Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv flubendazolu na podání temozolomidu v buňkách glioblastoma multiforme
Dvořáková, Kateřina ; Skálová, Lenka (vedoucí práce) ; Pávek, Petr (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Bc. Kateřina Dvořáková Školitel: prof. RNDr. Lenka Skálová, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv flubendazolu na podání temozolomidu v buňkách glioblastoma multiforme Glioblastoma multiforme (GBM) je jedním z nejčastějších a nejagresivnějších nádorů mozku u dospělých. I přes značné pokroky v léčbě se jedná o nevyléčitelné nádorové onemocnění s velmi špatnou prognózou a s mediánem přežití pouze 12 až 15 měsíců od stanovení diagnózy. Zlatým standardem léčby je maximální možná chirurgická resekce následovaná chemo-radioterapií za použití protinádorového léčiva temozolomidu (TMZ). Problémem u použití TMZ však bývá rychle se rozvíjející rezistence. Cílem této práce bylo prozkoumat účinek potenciálního protinádorového léčiva, anthelmintika flubendazolu (FLU) a účinek FLU v kombinaci s TMZ na buňky GBM. Pro tuto práci byly použity dvě GBM buněčné linie - A172 a T98G. FLU obecně vykazoval vyšší efekt na životnost buněk GBM, zejména u buněk T98G. Navíc použití různých kombinací TMZ + FLU prokázalo ještě vyšší inhibiční účinek na životaschopnost buněčných linií GBM. Kombinace TMZ + FLU také snižovala expresi -tubulinu a III-tubulinu, zároveň byly pozorovány zajímavé změny v expresi STAT3 a EGFR a dále snížení exprese...
Výchova v době krize rodiny
Dvořáková, Kateřina ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Práce si klade za cíl zmapovat vztah mezi výchovou a krizí rodiny. První část se zabývá problematikou výchovy. Snaží se zpřesnit pojem výchovy, souvislosti mezi výchovou a vzděláváním, popsat důsledky působení různých výchovných stylů na dítě a jeho následné chování a jednání ve společnosti. Nepomíjí vliv sociálního prostředí na jednotlivce. Druhá část je zaměřena na zkoumání výchovného významu rodiny. Práce provází historickým vývojem rodiny a pokouší se identifikovat kořeny její dnes tolik diskutované krize. Pokouší se zachytit, jaký vliv má rodina na výchovu dalších generací.
Význam spolupráce klinického logopeda a ergoterapeuta u osob s poruchami fatických funkcí
Dvořáková, Kateřina ; Stančáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Hlavní myšlenkou rehabilitace je spolupráce v multidisciplinárním týmu. Ve své bakalářské práci jsem se snažila vyzdvihnout společnou práci klinického logopeda a ergoterapeuta u osob s poruchami fatických funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit, jak úzce spolu pracují a jaký to představuje význam pro člověka s afázií. Výzkum v praktické části byl realizován pomo-cí dotazníku, který jsem rozeslala klinickým logopedům a ergoterapeutům na různá pracoviště. Respondenti často zmiňovali, že práce logopeda a ergoterapeuta se v některých situacích prolíná. Avšak každý obor na danou problematiku pohlíží ze svého úhlu, proto je ne-zbytné, aby klient měl zajištěnou komplexní péči. Výsledek kvantitativního výzkumu jednoznačně poukazuje na fakt, že u osob s narušenou komunikační schopností je spolupráce logopeda a ergoterapeuta přínosná, jen v mnoha případech ještě není na ideální úrovni.
Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem
Dvořáková, Kateřina ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina. Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem. Praha: Filosofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013. 82 s. Diplomová práce. Tato diplomová práce se zabývá mladistvými pachateli trestné činnosti a jejich rodinným prostředím a vztahy v rodině. Teoretická část práce mapuje význam rodiny v období adolescence a s ní spojené specifické faktory, které mohou mít vliv na to, zda se dospívající protiprávního jednání dopustí či nikoliv. Význam rodinného prostředí byl východiskem pro navržení, tvorbu a realizaci psychosociálního programu Spolu. V případě spáchání trestné činnosti mladistvým, jsou vztahy mezi rodinnými příslušníky ještě více ohroženy, což se jeví jako rizikové pro jeho další vývoj a výchovu. Cílem programu proto bylo posílit osobnost mladistvého a vztahy v jeho rodině. Smyslem jednotlivých aktivit programu bylo, v rámci bezpečného prostředí, umožnit mladistvým pachatelům trestné činnosti a jejich rodičům sdílet některé podstatné informace z jejich života, pomoci s reflexí prožitků. Záměrem těchto aktivit bylo také posílit prožitek rodinné soudržnosti, potřeby vzájemné ohleduplnosti a podpory. Program Spolu byl realizován se třemi mladistvými a jejich matkami (samoživitelkami). Životní příběhy těchto...
Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly.
Bioodpad: školní projekt pro 2. stupeň základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
O správném nakládání s bioodpadem se začalo mluvit vcelku nedávno, a veřejnost tak o něm stále nemá dostatečné množství informací a ucelený názor. Aby se s biologickým odpadem správně nakládalo, je nutná znalostní vybavenost a kladný postoj k tomuto tématu, čehož můžeme při výuce dosáhnout aktivizací žáků pomocí projektového vyučování. Vyučovat v projektech je skvělým prostředkem pro porozumění dané problematice, což může ovlivnit postoje žáků k nakládání s bioodpadem. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit projekt na téma Bioodpad, a následně zjistit, jak se změnily znalosti a názory žáků, o biologicky rozložitelném odpadu. Vytvořený projekt byl ověřen na druhém stupni ZŠ, pro kterou je primárně určen. Zapojilo se celkem 54 žáků 6. ročníku, kterým byl před začátkem projektu zadán pretest zjišťující vstupní znalosti o biologickém odpadu a jejich názor na třídění bioodpadu. Po proběhnutí projektu žáci vyplnili posttest a porovnáním jednotlivých odpovědí bylo zjišťováno, zda a jak se změnily znalosti testovaných žáků a jejich postoj k tématu. Odpovědi jednotlivých žáků v pretestu a posttestu byly vyhodnocovány pomocí neparametrického Wilcoxonova párového testu a z celkových výsledků bylo zjištěno, že projektové vyučování mělo přínos nejen v kognitivní oblasti, ale především v afektivní oblasti...
Masová média a jejich role v mechanismu právní regulace
Dvořáková, Kateřina ; Agha, Petr (vedoucí práce) ; Havel, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je představit některé ze způsobů, kterými masová média mohou ovlivňovat legislativní proces. Tyto způsoby jsou ukázány jak obecně, tak konkrétně - na příkladu tvorby zákonů v České republice, což je ilustrováno případem úspěšného tlaku na změnu legislativy. Práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž první dvě jsou čistě teoretické, třetí obsahuje případovou studii a závěrečná nabízí syntézu poznatků z předchozích částí práce. V první kapitole je právo představeno jako otevřený systém, který se vyvíjí v kontaktu s dalšími společenskými subsystémy. Je prezentován sociologický přístup k právu a několik konceptů z právní sociologie, jsou také definovány některé stěžejní pojmy. Závěrem je představen proces tvorby v zákonů v České republice, pozornost je věnována širšímu pojetí legislativního procesu, které se zabývá i fází před podáním návrhu právního předpisu zákonodárnému orgánu. Druhá kapitola se věnuje masovým médiím, nejprve jejich obecné definici a následně vymezení některých konceptů, které se zabývají vztahem médií a společnosti, s důrazem na nastolování agendy a rámcování, představeny jsou i základní kritické pohledy na roli médií ve společnosti. Třetí kapitola podrobně analyzuje konkrétní úspěšný případ tlaku na změnu legislativy - mediální kampaň provázející...
Návrh změn v marketingovém mixu konkrétní společnosti
Dvořáková, Kateřina ; Vopatová, Iveta (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem změn marketingového mixu konkrétní společnosti. Tyto návrhy by mohly v budoucnosti vést k získání nových zákazníků a posílení loajality u zákazníků stávajících. Diplomová práce je rozdělena do tří podstatných celků. V prvním z nich bude představena teorie potřebná k provedení části následující, kterou je analýza této společnosti a provedení potřebných analýz. Pro zpracování poslední návrhové části jsou právě tyto analýzy nezbytné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 DVOŘÁKOVÁ, Kamila
2 DVOŘÁKOVÁ, Karla
12 DVOŘÁKOVÁ, Karolina
12 DVOŘÁKOVÁ, Karolína
56 DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
25 DVOŘÁKOVÁ, Klára
28 DVOŘÁKOVÁ, Kristýna
9 Dvořáková, Kamila
12 Dvořáková, Karolína
25 Dvořáková, Klára
2 Dvořáková, Klára,
2 Dvořáková, Kristina
28 Dvořáková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.