Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 439 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Monitoring hmotnosti starších školáků na vybraných základních školách
MURČO VIRŠÍKOVÁ, Klára
Diplomová práce je zaměřena na monitoring hmotnosti starších školáků na vybraných školách. Jejím cílem je vyhodnotit hmotnosti starších školáků na Základní škole v Lišově a na Biskupském gymnáziu J. N. Neumanna v Českých Budějovicích pomocí percentilových grafů. Jedním z dílčích cílů je poté toto zjištění doplnit průzkumem znalostí o zásadách racionální výživy. Teoretická část přibližuje téma nadváhy a obezity všeobecně i konkrétně u dětí a dále zásady racionální výživy. Praktická část se poté zaměřuje na vyhodnocení hmotností u žáků sedmé a deváté třídy ZŠ Lišov a sekundy a kvarty na BiGy. Samotné šetření probíhalo ve vybraných třídách v únoru roku 2024. V každé z tříd bylo shodně 27 žáků. Dále jsou v praktické části vyhodnoceny odpovědi z vědomostní části dotazníků. Dotazníkové otázky byly uzavřené s jednou správnou odpovědí. Otázek bylo celkem deset a týkaly se znalostí o racionální výživě. Desátá otázka se dotazovala na obsah cukrů v nápojích, a odpovědi pak byly ukázkou toho, zda a jak pozorně čtou respondenti etikety na potravinách a nápojích. U jednotlivých respondentů byly stanoveny hodnoty BMI, které byly následně vyhodnoceny za pomoci percentilových grafů. Na základní škole byly výsledky horší, kde v 7. třídě bylo pouhých 37 % respondentů v kategorii se zdravou fyziologickou hmotností a v 9. třídě dokonce jen 30 %. U žáků gymnázia to bylo 59 % v sekundě a 45 % v kvartě a zároveň se v žádné z tříd neobjevil ani jeden respondent trpící obezitou. Na základě zjištěných výsledků lze konstatovat, že starší školáci na gymnáziu nemají s nadváhou a obezitou takové problémy jako starší školáci na základní škole. Největší rozdíl byl zaznamenán mezi žáky 7. třídy a žáky sekundy, kdy se mezi gymnazisty neobjevil jediný žák s obezitou a pouze jeden s nadměrnou hmotností, zatímco na základní škole bylo žáků v těchto dvou kategoriích celkem 8. Statisticky byl prokázán pouze vliv navštěvované školy na hmotnosti a výsledné hodnoty BMI žáků, zatímco vliv věku žáků prokázán nebyl. Rozdíl byl vidět i ve vědomostní části dotazníku, týkající se znalostí o racionální výživě. Znalosti gymnazistů byly o 20 % lepší. Na gymnáziu měli žáci v průměru 72 % správných odpovědí a na základní škole to bylo pouhých 52 %.
Učebnice matematiky na druhém stupni základní školy z pohledu začínajícího učitele
KOSOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá učebnicemi matematiky určenými pro 2. stupeň základní školy. Cílem práce bylo zjistit, jaké učebnice matematiky jsou učiteli nejpoužívanější na základních školách v Českých Budějovicích, jak a v jakém rozsahu je učitelé využívají či hodnotí. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje pojem učebnice, její funkci, strukturu, problematiku výběru učebnice a výsledky výzkumů vztahující se na to, jak učitelé učebnice používají. Praktická část se opírá o dotazníkové šetření provedené mezi učiteli matematiky na 2. stupni základních škol v Českých Budějovicích. Nejprve je popsán postup práce, výzkumná metoda a poté jsou uvedeny výsledky výzkumu. Na základě výzkumu jsou učiteli nejpoužívanější učebnice pro 6. ročník porovnány mezi sebou z pohledu začínajícího učitele. Závěr praktické části se věnuje srovnání tématu Osová souměrnost ve vybraných učebnicích.
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga na prvním stupni ZŠ
Sédlová, Markéta ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V diplomové práci je řešena problematika spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na prvním stupni základní školy. Teoretická část vymezuje roli asistenta pedagoga, předpoklady nastavení dobré spolupráce pedagoga s asistentem pedagoga a osobnostní předpoklady asistenta pedagoga. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem spolupráce mezi těmito dvěma pedagogickými pracovníky v současné době probíhá, včetně různorodých možností vzájemné kooperace, které následně mohou pozitivně ovlivnit efektivitu výuky. V empirické části byl využit kvalitativní přístup, design případové studie. Metodou sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Data byla získávána jak od pedagogů, tak i asistentů pedagogů na prvním stupni základní školy. Saturace dat byla podpořena obsahovou analýzou školních dokumentů. Analýza dat byla uskutečněna prostřednictvím otevřeného kódování a dalších metod vhodných pro analytické šetření. Výsledky šetření odhalily, jakým způsobem probíhá spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na vybrané základní škole, silné nebo slabé stránky této spolupráce, zda jsou ve škole nastaveny dobré podmínky pro spolupráci mezi pedagogy a asistenty pedagoga, a jakým způsobem škola podporuje spolupráci mezi oběma pedagogickými pracovníky.
Návrh systému hodnocení a odměňování pracovníků na základní škole v Blansku
Kremličková, Kateřina ; Frýbort, Miroslav (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje problémy, související se systémem hodnocení na Základní škole v Blansku. Teoretická část práce se zabývá shrnutím základních pojmů týkajících se metod hodnocení a odměňování zaměstnanců. Praktická část práce analyzuje současný stav. Poslední část se zabývá návrhy a doporučeními, které povedou ke zlepšení současného systému hodnocení a odměňování.
Základní škola
Králíková, Zuzana ; Mikošek, Marek (oponent) ; Hlavačka, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh novostavby základní školy pro první stupeň. Budova je situována v městě Letohrad v Pardubickém kraji. V návrhu školního zařízení je sportovní sál pro žáky i pro možné využití veřejností. Součástí objektu je jídelna s výdejovou kuchyní. Konstrukční systém objektu je stěnový z keramického příčně děrovaného zdiva s vnějším kontaktním zateplením. Objekt je nepodsklepený. Provozně je budova tvořena třemi částmi, výukovou, jídelnou s výdejovou kuchyní a sportovním sálem se zázemím. Ve výukové části je objekt dvoupodlažní, zbylá část je jednopodlažní s vegetační střechou. Všechny střechy jsou řešeny jako ploché jednoplášťové. Objekt je navržen pro výuku 150 žáků. Větrání budovy je zajištěno vzduchotechnickým zařízením. Vstup do objektu je bezbariérový, uvnitř budovy je instalován výtah.
Stavebně technologický projekt rozšíření ZŠ Šlapanice
Vrbka, Jiří ; Diaz, Yvetta (oponent) ; Vlčková, Jitka Laura (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stavebně technologickým projektem rozšíření ZŠ ve Šlapanicích. Práce je zaměřena na zpracování projektu zařízení staveniště, časového a finančního plánu, položkového rozpočtu, návrhu hlavních stavebních strojů a mechanismů, technologické předpisy, kontrolní a zkušební plán a hlukovou studii. Součástí práce je i podrobný časový harmonogram a tepelný posudek střechy.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Gallo, Robert ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo nájsť vhodné riešenie školskej stavby v neľahkých podmienkach centra mesta Ostravy. Škola je umiestnená na hranici medzi mestom a krajinou.
OLOMOUC – Densification Urbaine – zahuštění města
Hradilová, Barbora ; Martinka, Pavel (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Jak již prozrazuje zadání, tato bakalářská práce se zabývá spojením výtvarné základní umělecké školy a centra architektury. Tyto dvě funkce mají společného více, než by se na první pohled mohlo zdát. Obě instituce se zabývají vzděláváním veřejnosti v uměleckém oboru, kterému se na státních vzdělávacích institucích často nedostává takové pozornosti, jakou by si zasloužil. Nejdená se pouze o spojení do funkčního celku v rámci jednoho areálu. Neméně významné je také spojení v myšlenkové a konceptuální rovině. Lokalita, do které je projekt situován, je pro vzdělávací instituci přímo předurčena. Nachází se v Olomouci nedaleko historického centra a v současnosti v bezprostřední blízkosti vysokoškolských kolejí, zároveň se na protějším břehu Moravy nachází hudební ZUŠ Žerotín s dlouholetou tradicí. Architektonický návrh pracuje zejména s rozprostřením ZUŠ do parku pomocí vytvoření samostatných ateliérů. Tím je docíleno vyhovění speciálních požadavků ateliérů (kresba, digitální malba, sochařství,...). Zároveň dochází k rozvolnění atmosféry oproti klasickému umístění učeben v jednom bloku. Ateliéry jsou v přímém kontaktu s životem odehrávajícím se v parku. Centrum architektury se oproti tomu staví do role vstupní brány do tohoto uměleckého parku a poskytuje technické zázemí ZUŠ. V budově centra architektury se zároveň nachází společná galerie, kavárna, specializovaná knihovna a přednášková místnost. Návrh usiluje o decentní, ale silné propojení mezi centrem architektury a výtvarné ZUŠ. Je kladen důraz zejména na volnost v kreativním procesu umělců, i proto jsou ateliéry lehkými dřevěnými stavbami s celoprosklenými fasádami. Centrum architektury je oproti rozvolněnému usazení ateliéru solidně zasazenou stavbou. S okolní zástavbou komunikuje jednolitou fasádou, která se otevírá směrem do parku.
Základní škola
Osička, Martin ; Vlček, Ing Karel (oponent) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zhotovení projektové dokumentace pro provedení stavby dvou navržených objektů Základní školy. Stavební parcela pro plánovanou novostavbu se nachází v blízkosti již stávající mateřské školy nedaleko centra města Vracov. Areál je navržen pro poskytování základního vzdělávání v celkem 18 třídách s navrhovanou celkovou kapacitou 540 žáků. Areál je složen ze 4 hlavních objektů, které funkčně rozdělují jednotlivé provozy. Ty jsou řešeny jako samostatně stojící, objekty SO01 a SO04 budou dvoupodlažní, nepodsklepené. Objekty SO02 a SO03 jako čtyřpodlažní nepodsklepené. Konstrukční systém je navržen jako prefabrikovaný železobetonový skelet s výplňovým zdivem z keramických tvárnic na tenkovrstvou zdící maltu. Stropní konstrukci tvoří předem předpjaté stropní panely SPIROLL v kombinaci s železobetonovými dobetonávkami. Schodiště spojující podlaží jsou navržena železobetonová. Svislá komunikace mezi jednotlivými podlažími bude rovněž umožněna bezbariérovými osobními výtahy. Střešní plášť tvoří jednoplášťová konstrukce s tepelnou izolací z EPS, krytina bude z PVC fólie přitížené vrstvou kačírku. Objekt bude zateplen fasádním zateplovacím systémem s větranou mezerou a vnější povrchovou úpravou z HPL fasádních obkladových desek. Zpevněné komunikace pro pěší budou z betonové zámkové dlažby. Komunikace pro pojezd vozidel bude s asfaltovým povrchem. Parkovací stání jsou navržena z drenážní betonové dlažby. Projektová dokumentace byla zpracována v programu ArchiCAD.
Základní škola
Forman, Daniel ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je základní škola, konkrétně se jedná o přístavbu ZŠ Havlíčkův brod, Konečná 1884. Navrhuji pavilon I. stupně a pavilon školní jídelny s kuchyní. Pavilony jsou založeny na základových pasech. Navrženy jsou ze stěnového obousměrného systému HELUZ. Stropní konstrukce jsou ze železobetonových desek křížem vyztužených, střecha je plochá jednoplášťová s klasickým pořadím vrstev. Kromě konstrukčního a dispozičního řešení jsem řešil také statiku budovy ve specializaci Betonové konstrukce. Dále jsou hodnoceny také tepelné a akustické požadavky a požadavky na požární bezpečnost staveb. Nové pavilony jsou řešeny jako bezbariérové. Pavilon I. stupně má dvě nadzemní podlaží, kde je 5 tříd kmenových, 1 odborná a 2 třídy jsou vyčleněny pro školní družiny. Tento pavilon je napojen na spojovací krček mezi bývalým pavilonem A a pavilonem B. Pavilon jídelny má jedno nadzemní podlaží, které je dělené na školní jídelnu a školní kuchyni, napojen je na spojovací krček vedoucí do tělocvičny. Pozemek je mírně svažitý k jižní straně. Všechny konstrukce odpovídají platným normám ČSN.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 439 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.