Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zaměstnávání dospělých osob s poruchami autistického spektra
Andrlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dospělými lidmi s poruchou autistického spektra, především s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, v souvislosti s jejich zaměstnáváním v České republice. Cílem je zjistit, jaké jsou možnosti pro tyto osoby v oblasti zaměstnávání a jaká podpora jim je poskytována. Práce se skládá z teoretické části a kazuistiky. Úvodní kapitola přibližuje obecně problematiku autismu a vymezuje jednotlivé poruchy autistického spektra. Druhá kapitola je již zaměřena na dospělé osoby a na problémy, se kterými se potýkají a které je často vyčleňují z běžné společnosti. Třetí kapitola zahrnuje možnosti pracovního uplatnění osob s PAS, službu podporovaného zaměstnávání, legislativní rámec zaměstnávání osob se zdravotním postižením a výhody, které zaměstnání osob s PAS přináší. Kazuistika v závěru práce se týká muže s autismem, který si díky službě podporovaného zaměstnávání našel práci, která mu vyhovuje. Klíčová slova Poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, vysoce funkční autismus, problémy plynoucí z diagnózy PAS, zaměstnávání, podporované zaměstnávání, legislativa
Zkušenost učitelů s žákem s Aspergerovým syndromem na 1. stupni běžné základní školy
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem", kde byla popisována zkušenost dětí s touto diagnózou a jejich rodičů se školní docházkou. Tentokrát je problematika nahlížena z pohledu učitelů 1. stupně základní školy, kteří mají zkušenost s žákem s Aspergerovým syndromem. Sběr dat probíhal pomocí polostrukturovaných rozhovorů a zvolena byla kvalitativní metoda. Na základě analýzy výsledků vznikly následující oblasti zjištění: "Jak to všechno začalo", Co obnáší mít ve třídě žáka s Aspergerovým syndromem, Konflikty, Co pomáhá, Prožívání inkluze dítěte s Aspergerovým syndromem jeho třídním učitelem, "…tak si člověk řiká, jestli to za to stojí". Ve výsledcích se nejčastěji objevovala individualita dítěte a nedostatek času a prostoru ze strany učitelů ve vyhovění individuálním potřebám inkludovaných dětí, důležitost podpory ze strany asistenta pedagoga a také důležitost spolupráce s rodinou dítěte. Rovněž zahrnuje teoretické vymezení problematiky začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do 1. stupně běžné základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom, učitelé, základní škola, zkušenost, poruchy autistického spektra
Inkluze žáka s Aspergerovým syndromem na základní škole
Janečková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků s Aspergerovým syndromem na základní škole. Analyzuje začlenění vybraného žáka s Aspergerovým syndromem a na základě případové studie a provedených rozhovorů ověřuje úspěšnost inkluze v praxi. Cílem této diplomové práce, je popis a analýza faktorů, které se podílejí na zařazování žáků s Aspergerovým syndromem do společného vzdělávání na základní škole. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení základním pojmům, které s inkluzivním vzděláváním a problematikou poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu souvisí. Ve výzkumné části jsou analyzována zjištěná data a zodpovězeny stanovené výzkumné otázky.
Analýza problematických míst při zvládání matematiky u žáků s poruchou autistického spektra (a jejich vztah ke kognitivnímu zpracovávání žáků)
Sotáková, Hana ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Bazalová, Barbora (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem zpracovávání matematických úloh u žáků s poruchou autistického spektra (PAS) a problematických míst při jejich řešení. Cílem práce je popsat způsob, jakým žáci s PAS přistupují k matematickým úlohám a zpracovávají je. Zaměřujeme se především na to, zda je možné u daných žáků najít odlišné postupy než u žáků běžných a zda tyto postupy vykazují určitá specifika odpovídající odlišným kognitivním postupům. V teoretické části práce objasňujeme svá východiska. Nejprve vytváříme rámec pro pochopení komplexnosti problematiky autismu, dále se zabýváme psychologickými teoriemi zkoumajícími danou problematiku a popisujeme specifika výoje jedinců s PAS v období adolescence. Poté reflektujeme studie zabývající se matematickými schopnostmi u žáků s PAS. Matematika bývá považována za "silnou" oblast u žáků s PAS a není dostatečně prozkoumána, což zdůrazňují i některé zahraniční studie (např. Oswald et al., 2016). Empirická část je založena na kvalitativní metodologii a zabývá se srovnáním zpracování matematických úloch šesti žáků s PAS s jejich intaktními spolužáky. Snažíme se zde nejen dokumentovat rozdíly a styčné body v řešení žáků, ale také analyzovat kognitivní postupy žáků s PAS a akcentovat specifika vycházející z poruchy autistického spektra. Naše závěry ukazují, že i...
Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem je nahlédnout do školní a poradenské trajektorie dětí s Aspergerovým syndromem z jejich perspektivy, doplněné o výpovědi jejich rodičů a poté okomentovat shody a odlišnosti, které se v jejich výrocích objevují. Data jsou sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a jedná se o kvalitativní výzkum. Na základě analýzy výsledků jsou pak představena zjištění v oblastech: "co bylo před tím" (tedy co diagnóze předcházelo); školní docházky; komunikace se spolužáky a učiteli; vztahů ve škole; zkušeností s poradenskými zařízeními a odbornou pomocí; zájmů a podobností či odlišností v pohledech dítěte a rodiče. Ve výsledcích se nejčastěji objevovalo téma nedostatečných odborných znalostí o problematice Aspergerova syndromu, kvůli kterým docházelo k častým nedorozuměním či konfliktům s pedagogickými pracovníky. Dále se ve výsledcích objevila témata jako tedy jsou: potřeba tolerování individuálních podmínek během vyučování; deficity v komunikaci a sociálních interakcích; kladné vnímání odborné pomoci a spolupráce odborníků se školou. Práce je také zaměřena na teoretické vymezení problematiky Aspergerova syndromu ve vztahu ke zjištěním ve výzkumné části. KLÍČOVÁ SLOVA speciální vzdělávací potřeby, Aspergerův syndrom, škola, poradenství
Vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem
Fejtková, Marie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.