Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů
Kašáková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů AUTOR: Eva Kašáková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výběrová řízení na pozici ředitele školy z pohledu uchazečů, je zaměřena na potvrzení hypotézy, že ředitelé dávají přednost při výběrových řízeních požadavkům na manažérské znalosti a zkušenosti. V teoretické části jsou popsány jak všeobecné postupy výběrových řízení s dalšími metodami, tak postupy výběrových řízení na vedoucí funkci ve školství. V praktické části jsou zkoumány formou vlastního dotazníku výběrová řízení, kterými kandidáti na ředitele školy, školského zařízení již prošli. Další část dotazníku je věnována tomu, jaká kritéria očekávali kandidáti ve výběrovém řízení. Poslední část dotazníku zkoumá pořadí kritérií podle důležitosti, tak jak je vnímají účastníci výběrových řízení. Dotazník je obsahově zaměřen zejména na manažérské znalosti a zkušenosti. Data jsou vyhodnocena v grafech a tabulkách, jsou porovnány výsledky celorepublikové s výsledky z Moravskoslezského kraje. Výstupem bakalářské práce jsou dva rozdílné výsledky. V případě základního (celorepublikového) souboru se hypotéza, že uchazeči považují manažérské znalosti a zkušenosti za...
Neverbální komunikace jako jedno z kritérií při přijímání pedagogických pracovníků
Fišnarová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
5 ABSTRAKT: Znalost jednotlivých prvků neverbální komunikace je velkým přínosem při ověřování předkládaných informací a otevření možností dalších pohledů na osobnostní rysy a povahové vlastnosti sledovaných jedinců. Tyto znalosti lze s úspěchem využít při přijímání nových pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání. A to jako jedno z hodnotících kritérií, které pomůže zjistit žádoucí povahové rysy budoucích pedagogických pracovníků potřebných pro úspěšnou pedagogickou činnost a zároveň může odhalit nežádoucí, skrývané a problematické vlastnosti daného jedince. Cílem této práce je zjistit, které projevy neverbální komunikace ředitelky mateřských škol preferují při přijímání pedagogických pracovníků. Na základě hodnocení dotazníkového šetření a osobních interview vznikla rukověť neverbální komunikace (pomůcka při přijímání pedagogických pracovníků) s vysvětlením nejdůležitějších prvků neverbální komunikace. Jako takový může následně sloužit při přijímacích řízeních. KLÍČOVÁ SLOVA: Neverbální komunikace, prvky neverbální komunikace, pedagogický pracovník, předškolní vzdělávání, přijímací řízení, kritéria, rukověť
Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Slavický, Marek ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Masové otevřené online kurzy (MOOCs) jsou fenoménem posledních tří let. Přestože jejich popularita celosvětově stoupá, není doposud jasné, zda jsou MOOCs vůbec dlouhodobě udržitelné. Jedním z problémů je nedostatek odborné literatury a neexistující manuál pro projektování a realizaci efektivních a úspěšných MOOCs. Cílem této práce je vytvořit kritéria, na základě kterých se dá efektivita a úspěšnost MOOCs hodnotit, následně tak zhodnotit současné pojetí a efektivitu MOOCs a nastínit postupy směřující k zefektivnění výuky. V práci představuji zcela nový koncept analýzy potenciálních indikátorů efektivity MOOCs. Na takto vytvořených kritériích popisuji význam aktivní role lektora v kurzu, nutnost jasně formulovaných a komunikovaných pravidel, cílů a očekávání a důležitost nastavení vysoké úrovně kurzu. V závěru navrhuji způsoby využití výsledků práce pro další výzkumy.
Komparace kritérií konkurzního řízení
Švábová, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce je zaměřena na realizaci konkurzních řízení v Ústeckém kraji na obsazení míst ředitelů škol. V rámci výzkumného šetření byli osloveni zřizovatelé škol a školských zařízení za obce a kraj. Sledované období konkurzních řízení je rok 2014. Cílem práce je zjistit, zda zřizovatelé - konkurzní komise v rámci konkurzů využívají nebo zda si stanovují předem svá další kritéria výběru pro uchazeče mimo kritéria, která jsou dána zákonem - zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen školský zákon), prováděcí vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisích, zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o pedagogických pracovnících). Nově zjištěné poznatky ze šetření jsou porovnány se šetřením a výsledky bakalářské práce - Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji, Ing. M. Řezníková, 2013 - která zkoumala kritéria pro uchazeče na místa ředitelů škol ve Středočeském kraji za období roku 2012. Komparací výsledků obou prací, tj. mé bakalářské práce a bakalářské práce Ing. Řezníkové se dá zjistit, zda zřizovatelé za oba kraje postupují v rámci konkurzních řízení obdobně, nebo zda je postup rozdílný. Téma...
Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení
Chottová, Miroslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
4 NÁZEV: Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení. AUTOR: Miroslava Chottová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá procesem hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli v Plzeňském kraji a problémy s hodnocením spojenými. Vychází z poznatků z odborné literatury, výsledků dotazníkového šetření u obou zúčastněných stran (obecních zřizovatelů a současně ředitelů mateřských a základních škol) a z praktických zkušeností. Dílčím cílem práce je na základě zmapování způsobů hodnocení ředitelů a kritérií, která zřizovatelé v současné době při hodnocení využívají, potvrdit, případně vyvrátit, hypotézy týkající se hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli (hodnocení podle kritérií, hodnocení jako motivační faktor). Hlavním cílem práce je na základě poznatků z použité odborné literatury, poznatků z dotazníkového šetření a zkušeností z vlastní praxe zpracovat vzorový metodický postup hodnocení včetně vzorového souboru hodnotících kritérií. Metodický postup může sloužit jako pomůcka pro obecní zřizovatele při vytváření jejich vlastního systému hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA: zřizovatel,...
Stanovení kritérií pro výběr fotbalových talentů v agentuře Sport Invest
Valta, Marek ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kaprálková, Michaela (oponent)
Název: Stanovení kritérií pro výběr fotbalových talentů v agentuře Sport Invest Cíle: Hlavním cílem této práce je sestavení užšího seznamu nejvýznamnějších kritérií, podle kterého je možné vybírat fotbalové talenty v kategorii U15 z pohledu zastupující agentury. Metody: K vytvoření užšího seznamu nejvýznamnějších kritérií při výběru fotbalových talentů byly využity kvalitativní výzkumné metody. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru s profesionálními trenéry byl určen seznam kritérií, která jsou sledována při výběru fotbalových talentů. Ten byl následně pomocí škálování jednotlivých kritérií zúžen do výsledné podoby nejvýznamnějších kritérií pro identifikaci fotbalových talentů v kategorii U15. Výsledky: Výsledkem bakalářské práce je sestavení seznamu kritérií, který umožní identifikaci fotbalových talentů ve věkové kategorii U15. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s profesionálními trenéry bylo identifikováno 97 kritérií. Pomocí metody škálování bylo určeno 20 z nich, které dotazovaní trenéři sledují u jednotlivých pozic a považují je za významné. U obránců to jsou například odebírání míče, taktické chování v obranné fázi, komunikativnost či podporování útoku. V případě záložníků sledují dotazovaní trenéři nejvíce přihrávání, vedení míče, kontrolu prostoru, rychlost či správné postavení v...
Důkaz o učení při literární výchově v 5. ročníku základní školy
Vávřeová, Lucie ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení, zaváděním formativního hodnocení v literární výchově v 5. ročníku základní školy. Zaměřuje se na propojení hodnocení výsledků učení žáků s konkrétními důkazy o učení z jejich práce v hodinách literární výchovy. Prostřednictvím akčního výzkumu zkoumá možné formy takových důkazů pro vytyčené vzdělávací cíle, způsoby a kritéria jejich hodnocení. Vychází z analýzy dokladů vytvořených žáky 5. ročníku základní školy. Na základě vzniklých důkazů o učení navrhuje možné další kroky v procesu vyučování a hodnocení směřujících ke zlepšení žáků v oblasti vyhledávání a porozumění literárním textům. Analyzuje schopnost žáků konkrétní třídy vyhledávat, propojovat a vyvozovat informace z textu a navrhuje postup čtenářských lekcí v rámci hodin literární výchovy, ve kterých žáci cíleně rozvíjejí své čtenářské strategie a posouvají se směrem k cíli za pomoci kritérií úspěchu. Zkoumá možnosti další práce žáků i učitelů s vzniklými důkazy o učení. Práce prokazuje vliv formativního hodnocení na vnitřní motivaci žáků k učení ve smyslu celoživotního procesu. Zároveň ukazuje pozitivní vztah mezi přijímáním zodpovědnosti za vlastní učení a sebehodnocením s oporou o důkazy. KLÍČOVÁSLOVA Hodnocení, formativní hodnocení, literární výchova, důkaz o učení, vzdělávací cíle, kritéria...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.