Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,445 záznamů.  začátekpředchozí40436 - 40445  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.02 vteřin. 

Analýza konkurence pohostinství a restaurací v městě Prostějov
Krchňáková, Lucie ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Trh gastronomických zařízení v České republice zažívá v posledních letech řadu změn. Příčiny změn můžeme hledat na straně nabídky i poptávky. Stranu poptávky významně ovlivňují rychle se měnící preference zákazníků a jejich kupní síla. Služby, které gastronomická zařízení nabízejí patří k těm, které jsou nejrychleji omezovány v době poklesu nebo stagnace kupní síly zákazníků. Naopak v době růstu kupní síly a životního standardu se restaurace stávají vítaným zpestřením, na které si lidé rychle zvykají. Studie provedené v zemích EU potvrzují, že v době růstu národní ekonomiky předbíhá růst gastronomických segmentů přírůstek HDP a tím v podstatě odstraňuje deficit z období recese a stagnace. Růst životní úrovně a kupní síly obyvatel měl pozitivní efekt na růst počtu restaurací, pohostinství, fast foodů apod. Tradiční restaurace a gastronomická zařízení vznikala zejména ve městech a významná se stala dostupnost v době obědů. Obědová menu jsou jedním z hlavních konkurenčních nástrojů tradičních restaurací. Spolu se změnou životního stylu vzrostl i počet fast foodů a take away restaurací, které jsou využívány také zejména v době obědů a poledních přestávek. Silnou pozici na trhu mají stále tradiční české restaurace. Zákaznické preference se ale mění a zákazníci začínají věnovat pozornost novým restauracím s netradiční kuchyní typu mexická, indická, thajská, jižní Amerika apod. Tradiční restaurace navíc ztratily trochu své exkluzivity a jsou cenově dostupnější v důsledku konkurence s nově vznikajícími pizzeriemi a asijskými restauracemi. Pokud si chce dnes někdo otevřít restauraci nestačí mu jen dobrá lokalita a kvalitní kuchař. Začínající podnikatel musí pečlivě zvažovat, jak bude jeho podnik vypadat, co bude nabízet a na jaké zákazníky se zaměří. Dalším důležitým aspektem je samozřejmě konkurence. Analýza a sledování konkurence umožňuje podniku se odlišit a zaměřit se na jiné zákazníky nebo jim nabídnout něco jiného než konkurent. Odvětví restaurací a pohostinství patří podle odvětvové klasifikace ekonomických činností do oddílu 55. OKEČ 55 zahrnuje hotely, kempy, restaurace, výčepy a bary, účelové stravování a dodávky hotových jídel. V roce 2005 bylo v této oblasti evidováno 50 233 ekonomicky aktivních subjektů z toho 44 138 podniků fyzických osob. Většina z nich se řadí mezi malé podniky do 50 zaměstnanců. V ČR se v gastronomii prodá 17% všech potravin a nápojů. Při tom u nealkoholických nápojů tento podíl činí 20 % a u piva asi 50%.

Otcovství
Zábelková, Anna ; Drlíková, Eva (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Otcovství je velké téma, které se týká doslova každého člověka. Každý z nás otce má, každý muž se jím může stát, mnoho mužů jím je. Rozdíl je "pouze" v tom, jaké kvality je otcovství, které jsme zažili. Do jaké míry využil muž možnosti otcovské role, do jaké míry naplnil její úkoly. Kvalita otcovství, které jsme jako děti zažili, má dalekosáhlé důsledky v našem životě. Větší, než si běžně uvědomujeme. Kvalita otcovství, které muž dítěti nabízí, značně ovlivňuje ijeho samotného. Už proto má smysl se otcovstvím zabývat a ujasnit si, jakého charakteru jsou a jaký význam mají účinky zažitého otcovství. Které oblasti osobnosti a života člověka otec zasahuje a do jaké míry? Zabývat se otcovstvím právě teď, když probíhá stírání hranic mezi manželskými a rodičovskými postavami, má smysl. Uzákonění registrovaného partnerství homosexuálů je vstupem do veřejné diskuse o tom, zda by mohly homosexuální páry nakonec také vychovávat (adoptovat, umělým oplodněním získávat) děti. Jak budeme moct do této diskuse přispět, pokud si neujasníme, čím je otcovství charakterizováno, zda musí být vázáno na postavu mužskou, nebo zda jde jen o ustálený pojem, který nepopisuje nic specifického, a dobrým otcem může být stejně tak maskulinně se profilující lesba? Když si neujasníme, jaký význam má otcovství z hlediska vývoje dítěte, zda...

Vývoj kultury bydlení. Paříž v 19. století
Špačková, Tereza ; Ortová, Jitka (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce byla napsána z kulturologického pohledu, který se snaží propojit poznatky z různých oborů. Paralela mezi prostorem, městem a lidským tělem je charakteristická pro fenomenologii, vycházející z přesvědčení, že člověk posuzuje a přistupuje ke světu ve vztahu k sobě samému. 2 Narozdíl od fenomenologického přístupu Norberga- Schulze, který zkoumá spíše psychické působení architektury než její stránky praktické, se ale tato práce zabývá vzájemným vztahem těchto dvou aspektů. Architektura je zde pokládána za zhmotnění ducha doby. Podobně jako Norberg-Schulz předpokládá, že neexistují odlišné druhy architektury, ale jen různé situace, které vyžadUjí různá řešení, úkolem této práce bylo zachytit nejpodstatnější z těchto situací, které ovlivnily řešení obytných budova bytovou kulturu v 19. století. Mým cílem nebylo hodnotit, která řešení směřují k absolutnímu ideálu, ale popsat vývoj vztahů mezi architektem, stavebníkem a samotným obyvatelem. Vývoj bydlení byl proto popisován se zvláštním zřetelem na tuto skutečnost a uvedené příklady jsou významné z hlediska toho, do jaké míry jimi byly uspokojeny fyzické a psychické potřeby člověka

Kompenzační program u žáků s vadným držením těla na II.stupni ZŠ.
Dučaiová, Iveta ; Prajerová, Květa (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Kompenzační program u žáků s vadným držením těla na II. stupni ZŠ. The compensating program for pupils with poor posture at the second grade of elementary school. Cíl práce: Sestavit cvičení, kompenzující vadné držení těla (dále jen VDT), pro vybraný soubor žáků II. stupně základní školy. Toto cvičení následně vhodně začlenit do školního programu a zjistit jeho účinnost v praxi pomocí druhého testování totožnou metodou a dále konfrontací s kontrolní skupinou žáků. Metoda: Vyšetřovaný soubor tvořily dvě skupiny žáků po 30. Jedna skupina byla Experimentální a druhá Kontrolní. Vyšetřovaný soubor byl testován pomocí modifikované metody Jaroše a Lomíčka. Skupina Experimentální cvičila dle vytvořených cviků. Analýza dat se prováděla statistickým rozborem. Výsledky: Výsledkem mé práce je zjištění, že vhodně zařazeným cvičením do školního programu lze prokazatelně zlepšit VDT. Klíčová slova: cvičení, vadné držení těla, svalová rovnováha, kompenzace, metoda dle Jaroše a Lomíčka.

Vliv pohybové činnosti u poúrazových stavů páteře a míchy.
Nozarová, Eva ; Potměšil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bartůňková, Staša (oponent)
Názcv: Vliv pohybové činnosti u poúrazových stavů páteře a míchy. The effect of the exercise activity up on the cases ofinjury of the vertebral column and the spinal cord. Cíl práce: Cíl práce je posoudit, do jaké míry lze na podkladě pohybových aktivit ovlivnit svalový a nervový aparát u pacientťt v ranné fázi po úraze. Zhodnotit výsledky. Metoda: Testování bylo provedeno na 6ti pacientech. Soubor tvoří 4 paraplegici a 2 tetraplegici. Vyšetřovaní jedinci podstoupili testování na začátku terapie, po týdnu a po měsíci. U pacientky číslo 1 byla hospitalizace delší než u ostatních pacientů, proto uvedu výsledky testování získané za období 3 měsícťt. K získání dat bylo využito testování pomocí funkčního svalového testu dle Jandy. Výsledky: U všech pacientů došlo ke zlepšení svalové síly. Pět pacientťt ze souboru mělo přidružené diagnózy, dva ze souboru komplikace, které zpomalily nebo komplikovaly pruběh terapie. Jen u jedné pacientky nedošlo ke zlepšení čití. Klíčová slova: Pohyb, páteř, mícha, transverzální léze, úraz, pacient.

Euroregion Těšínské Slezsko
Michejdová, Lenka ; Postránecký, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice pohraničí a přeshraniční spolupráce, a to jak v obecné rovině, tak hlavně na příkladu Euroregionu Těšínské Slezsko. Hlavním cílem práce bylo popsat, jak se přeshraniční spolupráce v posledních letech vyvíjí, k jakým tendencím dochází při jejím uplatňování na samotných hranicích a v neposlední řadě ukázat na příkladu Euroregionu Těšínské Slezsko, jak takový Euroregion funguje, co vše je v jeho kompetencích, kde vidí své rezervy a naopak příležitosti. Euroregion je smlouva, jejímž podepsáním vznikl oběma stranám širší prostor pro spolupráci. Česká strana spolupracuje s polským partnerem hlavně u výběru projektů, ve kterých je velice úspěšná. Euroregion Těšínské Slezsko je velice úspěšným Euroregionem, má však jisté rezervy v kooperaci mezi poskými a českými školami.

Význam garančních mechanismů pro oblast mikrofinancování
Němečková, Dagmar ; Procházka, Pavel (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Mikropodnikání je v současnosti považováno za důležitý faktor ekonomického rozvoje především v méně rozvinutých zemích. I přes značné zlepšení stále převládá názor, že jedním z nejpodstatnějších omezení mikropodnikatelů, je nedostatečný přístup ke kapitálu. Tento problém se snaží řešit různé formy garančních programů, které mají za cíl přilákat do této oblasti nové investory. V této diplomové práci je zkoumáno, jaké nároky jsou kladeny na efektivní garanční mechanismus pro tuto oblast a jak tyto představy v současnosti plní některé z významných garančních fondů operujících v rozvojových oblastech. Závěrem diplomové práce je, že přístup ke kapitálu se v rozvojových zemích zlepšuje. Garanční fondy se stále více rozvíjí, přesto jejich význam není v porovnání s celým sektorem velký. Garanční fondy mají potenciál přilákat do oblasti mikrofinancování více investorů, otázkou však je, zda náklady na toto nejsou příliš vysoké.

Pozornost u předškolních dětí
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
česky Hlavním úkolem bakalářské práce je zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popis období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část, se poté zabývá empirickým výzkumem s předškolními dětmi. Dětem v mateřské škole byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti. Tyto testy byly poté vyhodnocovány a zpracovány. Byly zjišťovány rozdíly v plnění úkolů mezi jednotlivými dětmi a mezi třemi stanovenými skupinami dětí. Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, jaké jsou rozdíly mezi čtyřletými, pětiletými a šestiletými dětmi a porovnává výkon a úroveň pozornosti mezi jednotlivými skupinami dětí. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti

Sdílení znalostí ve společnosti
Bouzková, Jana ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tučková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem sdílení znalostí, který se praktikuje ve společnostech pomocí managementu znalostí. Je to poměrně nový obor a v plném rozsahu jej používá pár moderních společností. Pro práci byla vybrána společnost Business Media CZ s. r. o., ve které byla provedena analýza motivátorů působící na sdílení znalostí. Je to sice malá společnost, ale s managementem znalostí už pár let pracuje a má určitě, co zlepšovat. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zpracována formou literární rešerše a praktická část obsahuje vlastní zpracování. V první části byl popsán význam, cíle a základní pojmy managementu znalostí, jaké je vhodné prostředí pro sdílení znalostí a motivaci zaměstnanců ke sdílení znalostí a lepšímu výkonu. V druhé části (vlastní zpracování) bylo použito dotazníkové šetření, na základě kterého byl sestaven návrh na zlepšení sdílení znalostí v dané organizaci.

Marketingové komunikace značky L´Oréal Paris
Nguyen, Thanh Hang ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Stašková, Diana (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací značky Loréal Paris v rámci dekorativní kosmetiky. V teoretické části jsou popsány marketingové, komunikační strategie a nástroje. Dále co je to značka, jaké má hodnoty a prvky. Praktická část se zaměřuje na světový kosmetický trh a analýzu českého dekorativního trhu. Nechybí ani představení společnosti Loréal a jejího portfolio. Seznámíme se značkou Loréal Paris a jejími produktovými řadami. V práci se setkáme se SWOT analýzou a konkurenční analýzou značky. Poté jsou rozebrány stávající komerční komunikace. V práci se provádí a vyhodnotí marketingový výzkum na vnímání značky Loréal Paris. Práce je návrhy a doporučení pro dekorativní značku Loréal Paris.