Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Beletrizovaná reportážní tvorba Oty Pavla ze sportovního prostředí
Linhart, Jiří ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
V této práci se zabývám čtyřmi knihami z díla Oty Pavla. Jde o tituly, řazeno chronologicky podle data vydání, Dukla mezi mrakodrapy, Plná bedna šampaňského, Syn celerového krále a Pohádka o Raškovi. Jejich společným znakem je to, že dle kategorizace Ústavu pro českou literaturu Akademie věd České republiky představují Pavlovy reportážní publikace a zpracovávají sportovní tematiku. Zkoumám je ze dvou hledisek. Tím prvním je jejich samotný obsah: zde nejprve analyzuji Pavlův autorský přístup a poté charakter textu ve smyslu použitého jazyka; tam patří mj. prvky žurnalistického a uměleckého stylu a stylistické prostředky. Druhým pohledem na problematiku Pavlovy sportovněreportážní tvorby jsou její mediální ohlasy (recenze, studie…), a to jak dobové, tak pozdější. Ty doplní obraz analyzovaného materiálu a poslouží také jako faktor pro srovnání výsledků této práce s pohledem odborné a novinářské veřejnosti. Mým záměrem je shrnout poznatky získané narativní a jazykovou analýzou v první části a zhodnotit výstupy komparativní analýzy v části druhé.
Mediální reflexe spin doctoringu v kontextu audiovizuální narace posledních patnácti let
Kopřiva, Štěpán ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá mediální reflexí spin doctoringu - činnosti, která se pokouší manipulativními zásahy ovlivnit podobu mediálních textů za účelem svého prospěchu - ve výběru audiovizuálních děl vzniklých v období od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století do současnosti (jmenovitě se jedná o filmy Vrtěti psem, Děkujeme, že kouříte a seriál House of Cards). Vychází z premisy, že analýzou této reflexe lze poznat, jakým způsobem vědomí možných zásahů spin doctoringu působí na interpretační aktivitu publika a na celý mediálně komunikační proces. V úvodu je nejprve vymezena teoretická definice pojmu spin doctoringu, stručně načrtnuta jeho historie a prozkoumány styčné body s technikou propagandy. Následuje narativní analýza vybraných audiovizuálních titulů a porovnání spindoctorských strategií v nich obsažených s existujícími postupy public relation, jakož i konkrétní příklady manipulativních zásahů. Závěr je věnovaný rozboru mediální reflexe spin doctoringu z pozic tří různých teorií reprezentace, dopadu konceptu sémiotické moci na podobu interpretace tušených manipulativních technik a vlivu této problematiky na úroveň mediální gramotnosti.
Prekladový dialóg: Proces kódovania a dekódovania v štruktúrach filmového štýlu v pôvodnom diele a remaku
Gladiš, Michal ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kokeš, Radomír D. (oponent)
Táto bakalárska práca sa venuje problematike remaku v kontexte jeho užitia v dejinách kinematografie a vo filmovej teórií. Poukazujem na to, ako sa k remaku pristupovalo od vzniku filmu, ako je možné ho definovať a v akých podobách sa s ním môžeme stretnúť. Každá teoretická úvaha o remaku prináša odlišnú voľbu perspektívy a metódu jeho skúmania. Hlavnou časťou bakalárskej práce je preto snahou o nadobudnutie nového aparátu, prostredníctvom ktorého môžeme uvažovať o remaku ako o interpretačnej variante pôvodného diela. V tejto súvislosti odkazujem prevažne na teoretické prístupy Gérarda Genetta, Julie Kristevovej, Seymoura Chatmana, Umberta Eca a na pojmy intertextuality a interpretácie, čím sa snažím podnety z literárno-vedeckej teórie aplikovať do filmového diskurzu. V poslednej kapitole analyzujem dva konkrétne filmy a to Visitor Q Miike Takashiho ako remake filmu Teorema Piera Paola Pasoliniho. Vzťah medzi remakom a jeho pôvodným dielom sa ukazuje ako nové čítanie oboch diel. Prepis jedného diela druhým sa javí ako čitateľské gesto zachycujúce tento proces v novej tvorbe.
Photography and Narration as Media of Memory. Peter Henisch's Novel Die kleine Figur meines Vaters
Tumanova, Evgenia ; Weinberg, Manfred (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
V kulturologicky zaměřené práci se zkoumá role medií paměti (fotografie/obraz a vyprávění/písmo) v různých fázích formování vzpomínek, a to na příkladu situací vzpomínání v románu Petera Henische Die kleine Figur meines Vaters. Zvláštní pozornost je přitom věnována rozdílům v mediích paměti během vývoje generačního konfliktu v Rakousku a SNR v 60. letech 20. století.
Narace jako princip individuace
Müller, Karel ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Bargár, Pavol (oponent)
Práce zpočátku zkoumá různé přístupy ke vztahu jazyka a myšlení. Zaměřuje se konkrétně na kontakt čtenáře a literárního díla. Zabývá se teorií jazykových a narativních struktur a jejich souvztažnost s lidským názorem na svět. Pojednává o nauce o správném porozumění textu a jeho dopadu na lidské myšlení. Prozkoumává narativní schopnost poznání, vztah čtenáře a textu ve světle strukturalismu, schopnost doplňování metatextových struktur. Následně analyzuje význam mýtu pro lidskou mysl, jeho dopad na společnost a jeho následné rituální použití. Nadále práce pojednává o vztahu mýtu a pohádky, o jejich podobnosti a rozdílech a mytickém myšlení v současnosti. Poslední kapitola zkoumá individuační proces a vliv narace na jeho úspěšné dovršení, celkový vliv vyprávění na lidskou duši a možnosti narativní psychoterapie a analyzuje naraci z hlediska hlubinné psychologie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Superman: Sémantika, vývojová poetika a sociokulturní specifičnost superhrdinského komiksu.
Cibulčík, Jaroslav ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Práce se zabývá podobami superhrdinského komiksu od jeho vzniku na sklonku 30. let minulého století po současnost. Na základě vybraných sešitů se pokusí mapovat a interpretovat vývoj, proměny a specifika superhrdinských vyprávění. Zaměří se zejména na komiksovou narativitu a základní aspekty vyprávění (vypravěče, intertextualitu, postavy, čas). K vizuální podobě zde nebude přihlíženo. Výjimku tvoří závěrečná kapitola věnující se poetice a evoluci komiksových obálek.
Konstrukce genderové identity v seriálu Dokonalý svět
Mlynářová, Martina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce analyzuje prostředky reprodukce genderových stereotypů a konstrukce genderové identity v českém seriálu Dokonalý svět. Je mediální sdělení rodově určené, s jakými prostředky reprodukce genderových stereotypů a konstrukce identity je divák/divačka konfrontován/a v daném seriálu, na jakých úrovních se s těmito jevy setkává? Pro detailnější prozkoumání těchto mechanismů a jejich formy využívám zejména teorie sociální konstrukce reality, teorie optických skel či samotné povahy a narativní struktury seriálu (soap opery). Na druhé straně se práce věnuje také faktu, že Dokonalý svět stereotypy pouze nereprodukuje. Seriál je totiž v určitých případech také nabourává a svým až komediálním charakterem narušuje zaběhnuté genderové pořádky. Některé genderové stereotypy zesměšňuje a tím otřásá jejich pozicí ve společnosti.
Traditional Czech and British Fairy Tales - The Most Obvious Analogies
Dražková, Michaela ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ukázat, jestli české a britské pohádky vykazují analogie z hlediska motivů a struktury vyprávění. Teoretická část objasňuje původ pohádek v obou zemích a předkládá definice tradiční pohádky a její funkce. Praktická část začíná analýzou jednotlivých stylů psaní autorů Boženy Němcové, Karla Jaromíra Erbena, Josepha Jacobse a Oscara Wilda, kteří jsou považovány za hlavní představitele tradiční pohádky, a tak jejich díla umožňují podrobné srovnání. Následně se autorka soustředila na rozbor tradičních pohádek obou literatur. Vedle shodných rysů srovnání ukázalo i řadu rozdílů. Klíčová slova Pohádky, analýza, styl psaní, dětská literatura, analogie, odlišnosti, Božena Němcová, Karel Jaromír Erben, Joseph Jacobs, Oscar Wilde, motivy, vyprávění
Psychologické aspekty narace v mediálních obsazích
Věchetová, Gabriela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce se zabývá tématem narace v mediálních obsazích. Zvažuje psychologické poznatky v souvislosti s užitím médií, zejména televize. Klíčovým tématem je mýtus, který zkoumá z psychologického hlediska. Mýtus je srovnáván s pohádkou jako projevem archetypálních vzorců lidské psychiky. V této práci je nejdříve popsán teoretický rámec v oblasti naratologie, sémiotiky, psychologie a mediálních studií. Poté jsou poznatky užity pro praktickou ukázku sémiotické analýzy vybraných mediálních sdělení, a to reklamy, pohádky a zprávy. Psychologické aspekty jsou zvažovány v mezích kategorií kognice, emoce a motivace, a dále jsou akcentovány hlubší struktury lidské psychiky a její nevědomé procesy. Cílem práce je poskytnout čtenáři hlubší porozumění fungování lidské psychiky při její expozici mediálním obsahům, které využívají prvků narativity a mýtu. Práce čtenáři poskytuje souvislosti z výše zmíněných oborů, tak, aby bylo možno nahlížet na téma komplexně, jedná se tedy o průřezovou práci nabízející integraci poznatků z několika oborů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.