Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Animace kultury ve výchově a vzdělávání
Cihlářová, Kristýna ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce: Animace kultury ve výchově a vzdělávání Vypracovala: Kristýna Cihlářová 2011, KPED FFUK Abstrakt V současné době některé kulturní instituce realizují své strategie zpřístupňování kulturních služeb a umění veřejnosti. Jedním z článků těchto strategií je i vytvoření koncepcí výchovných a vzdělávacích programů resp. animačních programů pro školy. V naší práci definujeme animaci kultury a její místo a funkci ve výchově a vzdělávání. Zaměřujeme se na konkrétní typ vzdělávacího programu, na tzv. animační program pro 1. a 2. stupeň ZŠ probíhající v různých typech kulturních institucí. Rozebíráme tvorbu a způsob vedení animačního programu ze dvou úhlů pohledu, z teoretického a praktického - prostřednictvím rozhovorů se současnými tvůrci animačních programů a prostřednictvím pozorování příslušných programů. Oba pohledy konfrontují ideální a reálný stav této problematiky. V závěru práce nabízíme praktická doporučení, která reagují na artikulované problémy při tvorbě a vedení programu. Animace kultury ve výchově a vzdělávání má sloužit jako pomocná příručka všem těm, kteří se chystají připravovat či vést animační programy pro ZŠ. Klíčová slova: animace kultury, kulturní instituce, kultura, umění, animační program, výchova uměním
Management péče o dítě s dětskou mozkovou obrnou.
Cihlářová, Kristýna ; Šafářová, Marcela (vedoucí práce) ; Rybářová, Kateřina (oponent)
Práce je zaměřená na shrnutí základních poznatků o diagnóze dětská mozková obrna (DMO), nastínění průběhu vývoje jedince s DMO a sestavení plánu péče od narození až do dospělosti. Teoretická část shrnuje poznatky o historických aspektech, rizikových faktorech, prevalenci, diagnostice, klasifikaci a komorbiditách DMO. Dále teoretická část obsahuje charakteristiku jednotlivých období života jedince s DMO a intervencí, které bývají v daném období podle literárních zdrojů obvykle indikované, včetně srovnání se zahraničními přístupy. Obsahem praktické části je přehled indikací jednotlivých druhů intervencí ve vztahu k věku jedince sestavený z dat dokumentace pacientů s DMO. Tato data byla následně zpracována do časové osy, která je součástí práce.
Role asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra
Cihlářová, Kristýna ; Jamrichová, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra a jeho přínosem. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má pes na socializaci dětí s PAS a to v rámci školy, při zájmových činnostech a jaký vliv má na fungování v rámci celé společnosti. Práce shrnuje názory sociálních pracovníků a rodičů, kteří mohou vzhledem k vlastním zkušenostem zhodnotit komplexně přínos asistenčního psa pru tuto klientskou skupinu. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu poruchy autistického spektra, etiologii, klasifikaci, diagnostice, oblasti rozvoje sociálních dovedností a socializace u osob s poruchami autistického spektra. Dále se věnuje tématice asistenčních psů, canisterapie, výcviku a výběru psa, organizacím, které se této skupině klientů věnují. Popisuje podrobněji činnost jedné vybrané organizace tak, aby v komplexním pohledu zachytila proces, jakým způsobem může fungovat asistenční pes a jeho výcvik u osob s PAS. Výzkumná část vymezuje cíl výzkumu, kterým je zjistit roli asistenčních psů na socializaci u osob s poruchami autistického spektra. Dále popisuje výzkumné otázky, kterými jsou: Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve společnosti? Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve škole? Jak...
Možnosti a význam muzikoterapie se zaměřením na žáky základních škol speciálních
CIHLÁŘOVÁ, Kristýna
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu muzikoterapie, historií a vývojem oboru, metodami a technikami. Dále muzikoterapií v rámci speciální pedagogiky. Věnuje se otázce vlivu, významu a funkcím hudby v životě člověka. Práce směřuje k přiblížení využití muzikoterapie u dětí s poruchami autistického spektra, se středním a těžkým stupněm mentální retardace a kombinovaným postižením v České republice. Shrnuje terapeutické funkce hudby a možné typy a metody terapie aplikované v muzikoterapeutické praxi. Praktická část obsahuje dvě případové studie, žáků základních škol speciálních docházejících na skupinovou muzikoterapii v centru pro osoby s poruchami autistického spektra v Českých Budějovicích. Práce dále zahrnuje metodický popis tohoto projektu, konkrétně analýzu dokumentů, rozhovory a záznamy ze zúčastněných pozorování na muzikoterapeutických setkáních. Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit vliv muzikoterapie na oblast prožívání u žáků se středně těžkou a těžkou mentální retardací. V designu případové studie je blíže operacionalizovaná oblast, na kterou je zaměřeno výzkumné šetření v praktické části práce.
Animace kultury ve výchově a vzdělávání
Cihlářová, Kristýna ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce: Animace kultury ve výchově a vzdělávání Vypracovala: Kristýna Cihlářová 2011, KPED FFUK Abstrakt V současné době některé kulturní instituce realizují své strategie zpřístupňování kulturních služeb a umění veřejnosti. Jedním z článků těchto strategií je i vytvoření koncepcí výchovných a vzdělávacích programů resp. animačních programů pro školy. V naší práci definujeme animaci kultury a její místo a funkci ve výchově a vzdělávání. Zaměřujeme se na konkrétní typ vzdělávacího programu, na tzv. animační program pro 1. a 2. stupeň ZŠ probíhající v různých typech kulturních institucí. Rozebíráme tvorbu a způsob vedení animačního programu ze dvou úhlů pohledu, z teoretického a praktického - prostřednictvím rozhovorů se současnými tvůrci animačních programů a prostřednictvím pozorování příslušných programů. Oba pohledy konfrontují ideální a reálný stav této problematiky. V závěru práce nabízíme praktická doporučení, která reagují na artikulované problémy při tvorbě a vedení programu. Animace kultury ve výchově a vzdělávání má sloužit jako pomocná příručka všem těm, kteří se chystají připravovat či vést animační programy pro ZŠ. Klíčová slova: animace kultury, kulturní instituce, kultura, umění, animační program, výchova uměním
Kulturní vzdělávání
Fialová, Daniela ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; CIHLÁŘOVÁ, Kristýna (oponent)
Diplomová práce nese podtitul Koncepční spolupráce základních škol a kulturních institucí v Praze. Zaměřuje se nejen na divadelní prostředí, ale také na další typy institucí jako jsou galerie, hudební tělesa nebo knihovny, aby bylo možné získat vhled do situace programů pro školy, které přispívají k výchově nejmladší generace diváků. Klade si za cíl zmapovat situaci kulturního vzdělávání v Praze a zasadit ji do kontextu České republiky a Evropy. Dále práce na základě rešerší, rozhovorů a studia ustavujících dokumentů zkoumá motivace nebo naopak bariéry při realizaci vzdělávacích programů ze strany kulturních institucí i škol. V první části se zabývá terminologickými nuancemi souvisejícími se vzděláváním dětí na poli umění a kultury a shrnuje koncepční dokumenty, které pracují s pojmem kulturní vzdělávání. Práce pokračuje shrnutím východisek pro současný stav kulturního vzdělávání. Zde popisuje nejčastější typy programů určených školám, roli lektora v instituci a rozdílné možnosti pro realizaci takových programů vzhledem k provozním podmínkám. Druhá část práce se věnuje komparaci výstupů z rozhovorů se zástupci osmi pražských kulturních institucí a s pěti učiteli ze základních škol v Praze. Na závěr jsou uvedeny dva příklady dobré praxe ze zahraničí a dva příklady pražských projektů a jejich potenciál rozvoje do budoucna.
Role divadla ve společenské odpovědnosti firem
Cihlářová, Kristýna ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
V současné době probíhá diskuze o postavení kultury a umění ve společnosti a způsobech jejich podpory. Vlivem snižování dotací ze strany státu jsou kulturní organizace nuceny hledat jiné zdroje podpory. Tato okolnost nejvíce postihuje nezávislou kulturu a živé umění, které jsou většinou organizovány v rámci neziskového sektoru. Proto se kulturní organizace stále více obracejí na ziskový sektor. V první části práce je představena koncepce společenské odpovědnosti firem jako nástroj podpory neziskového sektoru a možný návod, jak budovat smysluplné partnerství mezi firmou a kulturní organizací. Podrobněji rozebírá využití firemního dobrovolnictví v kultuře. Druhá část popisuje způsob spolupráce britského divadelního festivalu LIFT s firemním sektorem a zachycuje rozdílné přístupy k společenské odpovědnosti dvou významných českých firem.

Viz též: podobná jména autorů
6 CIHLÁŘOVÁ, Kristýna
1 Cihlářová, Karolína
3 Cihlářová, Kateřina
1 Cihlářová, Kiki
1 Cihlářová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.