Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kalkulace nákladů v podniku - chov skotu, mléko
Šilhavý, Luboš ; Řezbová, Helena (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Předmětem diplomové práce je kalkulace nákladů chovu skotu a nákladů pomocných činností se zaměřením na produkci mléka v roce 2015 v podniku Měcholupská zemědělská, a.s. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a vlastní práci. V teoretické části je charakterizován chov skotu a v souvislosti s ním chovaná plemena skotu dojná i s masnou užitkovostí. Dále jsou popsány ekonomické ukazatele výroby mléka. S problematikou nákladů chovu skotu, jsou charakterizovány náklady, metody kalkulací a kalkulační vzorce. Ve vlastní práci je charakterizován vybraný podnik Měcholupská zemědělská, a.s. Je popsána výrobní činnost podniku a zaměření společnosti. V úseku rostlinné výroby jsou zpracovány výměry osevních ploch a výnosy a kalkulace nákladů na kukuřičnou siláž. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení výroby mléka, na základě analýzy kalkulace nákladů mléka, která je podrobně rozpracována v úseku živočišné výroby. Hlavní ukazatele nákladů jsou znázorněny v přehledné tabulce a jednotlivé položky jsou následně podrobně charakterizovány. Následně jsou propočteny a porovnány různé varianty při změně vnitropodnikových cen vstupů. Na základě analýzy jsou vymezeny závěry kalkulace nákladů produkce mléka, jsou navržena doporučení, zajišťující stabilizaci a rozvoj odvětví.
Veřejné zakázky v praxi ČR
Ledererová, Lenka ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku procesu zadávání veřejných zakázek v České republice z pohledu veřejného zadavatele a analyzuje právní úpravu v oblasti zadávání veřejných zakázek, srozumitelné definování některých institutů z této oblasti a zhodnocení jednotlivých druhů a postupů zadávacích řízení. Cílem práce je přiblížit samotnou podstatu a proces zadávání veřejných zakázek na úrovni místní samosprávy. V teoretické části jsou vysvětleny nejdůležitější zákonné pojmy a základní zásady postupů zadavatelů. Dále je chronologicky popsán celý zadávací proces včetně analýzy dílčích postupů u vybraných druhů zadávacích řízení. Výsledková část práce je věnována dotazníkovému šetření a řízenému rozhovoru.
Marketingová komunikace zvolené společnosti
Kotrč, David ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací. Jejím hlavním cílem je návrh doporučení, které povede ke zlepšení marketingové komunikace společnosti CENTRA a. s. První část diplomové práce je zaměřena na teoretická východiska, ve kterých je popsán pojem marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, komunikace v prostředí internetu, B2B komunikace a CRM systémy. V druhé praktické části diplomové práce je na základě interních dokumentů zpracován rozbor marketingového mixu společnosti a provedena analýza marketingových nástrojů využívaných společností CENTRA a. s. Po vypracování rozboru a analýzy komunikačních nástrojů byla navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace společnosti CENTRA a. s.
Trajektorie vývoje mokřadů v krajině nížin a pahorkatin České republiky
Richter, Pavel ; Skaloš, Jan (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Mokřadní biotopy plní v krajině řadu funkcí. Zejména mají schopnost zadržovat vodu v období jejího přebytku a posléze v období sucha vodu uvolňovat. V této práci byl analyzován historický vývoj mokřadů v krajinách nížin a pahorkatin ČR, se zaměřením na jejich časoprostorové změny v krajině, včetně změn struktury zastoupení různých kategorií mokřadů za posledních 180 let. Jako podklady byly použity historické mapy Stabilního katastru, současná ortofotomapa a GIS vrstvy aktuální lokalizace a klasifikace různých typů krajinného pokryvu a krajinných typů. Rozloha mokřadů dramaticky poklesla z 5 762 ha v letech 1825-1843 (více než 9,5 % řešeného území) na 54 ha v roce 2014 (0,9%). Na základě studia dostupných podkladů byly klasifikovány tři typy mokřadních biotopů: mokré louky, mokré louky s dřevinami a bažiny a močály. Zatímco převážnou část historických mokřadů tvořily mokré louky (89 %), v současnosti tvoří největší část mokřadů bažiny a močály (48 %). Polovinu plochy zmizelých mokřadů zaujala orná půda, proto lze sledované změny přičíst na vrub zejména zvyšování produkce zemědělské výroby. Z hlediska hodnocení sledovaných změn podle prediktorů bylo zjištěno, že větší tlak na degradaci mokřadů byl tam, kde byly vhodnější klimatické podmínky pro zemědělství (např. povodí Dunaje, Morava, půdní typy v nížinách, kukuřičná zemědělská výrobní oblast apod.). V těchto oblastech také bylo v řešeném území největší zastoupení bažin a močálů jako nových mokřadů v místech historické lokalizace vodních toků. V této práci byly popsány hlavní hybné síly a tlaky, které měly vliv na změny mokřadů. Získané informace lze následně využít při plánování krajiny s ohledem na ochranu a management mokřadů.
Marketingová komunikace
Stejskalová, Martina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací. Popisuje nástroje marketingové komunikace, které jsou aplikovány na konečné spotřebitele. Teoretická část je zaměřena v první části na vymezení pojmu marketing, jeho definice a historický vývoj. Následující podkapitola popisuje nejprve obecně marketingovou komunikaci, a proces komunikace. Další část se již zabývá jednotlivými nástroji komunikačního mixu. Poslední podkapitola pojednává o pojmu product placement. Charakterizuje význam slova product placement, definuje jeho druhy a formy a v poslední části popisuje situaci ohledně umístění produktů na českém trhu. Empirická část práce navazuje na teoretická východiska první kapitoly. Zaměřuje se především na product placement na území České republiky. Charakterizuje umístění produktů v TV pořadech a seriálech. Druhá část vlastní práce je zaměřena na sběr a zpracování informací ohledně povědomí o zkratce PP. V závěru kapitoly jsou tyto informace statisticky testovány. V kapitole závěr jsou zjištěné výsledky výzkumu interpretovány a zhodnoceny.
Ekonomika neziskové organizace
Jindřichová, Jana ; Řezbová, Helena (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je vymezit závěry, návrhy a doporučení pro další stabilizaci a rozvoj dvou neziskových organizací Siriri o. p. s. a Wontanara, o. p. s., včetně zdrojů financování organizací. V teoretické části je využita metoda studia sekundárních zdrojů dat, v literární rešerši je čerpáno z odborné literatury a ověřených internetových zdrojů. Je popsán neziskový sektor, součástí teoretické části je i fundraising, který je klíčovou aktivitou při získávání finančních prostředků. Dále je charakterizována metodika finanční analýzy, upravená pro neziskové organizace. V analytické části jsou zhodnoceny vybrané neziskové organizace Siriri, o. p. s. a Wontanara, o. p. s. a to zejména z hlediska aktivních projektů, jsou ekonomicky charakterizovány, a dále je aplikována metoda finanční analýzy. Mezi užité vzorce pro výpočet finanční analýzy patří ukazatele rentability, likvidity, zadluženosti, samofinancování, aktivity a autarkie. Jako zdroje dat potřebných pro analytickou část práce sloužily výkazy a informace dostupné z webových stránek organizací a také konzultace s vedením organizací. Poté jsou organizace porovnány v oblasti ekonomické a finanční analýzy a v závěru práce vymezeny výsledky analýz, návrhy a doporučení. Z provedených ekonomických a finančních analýz je možné konstatovat, že nezisková organizace Siriri, o. p. s. se nachází v negativním a dlouhodobě neudržitelném trendu. Vykazuje hospodářskou ztrátu, kdy většinu výnosů organizace tvoří přijaté příspěvky, dary a provozní dotace a jen malý podíl měly tržby z prodeje vlastního zboží. Organizace by se měla pokusit o dosažení kladného výsledku v hospodaření a to nejlépe zvýšením podílu samofinancování, tedy tržeb z vlastního prodeje. Wontanara, o. p. s. vykazovala v posledním roce sledování (2014) hospodářský zisk, lze tedy předpokládat, že se bude snažit zisk nadále udržovat a vyhne se tak hospodářské ztrátě. K tomu by ji mohlo pomoci samofinancování, tak, aby společnost nebyla ekonomicky závislá jen na příspěvcích od dárců. Obě dvě organizace by měly zvýšit své výnosy, nejlépe samofinancováním. Jednou z možností je rozšíření jejich aktivit a stávajících projektů. Možným řešením by mohl být společný koncert, kde by vystupovaly umělci přímo z Guinei a Středoafrické republiky. Jedná se tedy o státy, kde se organizace angažují a kam by případné zisky z koncertu putovaly. Návrh řešení tohoto projektu je uveden v příloze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.