Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stresové faktory působící na děti ve školním prostředí
Kaštánková, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu stresorů na dítě mladšího školního věku, na jeho zdravotní i psychický stav a následně na důsledky při učebním procesu a začlenění se dítěte do kolektivu. Teoretická část obsahuje informace pojednávající obecně o formách stresu, o potenciálních stresorech pro dítě, o důsledcích stresu na lidský organismus. V praktické části zjišťuje stresující faktory z osobní zkušenosti žáků 1. stupně základních škol, které prožívají ve škole i mimo ni a jsou spjaty s povinnou školní docházkou. Výsledkem je podání základních rad pro učitele, jak předcházet školnímu stresu u svých žáků a jak se stresovaným dítětem pracovat. klíčová slova: dětský stres, výuka, školní klima
Spolupráce rodiny a školy
Petrusová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni"
Šikana v praxi: školní třída očima žáků, učitelů a rodičů
Titmanová, Michaela ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Cílem výzkumu bylo představení dynamického a živého obrazu šikany, obrazu třídy, která je zasažena šikanou. To znamená tedy vymezit podobu šikany ve třídě na druhém stupni základní školy, tak jak byla ve dvou podobných případech zachycena, její vývoj a postupy řešení na různých úrovních. To znamená i zkoumání fenoménu vyčleňování z třídního kolektivu, zjišťování pohledů žáků, rodičů a učitelů ve vzájemném systémovém a časovém propojení. Jako metody sběru dat bylo použito pozorování a vedení výzkumného deníku, dotazníky, skupinové a individuální polořízené rozhovory. Jednalo se o smíšenou metodologii. Za základní rámec tohoto výzkumu byl zvolen etnografický přístup, kdy výzkumník jeden školní rok navštěvoval dvě základní školy. Výsledky zkoumání ukázaly, že zásadní je správná kvalifikace toho, co se ve třídě děje, resp. přiznání věci tak, jak ve skutečnosti je, je lepší varianta, než mlžení a předstírání, že jsou věci v pořádku. Dále se na základě výsledků lze domnívat, že klima ve třídě je dáno celkovým klimatem ve škole, což má vliv i na následné řešení vzniklého problému. Ukázalo se, že na klima školy, potažmo třídy mají znační vliv rodiče. V neposlední řadě nás výsledky vedou k tvrzení, že šikana je potenciálně přítomna v každém třídním kolektivu a skrze tuto optiku bychom měli k třídním...
Práce vychovatelek v českých jeslích z hlediska akontability
Bitnerová, Marie-Anna ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Konrádová, Kateřina (oponent)
Marie-Anna Bitnerová Bakalářská práce 2021 3. ročník SOSP, FSV UK Bakalářská práce se zabývá aktuální situací výchovných a zdravotnických zařízení denní péče o děti ve věku jeden až tři roky na území České republiky. Výzkum je zaměřen na práci vychovatelek jeslí a na jejich vztah k jednotlivým aktérům, kteří v rámci jeslí figurují (rodiče dětí, kolegové, nadřízení, děti). Na tento fenomén je nahlíženo z hlediska akontability, tj. odpovědnosti za vykonanou službu (sociální vztah mezi aktéry, kdy se jeden aktér zodpovídá za své služby tomu druhému), a z hlediska vlastní, morální zodpovědnosti pociťované vůči jednotlivým aktérům při výkonu práce. Výzkum byl uskutečněn na základě dat získaných z pěti hloubkových rozhovorů s vychovatelkami pražských dětských skupin. Na základě tohoto datového souboru vyšlo najevo, že vychovatelky si připadají nejvíce odpovědné za nabízenou službu vůči rodičům dětí a nejvíce morálně zodpovědné se cítí vůči dětem samotným. Velmi důležitý se v rámci akontability jeví princip spolupráce, kdy akontabilita probíhá na základě komunikace, komunikace vede k důvěře, důvěra ve spolupráci, spolupráce ke kooperaci všech aktérů, a tato kooperace následně umožňuje instituci efektivně fungovat. Práce tedy představuje pohled na dětské skupiny skrze prožitek vychovatelek těchto zařízení.
Kompetence a dovednosti učitelů pro implementaci osobnostní a sociální výchovy do práce školy
Kristlová, Martina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
KRISTLOVÁ, Martina. Kompetence a dovednosti učitelů pro implementaci osobnostní a sociální výchovy do práce školy. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá osobnostní a sociální výchovou a zjišťuje, jakou podobu by mohly mít kompetence a dovednosti pedagogů tak, aby se jejich kladný vliv promítal do chování žáků, nejlépe i mimo školní prostředí. V teoretické části popisuje pojmy osobnostní rozvoj dítěte a sociální výchovu. Dále se pak zaměřuje na typy vyučovacích stylů pedagogů, vyučovacích metod a jejich včleňování do výuky, aby se následně mohly co nejlépe promítat do osobnostní a sociální výchovy žáků. Následuje výčet didaktické podoby výuky vhodné k nenásilnému osvojování složek sociální a osobnostní výuky. Empirická část zahrnuje tři výzkumné metody - pozorování výuky, vyplnění sebehodnotících dotazníků vyučujících a dotazníkové šetření školního klima a oblíbenosti či neoblíbenosti žáků v jednotlivých třídách. Dotazníkové šetření považuji jako stěžejní materiál k získání směrodatných údajů. Výsledky jsou potom graficky znázorněny v jednotlivých tabulkách a grafech. Klíčová slova: osobnostní a sociální výchova, pedagogická komunikace, školní klima, vyučovací metody, styly výuky, osobnost učitele.
Spolupráce rodiny a školy
Petrusová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzájemnou spoluprací rodiny a základní školy speciální. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji spolupráci rodiny a školy, vymezení pojmu rodina, jejím funkcím, povinnostem. Druhou kapitolu této části tvoří vzdělávání žáků s mentální retardací. Zde objasním pojem mentální retardace, příčiny jejího vzniku, rozdělení a charakteristiku základní školy speciální. Poslední kapitola teoretické části představuje model školy, která je držitelkou certifikátu " Rodiče vítáni". V praktické části se věnuji konkrétnímu výzkumu spolupráce rodiny a Základní školy speciální v Čáslavi. Výzkum je prováděn formou dotazníku a rozhovorů. Také zde porovnám požadavky pro udělení značky "Rodiče vítáni" s formami spolupráce konkrétní školy. Zjistím, zda Základní škola speciální v Čáslavi tato požadovaná kritéria splňuje. Klíčová slova: spolupráce, rodina, základní škola speciální, mentální retardace, značka "Rodiče vítáni"
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Horáček, Stanislav ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.
Vliv školního klimatu na učitele a žáky na 1.stupni ZŠ
Zrůstová, Pavla ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá faktory a jevy, které mají vliv na školní klima, na klima v učitelském sboru a školní třídě ve vazbě na učitelovu osobnost, profesní kompetence, motivovanost a sebepojetí v profesi. Zajímá se o spokojenost učitelů a jeho vliv na interakci učitele se žáky a kolegy. V závěru teoretické části jsou shromážděny přístupy ke zkoumání klimatu. Praktická část prezentuje výzkum, který na základě pozorování popisuje atmosféru škol, která je významným ukazatelem školního klimatu. Jsou zde analyzovány faktory, které ovlivňují vzdělávací a výchovnou práci učitele a jeho spokojenost v pracovním životě. Shrnuje poznatky z rozhovorů a dotazníků a porovnává je s postřehy získanými během pozorování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.