Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak sociologicky zkoumat pitný režim?
Bartůšková, Monika ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hrešanová, Ema (oponent)
Tématem této diplomové práce je srovnání dvou různých metod výzkumu. Jednou z těchto výzkumných metod je papírový deník, druhou online komunita. Tématem výzkumu, v rámci kterého jsou tyto metody vůči sobě srovnávány, je pitný režim vysokoškolských studentů, přesněji situace, v rámci kterých jsou různé nápoje vysokoškolskými studenty konzumovány. Do výzkumu, který je kvalitativního charakteru, bylo zapojeno celkem dvacet vysokoškolských studentů, vždy deset studentů v rámci jedné výzkumné metody. Studenti po dobu jednoho týdne zaznamenávali nejen všechny nápoje, které za týden vypili, ale i okolnosti konzumace těchto nápojů, jako je čas konzumace, místo, důvody konzumace aj. Diplomová práce nastiňuje rozdíly mezi danými metodami výzkumu a to z hlediska samotných výsledků výzkumu, frekvence a množství získaných informací, přípravy a provedení těchto daných metod, analýzy získaných dat, ale i z hlediska vnímání těchto metod samotnými respondenty. Výsledná analýza dat představuje výhody a limity každé ze zvolených metod v rámci situačního výzkumu pitného režimu a také navrhuje možné implikace pro další výzkum.
Jak sociologicky zkoumat pitný režim?
Bartůšková, Monika ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hrešanová, Ema (oponent)
Tématem této diplomové práce je srovnání dvou různých metod výzkumu. Jednou z těchto výzkumných metod je papírový deník, druhou online komunita. Tématem výzkumu, v rámci kterého jsou tyto metody vůči sobě srovnávány, je pitný režim vysokoškolských studentů, přesněji situace, v rámci kterých jsou různé nápoje vysokoškolskými studenty konzumovány. Do výzkumu, který je kvalitativního charakteru, bylo zapojeno celkem dvacet vysokoškolských studentů, vždy deset studentů v rámci jedné výzkumné metody. Studenti po dobu jednoho týdne zaznamenávali nejen všechny nápoje, které za týden vypili, ale i okolnosti konzumace těchto nápojů, jako je čas konzumace, místo, důvody konzumace aj. Diplomová práce nastiňuje rozdíly mezi danými metodami výzkumu a to z hlediska samotných výsledků výzkumu, frekvence a množství získaných informací, přípravy a provedení těchto daných metod, analýzy získaných dat, ale i z hlediska vnímání těchto metod samotnými respondenty. Výsledná analýza dat představuje výhody a limity každé ze zvolených metod v rámci situačního výzkumu pitného režimu a také navrhuje možné implikace pro další výzkum.
Mám se učit, jak mám učit?
Bartůšková, Monika ; Voleková, Hana (vedoucí práce) ; Göttlichová, Marcela (oponent)
Tato práce se zaměřuje na nový zákon o pedagogických pracovnících. Práce nastiňuje dopady tohoto zákona na životy učitelek mateřských škol, které nesplňují požadovanou kvalifikaci a mají možnost si buď vzdělání v požadované výši doplnit nebo své stávající pracovní místo opustit. Práce ukazuje strategie, které učitelkám pomáhají zvládnout danou situaci a současně identifikuje sociální nerovnosti mezi pedagogickými pracovnicemi, které v souvislosti s nutnosti doplnění vzdělání vznikají nebo se prohlubují. Analytická část je založena na analýze polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s pedagogickými pracovnicemi mateřských škol, které si momentálně doplňují vzdělání pro získání požadované kvalifikace. Výsledky analýzy současně upozorňují na odlišné přístupy k chápání kvalifikace pro učitelskou profesi ze strany učitelek a ve znění zákona.

Viz též: podobná jména autorů
3 BARTUŠKOVÁ, Martina
3 BARTUŠKOVÁ, Michaela
1 BARTŮŠKOVÁ, Markéta
3 Bartušková, Martina
3 Bartušková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.