Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Železnice ve výuce fyziky
Růžička, Adam ; Kekule, Tomáš (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce přibližuje železniční jevy a technická uplatnění středoškolskou fyzikou. Základem jsou fyzikální principy snadno viditelné běžným pohledem při cestování vlakem. Tyto jevy pak můžeme rozdělit na mechanické, včetně tepelných jevů, a elektrické. Práce je psána jako příručka pro učitele do hodin fyziky, respektive jakási zásoba poznatků, na něž se dá odkazovat jako na příklady z praxe. Zároveň je práce koncipována i pro studenta, který si text může přečíst sám, nebo pro méně poučené zájemce o danou problematiku.
Outreach of an Exoplanet Research and the PLATO Space Mission in the Czech Republic
Dupkala, Daniel ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Extrasolárne planéty sa stali jednou z najvzrušujúcejších a najsľubnejších výskumných oblastí modernej astronómie. Ich výskum môže viesť k odpove- diam na mnohé veľké otázky ako napríklad k pôvodu života, vývoju planét alebo existencii mimozemského života vo vesmíre. Exoplanéty tiež ponúkajú unikátnu príležitosť pre popularizáciu vedy vzhľadom na jednoduchosť ich predstavy a pochopenia. V tejto práci je popísaný ich súčasný výskum, jeho história, ale aj budúce plány so špeciálnym zameraním na české zapojenie. Predovšetkým misia PLATO dá Českej republike možnosť podieľať sa na svetovom výskume. V práci sú prezentované viaceré popularizačné aktivity, mnohé z nich organizované au- torom, ale aj plánované do budúcna. Špeciálna pozornosť bola venovaná práci s nadanými žiakmi stredných škôl. Tri aktivity boli pripravené s cieľom priblížiť žiakom exoplanetárny výskum a dať im možnosť podieľať sa na ňom. Tieto ak- tivity zah'rňali oblasti astronomických pozorovaní, analýzu svetelných kriviek z tranzitnej fotometrie a taktiež spracovanie dát z hviezdnych spektier pre merania radiálnych rýchlostí. Tieto aktivity boli následne vyhodnotené pre ďalšie využitie. 1
Fyzika pro (budoucí) mediky
Loukotová, Klára ; Kekule, Tomáš (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
Práce pokrývá několik fyzikálních témat, která se objevují ve výuce na lékařských fakultách anebo se při výuce rovnou předpokládá jejich znalost. Je určena zejména ucha- zečům o studium medicíny a mediky. Zpracování témat odpovídá cílové skupině, ve které jsou často žáci, kteří se na střední škole fyzice do hloubky nevěnovali. Není tak předpoklá- dána velká vstupní fyzikální znalost čtenáře, důraz je kladen na vysvětlování i základních pojmů, se kterými se dále pracuje. Text je doplněn mnoha ilustračními obrázky. Z pohledu běžného členění středoškolské fyziky se v textu objevuje především učivo o mechanickém vlnění, elektrickém poli a mechanice tekutin. 1
Vývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři II
Ceháková, Lydia ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
V rámci této práce byl vytvořen tematický celek Optika II - kvantitativně pro potřeby Interaktivní fyzikální laboratoře MFF UK v Praze. Tematický celek je složen z pěti stanovišť: Měření indexu lomu, Malusův zákon, Difrakce světla na optické mřížce, Polarizace světla, Youngův experiment. Jejich náplní jsou převážně kvantitativní fyzikální experimenty z vlnové i paprskové optiky, které byly vytipované z českých zdrojů. Pro každé stanoviště byl vytvořen a otestován pracovní list, který vede práci žáků na stanovišti. Stanoviště jsou v práci podrobně rozebrána a okomentována, včetně častých žákovských chyb. Zpracována jsou také autorská řešení pracovních listů a metodické poznámky ke stanovištím pro lektory laboratoře. Součástí práce je rovněž shrnutí základní fyzikální teorie, se kterou se žáci na stanovištích setkají.
Jednoduché pokusy pod drobnohledem
Malý, Jakub ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Cílem této práce je zaměřit se na několik středoškolských fyzikálních pokusů, které jsou vysvětlovány chybně nebo více způsoby anebo obsahují část, která je nějakým způsobem přehlížena. Vhodnou úpravou pokusu jsem chtěl chybná vysvětlení vyvrátit, rozhodnout, které je správné nebo doplnit chybějící vysvětlení. Nakonec jsem vybral čtyři pokusy. Všechny se dají najít v některé středoškolské učebnici fyziky či sbírce úloh a jejich vysvětlení zde buď není úplné, nebo není jednoznačné. Jsou to: Vedení elektrického proudu ve skle, kde jsem zjišťoval, proč zahřáté sklo vede elektrický proud. Archimédův zákon v plynech, kde jsem se snažil zjistit, proč bubliny vznášející se v CO2 po chvíli klesají ke dnu. Elektrostatický motor, kde jsem se snažil zjistit, co způsobuje rotaci motorku reprezentovaného PET lahví. A volný pád tenisového míčku, kde jsem zjišťoval, jak moc ovlivňuje dobu pádu odpor vzduchu a z jaké minimální výšky je potřeba vyhodit dva různě těžké tenisové míčky, aby byl rozdílný okamžik dopadu viditelný pouhým okem.
Využívání dataloggerů ve výuce fyziky (se zaměřením na systém Vernier)
Kácovský, Petr ; Böhm, Pavel (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
Název práce: Využívání dataloggerů ve výuce fyziky (se zaměřením na systém Vernier) Autor: Petr Kácovský Katedra (ústav): Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Böhm e-mail vedoucího: pavel.bohm@mff.cuni.cz Abstrakt: Modernizující se vybavení škol umožňuje do experimentální výuky fyziky stále častěji zapojovat moderní počítačem podporované systémy schopné záznamu a ukládání naměřených dat pro pozdější vyhodnocení - tzv. dataloggery. Úvod této práce je věnován průzkumu, který měl mezi vyučujícími fyziky zjišťo- vat, jakou formu návodů preferují, následuje stručná rešerše již existujících materiálů. Hlavní částí práce jsou pak nově vytvořené návody na experimenty s dataloggery školního experimentálního systému Vernier, jež mají primárně sloužit vyučujícím fyziky při zapojení experimentů do jejich výuky. Návody zahrnují vždy popis jak měření provést, jakým způsobem lze naměřená data zpracovat a jaké otázky a úkoly pro studenty s nimi lze spojit. Tyto experimenty se zaměřují na oblast středoškolské termodynamiky (resp. molekulové fyziky a termiky) a jejich tematickým průnikem je pojem energie, jejích forem, přenosu a zachování.
Podpůrné fyzikální materiály pro science centrum iQpark
Kučera, Jiří ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Interaktivní science centrum iQpark v Liberci se v posledních letech stalo nejvýznamnějším zařízením tohoto druhu v ČR. Toto science centrum obsahuje stovky fyzikálně i jinak zaměřených exponátů, pomocí nichž se návštěvníci seznamují se základními fyzikálními jevy, principy technických zařízení apod. Exponáty jsou vybaveny základním popisem, mnohdy zde ale chybí podrobnější fyzikální rozbor. Jsou zde také exponáty, jejichž vysvětlení je zatíženo všeobecně zažitými omyly. Tato práce obsahuje podrobnější fyzikální rozbory pro některé vybrané exponáty z mechaniky. Jedná se o exponáty: Pirueta, Newtonův vozík, Rázostroj, Hopsakoule, Váha (páka dvojzvratná). Práce rovněž obsahuje vysvětlení fyzikálních pojmů a zákonů, které s těmito exponáty souvisí.
Interaktivní centra ve výuce fyziky - konkrétní aplikace
Razímová, Alice ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit strukturovaný popis experimentů, spadajících do učiva středních škol, instalovaných v science centru iQpark v Liberci. Celkem bylo vybráno a popsáno 84 interaktivních exponátů, které byly rozčleněny do 6 hlavních témat a dále 23 podtémat. Popis každého z exponátů doplňují fotografie, náměty pro diskuzi se studenty, originální žákovský popis iQparku, případně video provedeného experimentu. Pro tento přehled pokusů byly vytvořeny webové stránky, na kterých je volně dostupný široké veřejnosti. Vytvořená databáze je určena především učitelům střední škol, kteří plánují se svými studenty cestu do iQparku. Text bakalářské práce čtenáře také seznámí s pojmem science centrum. Rovněž je zde popsán i vývoj science center v České republice.
Fyzikální principy v automobilové technice
Šváb, Zdeněk ; Lustig, František (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Zajištění ve stáří navzdory státnímu sociálnímu systému
Drozd, Zdeněk ; Hollmannová, Monika (vedoucí práce) ; Schneider, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je analýza jednotlivých možností, které má jedinec, jenž se rozhodne postarat se o zajištění dostatečných příjmů v důchodu vlastními silami. Nejprve je v práci stručně popsán vývoj důchodových systémů ve svět i v České republice se zaměřením na současné problémy způsobené zejména zhoršující se demografickou situací. V hlavní části práce jsou pak analyzovány jednotlivé nástroje finančních a kapitálových trhů, které mohou v průběhu života zhodnocovat prostředky a pomoci tak naspořit dostatečnou sumu k zajištění důchodu. Uvedené alternativy jsou poté aplikovány na případ průměrného jedince, který je na počátku kariéry a jehož potenciální krize důchodového systému zasáhne v plné míře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Drozd, Zdeněk,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.