Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 750 záznamů.  začátekpředchozí504 - 513dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Bilingvismus na sociálních sítích: užívání češtiny a angličtiny českými uživateli sociální sítě Facebook
Pilzová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této práce je objasnění postavení bilingvismu na sociálních sítích prostřednictvím výzkumu užívání angličtiny mezi českými uživateli sociální sítě Facebook. Teoretická část se věnuje teoretickému ukotvení konceptu bilingvismu, komunikaci v prostředí nových médií a jejím specifikům a zasazuje téma do kontextu předchozích výzkumů a studií. Metodou kvalitativního výzkumu za použití deskriptivní analýzy textových dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů jsem získávala data o typu bilingvismu na sociálních sítích, který jsem dále kategorizovala a dále o motivaci uživatelů. Výsledky přinesly zjištění, že bilingvismus je v tomto prostředí Facebooku jevem přirozeným a lze rozdělit na tři základní kategorie dle přepínání kódů, míšení kódů a výskytu anglicismů. Zvláštní kategorií je počítačově zprostředkovaná komunikace a její vliv na vztah jazyka a uživatele.
Alternativní témata a přístup v médiích: mediální aktivismus v českém prostředí
Bořuta, Petr ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá různými formami takzvaného mediálního aktivismu. Hlavním cílem práce je popsat činnosti, které - pod souhrnným označením mediální aktivismus - nezvyklými způsoby směřují k prosazení nepopulární agendy či alternativních náhledů na společenské otázky a problémy v médiích, a to v kontextu českého prostředí. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda český mediální aktivismus vstřebal tendence aktivistů ze zemí západní Evropy a USA, případně jak zaostává. Tato práce se navíc snaží zjistit do jaké míry mediální aktivismus ovlivňují nová média a jak je mediální aktivisté využívají.
Interaktivní marketingová komunikace na příkladu značky Ryor
Bendlová, Eva ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o interaktivní komunikaci z pohledu marketingové komunikace. V závěru aplikuje zjištění na českou kosmetickou značku Ryor. Zároveň se dotýká i hlubších souvislostí interaktivní komunikace s podstatou kultury a společenské interakce. Součástí práce je teoretický koncept, který sleduje model interaktivní komunikace a povahu vazeb mezi účastníky komunikačního aktu. Dále práce definuje základní prvky interaktivního komunikačního procesu. To vše v závěru ověřuje na reálných marketingových aktivitách značky Ryor.
Marketingová komunikace značky Gambrinus se zaměřením na spotřebitelské soutěže v letech 2009-10
Hrabáková, Alexandra ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Köppl, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací značky Gambrinus a je zaměřena zejména na spotřebitelské soutěže v letech 2009 - 2010. Pomocí deskriptivní metody se snaží předvést, jak vypadají reklamní kampaně značky, která se dlouhodobě drží na prvním místě v oblíbenosti a spotřebě na českém pivním trhu. Úvodní část práce ukazuje historický vývoj, který přispěl k vybudování silných základů značky postavených na pevných hodnotách a postupné rozvíjení marketingových aktivit. Představuje Gambrinus v rámci portfolia Plzeňského Prazdroje a ukazuje jeho vymezení vůči ostatním značkám, a to zejména na srovnání cílových skupin. Jádro práce seznamuje se spotřebitelskými soutěžemi, které proběhly během vymezených dvou let. Ukazuje jejich princip, výhry a mediální kampaně, které je doprovázely. Lehce nastiňuje jejich silné a slabé stránky a poukazuje na fakt, že ve své podstatě, jsou všechny tyto soutěže stejné. Samotný závěr práce vyhodnocuje jednotlivé soutěže a poukazuje, kterým směrem by se Gambrinus měl vydat, zejména pak, co by na svých soutěžích měl zlepšit. Největší chybou shledává komunikaci na sociálních sítích, která během těchto kampaní nebyla příliš dobrá, a proto navrhuje způsob, jakým tento problém vyřešit. Celá práce ukazuje, že přes veškeré nedokonalosti kampaní, je nejdůležitější názor...
Specifika krajní pravice v prostředí Internetu
Avukatu, Jiřina ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce "Specifika krajní pravice v prostředí internetu" pojednává o úloze Internetu v životě české extremně a radikálně pravicové scény. Zabývá se skupinami, které využívají internetových stránek a fór, zkoumá jejich projevy, strategie a cíle jejich působení, i přínos jejich činnosti v oblasti virtuální identity. Nejprve je vymezen vývoj české krajní pravice a současná situace v ČR. Dále se práce věnuje rozboru chování krajní pravice v prostředí Internetu. Je zde analyzováno působení krajní pravice ve virtuálním světě a jejich specifika ve vytváření a udržování virtuální identity členů hnutí. Přitom je věnován dostatečný prostor procesům sebereprezentace skupin, struktuře a charakteristikám komunikace, které hrají zásadní roli v procesu formování identity. V druhé, metodologické, části si práce klade za cíl zkoumat síť českých ultrapravicových stránek pomocí kombinace kvantitativních přístupů, konkrétně analýzou sociálních sítí a obsahovou analýzou. Na základě výsledků empirické části se pokusím vztáhnout poznatky teoretické části k realitě české krajně pravicové internetové scéně.
Legitimation and professionalization of a Romani NGO in the Czech Repulic
Synková, Hana ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Mušinka, Alexander (oponent)
Legitimizace a profesionalizace romské nevládní organizace v České Republice Hana Synková Disertační práce mapuje strategie legitimizace a přežití nevládních organizací pracujících s lidmi, kteří bývají kategorizováni jako "sociálně vyloučení" či "Romové". Snaží se odpovědět na otázku, co nevládní organizace dělají, aby vypadaly "úspěšně", byly schopné získávat prostředky a vytvářet organizační renomé. Práce nepojímá organizace jako "věci", ale přibližuje je jako "procesy" a sociální sítě ovlivněné státní a evropskou politikou, systémy financování i vnitřními konkurenčními boji. I přesto, že jsou organizace diskursivně rozděleny na ty, které preferují spíše etnickou nebo sociální definici svých klientů, musejí se vyrovnávat se stejnými tlaky v podobě zákona o sociálních službách, standardů kvality či kontrolních systémů přicházejících s projekty. Organizace nevěnují svůj čas zdaleka jen "práci s klienty", ale i zvyšování sociálního kapitálu svých členů a produkování "textů", které slouží k jejich legitimizaci v očích kontrolních orgánů, ostatních organizací i veřejnosti. Aby bylo možné tyto pro veřejnost "špatně viditelné" procesy výzkumně zachytit, využívá autorka metod organizační antropologie - terénního výzkumu uvnitř organizace a na mnoha místech, které s fungováním organizace kontextuálně...
Životní styl a sociální kapitál "aktivní mladé generace"
Bajerová, Kateřina ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Životní styl a sociální kapitál 'aktivní mladé generace'" Diplomová práce "Životní styl a sociální kapitál 'aktivní mladé generace'" pojednává, na pozadí relevantního teoretického ukotvení, o dvou dimenzích života jedince ve spolecnosti - a to životním stylu, jež je v práci pojímán jako prostor pro formování identity (skrze konzumní zpusob života) a operacionalizován na koncept volného casu a s ním spojených sportovních aktivit, druhou dimenzí je téma sociálního kapitálu, ve smyslu strukturní složky (egocentrických sítí) a kulturní složky (míry tolerance a duvery). Cílem práce je prostrednictvím empirické sociologické analýzy reprezentativních šetrení ISSP 2007 Volný cas a sport a Distinkce 2008, zmapovat vliv aktivního zpusobu života jednotlivce na jeho sociodemografické a socioekonomické determinanty, sleduje proces socializace ke sportu v prostredí rodiny a nejbližších prátel a hodnotové preference a orientace, na které muže mít aktivní sportování ve volném case potenciální vliv. V záveru práce se zabývám efekty sportování na složky sociálního kapitálu.
Sociální teorie a pozdně moderní přístupy ke studiu kultury
Lachmann, Filip ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
Bibliografický záznam LACHMANN, Filip. Sociální teorie a pozdn moderní p ístupy ke studiu kultury. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií, 2011. 69 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Balon, Ph.D. Abstrakt Studium kultury je součástí zájmu sociologie, sociálních v d a v dy o člov ku již od dob jejich vzniku. Tento zájem se však s postupem let a vývojem jednotlivých disciplin značn prom oval, zejména ve 20. stol., kdy se fenomén kultury stal jedním z hlavních ukazatel společenského soužití. Pojem kultura sám o sob p edstavuje velmi široký okruh činností, p edm t a charakteristik svázaných s člov kem a jeho jednáním. P edkládaná práce se zam uje na proces, v jehož pr b hu sociální v dci začali kulturu vnímat už ne pouze jako soubor či zásobárnu hodnot, ale jako součást mocenského boje, hegemonie, ideologie a útlaku, v její každodennosti, vlivu na v decké poznání a tvorbu společenského diskursu. Všímá si vzestupu kritických teorií, které vznikly p edevším v souvislosti z tzv. "kulturním obratem" započatým v poválečném období. Je zde zachycen vývoj sociální teorie jako disciplíny kombinující více p ístup , ukotvené spíše ve voln jším referenčním rámci, p ičemž hlavním cílem je poukázat na rozdíl mezi sociální v dou typickou pro modernitu a více či mén postmoderními...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 750 záznamů.   začátekpředchozí504 - 513dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.