Název:
Branding Prahy
Překlad názvu:
Branding of Prague
Autoři:
Veberová, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá brandingem Prahy a sílou jejího brandu. V teoretické časti je popsán termín brand, branding a city branding včetně jeho vývoje a odlišností od city marketingu. Vysvětleny jsou taktéž rozdíly mezi brandingem míst a brandingem komerčních produktů, jelikož otázka, zdali město může být značkou, bývá předmětem mnoha diskuzí. V další části je city branding popsán na konkrétním příkladu Prahy. Je zmíněna její reputace, image a identifikační charakteristiky, jako je například kultura, architektura, filmový průmysl, obyvatelé či známé osobnosti. Součástí práce jsou i příklady marketingových kampaní a různých organizacích či agentur, které se strategicky podílí na brandingu Prahy. Třetí praktická část obsahuje několik druhů indexů a barometrů, které měří hodnotu a sílu brandů měst. Díky nim je ukázáno, jak si Praha stojí v různých směrech v porovnání s ostatními světovými metropolemi. Nakonec jsou zmíněny případové studie dvou měst, která své brandy proslavila konkrétními kroky, jež jsou porovnány s Prahou. Práce vedle popsání brandingu Prahy hledá otázku na to, zdali je její brand silný.The bachelor's thesis describes the branding of Prague and the strength of the city's brand. The theoretical part addresses terms such as brand, branding, city branding, and its distinction from city marketing. The differences between city branding and commercial branding are mentioned as well since the topic of a city functioning as a brand is a broadly discussed one. The following descriptive part introduces Prague's brand, the reputation and image, including its identifying characteristics such as culture, architecture, film industry, residents, and famous people. Examples of marketing campaigns, organizations or agencies participating in the process of Prague's branding are also a part of the description. The last practical part of this bachelor's thesis compares different indexes and barometers measuring the strength of city brands. This allows to present how strong Prague's brand is in comparison to other cities in the world. In the last part of the thesis, the case studies of two chosen cities are analyzed, focusing on specific reasons of their success and their comparison to Prague.
Klíčová slova:
brand; branding; city branding; image; město; Praha; brand; branding; city; city branding; image; Prague