Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení pro učení
Pučálková, Kristýna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o hodnocení cílené na podporu efektivního učení žáků. V první části práce jsou diskutována teoretická východiska tématu, konkrétně školní, a především formativní hodnocení. Je zde definován pojem hodnocení, jeho historie, funkce, typy a význam. Dále se práce zabývá tématem hodnocení pro učení a jeho metodami s přímou vazbou na výzkumné otázky. Druhá část práce je věnována empirickému výzkumu hodnocení u dvou učitelek prvního stupně základní školy ze zvolené třetí a páté třídy včetně vnímání formativního hodnocení jejich žáky. Praktická část vychází ze získaných teoretických poznatků a je prováděna kvalitativní formou. K šetření výzkumu je zvolena případová studie formativního hodnocení v kontextu třídních systémů výuky a hodnocení žáků s cílem zmapování, analyzování a posouzení významnosti formativního hodnocení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení žáků. Diplomová práce tak přináší zjištění, jakým způsobem je formativní hodnocení uplatňováno a jak tento inovativní způsob ve výuce vnímají nejen žáci ale i jejich učitelé. Z výzkumného šetření vyplývá, že zvolené učitelky ze třetí i v páté třídy zařazují jednotlivé možnosti formativního hodnocení do jejich výuky. Obě učitelky využívají toto hodnocení podle věku a individuálních zvláštností jedinců, přestože...
Hodnocení výkonnosti podniku s využitím EFQM Excelence Model
Matoušek, Jan ; Bartoš, Vojtěch (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výkonnosti obchodní korporace PBS POWER EQUIPMENT, s.r.o. Hodnocení je prováděno prostřednictvím Modelu START, vycházejícího z EFQM Modelu Excelence. Teoretická část práce je zaměřena na popis vybraných metod hodnocení výkonnosti podniku s důrazem na EFQM Model Excelence. V praktické části práce je představena obchodní korporace PBS POWER EQUIPMENT, s.r.o., a její ekonomická činnost a prostřednictvím Modelu START je provedeno hodnocení podniku. Závěrem práce jsou doporučena opatření, díky kterým by bylo možné zvýšit výkonnost hodnocené obchodní korporace.
Hodnotící kompetence učitele na 1. stupni základní školy se zaměřením na sebehodnocení žáků
Homoky, Vendula ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent) ; Šikulová, Renata (oponent)
Disertační práce poukazuje na problematiku školního hodnocení. Zaměřuje se na kompetenci učitele 1. stupně ZŠ k rozvoji sebehodnocení žáků. Cílem je vymezit a popsat problematiku hodnocení a sebehodnocení na 1. stupni ZŠ a zjistit, jakým způsobem je implementováno do vyučovacího procesu. Teoretická část je věnována osobnosti učitele, jeho profesi, profesním kompetencím, pojetí výuky a reflexi. Poté se autorka věnuje osobnosti žáka, klimatu ve školní třídě a interakci učitel - žák. V závěru se autorka zaměřuje na hodnocení ve vyučovacím procesu, především formativní hodnocení a sebehodnocení žáků. Výzkumná část prezentuje výsledky výzkumného šetření, pro které bylo využito kvalitativního designu případové studie. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé na prvním stupni základní školy rozvíjejí ve vyučovacím procesu sebehodnocení žáků. Dále si autorka stanovila několik dílčích cílů. Prvním dílčím cílem je určit, jakým způsobem má žák možnost podílet se na hodnotícím procesu. Druhým dílčím cílem je zjistit a analyzovat metody, které učitel pro sebehodnocení žáků ve vyučovacím procesu využívá. Na základě výsledků šetření bylo v rámci hodnocení zjištěno zastoupení jak tradičního hodnocení známkou, tak především hodnocení formativního, které je založeno na poskytování zpětné vazby,...
Hodnocení výkonnosti společnosti s využitím EFQM Excelence Model
Nováková, Monika
Purpose of the article: Tento článek pojednává o procesu hodnocení výkonnosti společnosti s využitím principů EFQM Modelu Excelence. Cílem článku je zhodnotit přínosy hodnocení výkonnosti prostřednictvím EFQM Modelu Excelence a zhodnotit výkonnost vybrané společnosti S&K PUBLIC na základě metodiky Modelu START, který vychází z principů EFQM Modelu Excelence a je vhodný jako první krok na cestě k excelenci. Methodology/methods: Pro hodnocení výkonnosti vybrané společnosti byl využit dotazníkový systém Model START, který obsahoval 50 otázek rozdělených do devíti oblastí. V hodnocené společnosti bylo provedeno dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého společnost hodnotila svoji úspěšnost v devíti oblastech a na základě těchto výsledků byla vypočtena i její celková výkonnost. Článek podrobně uvádí, jak hodnocení touto formou probíhá, včetně konkrétních příkladů. Scientific aim: Primárním cílem tohoto článku je zhodnotit přínosy hodnocení výkonnosti prostřednictvím EFQM Modelu Excelence a zhodnotit výkonnost vybrané společnosti na základě metodiky Modelu START. Findings: Vyhodnocením dotazníků bylo zjištěno, ve kterých oblastech společnost vyniká, a naopak na které je třeba se zaměřit a hledat zde možnosti ke zlepšení. Na základě úspěšnosti devíti oblastí byla vypočtena i celková výkonnost společnosti, která činí 72,74 % a společnost S&K PUBLIC se tak řadí ke společnostem s vyšší dosaženou úspěšností své výkonnosti. Hodnocení výkonnosti prostřednictvím tohoto modelu tedy společnosti umožnilo identifikovat svou současnou situaci, snadněji nalézt své silné a slabé stránky a příležitosti ke zlepšení a určit budoucí nasměrování a priority, které budou v souladu s její strategií a politikou. Pro zvyšování výkonnosti a konkurenceschopnosti organizace je také vhodné výsledky hodnocení pravidelně srovnávat s konkurenčními společnostmi. Conclusions: Implementace EFQM Modelu Excelence přináší společnostem řadu pozitivních účinků a poskytuje návod na zlepšení výkonnosti společnosti na základě sebehodnocení. Výzkumy mnoha autorů prokázaly, že se společnostem podařilo zvýšit hodnotu akcií, provozní zisk, tržby a zaměstnanost. Pozitivní účinky byly pozorovány rovněž u motivace a uspokojení z práce zaměstnanců, snížení nákladů a počtu závad, zvýšení kvality produktů a tržního podílu a u spokojenosti zákazníků.
Sebehodnocení znalostí studentů pedagogických oborů v oblasti informačních a komunikačních technologií
Černá, Petra ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Cílem této práce bylo zjistit sebehodnocení vysokoškolských studentů různých oborů ve znalostech a dovednostech z oboru informačních a komunikačních technologií. Teoretická část práce se zabývá obecně sebehodnocením a metodami jeho ověřování. Je zde popsána metoda ukotvujících vinět s aplikacemi v různých oblastech a technika přehánění (Overclaiming Technique). Empirické části byly porovnány různé skupiny studentů dle hodnocení jejich vlastních znalostí z oblasti informačních a komunikačních technologií. Metoda ukotvujících vinět se snaží tato sebehodnocení korigovat. Součástí empirické části je i použití techniky přehánění, kdy je respondentům v rámci dotazníkového šetření předložen seznam existujících i neexistujících pojmů z oblasti informačních a komunikačních technologií. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že mezi studenty různých oborů a skupin nacházíme významné rozdíly. Bylo zjištěno, že studenti oboru informační a komunikační technologie mají větší tendenci k přehánění svých znalostí v oblasti informačních a komunikačních technologií, než studenti jiných oborů.
Hodnocení ve vyučování z pohledu žáků středních škol
BARTUŠKA, Václav
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení ve vyučování z pohledu žáků středních škol. Teoretická část zahrnuje informace a problematice hodnocení ve vyučování. Dále jsou v teoretické části zpracovány základní teoretické poznatky o hodnocení ve vyučování. Jsou zde popsány cíle, metody a formy hodnocení se zaměřením na objektivitu a subjektivitu v hodnocení žáka učitelem. V empirické části bude provedeno dotazníkové šetření s cílem zjistit, jakým způsobem posuzují hodnocení ve vyučování žáci středních škol. Dotazník poskytuje snadné, přesné a rychlé vyhodnocení a dobrou možnost srovnání. Dále obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden u žáků střední školy. Výsledky jsou zaznamenány v grafech doplněných komentáři. Grafy přesně ukazují, jak žáci nahlížejí na stanovené otázky z dotazníku. Závěr obsahuje shrnutí poznatků, které z práce vyplývají.
Studentské portfolio jako prostředek formativního hodnocení
Palková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce má teoretický a výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a způsoby hodnocení. Velká pozornost je věnována formativnímu hodnocení, portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřený na práci s portfoliem v pojetí dvou různých učitelek. Část výzkumné části je věnována prezentacím závěrečných portfoliích, která se koná na konci 5. ročníku. Dále jsou tam rozhovory s žáky na téma portfolio. KLÍČOVÁ SLOVA Školní hodnocení Formativní hodnocení Slovní hodnocení Sebehodnocení Portfolio
Formativní hodnocení na 1. stupni ZŠ
Štěpánová, Aneta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá stále více využívanou formou školního hodnocení, kterou je formativní hodnocení. Cílem je analýza formativního hodnocení jako komplexní hodnotící metody: jejím vývojem, psychologickými souvislostmi hodnocení, metodami a technikami, které jsou pro tuto metodu hodnocení těmi základními a také kompetencemi převážně začínajícího učitele k hodnocení, ve kterých se odráží jeho osobnost, profesionalita a principy, které v rámci hodnocení zastává. Praktická část je složena z kvalitativního výzkumu, který probíhal v České republice a v zahraničí. Výsledky z ČR poukazují na skutečnost, že dotazovaní učitelé používají dílčí techniky formativního hodnocení, ale zatím však nikoliv plně systémově. Výzkumná sonda ze zahraničí poukazuje na pracovní podmínky učitelů v jednotlivých zemích v rámci nastavení jednotlivých školských kurikul, která mají vliv na jejich používání formativního hodnocení. Druhou částí praktického šetření je metodická sbírka aktivit formativního hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA Hodnocení, osobnostní pojetí žáka, třídní klima, hodnotící normy, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, kritéria, cíle učení, motivace, klíčové kompetence.
Formativní hodnocení
Laufková, Veronika ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Šalamounová, Zuzana (oponent) ; Kratochvílová, Jana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem formativního hodnocení na sekundárním stupni vzdělávání v širším kontextu. Cílem práce bylo vymezit pojem formativní hodnocení a objasnit, jakými způsoby je implementováno do výuky v českém jazyce a literatuře (ČJL) na sekundárním stupni vzdělávání. V teoretické části bylo vycházeno z významných zahraničních a domácích zdrojů. Formativní hodnocení bylo vymezeno jako hodnocení, které přináší užitečnou informaci o aktuálním stavu vědomostí a dovedností žáka v procesu učení. Dále byla představena jeho typologie, funkce, otázky vztahující se k jeho úspěšné implementaci a využívané metody: cíle, kritéria, zpětná vazba, sebehodnocení a vrstevnické hodnocení. Cílem empirické části bylo popsat reálnou podobu implementace formativního hodnocení do výuky na šesti záměrně vybraných českých školách ve vzdělávacím oboru ČJL na sekundárním stupni vzdělávání a zjistit postoje žáků k této podobě implementace. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie. Sběr dat sestával z pozorování, rozhovorů s učiteli i žáky a analýzy dokumentů. Nejlépe bylo formativní hodnocení implementováno pod vedením zkušeného mentora. Na druhou stranu ho dobře využívali i učitelé, kteří pojem neznali. Z pohledu žáků se jevily jako nejužitečnější metody...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.