Žádný přesný výsledek pro ""city nebyl nalezen, zkusme místo něj použít city ...

Žádný přesný výsledek pro branding"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít branding ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 
Beyond tourism: Development of place branding in the context of the City of Prague
Legáthová, Lucia ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
V dnešním globálním prostředí města a regiony stále více soupeří o investice, turisty a talenty, což je důvodem k využívání nejen strategií propagace cestovního ruchu, ale i dalších strategií budování značky ve více rovinách. Branding měst, neboli city branding, se stal prostředkem ke zlepšení celkové image a atraktivity měst. Navzdory rostoucímu zájmu akademiků o city branding existuje mezera ve výzkumu v případě Prahy, kde její mezinárodní vnímání neodpovídá probíhající transformaci tohoto města. Na případové studii hlavního města Prahy si tato práce klade za cíl prozkoumat snahy města o budování značky, odhalit nejpalčivější problémy a poskytnout možná řešení prostřednictvím kombinace obsahové analýzy klíčových strategických dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s hlavními stakeholdery. Zjištění odhalují nesoulad mezi žádoucí image Prahy a jejími snahami o budování značky, čemuž brání absence jednoznačného leadershipu, politického zájmu, koordinace a dlouhodobé strategické vize. Řešení těchto problémů bude pro Prahu klíčové pro vybudování výrazné a úspěšné značky města. K možným řešením, jak překlenout rozdíl mezi požadovanou image Prahy a jejími snahami o budování značky, patří stanovení jasné vedoucí úlohy, zapojení politických aktérů v rané fázi procesu a definování jasných a měřitelných cílů.
Brno Connectivity / Brno Democratic City
Bartoňková, Markéta ; Zadražilová, Miroslava (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Nový veřejný prostor pro všechny. brněnský high line Představte si, že se právě ocitáte v budoucnosti. Někdy kolem roku 2030. Hlavní nádraží je odsunuto. Jdete od centra města a v místě současného nepřívětivého hlavního nádraží procházíte stromovými alejemi a před vámi se ocitá první věž high linu. Původní vlaková dráha je obohacená o zeleň a vy můžete jít vysoko nad úrovní ulic v bezpečí před auty a vcházíte do zcela nové čtvrti Špitálky, kde se Vám místy pohledově objevují pozůstalosti industriální doby. Můžete vidět město s jeho uličním životem z jiného úhlu pohledu. High line je navržen pro všechny. Objevují se zde cyklisté, lidé pěší, lidé na kolečkových bruslích, maminky s kočárky, běžci, je to bezpečné místo pro každého. Nevytváří pouze pěší spojnici z bodu A do bodu B. Nabízí mnohonásobné propojení a možnost pobýt a posedět v zeleni na high linu a na vyhlídkách koukat do ulic. Na rozhlednách vyjít ještě výš, pozorovat město, v pozadí vidět i dominantu katedrálu sv. Petra a Pavla a přehlédnout celý high line v zeleni. Co víc? Srdcem high linu se stává náměstíčko s amfiteátrem a přilehlou kruhovou oázou. Oáza si vytváří svůj vlastní bezpečný svět. Je vyvrcholením celého connectivity high linu. Propojení lidí v kruhu.
Značka destinace jako součást destinační image
BOROVIČKOVÁ, Jitka
Diplomová práce je zaměřena na to, jak je město Plzeň vnímáno jako destinace cestovního ruchu a jak je značka města zapsána v myslích návštěvníků. Tato práce se dále konkrétně zaměřuje na industriální a paměťový cestovní ruch, na které je momentálně zaměřena Strategie cestovního ruchu města Plzně. V úvodní části jsou definovány hlavní pojmy související s definicí a významem značky, budování image značky, ale je zde uvedena i charakteristika industriálního a paměťového turismu. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření. Hlavním cílem je ukázat povědomí návštěvníku o současné značce města Plzně a jak celkově destinaci vnímají.
Success factors of place branding of European cities
Zakharova, Dinara ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se věnuje určení faktorů ovlivňujících úspěšnost place brandingu evropských měst. Za faktory, které mohou ovlivnit úspěšnost implementace city brandingu v evropských městech, jsou považovány zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, zaměření strategie city brandingu na občany a zvýšení kvality života, zapojení zainteresovaných stran na úrovni EU reprezentované sítí "Eurocities", řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie place brandingu. Analýza prokázala, že budování značky města je komplexní proces, který nelze ovlivnit jedním faktorem. V průběhu analýzy byly nastíněny tři faktory, které jsou nezbytné pro úspěch city brandingu evropských měst. Mezi tyto faktory patří zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie tvorby značky místa. Rovněž byla identifikována kombinace faktorů postačující k vytvoření place brandingu. Aby byl tedy place branding úspěšný, měla by strategie place brandingu současně zapojit občany, zaměřit se na občany a zvýšení kvality života, zahrnout do své agendy řízení digitální identity a rétoriku "zelenosti" a udržitelnosti. Na základě případů vybraných ke studiu se ukázalo, že členství v síti...
Změna strategické komunikace hl.m. Prahy v oblasti cestovního ruchu v návaznosti na dopady overturismu a covidu-19
Kmentová, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Cílem předložené diplomové práce bylo vyhledat a interpretovat klíčové prvky změny strategické komunikace hlavního města Prahy realizované prostřednictvím jeho oficiální organizace destinačního managementu Prague City Tourism, a. s., a analyzovat styl a směřování komunikace v letech 2016-2019, kdy sílila vlna overturismu nejen v české metropoli, ale také v celoevropském měřítku, a komunikaci po roce 2020, kdy vznikla nová Koncepce příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy ve spolupráci s organizací destinačního managementu Prague City Tourism, a. s. Teoretická část se zabývá definicí strategické komunikace se specifickým zaměřením na turistický průmysl. Praktická část je zaměřena na příčiny, které vedly k rozhodnutí o změně strategické komunikace hlavního města Prahy v oblasti příjezdového cestovního ruchu, aby se stal udržitelným i do dalších let. Dále byly vyhodnoceny výsledky, kterých bylo dosaženo se spuštěním prvotních projektů, které mají vést ke stabilizaci domácího i zahraničního cestovního ruchu v hlavním městě Praha, aby z nich profitovali rezidenti, podnikatelské subjekty i samotné město jako celek.
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Vysloužilová, Kristýna ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, zejména s využitím zahraniční literatury. Práce se věnuje také place brandingu a strategickému procesu marketingového plánování v této oblasti. Součástí je také popis podstaty projektu Evropského hlavního města kultury a jeho možného marketingového využití. Dále je přiblíženo začlenění projektu kandidatury na titul Evropského hlavního města kultury do dlouhodobého rozvoje města Plzně. A to především prostřednictvím analýzy strategických rozvojových dokumentů města. Zásadní je potom samotné posouzení komunikačních aktivit města ve stanoveném období, které je ohraničeno podáním přihlášky do soutěže o titul na podzim roku 2009 a dnem oficiálního udělení titulu Radou EU, tedy 19. květnem 2011. Toto období je v práci z důvodu významných změn v kompetencích i v přístupu ke komunikaci dále rozděleno na před vítězstvím a po vítězství v soutěži. V práci jsou analyzovány zvolené komunikační nástroje určené k propagaci kandidatury města na titul i koncept komunikační strategie navrhovaný v přihlášce do soutěže přímo pro rok 2015.
Koloniální nemovité dědictví a obrazy města ve východní Asii: Případová studie Kóbe a Inčchonu
Zimt, Alexandra ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Horáková, Hana (oponent) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Tato práce se zabývá studiem dvou bývalých smluvních přístavů, japonského Kóbe a jihokorejského Inčchonu (Čemulp'a), v návaznosti na práce Jennifer Robinson (2006), která prosazuje budování společenskovědní teorie na základech případových studií tzv. "obyčejných měst". Tato studie využívá techniku "bricolage" s použitím různých sub-disciplín socio-kulturní antropologie a výzkumných metod, a zaměřuje se na nemovité pozůstatky koloniální éry v obou městech a na to, jaké obrazy vyvolávají. Díky tomu prohlubuje vědecké poznání o etnografiích tzv. "pocitových krajin" (sensescapes) a post-kolonialismu. Tato práce rozšiřuje vědecké poznání v oblasti urbánní antropologie: zkoumá formování osobních mentálních obrazů města u jeho obyvatel, emické percepce "nebezpečí" a "stáří" v souvislosti s městským prostorem a infrastrukturou v současném Japonsku a Jižní Koreji, a diskutuje relevanci post-koloniálních sensitivit pro utváření obrazu místa. Klíčová slova: urbánní antropologie, socio-kulturní antropologie, kolektivní paměť, city branding, obraz města, post-kolonialismus, settler urban heritage, Japonsko, Jižní Korea
City branding krajských měst v Česku
Jenček, Lubor ; Šifta, Miroslav (vedoucí práce) ; Šerý, Miloslav (oponent)
Lubor JENČEK: City branding krajských měst v Česku Abstrakt Práce se zabývá city brandingem krajských měst v Česku. Jejím cílem je porovnat city branding českých krajských měst, a tím odhalit jeho funkční mechanismy používané v praxi. Práce v teoretické rovině pojednává o konceptu brandingu, o jeho funkcích, účelu a cílech v obecném měřítku. Tento koncept je dále teoreticky i prakticky specifikován pro účely této práce. Největší pozornost je věnována place a city brandingu. V empirické části práce je představena analýza současného city brandingu českých krajských měst. Hlavním bodem práce a cílem výzkumu je nalézt odpověď na šest výzkumných otázek. Otázky jsou rozděleny do tří okruhů: interpretace českých krajských city brandů, motivace k jejich vytvoření a strategie jejich užívání a správy. Odpovědi na výzkumné otázky poté mají za úkol odkrýt stav českého city brandingu a upřesňují tak hlavní cíl práce. V práci je použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Data vycházejí z výsledků dotazníkového šetření cíleného na zástupce magistrátů všech českých krajských měst a polostrukturovaných rozhovorů vedených s reprezentanty čtyř vybraných měst (Ostrava, Zlín, Plzeň a Ústí nad Labem) v rámci případových studií. Výsledky této práce mohou být aplikovány např. v oblasti marketingu, public relations a...
Branding Prahy
Veberová, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se zabývá brandingem Prahy a sílou jejího brandu. V teoretické časti je popsán termín brand, branding a city branding včetně jeho vývoje a odlišností od city marketingu. Vysvětleny jsou taktéž rozdíly mezi brandingem míst a brandingem komerčních produktů, jelikož otázka, zdali město může být značkou, bývá předmětem mnoha diskuzí. V další části je city branding popsán na konkrétním příkladu Prahy. Je zmíněna její reputace, image a identifikační charakteristiky, jako je například kultura, architektura, filmový průmysl, obyvatelé či známé osobnosti. Součástí práce jsou i příklady marketingových kampaní a různých organizacích či agentur, které se strategicky podílí na brandingu Prahy. Třetí praktická část obsahuje několik druhů indexů a barometrů, které měří hodnotu a sílu brandů měst. Díky nim je ukázáno, jak si Praha stojí v různých směrech v porovnání s ostatními světovými metropolemi. Nakonec jsou zmíněny případové studie dvou měst, která své brandy proslavila konkrétními kroky, jež jsou porovnány s Prahou. Práce vedle popsání brandingu Prahy hledá otázku na to, zdali je její brand silný.
Kulturní sféra zahraniční politiky globálních měst: příklad Londýna a Paříže v letech 2007-2016
Chocholová, Anna ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kulturní sférou zahraniční politiky globálních měst a zkoumá ji na případu Londýna a Paříže v letech 2007-2016. Odpovídá na otázku, z jakých důvodů, jakým způsobem a s jakými výsledky tato dvě globální města tvoří kulturní dimenzi své zahraniční politiky. Pomocí analýzy kulturní diplomacie v podání Spojeného království a Francie zkoumá, zda se zahraniční kulturní snahy globálních měst odchylují od těch státních a vykazují společné rysy, nebo zda naopak státní příslušnost hraje navzdory fenoménu globálních měst nadále hlavní roli. Nakonec dochází k zodpovězení otázky, zda, do jaké míry a s jakými výsledky dochází v kulturní sféře k meziměstské spolupráci mezi Londýnem, Paříží a ostatními metropolemi, ve snaze zhodnotit hypotézu Saskie Sassen o utváření nadnárodních urbánních sítí. Práce dochází k závěru, že ačkoli kulturní sféra zahraniční politiky Londýna a Paříže vykazuje mnohé podobnosti, stále lze sledovat i vliv státních modelů. Londýn oproti Paříži, stejně jako Spojené království ve srovnání s Francií, více využívá moderních metod marketingu a utváření značky města či státu a zároveň klade důraz na ekonomický zisk. Obě města na druhou stranu v rámci svých kulturnědiplomatických aktivit využívají podobných nástrojů a sdílejí některé z cílů, čímž do jisté míry potvrzují...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.