Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Individualizace vytrvalostního tréninku v přípravě na maraton
Kadeřábek, Bronislav ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Individualizace vytrvalostního tréninku v přípravě na maraton Cíl práce: Zpracovat, porovnat a rekapitulovat dosavadní poznatky o vytrvalostním tréninku. Takto získané vědomosti aplikovat na maratonskou trať. Informovat o postupech, jimiž lze individualizovat, vyhodnocovat a řídit vytrvalostní trénink k dosažení individuálně nejvyšší možné výkonnosti. Ověřit platnost teoretických poznatků v praxi. Dosáhnout požadovaného výkonu v závodě. Metody: Vypracování rešerše na základě studia dostupných dokumentů, dále shromažďováním poznatků získaných z řad odborné veřejnosti, článků, publikací, písemných a elektronických zdrojů. Laboratorní měření pro zjištění výchozí úrovně a vytvoření individuálního programu, vyhodnocování průběžného stavu. Výsledky: Výsledkem bakalářské práce je návrh individuálního programu, který vede k dosažení cílového času 3:30:00h v prvním městském maratonu. Dílčími výsledky jsou protokoly z průběžného testování v laboratoři sportovní motoriky Fakulty tělesné výchovy a sportu, tréninkový deník, výsledková listina. Hlavním výsledkem je dosažení času 3:29:48 v závodě. Klíčová slova: vytrvalostní trénink, maraton, řízení tréninku, rozvoj, individualizace
Nadané dítě mladšího školního věku v alternativních školách
Kulhavá, Markéta ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Klíčová slova: nadání, talent, individualizace, alternativní školy, inovativní školy. Tato diplomová práce se zabývá otázkou vhodnosti zasazení nadaných dětí do alternativních škol. V teoretické části bude vymezen pojem nadané dítě a budou zde analyzovány principy vybraných alternativních škol. V závěru teoretické části práce bude zhodnoceno, jak a čím mohou být alternativní školy prospěšné právě vzhledem k nadaným. V empirické části pak budou konfrontovány teoretické poznatky s praxí. Pokusím se odpovědět na otázku, zda a jakým způsobem je realizována péče o tyto děti v praxi vybraných typů alternativních škol. Výzkum v rámci diplomové části práce bude využívat metod analýzy dokumentů, pozorování a rozhovor. Základním východiskem práce je předpoklad, že školy alternativního typu jako školy s důrazem na respekt k dítěti a jeho individuálním potřebám jsou potenciálně vhodné pro mimořádně nadané žáky.
Diferenciace výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1.stupeň ZŠ
Svobodová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Práce se zabývá diferenciací výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1. stupeň základní školy. Jejím cílem je popsat podmínky a podoby diferenciace výuky tak, jak jsou zakotveny ve školních vzdělávacích programech vybraných pražských škol a ověřit, zda a jakým způsobem jsou v praxi naplňovány. Zaměřuje se převážně na péči o skupiny žáků, pro které je diferenciace značně žádoucí a kteří jsou běžně vzděláváni na základních školách. Jedná se o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu v podobě kazuistik vybraných pražských základních škol, jejich školních vzdělávacích programů a realizace diferencované výuky v praxi. Kazuistiky obsahují popis funkčních a vyzkoušených modelů individualizace a diferenciace v práci těchto škol. Z organizačních schémat diferenciace, tak jak jsou popsány v teorii, jsou v praxi používány nejčastěji kombinace diferenciace vnitřní - v rámci kmenových tříd - individualizací nebo i skupinově (někdy za pomoci asistenta pedagoga), a skupinové diferenciace vnější, nejčastěji vznikající za účelem zvláštní péče, ať už o skupiny žáků se specifickými vzdělávacími potřebami nebo žáky nadané. Klíčová slova: diferenciace, individualizace, nadané dítě, školní vzdělávací program, žák se speciálními...
Individualizovaný přístup k žákovi na počátku vzdělávání jako prevence školních obtíží
Mrázková, Andrea ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit a představit, jak nahlížejí učitelé 1. tříd na možnosti realizace individualizovaného přístupu z hlediska prevence školních obtíží. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena metoda polostrukturovaného interview realizovaného s učiteli 1. tříd základních škol. Nasbíraná data byla poté zpracována metodou zakotvené teorie a zhodnocena v diskuzi. Výsledky práce přináší řadu informací a námětů, které vypovídají o způsobech a podmínkách, za kterých lze realizovat individualizované vzdělání v 1. třídě s cílem maximálně rozvinout žáka, u něhož se objevilo riziko vzniku školních obtíží, či již školní obtíže vznikly. Tyto poznatky mohou posloužit nejen pro rozšíření povědomí učitelů 1. stupně o možnostech individualizovaného přístupu, ale také otevřít cestu dalšímu výzkumu této problematiky. Klíčová slova: mladší školní věk, individualizace, učitel, školní obtíže, spolupráce s rodinou
Společenská a kulturní interpretace fotografie
Makovcová, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.
Morální argumentace juniorů a seniorů - možný vliv na mezigenerační vztahy
Pilátová, Soňa ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Trusinová, Romana (oponent)
Existuje nějaký morální základ či normativní systém, který by byl součástí kolektivního vědomí současné české společnosti? Nahlíží nejstarší generace na morální problémy stejným pohledem jako mladá generace? Takové otázky si pokládá práce, jejímž cílem je prozkoumat morální argumentace obou generací. Výzkum probíhal formou focus groups, při kterých skupiny reprezentující různé generace rozebíraly některá morální dilemata. Výsledná zjištění ukazují, že různé generace současné doby uvažují o stejných morálních hodnotách, avšak v některých případech skrze různé etické teorie.
Dítě s poruchou autistického spektra a jeho integrace do společnosti
Svobodová, Zuzana ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruchy autistického spektra. Cílem je zjistit, zda je možné integrovat takto postižené děti do společnosti a jaké výchovně- vzdělávací metody je nutné volit, aby začlenění bylo úspěšné. Práce se rovněž věnuje diagnostice PAS. Jsou zde zmíněny i možnosti osobního a pracovního uplatnění těchto postižených lidí v dospělosti.
Free hugs - Sociologická interpretace
Dobešová, Petra ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Free Hugs - Sociologická interpretace" podává výklad fenoménu tzv. Free Hugs, nabízení objetí cizím lidem na ulici. Základní otázkou, stojící na počátku práce byl následující problém: Co se děje ve společnosti, pokud jsou lidé ochotni nabízet objetí na ulici neznámým lidem? Jaký tlak na tyto lidi působí? Co je příčinou tohoto tlaku? Práce se snaží interpretovat ty charakteristiky moderní společnosti, které nejpodstatněji ovlivňují atmosféru, která obyčejné lidi nutí vyrobit si svou ceduli s nápisem Free Hugs a vyrazit do ulic. Text je rozdělen do tří kapitol, z nichž první čtenáři poskytuje první vhled do tématiky a krátký exkurs do nedlouhé historie fenoménu. Druhá, hlavní kapitola se zabývá sociologickou interpretací původních motivací vedoucích ke vzniku popisovaného fenoménu - pokročilým stupněm individualizace a ekonomizací a fragmentací vztahů v moderní společnosti, vztahů sféry pracovní i soukromé. Třetí část práce pojednává o sociologické interpretaci několika fenoménů, které se významně zasluhují o rozšíření kampaně Free Hugs. Za relevantní náležitosti moderní společnosti pro fenomén Free Hugs jsou považovány obecný obraz moderní společnosti, model života ve velkoměstě a působení masových médií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.