Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti ucelené podpory vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzívního vzdělávání
Kužílková, Šárka ; Květoňová, Lea (oponent) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývala podporou vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách. Práce zhodnotila systémy podpory při studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách, shrnula hlavní problémy při poskytování této podpory a ukázala možnosti lepšího nastavení systému podpory v podmínkách inkluzivního vzdělávání. V praktické části práce byla na základě dotazníkového šetření zjištěna míra informovanosti mezi studenty českých vysokých škol o možnostech podpory pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách a byly zjištěny jejich postoje k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami při vysokoškolském studiu. Práce zjistila odlišnosti v informovanosti a postojích k podpoře studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na českých vysokých školách mezi skupinou intaktních studentů a skupinou studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výstupem práce byla praktická zjištění pro zlepšení podpory při vysokoškolském studiu pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednala o problematice, která je na vysokých školách aktuálně velmi řešena a její nastavení se v posledních letech proměňuje spolu s přerodem terciárního školství na cestě k inkluzivnímu vzdělávání. Klíčová slova:...
Specifické poruchy učení u vysokoškolských studentů
Kužílková, Šárka ; Hájková, Vanda (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Ve své práci se zabýváme problematikou vysokoškolských studentů se specifickými poruchami učení (SPU). Cílem práce je zhodnocení dosavadního výzkumu v české a vybrané anglicky psané zahraniční literatuře a zjištění hlavních problémů vysokoškolského studia osob s SPU, jakož i možností jejich řešení a podpory. Spolu se shrnutím a zhodnocením existující literatury analyzujeme na základě rešerše vybrané anglicky psané odborné články o problematice specifických poruch učení u vysokoškolských studentů, abychom zjistili stav bádání v dané oblasti. V praktické části práce je použita metoda smíšená pro získání kvantitativních i kvalitativních dat. Byl zhotoven polostrukturovaný dotazník pro vysokoškolské studenty se specifickými poruchami učení zaměřený na jejich zkušenosti se studiem vysoké školy, na hlavní problémy studia, jak je jedinci řeší a jaký je vliv specifických poruch učení na různé oblasti jejich života. Dotazníkové šetření bylo provedeno ve Skotsku a České republice. Data získaná dotazníkovou metodou jsou doplněna kvalitativními informacemi získanými z neformálních rozhovorů s odborníky a hlavně z polostrukturovaných rozhovorů se studenty, na jejichž podkladě byly vypracovány tři případové studie. Práce přináší vhled do u nás zatím málo zkoumané problematiky specifických poruch učení v terciárním vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.