Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anglický jazyk jako aktivizační prvek ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základní školy
Jelínková, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití anglického jazyka jako aktivizačního prvku ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Práce analyzuje vztah hudby a jazyka, dále z teoretického hlediska vysvětluje pojmy vyučovací a aktivizační metoda a blíže je charakterizuje. Práce se rovněž zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a zkoumá možnosti mezipředmětového propojení hudební výchovy a anglického jazyka. Na základě teoretických poznatků jsou v práci navrženy konkrétní možnosti aplikace anglického jazyka do výuky hudební výchovy. Tyto vyučovací celky byly následně ověřeny v praxi a jsou doplněné o reflexi a hodnocení žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební výchova, anglický jazyk, aktivizační metody, 2. stupeň základní školy
Aktivizační metody ve výuce biologie člověka na 2. st. ZŠ jako prostředek pro posouzení mezioborových vztahů přírodopisu a tělesné výchovy
Burian, Oskar ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Cíle: Vyhledat základní informace a pojetí mezioborové výuky a její možné zařazení do vyučovacích hodin. Popsat vybrané aktivizační metody ve výuce obecně i ve výuce biologie člověka. Analyzovat vybrané často využívané učebnice pro žáky 2. stupně ZŠ, obsahující téma svalové soustavy jako vhodného tématu k mezioborovému propojení přírodopisu a tělesné výchovy z pohledu četnosti podnětů pro realizaci pohybových aktivit a obsahující mezioborové propojení výše zmíněných předmětů. Navrhnout a realizovat výuku svalové soustavy s aktivizačními metodami a mezipředmětovými prvky a zjistit, jaký k ní mají žáci postoj. Pomocí vědomostního testu komparovat žáky, kteří absolvovali aktivizační a mezioborovou výuku s žáky, kteří podstoupili frontální teoretickou výuku stejného tématu. Metody: K výzkumnému šetření byly využity dvě metody. Postojový online dotazník, vytvořen v Google formulářích umožňující žákům vyjádřit se k proběhlé výuce uzavřenými i otevřenými otázkami za garance zachování anonymity. Druhou metodou výzkumu je vědomostní test, vytvořený pro účely práce, jež byl vytisknut a rozdán žákům s časovým odstupem od konce výuky tématu. Výsledky: Postojový dotazník většinově dokládá pozitivní postoj žáků k proběhlému typu výuky a jejich relativní nalazení pro další podobné formy výuky. Vyhodnocení a...
Využití online únikové hry ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy
Vopatová, Eliška ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Teodoridis, Vasilis (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou a využíváním vzdělávacích online únikových her ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy. V rámci této práce vznikla originální online úniková hra věnovaná učivu o šelmách nazvaná Útěk z pavilonu šelem. Úniková hra je na základě teoretického představení aktivizačních metod vyučování vymezena jako svébytná výuková metoda. Její tvorba se opírá o popsané základní principy únikových místností i specifika edukativních únikových her. Za účelem využití únikové hry Útěk z pavilonu šelem coby komplexního učebního nástroje byly navrženy také doprovodné materiály. Jedná se o pracovní list a dotazník pro sebehodnocení žáků. Ty byly společně s hrou začleněny do výukového bloku ve dvou sedmých ročnících základní školy. Jeho realizace poskytla prostor pro celkové zhodnocení únikové hry na základě pozorování aktivity žáků a jejich zpětné vazby. Testování vytvořené online únikové hry ve vlastní výuce prokázalo její funkčnost po technické stránce i didaktický potenciál navzdory drobným nedostatkům v herní struktuře. Následný výzkum mezi 110 učiteli přírodopisu nastínil možnosti dalšího využití navržené hry s ohledem na jejich zkušenosti i preferované výukové metody. Získaná data vypovídají o tom, že online úniková hra Útěk z pavilonu šelem má předpoklady pro to oslovit...
Pohlavní soustava ve výuce biologie člověka na střední škole
NAVRÁTILOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky pohlavní soustavy člověka na středních školách v České republice a ve vybraných německých spolkových zemích, Bavorsku a Sasku. Cílem bylo zjistit rozdíly mezi výukou pohlavní soustavy v těchto konkrétních zemích a navrhnout vlastní výukové jednotky na toto téma a realizovat je v praxi. Rozdíly mezi českou, saskou a bavorskou výukou poskytly kurikulární dokumenty a dotazník rozeslaný mezi učitele z vybraných zemích. České kurikulární dokumenty popisují výuku pohlavní soustavy stručněji než německé a dotazníkové šetření přineslo informace o metodách, které jsou využívány při výuce. V praktické části této práce byly navrženy dvě výukové jednotky na toto téma, obsahující materiály pro studenty a metodická doporučení pro učitele. Obě jednotky byly vyzkoušené v praxi.
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.
Aktivizační metody ve výuce tématu sacharidy
Kyzlíková, Iva ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Aktivizační metody ve výuce jsou v dnešní době často diskutovaným doplňkovým vyučováním k výuce klasické. V rámci těchto metod je kladen důraz na aktivizaci žáka, tedy na povzbuzení jeho zájmu při realizaci dané aktivity, avšak zároveň je zde výhodná možnost pro učitele ovlivňovat a upřesňovat konkrétní cíle, aby odpovídaly požadavkům RVP a ŠVP. Jedním z cílů práce tedy bylo zmapovat problematiku aktivizačních metod se zaměřením na projektové vyučování a badatelsky orientovanou výuku a sestavit výběr námětů aktivit, které využívají aktivizační metody se zaměřením na téma sacharidy v podobě rešerše. Dalším cílem této práce bylo navrhnout výukovou aktivitu využívající aktivizační metody na téma sacharidy (téma v rámci organické chemie, které je sice pro žáky relativně více náročné, avšak neméně důležité) a tuto aktivitu pilotně ověřit. Návrh aktivizační metody s aspekty projektového vyučování "Seznamujeme se se sacharidy" byl reálně ověřen v 9. třídě ZŠ Vilémov v roce 2021, a to v rámci vyučovacího předmětu Chemie. Žáci na aktivitě pracovali ve skupinách a výsledkem bylo pět řešení aktivity (projektů), z nichž se jednalo o čtyři prezentace a jeden poster. Ověření tohoto návrhu bylo provedeno za pomoci využití myšlenkových map, které byly žákům předloženy na začátku aktivity a poté na konci, tedy po...
Metody výuky pro nácvik hygieny rukou
Hájková, Iveta ; Kordulová, Pavla (vedoucí práce) ; Kulířová, Veronika (oponent)
Úvod do problematiky a význam tématu: Předmětem této diplomové práce je zaměření na problematiku týkající se metod výuky pro nácvik hygieny rukou u zdravotnických pracovníků ve zdravotnickém zařízení. Problematika zvyšování efektivity ve vzdělávání je dnes stále aktuálnějším tématem podporující aktivitu každého člověka. Ve zdravotnických zařízeních se setkáváme s problémem s motivací zaměstnanců, vzájemnou interakcí a komunikací při nácviku nových ošetřovatelských postupů (hygiena rukou), (Cullen, 2017). Bohužel většina lektorů stále vyučuje pouze tradičními výukovými metodami a aktivizující metody používají minimálně, nebo vůbec (Sitná et al., 2009). Takový stereotyp ve vyučovacím procesu poskytuje jen mnohdy mechanické reprodukování naučeného obsahu. Není zde brán zřetel na pochopení a praktické propojení, což je pro zaměstnance mnohdy nudné a těžkopádné (Duran et al., 2017). Lektor by měl zaměstnanců předávat teoretické znalosti a praktické dovednosti v dané problematice a rozvíjet tak jejich postoje nutné k výkonu jejich povolání (Vengl, 2011). Ačkoliv je vzdělávání věnována v odborné literatuře velká pozornost, použité metody bývají autory často stručně charakterizovány a vyjmenovány. Primární zaměření této práce je na výukové metody, jelikož se jedná o nejdůležitější faktor, ovlivňující...
Aktivizační výukové metody se zaměřením na zoologii a ekologii vyšších obratlovců
Gotthardová, Magdaléna ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Diplomová práce pojednává o aktivizačních výukových metodách využívaných v hodinách přírodopisu na základních školách, se zaměřením na výuku vyšších obratlovců - plazů, ptáků a savců. Práce vychází z teoretické části popisující výukové metody vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí. Hlavní část je tvořena konkrétními aktivizačními úlohami vytvořenými autorkou práce, které směřují k výuce orientované na žáka. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktika biologie, přírodopis, aktivizační metody, výuka, škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.