Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 961 záznamů.  začátekpředchozí559 - 568dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě s ADHD ve vybrané MŠ
Kubová, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit přínos integrace pro dané dítě se syndromem ADHD v podmínkách konkrétní mateřské školy. Dílčími cíly bylo zjistit, zda se změnilo chování chlapce ve vybrané MŠ a jaké metody práce se s chlapcem nejvíce osvědčily. Metodika: Ke zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byl využit individuální strukturovaný rozhovor, který probíhal s matkou integrovaného dítěte a s paní učitelkou, která má integrované dítě ve třídě. Výsledky: Šetřením bylo zjištěno, že se Adam zlepšil v mnoha oblastech a to jak z pohledu paní učitelky, tak i z pohledu matky. K výraznému zlepšení došlo v oblasti soustředění, které bylo při nástupu Adama na velmi špatné úrovni, dále se naučil být vnímavý k potřebám druhých a nemyslet jen na potřeby své, velký pokrok také nastal v oblasti ovládání svých reakcí, kdy se Adam v současné době opravdu snaží "být lepší". K výrazné změně také došlo v oblasti dodržování pravidel soužití, kdy Adam zpočátku odmítal jakékoli dodržování stanovených pravidel. Podařilo se docílit pochopení, že pravidla je potřeba dodržovat, i když je to někdy velmi těžké. Mezi osvědčené metody práce s Adamem patří vytvoření jasných pravidel, používání odměn a trestů, vysvětlování, důslednost, trpělivost, fyzický kontakt (pohlazení), oční kontakt, naslouchání a...
Komunikace otce s dětmi
Mráčková, Milena ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací mezi otcem a dítětem. První část práce definuje základní teoretické pojmy a shrnuje výsledky dosavadních výzkumů, jež se snaží objasnit principy osvojování jazyka dítětem a vymezit základní znaky řeči orientované na dítě. Teoretická část práce se opírá zejména o studium odborné literatury, která nabízí možné příčiny rozdílů mezi řečí orientovanou na dítě u otce a matky. Druhou část práce tvoří jednotlivé případové studie, které se zaměřují na analýzu pořízených audionahrávek přirozené komunikace otců s dětmi. Všechny oslovené rodiny podepsaly informovaný souhlas. Nahrávky byly transkribovány podle způsobu zápisu systému CHAT, jenž je součástí akviziční databáze CHILDES. Kapitoly o komunikačních strategiích, o vybraných pragmatických, lexikálních a syntaktických jevech řeči otce orientované na dítě byly srovnávány s poznatky odborné literatury. Vzhledem k nedostatečným výsledkům výzkumů v českém jazykovém prostředí byly závěry o komunikaci otce s dítětem komparovány především se slovenskými publikacemi. Klíčová slova komunikace, otec, dítě, řeč otce orientovaná na dítě
Výživa dětí v mateřské škole a programy podporující zdraví
Chládková, Kateřina ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Obsahem bakalářské práce je teoretický rozbor programu "Zdravá abeceda", jehož záměrem je založení zdravých životních návyků formou edukace u dítěte v předškolním věku. Na základě teoretických východisek programu je předmětem mého výzkumu zjištění, jakým způsobem je program využíván v praxi, tedy v mateřské škole. Součástí práce je také problematika nadváhy a obezity v dětském věku, která má se způsobem životního stylu jedince určitou souvislost. Dále se v práci věnuji tématu výživy a nutričnímu složení lidské stravy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zvláštnosti výslechu dětí
Holečková, Martina ; Čírtková, Ludmila (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce pojednává o výslechu dětí, a to v postavení oběti či svědka. Výpověď dítěte může stejně jako výpověď dospělé osoby sloužit jako významný důkaz v rámci trestního řízení. Při tomto náročném úkonu vystupuje řada specifik a úskalí, které odlišují výslech dítěte od výslechu osob dospělých. Cílem mé práce bylo tyto zvláštnosti a s nimi spojené specifické nároky blíže popsat a přiblížit jejich praktické provedení. V první části přibližuji pojem výslechu, kde se tomuto institutu věnuji v obecné rovině. Aby bylo možné odhalit specifika výslechu dětí, je nejprve potřeba seznámit se s výslechem v jeho tradiční podobě. Pokud v textu mluvím o dítěti, mám tím na mysli dítě ve smyslu Úmluvy o právech dítěte, tzn. každou lidskou bytost mladší 18 let. Jako jednu ze stěžejních kapitol považuji pojednání o věrohodnosti výpovědi dítěte. Na rozdíl od dob dávno minulých panuje v současnosti názor, že dítě je schopné podat stejně tak kvalitní výpověď jako člověk dospělý. Druhá část obsahuje zvláštní úpravu výslechu, kterou poskytují ustanovení trestního řádu. Mimo potřeby přizpůsobit poučení dítěte jeho věku, rozumové a mravní vyspělosti, tu zmiňuji hlavní změny, které přinesl zákon o obětech trestných činů (tedy zákon č. 45/2013 Sb.) do ustanovení trestního řádu. S přihlédnutím k tématu diplomové práce je dle...
Začlenění adoptovaného dítěte do rodiny
Rambousková, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma začlenění adoptovaného dítěte do rodiny je analyzovat proces začleňování adoptovaného dítěte do nové rodiny a identifikovat oblasti, ve kterých dochází k problémům adaptace na nové výchovné prostředí. Hlavní důraz je kladen na oblast rodinných vztahů a výchovných problémů. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje tři kapitoly a praktická část metodologii výzkumu a výzkumné závěry. První kapitola je věnována rodině jako základnímu podpůrnému prostředí dítěte. Je zde definována rodina, dále jsou popsána různá pojetí rodinného fungování a vyjmenovány jednotlivé funkce rodiny. V dalších podkapitolách jsou rozebrány poruchy rodiny a pásma funkčnosti rodiny a nakonec psychické potřeby dětí a rodičů a psychická deprivace vznikající z nenaplnění těchto potřeb. V druhé kapitole jsou vysvětleny základní pojmy náhradní výchovy, jsou charakterizovány děti vhodné k adopci a je zde popsán proces osvojení od rozhodnutí se pro adopci až po převzetí dítěte. Třetí kapitola se zabývá začleněním adoptovaného dítěte do rodiny. První podkapitola je věnována připoutání a utváření vazby. Zde jsou popsány jednotlivé typy vazby, které mohou vzniknout mezi dítětem a matkou, vliv traumatu na utváření vazby a fáze vyrovnání se s odloučením a ztrátou v nové...
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení
Oliveriusová, Monika ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Záměrem práce je analýza účinné právní úpravy postavení rodičů dítěte při jeho osvojení a osvojení samotné s ohledem na aktuální otázky a úpravu v novém občanském zákoníku. Využívány jsou především metody analytická a kompara- tivní. Práce je členěna do pěti kapitol. První kapitola pojednává o vymezení základních pojmů, s kterými je dále pracováno. Zařazuje též institut osvojení do širšího rámce náhradní rodinné péče. Druhá kapitola se zabývá právní úpravou osvojení. Je členěna do šesti podkapitol, se stěžejní třetí podkapitolou zabývající se podmínkami osvojení. Třetí a nejrozsáhlejší kapitola je podstatou práce. Je věnována analýze současné právní úpravy právního postavení rodičů dítěte při jeho osvojení. Pozornost je věnována i nové formulaci nezájmu rodiče ve vazbě na nový občanský zákoník. Součástí této kapitoly je i odborníky a veřejností čas- to diskutovaná problematika utajených porodů. Vzhledem k tradici tohoto institutu ve Francii, je učiněn vhled do francouzské právní úpravy. Čtvrtá kapito- la je věnována procesnímu postavení rodičů dítěte a to jak v řízení o osvojení, tak v řízení incidenčním. Podstatou kapitoly páté je úprava v novém občanském zá- koníku, který nabude účinnosti k 1. 1. 2014. Tato kapitola pojednává v první podkapitole o obecných otázkách s akcentací na rodinné právo a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 961 záznamů.   začátekpředchozí559 - 568dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.