Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,035 záznamů.  začátekpředchozí4008 - 4017dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Europeanisation of Criminal Law: European Union and Criminal Law
Pevná, Eva ; Herczeg, Jiří (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
1 Abstrakt - Europeizácia trestného práva Trestné právo predstavuje veľmi citlivú oblasť medzinárodnej spolupráce, lebo sa považuje za jeden zo základných charakteristických prvkov štátnej suverenity. A tak každý vonkajší zásah do trestného práva, či už hmotného alebo procesného, implicitne predstavuje zásah do štátnej suverenity. Ďalšou prekážkou v spolupráci v oblasti trestného práva je rôznorodosť národných právnych úprav. Okrem toho, vnútroštátne rozdiely sa vnímajú ako výraz svojbytnosti jednotlivých národov a zásah nadnárodnej entity sa považuje za snahu potlačiť národnostné rozdiely. Nie je možné podceňovať symbolickú funkciu kodifikácii. No ďaleko väčší problém než rozdiely hodnotovej orientácie jednotlivých právnych poriadkov predstavujú rozdiely právnych systémom v rámci Európy, kde stoja proti sebe dva veľké trestnoprávne systémy - angloamerický a románskogermánsky. Napriek týmto vyššie spomenutým "národným vyhradeniam", s ktorými sa stretávame v oblasti trestného práva, sme v dnešnej dobe svedkami bohatej nadnárodnej spolupráce v trestnej oblasti. V súvislosti so spoluprácou v trestných veciach v Európe sa často užíva pojmu "europeizácia". Tento výraz sa neustále vyvíja, no generálne sa dá povedať, že označuje proces zbližovania sa trestných poriadkov jednotlivých štátov Európy, kde platformu...

Podněty z Decrolyho pedagogiky pro naši školu
Marková, Barbora ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je pedagogika belgického lékaře a pedagoga Ovida Decrolyho. Teoretická část obsahuje zařazení Decrolyho v rámci světové pedagogiky, stručný životopis, charakteristiku pedagogiky a tématické výuky v Decrolyho škole a v programu Začít spolu. V praktické části se budu věnovat použití Decrolyho tématické výuky v rámci programu Začít spolu v mateřské a základní škole. Informace v mé diplomové práci mohou být přínosné těm, co se chtějí s Decrolym seznámit a vytvořit si o něm a o jeho metodě základní představu. Mohou také inspirovat k práci s tématem ve vlastní třídě.

Geografické aspekty terorismu - proměna geografického obrazu po roce 1968 a po konci studené války
Vogt, David ; Tomeš, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
9 Abstrakt Tato práce rozebírá hlavní přístupy v současném studiu terorismu, zejména v geografickém pohledu na tento vážný fenomén, který by neměl být sledován pouze nevědeckými médii. Hlavním cílem tohoto výzkumu je prověření změn geografické distribuce terorismu, zejména jeho mezinárodní formy, v posledních čtyřech desetiletích a po skončení studené války, odhalit trendy v teritoriálním a programovém zaměření, aby byla vidět proměna geografického obrazu mezinárodního terorismu. Hlavní výzkumné otázky nebo hypotézy tvrdí: 1) Od konce 60. let 20. stol. došlo k prostorovému přesunu "nejžhavějších ohnisek", center aktivit terorismu ve světě. 2) Konec studené války přinesl rozmach nacionálně/kulturně motivovaného terorismu. 3) Za většinu teroristických aktů jsou zodpovědní islámští extrémisté. Zkoumané období je mezi únorem 1968 a 10. prosincem 2006, což je dáno hlavním zdrojem, MIPT Terrorism Knowledge Base (TKB) (založeno na datech od RAND Corporation). Doba je rozdělena do čtyř období podle hlavních historických událostí, které jsou považovány svým vlivem na (ne jen) mezinárodní terorismus za důležité. První období (1968-1975) probíhá v čase vietnamské války. Její konec je považován za dobu relativní ztráty prestiže USA, podpory protizápadních levicových skupin po celém světě. Avšak ve druhém období...

Terénní sociální práce s uživateli drog, "Lesk a bída streetworku"
Rybanská, Michaela ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Zimmermannová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou terénní sociální práce s uživateli drog, jakožto cílovou skupinou, kterou provází značná sociální a zdravotní rizika. Terénní sociální práce s uživateli drog není specifická pouze cílovou skupinou, které se věnuje, ale i prostředím, ve kterém se odehrává. V tomto typu sociální práce se nepřizpůsobují klienti řádu dané organizace, ale sociální pracovníci se přizpůsobují pravidlům prostředí, v němž jejich klienti žijí. Cílem je objasnění náplně práce terénních programů a sociálních pracovníků - streetworkerů, kteří ji v praxi realizují. Jakou by měly mít poskytované služby či další úkony ideální formu a jaké problémy je v praxi provází. Teoretická část přibližuje jaké má streetwork historické kořeny, terminologii i legislativu a jednotlivé cílové skupiny, kterými se zabývá. V teoretické části jsou uvedeny sociální služby, které terénní pracovníci svým klientům poskytují a možné problémy, jež je provázejí. Nadále jaká by měla být osobnost terénního pracovníka a další úkony nezbytné pro každé organizace realizující terénní programy, například medializace a prezentace těchto zařízení. Závěr práce je věnován zhodnocení terénní sociální práce s uživateli drog, spolu s problémy, které jí provází i s pozitivním přínosem, jenž tato sociální práce přináší. Powered by TCPDF...

Možnosti tvorby intervenčního kondičního programu u jedince s kardiovaskulárním omezením
Židová, Andrea ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Možnosti tvorby intervenčního kondičního programu u jedince s kardiovaskulárním omezením Abstrakt Název práce: Možnosti tvorby intervenčru'ho kondičního programu u jedince s kardiovaskulárním omezením. Zpracovala: Andrea Židová Metodika práce: Na základě cíle diplomové práce jsme si zvolili následující metody práce: Komparativní metodou jsem srovnávala čtyři tříměsíční tréninkové cykly skládající se z 36ti šedesáti minutových tréninkových jednotek pod vedením osobního trenéra. Komparativní metodou jsem porovnávala především intenzitu a skladbu jednotlivých tréninkových jednotek, která nám ukázala jak na tom byl záměrně vybraný jedinec z hlediska všeobecné zdatnosti. Pomocí metod pedagogického výzkumu dotazováním a pozorováním jsem sledovala jak bezprostřední odezvu organismu na tréninkový proces, tak celkový pocit klienta pomocí škálové stupnice. V pravidelných intervalech jsem jednou za tři měsíce realizovala testování úrovně obecné tělesné zdatnosti a porovnávala změny v kardiovaskulární oblasti díky Cooperovu testu ve specifických podmínkách na vertikálním kole. Výsledky práce: Z deskriptivní studie monitorující zapojení kardiaka do pravidelné pohybové aktivity nám vyplynulo jak obrovský význam měla pohybová aktivita na sledovaného jedince. Komparace vstupního a výstupního měření nám zcela jednoznačně...

Hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu
Raffayová, Petra ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce Hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu popisuje a analyzuje metody hodnocení a sebehodnocení žáků, které se v programu používají. Zaměřuje se především na sebehodnocení žáků a jeho vývoj v první až třetí třídě základní školy s programem Začít spolu. Práce obsahuje základní charakteristiku programu Začít spolu, vymezuje pojem hodnocení a sebehodnocení a popisuje jejich vliv na osobnost žáka. Podrobně se věnuje i zdravému sebepojetí a sebeúctě u žáků. Součástí diplomové práce je empirický výzkum užívaných metod hodnocení a sebehodnocení žáků ve škole s programem Začít spolu (rozhovor s vyučující, pozorování dětí při sebehodnotících činnostech a analýza dětských prací). K diplomové práci jsou přiloženy přílohy - ukázky různých metod sebehodnocení žáků.

Success and failure in selected novels of Theodore Dreiser
Novotný, Josef ; Ženíšek, Jakub (oponent) ; Grmela, Josef (vedoucí práce)
Developing Social Competencies through Interaction in English Lessons Abstract With the recent introduction of the Framework Education Programme into schools in the Czech Republic, a great attention is now paid to new concepts: Cross-curricular Subjects and Key Competencies. These also include training in social skills, which should help the students to develop their personalities and to learn to cooperate with others. This work focuses on four related areas of Social Competencies, namely becoming acquainted with people, building positive relationships, social communication and cooperation. It aims to provide theoretical background and analyze possible ways of developing these competencies within English lessons at the second stage of basic education or lower secondary education, and also to offer sample activities. The questionnaire survey in the practical part explores the students' perception of Personal and Social Competencies in their current instruction, searches for their preferences and compares their viewpoint with that of the teachers.

Zahraniční studijní stáže jako forma mobility
Králová, Dana ; Fialová, Dana (oponent) ; Vágner, Jiří (vedoucí práce)
Zahraniční studijní stáže jako forma mobility Abstrakt Čeští studenti doposud nebyli dopodrobna zkoumáni jako mobilní populace, přestože význam studijní mobility v současném globalizovaném světě stále narůstá. Tato diplomová práce zkoumá fenomén studijní mobility na příkladě studentů geografické sekce Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kteří absolvovali zahraniční studijní Erasmus stáž v posledních pěti letech (2005-2010). Kromě analýzy směrů a intenzit Erasmus výjezdů jsou dalšími cíli práce rozbor motivace ke studijní mobilitě a vyhodnocení vlivu absolvované stáže na změnu potenciální zahraniční mobility zkoumaných studentů. V případové studii je použita kombinace metod dotazníkového šetření mezi mobilními studenty geografie, řízených rozhovorů s Erasmus koordinátory a analýzy dostupných zdrojů dat (především interních statistik jednotlivých kateder a celostátní databáze Národní agentury pro evropské vzdělávací programy). Z výsledků výzkumu vyplývá, že motivace ke studijní mobilitě je ovlivněna mnoha faktory. Jako jednoznačně nejdůležitější byla zkoumanými geografy uvedena motivace zlepšení jazykových znalostí a získání celkové životní zkušenosti. Ale zatímco například do Německa, Španělska nebo Francie se jezdí jednoznačně především kvůli jazykovým důvodům, u států jako je Norsko, Finsko,...

Dynamika zarůstání přehrazených odvodňovacích rýh na revitalizovaných rašeliništích na území Modravských slatí v NP Šumava
Novozámská, Eva ; Váňa, Jiří (oponent) ; Mikulášková, Eva (vedoucí práce)
Eva Novozámská Dynamika zarůstání přehrazených odvodňovacích rýh na revitalizovaných rašeliništích na území Modravských slatí v NP Šumava Abstrakt Práce se zabývá výzkumem indukovaného a přirozeného zarůstání přehrazených odvodňovacích rýh rašeliníkem na vybraných rašeliništích v Národním parku Šumava v rámci "Programu revitalizace šumavských mokřadů a rašelinišť". Pro studium indukovaného zarůstání bylo na lokalitách Cikánská slať, Luzenská slať a Novohuťské močály založeno celkem 36 trvalých ploch. Do nich byl v roce 2006 v závislosti na lokalitě umístěn buď druh Sphagnum fallax nebo Sphagnum majus. Po čtyři roky byl každoročně monitorován přírůstek či úbytek rašeliníku. Studium přirozeného zarůstání rýh rašeliníkem bylo prováděno na stejných lokalitách jako zarůstání indukované. Celkem byl v roce 2009 zaznamenán přirozený pokryv na 65 plochách. Nejdůležitějšími parametry ovlivňujícími přirozené zarůstání byly hloubka rýhy a průtok vody. Množství rašeliníku bylo na všech lokalitách téměř shodné. U indukovaného zarůstání rýh byly nejvýznamnějšími parametry hloubka rýhy, šířka rýhy, množství opory větví a interakce hloubky a šířky. Pomocí závislosti hloubky přirozeného zarůstání na pokryvnosti rašeliníku byl vytvořen predikční model. Díky němu bylo možné porovnat úspěšnost indukovaného zarůstání oproti...

Projektové vyučování a jeho využití v současné škole
Sýkorová, Lucie ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce Projektové vyučování a jeho využití v současné škole pojednává o možnostech, které nabízí projektové vyučování. Na vzdělávání v našich školách jsou kladeny požadavky, které jsou formulovány v rámcových vzdělávacích programech v podobě vzdělávacích cílů. Realizace projektového vyučování napomáhá naplňování těchto cílů a přispívá k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí. Tato práce poukazuje na vhodné využití projektů ve výuce cizích jazyků. V praktické části je navržen konkrétní projekt na téma Paříž a…, který byl zrealizován se studenty gymnázia ve výuce francouzského jazyka. Jeho průběh je podrobně popsán od motivace a plánování, přes jeho realizaci, prezentaci až po závěrečnou reflexi a hodnocení projektu. Pro závěrečnou reflexi a hodnocení projektu byly pro studenty sestaveny celkem tři dotazníky. Zároveň byla stanovena kritéria hodnocení, podle kterých může projekty studentů hodnotit vyučující/koordinátor. Tento návrh projektu spolu s dotazníky pro hodnocení je možné využít, po drobných úpravách, jako model pro další projekty ve výuce cizích jazyků zaměřené na reálie studovaného jazyka. Klíčová slova: projektové vyučování, projekt ve výuce cizího jazyka, klíčové kompetence, cíle vzdělávání. Abstract The diploma thesis The Project Method and its Potential Application in...