Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Minuta z přírody - analýza televizního pořadu
Pillmaierová, Kamila ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
V práci je z mnoha hledisek zkoumán pořad Minuta z přírody, a to na základě určitých teoretických východisek. Těmito východisky máme na mysli problematiku sémantické a syntaktické analýzy, televizních žánrů či programové skladby a sledovanosti, ale také seznámení s tvůrci pořadu Minuta z přírody a okolnostmi jeho vzniku. Analytickou část práce pak tvoří několik oddílů. Zpočátku je pořad analyzován z hlediska žánru či teorie narativity, podstatným krokem je i zkoumání programového zařazení Minuty z přírody a její sledovanosti. Dále práce obsahuje oddíly pojednávající jednotlivě o složkách tohoto díla, jako je zvuk, obraz a hudba, neopomíjí však ani mluvené slovo. Tomu je věnováno několik odstavců o řečové kultuře projevu Václava Chaloupka a řečových aktech, které se v těchto výpovědích objevují. Neméně důležité je také zhodnocení výběru témat pro díly Minuty z přírody a naznačení struktury, která by mohla být alespoň některým epizodám společná. Závěry analýz byly získány prostřednictvím dvou metod. Konkrétně se jedná o nestandardizovaný rozhovor a sémiotickou analýzu textu, přičemž takovým textem myslíme celé zkoumané dílo včetně jeho auditivní a vizuální složky.
Gender a média v éře postmodernity: odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této rigorózní práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie. řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmu z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této rigorózní práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblastí sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Styl a jazyk sportovního zpravodajství a publicistiky moderátorů a komentátorů České televize (zaměřeno na Petra Vichnara)
Macková, Veronika ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce na téma "Styl a jazyk sportovního zpravodajství a publicistiky moderátorů a komentátorů České televize (zaměřeno na Petra Vichnara)" popisuje a analyzuje projev Petra Vichnara od jeho počátku v Československé televizi až do nynější doby. Diplomová práce je rozdělena do šesti hlavních částí. První část se věnuje stylistice obecně. Druhá část se zaměřuje na styl a jazyk v současném projevu Petra Vichnara. Třetí část patří stylu a jazyku u tohoto autora v minulosti. Čtvrtá část ukazuje proměnu projevu. Kapitola s číslem pět se zabývá prací v televizi a sportovním jazykem. Poslední, šestá kapitola je sémiotická analýza. Každý člověk ve své profesi prochází určitými fázemi a změnami a nejinak je tomu i u sportovního novináře. Petr Vichnar začal se sportovní novinařinou v době, kdy nebyly k dispozici na sportovištích sítě wifi, které umožňují rychlé získání informací. Začal moderovat, když ještě nebylo čtecí zařízení, a tak se musel spoléhat na svou paměť nebo na své poznámky na papíře. To vše a mnoho dalšího přispělo ke změně projevu tohoto významného sportovního komentátora i pořadů, které moderoval nebo zápasů, které komentoval. Tato diplomová práce by měla poodkrýt styl jeho projevu a zákulisí pořadů, ve kterých se objevil na televizní obrazovce. Cílem této práce je prozkoumat jaké změny...
Tah dámou: genderové stereotypy a heterostereotypy a jejich medializace
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
V práci je analyzována genderová problematika v pořadu Tah dámou. V teoretické části jsou nastíněny základní pojmy týkající se genderu, genderové stereotypizace, medializace a koncept sociální konstrukce reality, které slouží jako opěrné body pro tuto práci. Dále je pořad Tah dámou charakterizován z hlediska důvodu jeho vzniku, žánrového zařazení, programového zařazení a sledovanosti. Metodologická část se věnuje formulaci výzkumných otázek, sběru dat a volbě metod analýzy. Tyto metody jsou v metodologickém oddíle blíže popsány. Jedná se konkrétně o sémiotickou a diskurzivní analýzu. V analytické části je za pomoci uvedených metod pořad Tah dámou podroben analýze, jsou popisovány jak dominantní mimojazykové znaky objevující v pořadu, tak diskurzy vážící se k problematice genderu, které se objevují v diskuzích pořadu. Práce zjišťuje, jak pořad konstruuje muže a ženy a rozdíly mezi nimi. Dále je cílem práce zjistit, jaké genderové stereotypy a heterostereotypy se v pořadu objevují. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky analytické části.
Od funkce k prostředku - komunikační mix reklamní kampaně Generali (sémiotická analýza)
Pajerová, Hedvika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce se zabývá reklamní kampaní pojišťovny Generali, která nikdy nebyla zrealizována. Kampaň byla vytvořena na základě zadání zástupců pojišťovny Generali jako skupinová seminární práce předmětu 3MG321 Marketingová komunikace, vyučovaného v letním semestru 2011 na Vysoké škole ekonomické v Praze. Autory kampaně jsou Jan Klusoň, Filip Mikschik, Hedvika Pajerová a Petra Pištěková. Nová strategie komunikace navrhovala komunikační mix obsahující TV, rádio, internet, outdoor, indoor, tisk a direct mail. Praktická část bakalářské práce zkoumá obdoby kampaně v těchto médiích a interpretuje je ze sémiotického hlediska. Při analýze je kladen zvláštní důraz na barvy červenou a bílou a také na znak lva. Tyto barvy a tento symbol používá pojišťovna Generali již od svého vzniku a jsou součástí jejího loga. Praktická část se opírá o teoretické podklady, jejichž součástí je výklad znaku lev z biologického, mytologického, heraldického a snového hlediska. V teoretické části je dále popsána historie loga Generali, tedy užití znaku lev a barev v něm, stejně jako popis výskytu znaku lev v české mediální krajině demonstrovaný na příkladu Českého lva, bez čehož by bylo nemožné kampaň správně interpretovat. Na závěr teoretické části je uveden obecný rozbor komunikačních prostředků, které jsou...
Přežiješ mládí? - Analýza televizního pořadu pro mládež
Voslář, Václav ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza televizního pořadu ‚Přežiješ mládí?'. V práci by mělo být dosaženo důkladné analýzy, jejímž nástrojem bude sémiotická analýza jako metoda vhodná pro rozbor významové složky jakéhokoliv audiovizuálního díla. Analyzovaný pořad má být pořadem vzdělávacím a je zaměřen především na mládež přibližně mezi sedmnácti a čtyřiadvaceti lety. Vedle sémiotické analýzy by měl text práce obsahovat také stručnou a věcnou sumarizaci nejrůznějších poznatků o vlivu médií na společnost, o vlivu médií na mládež s důrazem na televizi a o vzdělávacích možnostech médií, které se práce pokouší ukázat především ve vztahu k mladé generaci. Televizní pořad ‚Přežiješ mládí?' se týká dopravních nehod a častých chyb mladých v silničním provozu. Vedle analýzy pořadu se proto bude text práce částečně také zabývat vztahem mladých k bezpečnosti v silničním provozu a prostorem, který lze nacházet v rámci zlepšování přístupu cílové skupiny k dané problematice. Po teoretické pasáži bude následovat metodologická část, která vyloží specifika sémiotické analýzy a poukáže na teorii jednotlivých složek, které budou z významového hlediska analyzovány. Třetí část práce bude analytická. Vedle aplikace sémiotické analýzy bude prozkoumán žánr a vyprávěcí struktura seriálu. Titulní seriál bude také zasazen do kontextu...
Vývoj reprezentace Jiřího Kajínka v česképublicistice v roce 2010
Pošepná, Kateřina ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá schopností médií konstruovat obraz zločinců demonstrovanou na případě Jiřího Kajínka. Kriminalita je téma, se kterým většina populace nemá bezprostřední zkušenost, a proto se musí spoléhat výhradně na informace, které jim předkládají média. Jiří Kajínek je nejznámějším českým vězněm a tato práce ve své praktické části zkoumá, jakým způsobem ho české publicistické tituly prezentovaly veřejnosti v roce 2010. Většina publicistických titulů totiž prostřednictvím nabízených sdělení Kajínkovi straní a neposkytují vyvážené informace. Toto stranění se projevuje především způsobem označení, která jsou v textech s Kajínkem spojována, tematickým rámcem a formou jednotlivých článků. Práce si dále všímá vlivu filmu Kajínek na jeho mediální obraz a jeho vývoj, a to jak z hlediska míry pokrytí, tak i způsobu reprezentace. Mezi jednotlivými zkoumanými tituly byly nalezeny odlišnosti v obou těchto aspektech, tedy jak v míře poskytnutého mediálního prostoru, tak v konstrukci mediálního obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.