardizovaný dotazník The Sport Motivation Scale "SMS-28", doplněný otázkami k zjištění pohlaví, věku a druhu vykonávaného bojového sportu. Získaná data byla následně statisticky vyhodnocená pomocí kontingenčních tabulek a výzkumné otázky byly zjištěny Paretovou analýzou. Výsledky: Zjistili jsme, že nejdůležitější složkou motivace k bojovým sportům obecně je vnitřní motivace prožít a naopak nejméně důležitá byla pro dotazované externí regulace. Jednotlivé bojové sporty se pak lišily rozdílným spektrem motivace ale u třech bojových sportů, konkrétně karate, MMA a judo byl zjištěn jako nejdůležitější druh motivace vnitřní motivace prožít, u zápasu se jednalo o introjekovanou regulaci a pro box byla nejdůležitější vnitřní motivace něčeho dosáhnout. Klíčová slova: Motivace lidského chování, vnější motivace, vnitřní motivace,...
Learner Autonomy in English classes at a Czech Secondary Technical School
Minakova, Irina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Bilanová, Markéta (oponent)
Tato disertační práce zkoumá účinnost principů autonomního učení (LA) realizovaného v kontextu střední odborné školy prostřednictvím projektových hodin, začleněných do běžných osnov čtyřletého jazykového studijního EFL programu (2011 - 2015). Tento integrovaný přístup není dosud na českých středních odborných školách běžný, ačkoliv nabízí vyučovací model, který zvyšuje ELA (English Learning Acquisition) a zlepšuje u studentů komunikační kompetence i motivaci. Smíšená metoda, založená na dlouhodobém akčním výzkumu, obsahujícím čtyři cykly a na longitudinálním kvaziexperimentu byla vybrána, (1) aby prozkoumala změny autoregulace a vývoj studijních výsledků v průběhu času; (2), aby prověřila účinnost autonomních projektů systematicky uplatňovaných v rámci přiřazené experimentální skupiny (TG) a (3) porovnala výsledky experimentální a kontrolní skupiny (CG) s ohledem na jejich autoregulaci a vývoj studijních výsledků. Pro kvantitativní výzkumnou metodu byly využity strukturovaný autoregulační dotazník (SRQ-A) a řada testů ověřujících znalosti studentů, které byly následně analyzovány pomocí statistického testování nulových hypotéz (NHST). Nástroje využívané v rámci kvaziexperimentu měly pomoci najít odpověď na dvě následující hlavní otázky: (1) zda existuje korelace mezi autoregulací a studijními...
Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
Vaculíková, Vaishali ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, její druhy a popisuje, jaké metody slouží k jejímu udržení. Dále popisuje specifika pojetí výuky ve waldorfské škole. V praktické části používá diplomantka metodu akční učitelský výzkum ke sledování čtyř vybraných žáků z její třídy. V průběhu jednoho školního roku průběžně stanovuje co nejvýhodnější strategie výuky tak, aby byla podpořena jejich vnitřní motivace k učení. Výsledky výzkumu prokazují, že pokud jsou žáci vnitřně motivováni, jsou aktivní a lépe spolupracují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.