Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,923 záznamů.  začátekpředchozí39914 - 39923  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.99 vteřin. 

Recovery rates and the absolute priority rule
Hádlová, Lenka ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Havel, Jiří (oponent)
Výtěžnost pohledávek a pravidlo přednostního vyplácení věřitelů v bankrotu Tato práce se zabývá vztahem mezi očekávanou výtěžností pohledávek v bankrotu a postavením dané pohledávky v kapitálové struktuře dlužníka. Podle pravidla absolutní přednosti by měly být pohledávky v bankrotu vždy vypláceny v daném pořadí, a to tak že každá pohledávka může být uspokojena, jedině pokud všechny výše postavené pohledávky byly splaceny v plné výši. Ale jelikož toto pravidlo je v praxi běžně porušováno, skutečná výtěžnost se může významně lišit od předpokladů postavených na zachování přednosti. Rozsah porušování přednostního vyplácení věřitelů v bankrotu je do značné míry určen postavením věřitelů v bankrotovém řízení v rámci daného právního rámce. Tato práce zkoumá vlastnosti bankrotových zákonů, jež toto porušování umožňují, jakož i ex-post a ex-ante efekty porušování priority. V tomto kontextu je též analyzován nový český Insolvenční zákon, jenž vstoupí v platnost 1.ledna 2008. Práce se snaží poskytnout náhled pro lepší porozumění problematickému vztahu mezi výtěžností pohledávek a úrovní ochrany práv věřitelů v rámci daného právního rámce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Srovnání kurikulárních materiálů se zřetelem na výchovu k občanství v České republice a v USA
Rádlová, Magdaléna ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo srovnání kurikulárních dokumentů vztahujících se ke vzdělávací oblasti Člověk a společnost v ČR a Společenské vědy v USA. Dokumenty jsem porovnávala na různé úrovni obecnosti, od legislativního zakotvení až po jednotlivé školní vzdělávací programy. Každá tato úroveň je specifická a zabývá se problematikou z jiného úhlu, přesto lze vysledovat určité tendence, specifické pro dokumenty obou zemí: V USA jde o důraz na praktičnost a použitelnost dokumentu, přesně specifikuje, co je jeho smyslem a snaží se o maximální srozumitelnost. České dokumenty mívají někdy tendenci sklouznout do obecných prohlášení, ze kterých pro praxi nic nevyplývá, a na svého čtenáře klást vysoké nároky co se týče jejich srozumitelnosti. Americké dokumenty, ač nejsou psané mou mateřštinou, nevyžadovaly druhé přečtení pochopení toho, co vlastně deklarují. V této zamlženosti českých dokumentů vidím jeden ze zdrojů problémů, které přináší implementace reformy školství v České republice. Přestože dílčí cíle reforem obou zemí se liší, hlavní cíl zůstává stejný: Zajistit svým občanům co nej lepší možné vzdělání. Přestože se obě reformy potýkají s vlastními problémy, směřování obou je podle mého názoru v zásadě dobré, je jen třeba nezastavit se na půli cesty a pokračovat v práci na těch oblastech, které potřebují...

Využití apletů a physletů ve výuce
Quittnerová, Lucia ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent) ; Rotter, Miloš (oponent)
Diplomová práca sa venuje popisu, rozboru a tvorbe fyzikálnych appletov, inak nazvaných physletov. Uvádza prehľad zdrojov už vytvorených fyzikálnych appletov a ich porovnanie. Podrobný prehľad informuje o použiteľnosti a kvalite dostupných physletov z jednotlivých webových stránok. Obsahuje prípravy na hodinu k vybraných physletom na stredoškolskej úrovni. Podrobne je spracovaných päť pracovných listov roznej úrovne k trom vybraným physletom. Pracovné listy sú určené ako pomocka pre žiakov, niektoré z nich sú overené v praxi. Porovnané sú softwary na tvorbu simulácií z hľadiska dostupnosti, náročnosti a použiteľnosti. Vypracované sú návody na vlastnú tvorbu physletov pomocou programov Easy Java Simulation a Meta Builder. Návod na tvorbu pomocou Easy Java Simulation je sprístupnený aj na serveri moodle.cz. Vytvorená webová stránka prehľadne informuje o celej diplomovej práci. Sú na nej publikované preložené physlety s prípravami na hodinu a s príslušnými vypracovanými listami.

Analýza testu školní připravenosti v kontextu vývoje dětí na konci předškolního věku
Myšková, Lucie ; Trpišovská, Dobromila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na screening školní nezralosti a na sledování vývojové úrovně dětí na konci předškolního věku a v období nástupu do školy. Kapitoly mající teoretický charakter se zabývají úrovní schopností a dovedností v oblastech, jejichž rozvoj je nezbytný pro osvojení čtení a psaní jako prvního kroku, na kterém je závislá další edukace. Pozornost je věnována také současným diagnostickým metodám používaným v praxi ke sledování školní zralosti a screeningovým metodám odhalujícím školní nezralost. Metodou, která může být nápomocná při realizaci screeningu školní nezralosti, je nově sestavovaný Test školní připravenosti. Test může být v praxi použit pro včasné zachycení dětí, které nejsou dostatečně připraveny na vstup do školy, přispět při přípravě dětí před započetím školní docházky a poukázat na vhodné intervenční opatření. Výzkumným úkolem bylo posouzení nově připravované metody prostřednictvím analýzy subtestů Testu školní připravenosti a porovnáním metody s Orientačním testem školní zralosti (Jirásek, 1970) a s Pozorovacím schématem na posuzování školní způsobilosti (Kondáš, 1984). Potvrdilo se, že test by mohl být vhodný jako screeningová metoda ke sledování školní nezralosti. Je ale nutné upravit subtesty i jednotlivé úkoly a provést další šetření. Práce je přínosem pro pedagogickou i...

Lokální watchdog - profesionální občan.
Kramár, Tomáš ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Magisterská práce s názvem "Lokální watchdog - profesionální občan" zkoumá funkci občanské kontroly samospráv a mapuje její praxi v České republice a na Slovensku. V teoretické části odpovídá práce na tři otázky: Jaká je role nevládních neziskových organizací typu watchdog v občanské společnosti a v demokracii? Co vůbec je watchdog? Co je korupce a jak se proti ní dá bojovat? Zasazením do kontextu současné české politiky a stavu veřejné správy z hlediska korupce se z lokálního občanského watchdogu stává v podstatě jediný nástroj na potírání korupce a prosazování dobré správy na komunální úrovni. V praktické části zkoumá tato práce praxi watchdogu v České republice a na Slovensku, s pomocí praktických příkladů a několika případových studií jsou ukázány základní vztahy watchdogu a jeho ukotvení v prostředí a zdroje legitimity občanské kontroly. Na konkrétních tématech jsou pak dokladovány překážky občanů v kontrole jejich samospráv a popsány některé systémové chyby znesnadňující vymahatelnost práva. Právě vymahatelnost práva a odpovědnosti za chybná rozhodnutí při výkonu veřejné funkce jsou hlavní překážkou práce watchdogů v České republice. Z hlediska vnitřní organizace watchdogů je největší překážkou dosahování úspěchů jejich malá profesionalita, projevující se nestrategickými a nedůslednými postupy.

Franchising jako moderní forma zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních firem
Teplý, Jakub ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Fiala, Bohumír (oponent)
V úvodní kapitole se zabývám konkurencí, jejím obecným pojetím a funkcí. V ekonomickém pojetí konkurence zmiňuji názory "klasiků" ekonomie Adama Smithe a Karla Marxe na konkurenci, kteří ji pojímají jako "střet kapitálu". V textu dále uvádím mikroekonomické dichotomie konkurence- dokonalou a nedokonalou konkurenci a její formy, a konkurenci cenovou a necenovou. Zmiňuji též mikroekonomickou diferenciaci konkurence podle trhu, na kterém ke konkurenčnímu boji dochází, tedy konkurenci mezi nabídkou a poptávkou, trh na straně poptávky (trh výrobce) a na straně nabídky (trh spotřebitele). Na závěr kapitoly uvádím manažerské pojetí konkurence, užívané v praxi. Analyzuji konkurenci na základě Porterovy teorie konkurenčních sil, kterou rozšiřuji o současný pohled na konkurenci v odvětví (podnikatelské oblasti) od J .Jiráska. Druhá část kapitoly seznamuje čtenáře s vývojovými formami konkurence, jak se postupně rozšiřoval její dosah. Uvádím zde konkurenci meziodvětvovou, produktovou, národní, mezinárodní, globální a alianční. V rámci mezinárodní konkurence připomínám teorii komparativních výhod. Závěrem kapitoly rozebírám současnou podobu konkurence, tzv. superkonkurenci. V další kapitole definuji, co je to konkurenceschopnost a všímám si jí na úrovni států a firem. K uchopení konkurenceschopnosti používám Porterův...

Komponenty VCL pro vektorovou grafiku ve výuce chemie
Adamec, Martin ; Cihelník, Simon (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
Předmětem práce je zhodnocení problematiky vzorců ve výuce organické chemie na střední škole, zhodnocení současného stavu softwaru pro kreslení chemických struktur a vývoj VCL komponent pro chemické kreslení. V současnosti dostupný software je na vysoké odborné úrovni a v chemické praxi má široké použití, nehodí se však pro použití ve výuce na druhém a třetím stupni. Výsledkem práce jsou komponenty pro vytváření, zobrazení a manipulaci s chemickými vzorci jednoduchých organických látek v souladu s požadavky střední školy Součástí práce je také aplikace ukazující základní vlastnosti vyvinutých komponent. Kom- ponenty i aplikace jsou vytvořeny v prostředí Borland Delphi 2005. CD s elektronickou verzí textu, zdrojovými kódy komponent i aplikace a spustitelnou verzí aplikace je přiloženo.

SYSTÉM ŘÍZENÍ PROJEKTŮ V MEZINÁRODNÍ KONZULTAČNÍ FIRMĚ
Hamtil, Vít ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Skočdopole, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku projektového řízení. Jedním z jejích cílů je shrnutí a definice základních pojmů v oblasti projektů, jejich řízení a základních metodických postupů, které by měly být v praxi uplatňovány. Dalším cílem je popis a shrnutí základních a nejpoužívanějších projektových metodik. V této části jsou čtenáři přiblíženy metodiky COBIT, VAIL IT, CMMI, PMBOK a Prince2. Další část práce se zabývá popisem konkrétního projektu s cílem ověřit vykonávání specifických praktik a dosažení cílů požadovaných standardem CMMI, včetně určení úrovní vyspělosti jednotlivých procesů a návrhu kroků a opatření, které vedou k odstranění identifikovaných nedostatků.

Analýza výuky základu informatiky na vysokých školách v CR
Filip, Alexandr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základních kurzů informatiky na vysokých školách v ČR. Předmětem porovnání je 20 vysokých škol ekonomického zaměření. Práce nejprve vymezuje pojem ?Informatická gramotnost? a uvádí požadavky, které jsou kladeny na informaticky gramotného člověka. Poté toto vymezení rozšiřuje na studenty vysoké školy a požadavky, které jsou na tuto specifickou skupinu kladeny vzhledem k náročnějšímu studiu a budoucímu uplatnění v praxi. Vzniká tak pojem ?Vysokoškolská informatická gramotnost?. V analytické části jsou popsány a hodnoceny jednotlivé kurzy z hlediska stupně naplnění předem definovaných úrovní gramotnosti a to vzhledem k obsahu, intenzitě vyučování, zpusobu zakončení, využití e-learningu a vyučování aplikací podnikové a obchodní informatiky. Závěr obsahuje shrnutí hodnocení a formulaci doporučení pro zlepšení úrovně výuky.

Veřejné zakázky v praxi ČR
Ledererová, Lenka ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku procesu zadávání veřejných zakázek v České republice z pohledu veřejného zadavatele a analyzuje právní úpravu v oblasti zadávání veřejných zakázek, srozumitelné definování některých institutů z této oblasti a zhodnocení jednotlivých druhů a postupů zadávacích řízení. Cílem práce je přiblížit samotnou podstatu a proces zadávání veřejných zakázek na úrovni místní samosprávy. V teoretické části jsou vysvětleny nejdůležitější zákonné pojmy a základní zásady postupů zadavatelů. Dále je chronologicky popsán celý zadávací proces včetně analýzy dílčích postupů u vybraných druhů zadávacích řízení. Výsledková část práce je věnována dotazníkovému šetření a řízenému rozhovoru.