Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 798 záznamů.  začátekpředchozí500 - 509dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
Poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku
Poláková, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Teoretická část pojednává o dítěti s odlišným mateřským jazykem, rámcových podmínkách pro poskytování jazykové podpory dětem s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku v České republice, metodických a výukových materiálech vhodných pro jazykovou podporu dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a o metodě KIKUS. Empirická část je zpracována na základě akčního výzkumu realizovaného v rámci podpůrného jazykového kurzu podle metody KIKUS pro děti s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku. Autorka v empirické části představuje hlavní cíl, podcíle a hlavní výzkumnou otázku akčního výzkumu, dále metodologii tohoto výzkumu. Popisuje tematické a obsahové zaměření jazykového kurzu během školního roku. Charakterizuje dětskou skupinu, s níž uskutečnila akční výzkum, a její proměny. Představuje vybrané kazuistiky dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku navštěvujících jazykový kurz. V závěru práce posuzuje specifika uplatnění metody KIKUS v podpoře osvojení českého jazyka jako druhého jazyka u dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku a shrnuje průběh akčního výzkumu. Výsledkem práce je zjištění, že metodu KIKUS lze uplatnit v podpoře osvojení...
Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce
Fischl - Prosslinerová, Caroline ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce Cíle: Cílem práce je porovnat příkazový didaktický styl, který je tradičně využíván v plavecké výuce předškolních dětí, s recipročním didaktickým stylem a stylem s nabídkou. Bakalářská práce ověřuje možnosti realizace vybraných řídících didaktických stylů pro přípravnou plaveckou výuku. Dále práce hodnotí efektivitu vybraných didaktických stylů. Metody: V práci byla využita metoda pozorování. Reakce dětí na reciproční didaktický styl a styl s nabídkou byly zaznamenávány do protokolů, které byly následně analyzovány. Pro posouzení účinnosti zvolených didaktických stylů bylo využito testování plavecké úrovně, které bylo provedeno u každého z probandů na začátku a na konci výzkumu. Výsledky: Z výsledků je zřejmé, že dětmi byl přijat jak styl reciproční, tak didaktický styl s nabídkou. Na reciproční didaktický styl si děti musely postupně zvyknout, zatímco didaktický styl s nabídkou byl přijat okamžitě. Oba didaktické styly si děti oblíbily. Lekce byly pomocí dalších didaktických stylů zpestřeny. Instruktorky byly obohaceny o nové způsoby vedení lekcí. Z testování plavecké úrovně na začátku a na konci kurzu vyplývá, že byla zlepšena plavecká úroveň všech probandů. Klíčová slova: Předškolní věk, plavecká výuka, reciproční didaktický styl,...
Adaptace organismu na tréninkové zatížení ve sportovní gymnastice
Duba, Jiří ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Adaptace organismu na tréninkové zatížení ve sportovní gymnastice Cíle: Cílem této práce je pomocí průřezové studie zjistit, jak se liší sportovní gymnasté předškolního a mladšího školního věku od ostatních sportujících či nesportujících dětí stejné věkové kategorie. Metody: Metodika práce spočívala v analýze tělesné kompozice u 82 chlapců ve věku 7,51 ±1,9 let. Pro testování hypotézy o shodě ve výsledcích jednotlivých proměnných napříč testovanými skupinami byl použit neparametrický Kruskal Wallisův test. V post-hoc analýze byl použit Mann-Whitney U test s Bonferroniho korekcí. Výsledky: V naměřených hodnotách procentuálního množství tělesného tuku jsou statisticky významné rozdíly mezi gymnasty a ostatními účastníky. U mladšího školního věku (p ˂ 0,001), (r = 0,542), u předškolního věku (p = 0,015), (r = 0,530). V ostatních naměřených hodnotách není statisticky významný rozdíl. Závěr: Gymnasté v obou věkových kategoriích se překvapivě téměř nelišili od ostatních skupin ve většině proměnných. Statisticky významný rozdíl byl mezi gymnasty a ostatními v hodnotách procentuálního tělesného tuku, kde gymnasté měli tyto hodnoty mnohem nižší napříč všemi kategoriemi. Klíčová slova: adaptace, trénink, sportovní gymnastika, předškolní věk, mladší školní věk
Volná kresba dětí předškolního věku
Kolouchová, Denisa ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jak a co kreslí dnešní předškolní děti. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte. Dále je v ní podrobněji rozebrána kresba, její vývoj, témata, která se v ní vyskytují, typologie kreslířů a pojetí kresby. V praktické části sleduji, jaká témata a motivy se v kresbě předškolních dětí objevují. Následuje analýza citových prožitků dětí při kreslení, frekvence kresby a užité techniky. Také zkoumám a popisuji typologie kreslířů a pojetí kresby, která vycházejí z poznatků odborné literatury. Na konci práce hodnotím dosažené výsledky jednotlivých analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah předškolních dětí k pohybu a sportu
Perglerová, Veronika ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou vztahu dětí předškolního věku k pohybovým aktivitám a sportu. Dále také zda je ovlivněn vztah dětí k pohybu a sportu tím, že žijí ve městě a na vesnici. V teoretické části se zabývám vymezením teoretických pojmů, jako je pohyb, pohybová aktivita, sport. Je uvedena charakteristika dítěte předškolního věku, pohybové aktivity dětí a také výčet těchto aktivit v obcích kde byl proveden výzkum. Ve výzkumné části jsou uvedeny metody, které byly využity při výzkumu a jeho popis. Výzkum byl proveden ve dvou mateřských školách. Jedna se nachází v menší obci Hudlice a druhá ve městě Beroun. V počátku výzkumu jsem oslovila rodiče dětí ve věku 5 - 7 let a požádala je o vyplnění dotazníku. Poté jsem s těmito dětmi provedla interview a uskutečnila pozorování dětí v průběhu dne a tělovýchovné chvilky. V závěru bakalářské práce jsou sepsané mé závěry a zhodnocení výzkumu. Tyto výsledky jsou pro přehlednost zaznamenány do tabulek a grafů. KLÍČOVÁ SLOVA: pohyb, sport, vztah, předškolní věk, volnočasové aktivity
Prosociální dovednosti jako součást etické výchovy v mateřské škole
Nixová, Helena ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Předškolní věk je jedno z nejdůležitějších období. To, co se dítě naučí a co prožije v předškolním věku, má vliv na celý jeho život. Velký problém vidím v tom, že dnes některé děti spolu neumějí spolupracovat, nerozdělí se, nepomůžou automaticky mladším a slabším, neumějí řešit vzniklé konflikty a nemají základní sociální návyky jako je pozdrav, poděkování a omluva. Proto bylo mým cílem, zařadit prosociální aktivity do prostředí mateřské školy, aby rozvíjely prosociální chování mezi dětmi v rámci etické výchovy. V teoretické části je klíčový program etické výchovy a metody etické výchovy. Na programu etické výchovy jsou postaveny zmiňované aktivity a metody poukazují na to, jak aktivity aplikovat do praxe. V praktické části jsem zjišťovala, zda řízené prosociální činnosti, které vyplývají z programu etické výchovy, zkvalitňují vztahy mezi dětmi. Tento akční výzkum byl zjišťován metodou pozorování a vyplynulo z něj, že řízené prosociální činnosti v rámci etické výchovy zlepšují vzájemné vztahy mezi dětmi a posilují sebevědomí dítěte. Zlepšily se vztahy mezi dětmi, zejména při řešení konfliktů. Výsledek pozorování také ukázal, že kultivace vztahů a lepší prosociální chování u dětí je dlouhodobá záležitost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 798 záznamů.   začátekpředchozí500 - 509dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.