Žádný přesný výsledek pro ""burn nebyl nalezen, zkusme místo něj použít burn ...

Žádný přesný výsledek pro syndrome" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít syndrome ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Šubíková, Jitka ; Řezník,, Jiří (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se věnuje velmi aktuálnímu problému současnosti a to stresu u zaměstnanců. Analyzuje typy stresu, příznaky a projevy, vliv na zdraví člověka a pracovní výkon. Dále se soustředí na faktory, které stres vyvolávají, jejich indentifikaci a eliminaci z pracovního prostředí. První část diplomové práce je zaměřená na teoretický rozbor problematiky. Praktická část je věnována vlastnímu měření stresorů v pracovním prostředí a metodami měření stresu u zaměstnanců logistické firmy. V závěru práce je zpracován návrh na snížení stresových faktorů v této firmě.
Začínající mladý učitel
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru práce a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty. Bakalářská práce přináší návrhy, jak zmírnit zátěž, která je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet.
Riziko syndromu vyhoření u učitelů primárních škol
Hadravová, Jana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Riziko syndromu vyhoření u učitelů primárních škol Tématem diplomové práce je riziko syndromu vyhoření u učitelů 1. stupně základní školy. Teoretickou část práce představuje souhrn poznatků o příčinách vzniku, příznacích a průběhu syndromu vyhoření u učitelů a o důsledcích, které má rozvinutý syndrom vyhoření na výkon jejich profese i na jejich osobní život. Empirickou část práce tvoří kvalitativní výzkum. Na základě dotazníkového šetření mezi učiteli 1. stupně základních škol, kteří jsou zároveň studenty kombinovaného studia oboru Učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, jsem s několika učiteli, kteří vykazovali ohrožení syndromem vyhoření, vedla rozhovor o příčinách a faktorech, které ovlivňují jejich nepříznivý psychický stav, o pociťované formě podpory a možnostech řešení situace. Během studia prožívají vyčerpání v různé míře až dvě třetiny učitelů. Chronická zátěž, která se v závěru studia ještě stupňuje, negativně ovlivňuje jak jejich prožívání, tak i jejich rodinný život a zdraví. Mezi klíčové protektivní faktory v boji proti vyhoření patří vhodně zvolené copingové strategie zaměřené na řešení problému a doplnění vydané energie a rovnováha mezi pracovními povinnostmi a osobním životem. Významnou pomocí může být také vstřícný přístup ze strany vedení školy a...
Stresová zátěž u začínajících učitelů a jejich copingové strategie
Budil, Jan ; Vozková, Anna (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku stresové zátěže u začínajících učitelů a na způsoby, kterými se s touto zátěží vypořádávají. Teoretická část zpracovává a sumarizuje poznatky z odborné literatury i výsledky některých výzkumných šetření na toto téma. V návaznosti na popsanou teorii pak následuje část výzkumná. Ta je v práci pojata jako tzv. explorační výzkum, který si klade za cíl hlubší prozkoumání tématu, zprostředkování informací pro laickou veřejnost i odborníky, stanovení nových výzkumných hypotéz a nasměrování budoucích studií. Tímto způsobem je nakonec stanoven i cíl celé diplomové práce. Podle zaměření je výzkum práce rozdělen do dvou částí, kde každá z nich podává čtenáři určitý typ informací. První část pomocí deskriptivní statistiky zpřehledňuje data nasbíraná kvantitativní metodou dotazníkového šetření, zatímco druhá část využívá inferenční statistické metody k analýze stejných dat a porovnání dvou různých populací v rámci výzkumného vzorku. V závěru práce jsou na základě provedeného výzkumu pak uvedeny jeho výsledky, které jsou využity k diskusi a formulaci různých doporučení pro budoucí výzkum na toto téma. KLÍČOVÁ SLOVA stres, zdroje stresu, zátěž, začínající učitel, coping, explorativní výzkum, syndrom vyhoření
Syndrom vyhoření u učitelů základní školy
Maršík, Petr ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
ABSTRAKT Syndrom vyhoření neboli burnout, byl poprvé popsán v roce 1974. Jde o psychický stav naprostého vyčerpání, který vychází z dlouhodobého stresu. I v učitelské profesi stres stále stoupá a učitelé jsou velmi ohroženou skupinou pro vznik syndromu vyhoření, pokud jím již netrpí. Právě učitelům byl věnován tento výzkum, který probíhal na vybrané základní škole a stanovil si jako hlavní cíl zjistit, zda učitelé této školy trpí syndromem vyhoření a které stresory nejvíce přispívají ke vzniku syndromu vyhoření u učitelů na této škole. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem syndromu vyhoření učitelé této školy předcházejí a jakým způsobem syndromu vyhoření u učitelů předchází škola na které učí. Byl realizován kvantitativní výzkum pomocí anonymního strukturovaného dotazníku s otevřenými, polootevřenými a uzavřenými otázkami distribuovaný učitelům vybrané základní školy elektronickou cestou. Výsledky výzkumu neprokázaly, že učitelé vybrané základní školy trpí syndromem vyhoření. Ale bylo prokázáno, že stresory, které jsou v literatuře uvedené jako možné příčiny syndromu vyhoření učitelé také tak vnímají a za stresory je považují. Výzkum také prokázal, že učitelé nepředcházejí syndromu vyhoření dostatečným způsobem. Málo spí a na své koníčky nevěnují dostatečné množství času. Z výsledků výzkumu...
Management organizace v procesu změny
Chodlová, Michaela ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Vrzáček, Petr (oponent)
Diplomová práce metodou případové studie monitoruje proces zavádění supervize do konkrétního zdravotnického zařízení, které pečuje o ohrožené děti do 3 let věku. Jejím cílem je vytvořit zaměstnancům organizace prostor pro reflexi, podporu procesů učení a změny. V kontextu transformace v oblasti náhradní rodinné péče je cílem práce podpořit resilientní zvládání změn a usnadnit otevřený dialog managementu a zaměstnanců. Teoretická část práce je zaměřena na výklad souvisejících pojmů. V empirické části práce uvádím etické aspekty případové studie a metodologii. Následuje analýza dat, zhodnocení vstupního stavu organizace před zavedením změny, popis procesu změny, a zhodnocení stavu organizace po devíti měsících od zavedení změny.
Syndrom vyhoření pohledem pracovníků v sociálních službách
MĚDÍLKOVÁ, Helena
Tato práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření a jeho prevencí u pracovníků v sociálních službách. Cílem bylo zmapovat, jak pracovníci vnímají syndrom vyhoření a jakou prevenci oni sami považují za účinnou. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. První kapitola teoretické části definuje pojem syndrom vyhoření, jeho fáze, symptomy a rizikové faktory.Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na prevenci syndromu vyhoření. Další část je soustředěna na sociální služby, konkretizuje, kdo může vykonávat profesi pracovníka v sociálních službách,a popisuje náplň práce osobních asistentů. V praktické části je vytyčen cíl práce a stanovena hlavní výzkumná otázka "Jak vnímají pracovníci v sociálních službách syndrom vyhoření a jakou prevenci považují za účinnou?" Následuje popis použité metody, cílové skupiny a průběhu výzkumu, který byl realizován kvalitativním šetřením, technikou polostrukturovaného rozhovoru.Informanti byli vybráni metodou záměrného výběru,a to z neziskové organizace Hewer, z.s.Na základě zvolené metodiky byla jako kritérium pro výběr účastníků výzkumu stanovena jejich ochota zúčastnit se výzkumu a délka zaměstnání v Hewer, z.s., minimálně jeden rok. V empirické části předkládané bakalářské práce jsou analyzovány a interpretovány poznatky získané z rozhovorů s pracovníky sociálních služeb organizace Hewer, z.s. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné výsledky a je odpovězena hlavní výzkumná otázka.
Začínající mladý učitel
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru práce a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty. Bakalářská práce přináší návrhy, jak zmírnit zátěž, která je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet.
Syndrom vyhoření u pracovníků oddělení nepojistných sociálních dávek Úřadu práce České republiky
MARKOVÁ, Marcela
Diplomová práce se zabývá tématem syndrom vyhoření u pracovníků oddělení nepojistných sociálních dávek (ONSD) Úřadu práce ČR. V literatuře se setkáme s celou řadou definic syndromu vyhoření; některé z nich se orientují na stav emočního, mentálního a fyzického vyčerpání a jiné vnímají syndrom jak proces, který má určitý vývoj. Nicméně syndrom vyhoření představuje celý soubor příznaků, který se projevuje ztrátou elánu, radosti ze života a ztrátou energie. Úřad práce ČR plní úkoly v oblasti zaměstnanosti, ochrany zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, ale především také zajišťuje administrativu, rozhoduje a také vyplácí nepojistné sociální dávky. Na Úřadu práce ČR zajišťují chod oddělení ONSD především referenti a sociální pracovníci, kteří jsou extrémně vystaveni nebezpečí syndromu vyhoření, protože jejich náplní práce je každodenní jednání s klienty, kteří mají ne jeden, ale více problémů, které nejsou schopni vlastními silami řešit, a od pracovníka čekají mnohdy více, než jim může poskytnout. Cílem diplomové práce je popsat problematiku syndromu vyhoření u pracovníků (sociálních pracovníků a referentů) ONSD Úřadu práce ČR. Dílčím cílem je zjistit, jestli pracovníci mají informace, jak syndromu vyhoření předcházet a zároveň porovnat rozdíl mezi pracovníky velkých a malých měst. Dalším dílčím cílem je zjistit, jestli se pracovníci subjektivně cítí vyčerpáni. S ohledem na tyto cíle byly stanoveny tři hypotézy: Pracovníci ONSD ve větších městech se cítí subjektivně více vyčerpáni než pracovníci v menších městech. Sociální pracovníci ONSD mají více informací o tom, jak předcházet syndromu vyhoření než referenti ONSD. Referenti ONSD se cítí subjektivně více vyčerpáni než sociální pracovníci ONSD. Dále byla zvolena výzkumná otázka: Jaké povědomí mají pracovníci ONSD Úřadu práce ČR o syndromu vyhoření? Pro potřeby výzkumu byla zvolena kvantitativní strategie, metoda dotazování v technice dotazníku. Výzkumný vzorek tvoří 148 pracovníků ONSD, kteří úplně a správně vyplnili dotazník. Jako doplňková technika byl použit kvalitativní sběr dat, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru, kdy z 249 pracovníků ONSD bylo prostým náhodným výběrem vylosováno 8 komunikačních partnerů, kteří tedy tvoří druhý výzkumný vzorek. Výsledky kvantitativního výzkumu jsou prezentovány popisnou statistikou pomocí grafů a tabulek. Stanovené hypotézy byly testovány statistickou metodou dobré shody, Chí-kvadrát test. Výsledky ukazují, že pracovníci ONSD ve větších městech se necítí více vyčerpáni než pracovníci ONSD v menších městech. Sociální pracovníci ONSD mají více informací o tom, jak předcházet syndromu vyhoření než referenti ONSD a referenti ONSD se necítí více vyčerpáni než sociální pracovníci ONSD. Pro fixaci dat kvalitativního výzkumu jsem zvolila ruční zápis. Analýzu kvalitativních dat jsem provedla metodou vytváření trsů, což znamená, že jsem vyhledávala ve výrocích osob všechny takové pasáže, které se týkají jednoho úzce ohraničeného okruhu. Z odpovědí komunikačních partnerů vyplynuly následující 3 trsy: informovanost o syndromu vyhoření, vnímání klientů a subjektivní pocity. Výsledky kvalitativní části výzkumu ukazují, že pracovníci ONSD sice mají znalosti o syndromu vyhoření, znají jeho příčiny a mají představu o prevenci. Nicméně tyto informace jsou většinou neúplné, někdy matoucí ve smyslu zaměření se na nepodstatné příčiny a pomíjení těch důležitých. Z jednotlivých odpovědí je také patrné, že většina komunikačních partnerů vnímá své klienty a práci s nimi jako přítěž, jako problém, práce je jim nepříjemná a nebaví je. Z výzkumu dále vyplývá, že Úřad práce ČR by měl organizovat cílené školení o prevenci před syndromem vyhoření právě s ohledem na pracovní pozici, kterou pracovník vykonává. Předpokládaný přínos práce pro praxi je poskytnutí studijního materiálu pro studenty Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a také jako informační materiál pro Úřad práce ČR.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Šubíková, Jitka ; Řezník,, Jiří (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se věnuje velmi aktuálnímu problému současnosti a to stresu u zaměstnanců. Analyzuje typy stresu, příznaky a projevy, vliv na zdraví člověka a pracovní výkon. Dále se soustředí na faktory, které stres vyvolávají, jejich indentifikaci a eliminaci z pracovního prostředí. První část diplomové práce je zaměřená na teoretický rozbor problematiky. Praktická část je věnována vlastnímu měření stresorů v pracovním prostředí a metodami měření stresu u zaměstnanců logistické firmy. V závěru práce je zpracován návrh na snížení stresových faktorů v této firmě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.