Název:
Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce
Překlad názvu:
The Spectrum of Teaching Styles in preschool swimming lessons
Autoři:
Fischl - Prosslinerová, Caroline ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce Cíle: Cílem práce je porovnat příkazový didaktický styl, který je tradičně využíván v plavecké výuce předškolních dětí, s recipročním didaktickým stylem a stylem s nabídkou. Bakalářská práce ověřuje možnosti realizace vybraných řídících didaktických stylů pro přípravnou plaveckou výuku. Dále práce hodnotí efektivitu vybraných didaktických stylů. Metody: V práci byla využita metoda pozorování. Reakce dětí na reciproční didaktický styl a styl s nabídkou byly zaznamenávány do protokolů, které byly následně analyzovány. Pro posouzení účinnosti zvolených didaktických stylů bylo využito testování plavecké úrovně, které bylo provedeno u každého z probandů na začátku a na konci výzkumu. Výsledky: Z výsledků je zřejmé, že dětmi byl přijat jak styl reciproční, tak didaktický styl s nabídkou. Na reciproční didaktický styl si děti musely postupně zvyknout, zatímco didaktický styl s nabídkou byl přijat okamžitě. Oba didaktické styly si děti oblíbily. Lekce byly pomocí dalších didaktických stylů zpestřeny. Instruktorky byly obohaceny o nové způsoby vedení lekcí. Z testování plavecké úrovně na začátku a na konci kurzu vyplývá, že byla zlepšena plavecká úroveň všech probandů. Klíčová slova: Předškolní věk, plavecká výuka, reciproční didaktický styl,...Title: The Spectrum of Teaching Styles in preschool swimming lessons Objectives: The aim of the study is to compare the command didactic style that is traditionally used in swimming lessons for preschool children with reciprocal didactic style and inclusion style. Bachelor thesis verifies the possibility of using selected teaching styles in preparatory swimming lessons. It also evaluates the effectiveness of these selected teaching styles. Methods: In my thesis I used the method of observation. Observations of reactions of children to reciprocal didactic style and inclusion style were registered after each examined lesson to logs that were then analysed. To assess the effectiveness of the selected teaching styles were used the level of swimming test, which was conducted for each of the subjects at the beginning and end of the research. Results: The results show that children accepted the reciprocal didactic style and didactic inclusion style. It took some time before they got used to the reciprocal didactic style while the inclusion didactic style was accepted immediately. These two teaching styles were popular for children. The lessons were more interesting because of use of these didactic styles. Even the teachers were enriched by the new ways of leadership in lessons. For testing the level of...
Klíčová slova:
didaktický styl s nabídkou; plavecká výuka; Předškolní věk; reciproční didaktický styl; inclusion didactic style; Preschool age; reciprocal didactic style; swimming lessons