Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The preception of political agenda-setting on Facebook. Is the critical sense of young adulst while perceiving the information infulenced by their level of education?
Izakovičová, Mária ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia S rozvojom sociálnych sietí sa menili aj spôsoby ich užívania. Z komunikačných platforiem sa tak postupne vyvinuli v komplexné meta médiá, pomocou ktorých užívatelia interagujú s rôznymi formami obsahu. Najmä v prostredí Facebooku však užívatelia často narážajú na obsah rôznej kvality, ktorá môže ovplyvniť to ako dané informácie vnímajú. Táto práca sa zaoberá vysokoškolskými študentmi, aktívnymi užívateľmi Facebooku, ktorí ho využívajú ako zdroj informácií. Cieľom práce je zistenie spôsobu interakcie študentov pri percepcii spravodajského obsahu na Facebooku a rozmerov, v akých vnímajú dôveryhodnosť daného spravodajstva. Rovnako je jej cieľom zistiť, aké faktory vnímanie dôveryhodnosti ovplyvňujú. Na zber dát bola využitá kvalitatívna výskumná metóda a samotný výskum bol prevedený pomocou kombinácie zúčastneného pozorovania a pološtrukturovaných rozhovorov. Výskum preukázal odlišné spôsoby interakcie so spravodajským obsahom. Spôsob ich interakcie má zároveň vplyv na rozmery, v akých respondenti vnímajú dôveryhodnosť spravodajských obsahov prítomných na sieti.
Diskurs trvale udržitelného rozvoje a jeho dopad na odbornou veřejnost
BUCHTELE, Roman
Cílem diplomové práce je zjistit, zda diskurs trvale udržitelného rozvoje (TUR) má nějaký dopad na odbornou veřejnost ve smyslu znalostí témat a principů TUR, případně dopad na hodnotovou orientaci. Pro účely této práce byla vymezena odborná veřejnost jako skupina vysokoškolských studentů z ekonomických oborů. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické části a analytické části. Teoretická část tvoří teoretická východiska k těmto tématům: vývoj vztahu člověka k Zemi; varovné zprávy, které předcházely přelomovému roku 1987; podstata TUR; vybraná témata a principy environmentálního pilíře TUR; environmentální výuka; environmentální sociologie a nové environmentální paradigma. Použité metody v analytické části práce se opírají o kvantitativní přístup, dále o nástroj NEP a HEP environmentální sociologie. Přehled diskursu TUR z hlediska environmentálního pilíře umožňuje pro vlastní průzkum operacionalizaci znalostí témat a principů TUR včetně ochoty tyto principy použít.
Jak sociologicky zkoumat pitný režim?
Bartůšková, Monika ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hrešanová, Ema (oponent)
Tématem této diplomové práce je srovnání dvou různých metod výzkumu. Jednou z těchto výzkumných metod je papírový deník, druhou online komunita. Tématem výzkumu, v rámci kterého jsou tyto metody vůči sobě srovnávány, je pitný režim vysokoškolských studentů, přesněji situace, v rámci kterých jsou různé nápoje vysokoškolskými studenty konzumovány. Do výzkumu, který je kvalitativního charakteru, bylo zapojeno celkem dvacet vysokoškolských studentů, vždy deset studentů v rámci jedné výzkumné metody. Studenti po dobu jednoho týdne zaznamenávali nejen všechny nápoje, které za týden vypili, ale i okolnosti konzumace těchto nápojů, jako je čas konzumace, místo, důvody konzumace aj. Diplomová práce nastiňuje rozdíly mezi danými metodami výzkumu a to z hlediska samotných výsledků výzkumu, frekvence a množství získaných informací, přípravy a provedení těchto daných metod, analýzy získaných dat, ale i z hlediska vnímání těchto metod samotnými respondenty. Výsledná analýza dat představuje výhody a limity každé ze zvolených metod v rámci situačního výzkumu pitného režimu a také navrhuje možné implikace pro další výzkum.
Užívání návykových látek u studentů adiktologie
Kubičová, Lucie ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Libra, Jiří (oponent)
Adiktologie je multidisciplinární obor zabývající se závislostním chováním. Tématem mé práce je snaha nalézt možnou souvislost mezi výběrem daného oboru a užíváním návykových látek jejími samotnými studenty či někým z jejich blízkého okolí. Ze závěrečných prací z předchozích let je patrné, že studenti adiktologie vykazují vyšší prevalenci v konzumaci alkoholu než studenti všeobecného a zubního lékařství a že více než polovina studentů z bakalářského cyklu studia kouří tabák. Cílem této výzkumné studie je zjistit rozsah závislostního chování u studentů adiktologie a následně jej porovnat se studenty jiných vysokoškolských oborů. Přičemž předpokládám, že rozsah závislostního chování bude u studentů adiktologie vyšší než u studentů jiných vysokých škol. Data byla získávána prostřednictvím anonymního elektronického dotazníku, který vyplnilo celkem 220 studentů různých škol a zaměření. Výzkumný vzorek respondentů byl poté rozdělen na experimentální skupinu studentů adiktologie a na kontrolní skupinu studentů jiných vysokoškolských oborů. Na statistické hladině významnosti se mi podařilo ověřit hypotézu, že studenti adiktologie mají ve vyšší míře ve svém blízkém okolí osoby, které trpí nějakou závislostí. Dále jsem zjistila, že v experimentální skupině je více pravidelných kuřáků, než ve skupině...
Volný čas vysokoškoláků jako příklad institucionalizace volného času
KAVLÍKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá institucionalizací volného času u skupiny vysokoškolských studentů. Teoretická část (první tři kapitoly) charakterizuje pojem institucionalizace vycházející z práce Bergera a Luckmanna, institucionalizaci volného času a rovněž jsou zde uvedeny výsledky stávajících výzkumů volného času vysokoškoláků. Čtvrtá kapitola pak obsahuje vlastní výzkum, pro který byla použita metoda kvalitativního výzkumu v podobě rozhovorů. Tyto rozhovory byly vedeny se sedmi respondenty.
Možnosti ucelené podpory vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzívního vzdělávání
Kužílková, Šárka ; Květoňová, Lea (oponent) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývala podporou vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách. Práce zhodnotila systémy podpory při studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách, shrnula hlavní problémy při poskytování této podpory a ukázala možnosti lepšího nastavení systému podpory v podmínkách inkluzivního vzdělávání. V praktické části práce byla na základě dotazníkového šetření zjištěna míra informovanosti mezi studenty českých vysokých škol o možnostech podpory pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách a byly zjištěny jejich postoje k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami při vysokoškolském studiu. Práce zjistila odlišnosti v informovanosti a postojích k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách mezi skupinou intaktních studentů a skupinou studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výstupem práce byla praktická zjištění pro zlepšení podpory při vysokoškolském studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednala o problematice, která je na vysokých školách aktuálně velmi řešena a její nastavení se v posledních letech proměňuje spolu s přerodem terciárního školství na cestě k inkluzivnímu vzdělávání. Klíčová slova:...
Charakteristiky nastupující dospělosti v populaci vysokoškolských studentů a zaměstnaných, nestudujících mladých lidí
Kozderková, Barbora ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Předmětem této diplomové práce je porovnání vybraných vývojových charakteristik a hodnotových orientací v období nastupující dospělosti u českých studentů vysokých škol ve věku 19-25 let a stejně starých lidí, kteří pracují a na vysoké či vyšší odborné škole nestudují, ani nestudovali. Nastupující dospělost je životní etapa mezi adolescencí a mladou dospělostí, a některými autory je navrhováno, že se jedná o nové vývojové období v životě člověka. Tento koncept je zkoumán převážně v USA. V České republice mu doposud příliš pozornosti věnováno nebylo. Lidé, kteří procházejí obdobím nastupující dospělosti, vykazují určité rysy, které jsou popsány v teoretické části a na vzorku českých mladých lidí zkoumány v části empirické. Je srovnáván průběh této etapy u skupiny vysokoškolských studentů a pracujících mladých lidí. Je předpokládáno, že vysokoškolské studium i pracovní život přinášejí mladým lidem odlišné podněty, a jejich životní styl a tedy i prožívání tohoto období se liší. Účelem této práce bylo ověřit předpoklad, že studující mladí lidé vykazují více než nestudující mladí lidé rysy nastupující dospělosti. Předpoklad se v tomto výzkumu potvrdil. Dále je práce zaměřena na téma hodnotových orientací u tohoto vzorku mladých lidí. Do hodnotové orientace je promítán životní styl jedince a toto...
Zakládání rodiny u vysokoškolaček v souvislostech české rodinné politiky
Knotová, Rudolfína ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Práce "Zakládání rodiny u vysokoškolaček v souvislostech české rodinné politiky" poskytuje nový úhel pohledu na problematiku zakládání rodin u žen s vysokoškolským vzděláním v české společnosti - zaměřuje se na strategii rodičovství při vysokoškolském studiu. Práce analyzuje pozitiva a negativa této volby a zjišťuje, jakou podporu matky vysokoškolačky v českém prostředí mají. Zároveň práce navrhuje, jaká opatření by mohla být zavedena v rámci rodinné politiky, aby vysokoškolačky měly dobré podmínky pro založení rodiny při studiu. Pro přiblížení životní strategie mateřství při studiu slouží analytická část, která představuje subjektivní pohledy sedmi respondentek, které popisují svůj život matky při vysokoškolském studiu. Klíčovým východiskem této práce je předpoklad, že rodičovství při vysoké škole by se v případě dobré podpory ze strany státu mohlo stát vhodnou životní strategií pro řadu vysokoškolaček.
Mateřství při studiu na vysoké škole
Pecková, Vendula ; Vohlídalová, Marta (vedoucí práce) ; Maříková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Mateřství při studiu na vysoké škole" se zabývá skupinou vysokoškolských studentek, které se z hlediska reprodukčního chování chovají jinak, než jejich spolužačky a vrstevnice. Ve své práci si klade otázky, jakým způsobem ženy interpretují skutečnost, že mají dítě na vysoké škole, a jak kombinují studium s péčí o dítě. Vychází z kvalitativního výzkumu, který zahrnuje rozhovory se studentkami vysoké školy, kterým se dítě při studiu narodilo. V teoretické části se autorka zabývá demografickou situací v České republice a současnými majoritními trendy v reprodukčním chování, poté strukturálními a institucionálními podmínkami, které se týkají rodičovství, a nakonec kulturními a ideovými podmínkami rodičovství. V provedeném kvalitativním výzkumu mezi současnými matkami - studentkami vysokých škol dochází k závěru, že mezi studentkami existuje skupina žen, které narození dítěte na vysoké škole plánují, protože se vymezují vůči majoritnímu trendu mít děti ve třiceti letech. Kombinaci studia a péče o dítě zvládají hlavně proto, že nachází širokou podporu ve svých rodinách. Pokud mají ženy motivaci školu dokončit, nacházejí různé strategie, jak studium a péči o dítě zkombinovat.
Současný stav výuky pěstitelských prací na primárním stupni základních škol - monitoring reality a sondy možností
RICHTEROVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se v rámci teoretické části věnuje výuce Pěstitelských prací na nižším stupni základních škol a mapuje výskyt tématiky týkající se výuky pěstitelských prací v učebnicích pro žáky na primární škole a v učebnicích využívaných před plošným zaváděním rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní vzdělávání. V Praktické části práce je ověřována znalostní úroveň žáků v oblasti Pěstitelských prací. Dále jsou zjišťovány názory učitelů z praxe a budoucích učitelů na výuku Pěstitelských prací. Data jsou získávána na základě dotazníkového šetření. Na výzkumném záměru participuje 197 žáků 5. tříd základních škol, 30 studentů Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích a 30 učitelů z primárního stupně vzdělávání. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají vědomosti a znalosti odpovídající rámcovému vzdělávacímu programu. Výzkumem bylo dále zjištěno, že učitelé pěstitelských prací na primární škole nemají příliš kladný vztah k výuce Pěstitelských prací, avšak budoucí učitelé mají na výuku Pěstitelských prací výrazně optimističtější názor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.