Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra
Muchová, Marta ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Navazování sociálních vztahů nás provází po celý náš život a jsou pro nás zdrojem uspokojení. Zatímco však tyto sociální kontakty přináší pro zdravé děti radost, dětem s diagnózou poruchy autistického spektra jsou často oblastí velmi neznámou, plnou nejistot a obav. Sociální oblast je komplex několika oblastí, které spolu navzájem souvisí, a pokud tyto oblasti nebo některé z nich dítě nezvládá a nechápe je, nedokáže dobře fungovat v interakcích s ostatními lidmi. Mezi oblasti, které napomáhají dítěti získat vhodné sociální kompetence, patří komplex kognitivních, percepčních, motorických i emočních schopností. Proto je vhodné se během nácviku sociálních dovedností zaměřit na všechny tyto oblasti, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. Tato diplomová práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Cílem práce je popsat metody a možnosti při intervenci žáků s poruchou autistického spektra v oblasti rozvoje sociálních dovedností, imitace i jemné motoriky a zhodnotit vývoj v jednotlivých oblastech. Diplomová práce je rozepsána do čtyřech kapitol. První kapitola pojednává o historii a vývoji terminologie poruch autistického spektra. Druhá kapitola se zaměřuje na sociální vývoj, imitaci, jemnou motoriku a hru u dětí s poruchou autistického spektra. Třetí...
Děti s poruchou autistického spektra na Kladensku
Polidarová, Jiřina ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je věnována problematice vzdělávání dětí a žáků s poruchou autistického spektra (PAS) na Kladensku. Ve své teoretické části odhaluje historii zkoumání tohoto závažného postižení, popisuje projevy chování u jednotlivých diagnóz v oblasti komunikace, socializace, sociální interakce, vývoje řeči, představivosti, hry. Stručně uvádí do problematiky diagnostiky a mnohostranné intervence. Praktická část je věnována kvalitativnímu šetření, které si klade cíle popsat na konkrétních případech, jak probíhá vzdělávání, pedagogická, psychologická a sociální intervence na Kladensku. Na třech případových studiích chlapců ve věku 13, 14 a 17 let je ukázáno, jak se potýkají se svými zdravotními problémy, se vzdělávacími potížemi, na jakých typech škol se vzdělávají, čeho dosáhli. Svoji budoucnost vidí zjednodušeně a leckdy naivně, přesto lze usoudit, že chtějí někde pracovat, být samostatní a soběstační. Rozhovory se třemi pedagogickými pracovníky jsou zpracovány do souvislého textu. 2 asistentky pedagoga a jedna třídní učitelka zmiňují některé aspekty své práce v souvislosti se žáky s PAS týkající se chování a učení. Problematika poradenství je stručně naznačena ve výpovědi krajské koordinátorky péče pro PAS a školní psycholožky. Práce podává výčet a stručnou charakteristiku školských poradenských...
Profesní vybavenost příslušníků pořádkové policie územního odboru Liberec pro komunikaci s člověkem s poruchou autistického spektra
Štrincl, Michal ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou profesní vybavenosti příslušníků pořádkové policie územního odboru Liberec pro komunikaci s člověkem s poruchou autistického spektra, především tím, nakolik jsou tito policisté informováni o specificích komunikace s danou cílovou skupinou a jak sami posuzují své kompetence v této oblasti. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části se autor podrobněji věnuje problematice poruch autistického spektra, především charakteristickým projevům v chování, komunikaci a sociální interakci handicapovaných osob s poruchou autistického spektra, mýtům spojeným s touto diagnózou a období dospělosti v životě lidí s PAS. Dále je pozornost stručně zaměřena na institut Policie České republiky a v neposlední řadě autor seznamuje čtenáře s Komunikačním souborem - Komunikace s lidmi s poruchou autistického spektra, vydaným Vládním výborem pro osoby se zdravotním postižením, který by policisté měli v ideálním případě ve své praxi používat. Cílem empirické části bylo zjistit, zdali jsou příslušníci pořádkové policie v rámci územního obvodu Liberec seznámeni s výše uvedeným Komunikačním souborem a jestli jej využívají v praxi. Dále se autor také snažil získat informace o tom, zdali tito policisté a policistky vnímají sami sebe jako schopné se s člověkem s PAS dorozumět a...
Komunikační schopnosti žáků s PAS v České republice a Velké Británii
Lauková, Štěpánka ; Hradilová, Tereza (oponent)
Speciálně-pedagogická praxe se liší v mnoha evropských zemích. V České republice je striktně předepsán a vymezen Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání, které spadá pod oblast speciálního vzdělávání. Ve Velkém Británii je naopak velmi rozšířena inkluze a žáci jsou vzděláváni podle Národního vzdělávacího programu, který je poté učitelem přizpůsoben dle potřeb žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Během své pracovní zkušenosti na pozici speciálního pedagoga, jak v České republice, tak Velké Británii, jsem si ověřila výhody obou vzdělávacích systémů. Téma práce jsme zaměřila na žáky s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich komunikační schopnosti. Najít správný komunikační přístup ve výuce žáků s poruchou autistického spektra je stěžejním bodem. V průběhu procesu jsem zaznamenala, jaké komunikační přístupy byly ve výuce zvoleny a jak dále ovlivnily úspěšnost v dalším vzdělávání v rámci předmětů zaměřených na rozvoj komunikační schopnosti. Rigorózní práce je členěna do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je popsána porucha autistického spektra, první historické zmínky o autismu, jeho symptomy, druhy, terapie a komunikační přístupy, které jsou doporučeny pro práci s žáky s poruchami autistického spektra. Praktická část popisuje práci s žáky s poruchou...
Rozvoj komunikace u dětí s poruchou autistického spektra a kochleárním implantátem
Vovsová, Alena ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikace u neslyšících dětí po kochleární implantaci, které mají současně diagnostikovánu poruchu autistického spektra. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První dvě kapitoly se věnují specifikům sluchového postižení, resp. poruch autistického spektra, a jeho vlivům na celkový vývoj dítěte s důrazem na komunikační schopnost. Jsou zde stručně představeny klasifikace sluchových vad a kompenzační pomůcky související s tématem práce - sluchadla a kochleární implantáty. Prostor je věnován také charakteristice jednotlivých poruch autistického spektra. Třetí kapitola popisuje nejčastější komunikační systémy či pomůcky užívané osobami se sluchovým postižením, resp. s poruchou autistického spektra, a možnosti komunikace osob s kombinací těchto dvou znevýhodnění. Praktická část práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem může ovlivnit získání kochleárního implantátu rozvoj komunikace neslyšícího dítěte s poruchou autistického spektra. V rámci výzkumného šetření byly provedeny rozhovory s rodiči těchto dětí, které byly doplněny dotazníky s otevřenými otázkami adresovanými odborníkům, jež s těmito dětmi a jejich rodinami pracují. Výsledky provedeného šetření byly následně porovnány s výsledky dvou zahraničních...
Role asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra
Cihlářová, Kristýna ; Jamrichová, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra a jeho přínosem. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má pes na socializaci dětí s PAS a to v rámci školy, při zájmových činnostech a jaký vliv má na fungování v rámci celé společnosti. Práce shrnuje názory sociálních pracovníků a rodičů, kteří mohou vzhledem k vlastním zkušenostem zhodnotit komplexně přínos asistenčního psa pru tuto klientskou skupinu. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu poruchy autistického spektra, etiologii, klasifikaci, diagnostice, oblasti rozvoje sociálních dovedností a socializace u osob s poruchami autistického spektra. Dále se věnuje tématice asistenčních psů, canisterapie, výcviku a výběru psa, organizacím, které se této skupině klientů věnují. Popisuje podrobněji činnost jedné vybrané organizace tak, aby v komplexním pohledu zachytila proces, jakým způsobem může fungovat asistenční pes a jeho výcvik u osob s PAS. Výzkumná část vymezuje cíl výzkumu, kterým je zjistit roli asistenčních psů na socializaci u osob s poruchami autistického spektra. Dále popisuje výzkumné otázky, kterými jsou: Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve společnosti? Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve škole? Jak...
Analýza problematických míst při zvládání matematiky u žáků s poruchou autistického spektra (a jejich vztah ke kognitivnímu zpracovávání žáků)
Sotáková, Hana ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Bazalová, Barbora (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem zpracovávání matematických úloh u žáků s poruchou autistického spektra (PAS) a problematických míst při jejich řešení. Cílem práce je popsat způsob, jakým žáci s PAS přistupují k matematickým úlohám a zpracovávají je. Zaměřujeme se především na to, zda je možné u daných žáků najít odlišné postupy než u žáků běžných a zda tyto postupy vykazují určitá specifika odpovídající odlišným kognitivním postupům. V teoretické části práce objasňujeme svá východiska. Nejprve vytváříme rámec pro pochopení komplexnosti problematiky autismu, dále se zabýváme psychologickými teoriemi zkoumajícími danou problematiku a popisujeme specifika výoje jedinců s PAS v období adolescence. Poté reflektujeme studie zabývající se matematickými schopnostmi u žáků s PAS. Matematika bývá považována za "silnou" oblast u žáků s PAS a není dostatečně prozkoumána, což zdůrazňují i některé zahraniční studie (např. Oswald et al., 2016). Empirická část je založena na kvalitativní metodologii a zabývá se srovnáním zpracování matematických úloch šesti žáků s PAS s jejich intaktními spolužáky. Snažíme se zde nejen dokumentovat rozdíly a styčné body v řešení žáků, ale také analyzovat kognitivní postupy žáků s PAS a akcentovat specifika vycházející z poruchy autistického spektra. Naše závěry ukazují, že i...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.