Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň a efektivita externí kontroly škol v Libereckém kraji (zaměřeno na kompetence zřizovatelů a vzájemnou spolupráci při provádění kontroly)
Majerová, Jana ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce analyzuje a hodnotí stav a fungování současného systému evaluace školství v České republice, rozebírá příčiny a důsledky vlivu jednotlivých faktorů na jeho kvalitu a zjištěné poznatky shrnuje v návrhu nového pojetí externí evaluace škol. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumu názorů ředitelů, zřizovatelů a pracovníků České školní inspekce v Libereckém kraji, z analýzy národního projektu Cestou ke kvalitě realizovaného v rámci České republiky, ale také ze stanovisek mezinárodních odborných týmů zaměřených na provádění hodnocení školských systémů, jako je Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), společnost McKinsey & Company a Stálá konference ústředních a generálních inspektorátů vzdělávání (SICI). Pozornost je zaměřena na zjišťování míry kompetencí a zodpovědnosti jednotlivých subjektů vzdělávací politiky, na oblast odborné kvalifikace zřizovatelů a vyvozování důsledků z těchto aspektů vyplývajících. Významnou součástí procesu zvyšování kvality škol je nejen poskytování pomoci a podpory školám erudovanými hodnotiteli, ale i vytvoření vzájemné provázanosti a spolupráce všech zúčastněných stran. Důraz je kladen na spolupráci externích hodnotitelů České školní inspekce a zřizovatele, ale především na míru a kvalitu spolupráce hodnotitelů se školami...
Vývoj školského managementu a jeho vliv na rozvoj školství v Kralovicích
Holopírková, Petra ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na historický vývoj školství a s ním souvisejícího školského managementu na území naší republiky se zam ením na zmapování historického vývoje školství a jeho ízení v Kralovicích. Cílem diplomové práce je zachytit postupný vývoj a prom ny školství v souvislosti s vývojem školského managementu na našem území. Práce se zam uje p edevším na nejd ležit jší reformy a události, které zasáhly do školského systému. Komplexní, ucelený pohled na celkový vývoj školství a p edevším jeho ízení mohou využít nejen pedagogi tí pracovníci a ú edníci odbor školství na všech stupních ízení, ale také místní u itelé, žáci a obyvatelé m sta Kralovice.
Analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu
Hodničák, Jan ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu od procedury její přípravy, procesu projednávání a schvalování, až po její realizaci. Výzkum vychází z podkladů dvou kvalitativních výzkumných metod:  participačního pozorování,  rozboru dokumentů - artefaktů. Závěr diplomové práce vychází z triangulace, z průniku jednotlivých výzkumných metod, a obsahuje mimo jiné doporučení pro MŠMT ČR, odbory školství mládeže a tělovýchovy krajských úřadů, zastupitele krajů a managementu škol, které připravují optimalizační projekty. Zvláštní pozornost je věnována dopadu optimalizace na VOŠ a SPŠ Varnsdorf.
Otevřený model školy, Možnosti spolupráce škol s dalšími subjekty
Chalupecká, Miloslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kroláková, Dagmar (oponent)
Závěrečná práce se zabývá otevřeným (participačním) modelem výchovného systému školy v oblasti výchovných aktivit, možnostmi osvědčené i netradiční spolupráce škol a školských zařízení se školskými i jinými subjekty. Vychází jednak z poznatků odborné literatury a jednání mezinárodních organizací, které věnují výchově dětí a jejich činnostem ve volném čase značnou pozornost, jednak z výzkumu na sto pěti školách a školských zařízení. Vzhledem k tomu, že studie i ankety o budoucí podobě školy předpokládají, že škola zůstane i vnejbližších 1 5 - 2 0 letech nenahraditelnou společenskou institucí, bude patřit mezi důležité úkoly manažerů škol hledat a získávat vhodné partnery pro volnočasové aktivity dětí. Tato práce jim nabízí možnosti spolupráce škol a školských zařízení s nejrůznějšími partnery na základě odborné literatury i výsledků výzkumu. Shrnuje také zkušenosti oslovených účastníků výzkumu.
Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí
Krátká, Zdeňka ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
ÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kalous, Jan
4 Kalous, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.