Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikativní dovednosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky
Konkusová, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Komunikativní schopnosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky AUTOR: Markéta Konkusová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PeadDr, Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: V bakalářské práci je analyzována komunikační schopnost a narušení komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku. V úvodní teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se komunikace a rozpracované jednotlivé kategorie narušené komunikační schopnosti dětí před nástupem do základní školy. V následující teoretické části je na základě studia odborných pramenů zpracován vývoj dítěte do 6 let věku, jeho psychomotorický, kognitivní a řečový vývoj. Závěrečná teoretická část je zaměřena na možnosti intervence dětí s narušenou komunikační schopností a systém logopedické péče pro tyto děti před nástupem do základní školy. V praktické části, která je zaměřena na rodiče dětí předškolního věku a učitele mateřských škol, je sledován výskyt jednotlivých poruch u dětí tohoto věku. Je zjišťována informovanost rodičů o této problematice, spokojenost s logopedickou péčí o jejich dítě a především je zjišťován fakt, zda rodiče sami pracují s dítětem, které má nějaký druh narušené komunikace. Učitelům mateřské školy je dán prostor k vyjádření k této problematice formou rozhovorů. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Diagnostikování verbálních schopností dětí pohledem lingvistiky
Benešová, Andrea ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou verbálních subtestů vybraných inteligenčních testů (Analytický inteligenční test, Kaufmanova hodnotící baterie pro děti, Váňův inteligenční test a Wechslerova inteligenční škála pro děti) z hlediska toho, jaké jazykové schopnosti a komunikační dovednosti jsou testy zkoumány a jaké typy úkolů jsou v této oblasti využívány. Práce se soustřeďuje na testy užívané při diagnostikování verbálních schopností česky hovořících dětí do cca 12 let věku. Teoretická část zahrnuje základní pojmy z teorie inteligence a intelektových schopností a základní poznatky o vývoji dítěte. Stěžejní je období tzv. předškolního věku, kdy si dítě osvojuje jazyk a kdy se vyvíjí jeho komunikační schopnosti a dovednosti na úrovni lexikálně-sémantické, morfologicko-syntaktické, foneticko-fonologické a pragmatické, a období tzv. mladšího školního věku, které je spojeno s otázkou školní zralosti / připravenosti. Klíčová slova verbální schopnosti, diagnostické testy, slovní zásoba, dětská řeč, komunikační dovednosti
Komunikace v týmu Klatovské nemocnice
Veselá, Veronika ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Komunikace v týmu Klatovské nemocnice. Cíl: Cílem bakalářské práce je prezentovat zjištěné názory pracovníků a vrcholového manažera dané organizace na současný stav komunikačního procesu zaměřeného na předávání informací v rovině horizontální i vertikální. Pomocí výsledků z písemného dotazování porovnat tyto názory a poukázat na případné rozdíly. Použité metody: Pro získání primárních dat byla v této práci použita metoda písemného dotazování pracovníků a vrcholového manažera organizace. Pro interpretaci dat byly použity standardní metody pro statistické vyhodnocení dotazníků. Výsledky: Výsledkem práce jsou zjištěné informace vypovídající o fungování komunikačního procesu v oblasti předávání informací v rovině horizontální i vertikální. Tyto informace jsou sumarizovány do tabulek četností odpovědí a znázorněny ve sloupcových a koláčových grafech. Klíčová slova: Komunikace, komunikační proces, komunikační dovednosti a schopnosti, manažer, tým.
Manažerská komunikace ve vybrané organizaci
NĚMCOVÁ, Jitka
Předmětem předkládané práce je poukázání na důležitost efektivní manažerské komunikace v každodenním chodu podniku. V literární rešerši je popsán význam manažerské komunikace a její členění na interpersonální komunikaci manažera a interní a externí komunikaci v organizaci. Pro analýzu manažerské komunikace v konkrétní organizaci byla zvolena společnost Produciton Sito s.r.o. se sídlem ve Starém Pelhřimově. Dle informací získaných od jednatele společnosti a provedeného dotazníkového šetření zde bylo provedeno zhodnocení manažerské komunikace na jehož základě bylo vedení společnosti doporučeno několik změn, které by, v případě uvedení do praxe, vylepšili současnou úroveň interní a externí komunikace.
Vliv metod RWCT na rozvoj komunikativních dovedností žáků
Řádová, Jana ; Staňková, Blanka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a jeho vliv na rozvoj komunikativních dovedností žáků. Teoretická část nabízí faktické informace vztahující se k tématu. Popisuje komunikaci, komunikativní dovednosti, postavení komunikace v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a shrnuje informace o programu RWCT, o jeho cílech, obsahu a metodách. Praktická část zkoumá vliv metod RWCT na rozvoj komunikativních dovedností žáků. Porovnává hodiny na dvou základních školách z hlediska času, který je stráven komunikací žáků, při které musí vyjadřovat své vlastní myšlenky a názory.
Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Bakalářská práce pod názvem "Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré a dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na ZŠ Jaroslava Ježka. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola se věnuje průběhu hodiny českého jazyka na ZŠ Jaroslava Ježka, soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti účastní.
Specifics of teaching of French as a foreign language of adolescents and adults students at the beginner level A1
Vlasatá, Adéla ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem této práce je analyzovat z obecně didaktického hlediska specifika výuky francouzského jazyka u dospívajících a dospělých studentů na úrovni začátečníků, konkrétně pak výuku FLE v rámci neformálního vzdělávání v prostředí konkrétní jazykové školy v Praze. Práce má prezentovat současné trendy v didaktice cizích jazyků a jejich aplikaci na co nejefektivnější výuku FLE pro stanovenou skupinu studentů. Pro dosažení takto vymezeného cíle je diplomová práce rozdělena do dvou částí. První teoretická část je zpracována kompilační metodou, jejímž výsledkem je podrobná analýza vybraných didaktických témat vztahujících se k vymezenému cíli práce. Druhou, podpůrnou částí je pak analýza speciálně sestaveného dotazníku, který se zaměřuje na stejná témata, která nabízí teoreticky zpracovaná hlavní část, avšak prezentuje je z pohledu samotných studentů. Přínosem této práce by měl být ucelený teoretický i praktický pohled na dosud samostatně nezpracovanou problematiku výuky francouzského jazyka u začínajících, převážně dospělých, studentů v prostředí českého neformálního vzdělávání.
Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku
Hegenová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Klíčová slova: komunikace, komunikační kompetence, ontogeneze řeči, ovlivňující faktory, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, rodina, učitelka, mateřská škola, stimulační program ANOTACE Diplomová práce sleduje možnost rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku. Zajímá se o aspekty komunikační schopnosti a charakterizuje ontogenezi řeči i etapy jazykového vývoje. Zmiňuje narušenou komunikační schopnost, možnosti jejího rozvoje a faktory, které ji mohou ovlivnit. Navazuje na jazykovou výchovu v předškolním vzdělávání z historického i současného pohledu. Praktická část sleduje využití slovních druhů při popisu situačního obrázku u dětí ve věku 3-6(7) let. Za pomoci stimulačního programu zjišťuje stav souvislého vyjadřování dětí ve věku 5- 6(7) let a zvažuje možnost jeho vlivu. V závěru práce jsou zmíněny návrhy na změny, které by mohly pomoci při rozvíjení komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku.
Rozvoj osobnosti a komunikačních dovedností u žáků s mentálním postižením v primárním vzdělávání
JAREŠOVÁ, Denisa
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj osobnosti a komunikačních dovedností u žáků s mentálním postižením v primárním vzdělávání, konkrétně na prvním stupni základní školy speciální. Základní škola speciální vytváří jedinečné podmínky pro vzdělávání žáků se středně těžkou, těžkou a hlubokou mentální retardací. Cílem vzdělávání je vybavit žáky nejen znalostmi a dovednostmi, ale zejména rozvíjet jejich fyzické a psychické schopnosti a předpoklady, aby se mohli v maximální možné míře začlenit do společnosti. Teoretická část práce se skládá z pěti kapitol a jejich dílčích podkapitol. První kapitola je zaměřena na mentální postižení jeho vymezení a charakteristiku jednotlivých stupňů mentálního postižení. Druhá kapitola pojednává o vzdělávání vymezuje primární vzdělávání, popisuje možnosti primárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a podrobně se zabývá vzděláváním žáků s mentálním postižením na prvním stupni základní školy speciální. Třetí kapitola se zabývá osobností vymezuje pojem osobnost, vyzdvihuje důležitost rodiny a školy jako významných socializačních činitelů, popisuje zvláštnosti v osobnosti žáků s mentálním postižením a zmiňuje některé metody a nástroje, které užívají speciální pedagogové za účelem rozvoje osobnosti žáků. Čtvrtá kapitola je věnována komunikaci obsahuje definici a popis komunikace a komunikačních dovedností, charakteristiku narušené komunikační schopnosti, následně výčet a charakteristiku často se vyskytujících symptomatických poruch řeči, popis řeči žáků dle stupně jejich mentálního postižení a nakonec nástroje a metody rozvoje komunikačních dovedností. Pátá až sedmá kapitola obsahuje stručný popis tří zařízení Jihočeského kraje, v nichž probíhal výzkum k mé bakalářské práci. Konkrétně se jedná o zařízení Mateřska škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny, Diakonie ČCE středisko Rolnička a ARPIDA, centrum pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, z.ú. Jsou zde podrobněji popsány základní školy speciální těchto zařízení. Hlavním cílem praktické části bylo zjistit názory speciálních pedagogů týkající se možností rozvoje osobnosti a komunikačních dovedností u žáků s mentálním postižením na prvním stupni základní školy speciální. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké metody, nástroje a formy práce speciální pedagogové používají za účelem dosažení tohoto rozvoje žáků. K naplnění uvedených cílů bylo vybráno kvalitativní šetření. K získání potřebných informací sloužila metoda dotazování a zvolenou technikou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor byl veden s šesti speciálními pedagogy, kteří působí na prvním stupni základní školy speciální ve výše zmíněných zařízeních. Výzkum se uskutečnil v březnu roku 2016. V příloze jsou uvedeny otázky k polostrukturovanému rozhovoru. Z výsledků výzkumu vyplývá, že speciální pedagogové neshledávají žádné bariéry ve vzdělávání na základních školách speciálních, jež by bránily optimálnímu rozvoji žáků, ba naopak. V těchto školách se uplatňuje ke každému žákovi individuální přístup, tudíž jsou respektovány specifické potřeby všech žáků. Všechny tři základní školy speciální, v nichž probíhal výzkum, využívají terapeutické přístupy, prostředky alternativní a augmentativní komunikace, dodržují vlastní denní rituály a poskytují svým žákům logopedickou péči. Nástroje a metody podporující rozvoj osobnosti a komunikačních dovedností žáků se na jednotlivých školách liší, v zásadě se však přizpůsobují dle potřeb jednotlivých žáků. Bakalářská práce by mohla sloužit jako studijní materiál především pro studenty oboru speciální pedagogika či psychologie. Také by mohla poskytnout zajímavé a důležité informace rodičům žáků s mentálním postižením, pedagogům a dalším osobám, které se věnují problematice rozvoje žáků s mentálním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.