Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,363 záznamů.  začátekpředchozí39344 - 39353další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.82 vteřin. 

Fyzioterapeutické možnosti léčby epikondylalgií
Zadražilová, Tereza ; Valouchová, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Věra (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce byly fyzioterapeutické možnosti léčby epikondylalgií. Vzhledem k pokroku ve výzkumu onemocnění šlach bylo snahou zhodnotit nové poznatky v oblasti etiopatogeneze, efektivity terapie a zdůraznit přínos nových vyšetřovacích metod, které nám pomáhají pro včasný záchyt onemocnění. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole je popsána anatomie loketního kloubu s důrazem na muskuloskeletární systém, menší důraz je kladen na nervově cévní struktury. Druhá kapitola je rozdělena na sedm podkapitol, jež se týkají funkce loketního kloubu, jeho rozsahů ale i funkce jednotlivých svalů podílejících se na pohybech loketního kloubu. Dále jsou uvedeny i svaly podílející se na pohybech zápěstí, tím pádem přímo související s probíraným onemocněním. Závěr této kapitoly je věnován problematice šlach a šlachových úponů, kde je uvedena jak anatomie a biomechanika, tak hojení poškozených šlach. Třetí kapitola se zabývá etiopatogenezí epikondylalgií a etiologickými faktory jejich vzniku. Je zde popsán patologicko - anatomický obraz postižené šlachy se všemi klinickými projevy. V další kapitole jsou uvedeny vyšetřovací metody od anamnézy, přes různé druhy klinických vyšetření, až po nejpoužívanější metody zobrazování jako je RTG, MR, CT, UZ a další. V páté kapitole je probrána problematika...

Aplikace psychologie rozhodování
Bahník, Štěpán ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Tato práce shrnuje základní poznatky přístupu heuristiky a zkreslení. Ten je psychologickým přístupem ke studiu rozhodování a usuzování vycházejícím z prací Daniela Kahnemana a Amose Tverského. Kromě toho, že přispěl k pochopení mnohých kognitivních procesů, které lidé používají při rozhodování a usuzování, má taktéž četné aplikace v různých oblastech, mezi něž patří i ekonomie. V této práci jsou kromě teorie uvedeny i příklady aplikací, a to konkrétně v oblastech vyjednávání, investičního rozhodování a marketingu. Nakonec jsou zde zmíněny kritiky popisovaného přístupu a jeho implikace.

Finanční plánování ve společnosti Channel Crossings
Bican, Vítězslav ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce) ; Klečka, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá finančním plánováním. Na jedné straně jeho teoretickým uchopením a na straně druhé aplikací na konkrétní podnik, společnost Channel Crossings. Hlavním cílem práce je zhodnocení procesu finančního plánování v konkrétní společnosti a zároveň identifikace toho, jakým způsobem jsou v praxi tohoto podniku používány přístupy známé z teorie finančního managementu. Poznatky této práce by měly být využitelné jak pro zhodnocení teoretických přístupů k finančnímu plánování, tak pro vedení společnosti k přehodnocení a zkvalitnění jejich stávajícího plánovacího procesu.

Výuka managementu na UK FTVS ve srovnání s praxí
Kult, Libor ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
Souhrn Název práce: Výuka managementu na UK FTVS ve srovnání s praxí Cile práce: Porovnání struktury vyučovaných předmětů s jejich skutečnou využitelností v praxi manažera sportovního klubu a s platnými poznatky teorie managementu s následnou tvorbou vlastního učebního plánu. Dále komparace výsledků u sportovních klubů na bázi občanských sdružení a na bázi obchodních společ­ ností. Metoda: Výzkum formou dotazníku mezi vedoucími činovníky spor- tovních klubů na všech soutěžních úrovních a ve všech formách. Výsledky: Předkládají pohled na strukturu znalostí požadovaných od manažerů v českém prostředí a zároveň je srovnávají s teorií managementu. Mohou také pomoci v případné úpravě struktury výu- ky managementu sportu na FTVS UK. Klicová slova: struktura činností manažera, vlastnosti manaže- ra, role manažera, využití vyučovaných předmětů, učební plán

Metodický materiál pro sálovou cyklistiku - krasojízdu
Štěpánková, Martina ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
METODICKÝ MATERIÁL PRO SÁLOVOU CYKLISTIKU - KRASOJÍZDU Cíl práce: Připravit nový komplexní studijní metodický materiál pro začínající trenéry, doplněný o moderní poznatky z oblasti sálové cyklistiky a sportu obecně. Metoda: Rozdělení krasojezdeckých cviků do 5 základních metodických skupin. Doplnění metod a opatření, které vedou k lepšímu a rychlejšímu učení techniky krasojezdeckých prvků. Vytvoření návodu na všestranný trénink bez kola a zpracování motoricko - funkční přípravy krasojezdců. Výsledky: Svou práci jsem zpracovala pouze teoreticky, praktický výzkum a ověření svých poznatků o učení techniky krasojezdeckých cviků jsem neprováděla. Literatura uvádí testovat soubor osob velkého rozsahu, tedy více než 200 (Měkota, 1983), což v podmínkách české krasojízdy je požadavek neproveditelný. Zjištěné výsledky fyzické kondice krasojezdkyň ukázaly, že je nutné se zaměřit na trénink fyzické kondice a všestrannou přípravu bez kola, kterou jsem podrobněji popsala. Klíčová slova: Metodická skupina cviků, Metodická krasojezdecká řada Dopomoc a pomůcky Fyzická zdatnost krasojezdců Motoricko - funkční příprava Pohybová představa, vnímání a zkušenosti Přehled literatury (teoretické podklady z již provedených výzkumů): S tématem mé práce souvisí diplomová práce zabývající se metodickým nácvikem prvků v krasojízdě...

Imigrace do České republiky a její teritoriální dopady
Hnaníčková, Lenka ; Postránecký, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Pavel (oponent)
Diplomová práce vymezuje základní pojmy související s imigrací, popisuje teorie migrace a základní modely imigračních politik. Věnuje se historickým souvislostem, legislativě a trendům v oblasti zahraniční migrace v Evropě. Zabývá se historickými souvislostmi imigrace do ČR, státní politikou ČR v oblasti migrace, legislativou a jejími změnami během několika posledních let a nástroji, kterými se snaží ČR přilákat cizince. Analyzuje vývoj a současný stav zahraniční imigrace do ČR. Sleduje počet cizinců, jejich státní občanství, účel pobytu, věkovou strukturu, ekonomickou aktivitu a prostorové rozmístění na území ČR. Zaměřuje se také na ekonomické dopady imigrace a dopady na demografický vývoj ČR. Snaží se zachytit situaci nejen v České republice jako celku, ale také v jednotlivých regionech. Na závěr pak vyhodnocuje a shrnuje dosažené poznatky.

Hra jako aktivizační metoda v primární škole
Jandová, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

využití tělocvičného náčiní ve zdravotní tělesné výchově na základních škoílách
Kodejšková, Petra ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Svou prací jsem chtěla alespoň částečně osvětlit nové vývojové trendy v oblasti zdravotní tělesné výchovy u dětí v mladším školním věku, se kterými se dosud málo setkáváme v odborné pedagogické literatuře. Na základě prostudované literatury a zkušeností z výzkumu jsem došla k závěru, že využití tělocvičného náčiní (v tělesné výchově i ve zdravotní tělesné výchově na 1. stupni základní školy) zpestřuje vyučovací jednotky, zároveň zvyšuje fyziologický účinek jednotlivých cviků. K praktickému využití nových vývojových trendů zatím nedochází v té míře, jak by bylo třeba. Setkala jsem se s řadou nejrůznějších příruček, komerčních článků, avšak kvalifikovaných publikací, které řeší problematiku náčiní komplexně, je málo. Způsob života dětí se podřizuje vymoženostem civilizace, která ovšem na druhé straně přináší do jejich života negativní faktory, které ovlivňují jejich tělesné zdraví. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat celospolečensky (nejen ve škole) a poskytnout dětem dostatek příležitostí ke zdravému pohybu i kompenzaci negativních vlivů z jejich pasivních činností. Zdravotní tělovýchovné aktivity musí být propojeny s odbornými poznatky. Také je potřebná společenská propagace tělovýchovných aktivit a příprava pedagogů tělesné výchovy i zdravotní tělesné výchovy. Zvláště naše školství by mělo...

Role míst nedourčenosti v procesu četby literárního díla
Kadlčíková, Radka ; Kubalík, Štěpán (vedoucí práce) ; Ševčík, Miloš (oponent)
Práce se zaměřuje na dvě estetické teorie, které se primárně zabývají recepcí uměleckého díla literárního. Práce pojednává o fenomenologické estetice Romana Ingardena a recepční estetice Wolfganga Isera. Zkoumání je vedeno k objasnění pojmu míst nedourčenosti v literárním textu a jejich funkci v něm. Oba autoři tento pojem vysvětlují v rámci svého pojetí recepce uměleckého díla literárního. Metoda práce je vymezena popisem obou představovaných teorií, na jejímž konci se oba přístupy porovnávají. Cílem práce je charakterizovat obě teorie a vymezit v nich pojem míst nedourčenosti. Cílem práce je také popsat momenty, ve kterých se Wolfgang Iser inspiruje teorií Romana Ingardena a také místa, kde s jeho teorií nesouhlasí a reviduje ji.

Koloběh pohledů: od renesančního pozorovatele k mužskému divákovi ve feministické teorii filmu
Hanáková, Petra ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce)
Na zacátku této práce jsem si dala za cíl popsat ukotvení pojmu pohled postupne ve trech diskurzivních a spolecenských plochách, které bud mimorádne promenují ci vymezují vizuální pole a pozici diváka a potažmo divacky v nem. Pruzkum všech trí ploch smeroval k postupnému rozkrývání vrstev pojmu v konkrétním, jasne vymezeném kritickém paradigmatu genderových studií. Teoretizace videní se tu postupne odhalovala jako proces neustálého re-definujícího pohybu, kdy se jednotlivá podloží se na sebe vrstvila v kolobehu sebepotvrzování mocenského videní. Shluk významu okolo termínu pohled (the gaze, le regard) se nakonec vyjevil jak ve svých ahistorických determinacích a predpokladech, tak i v urcující vázanosti na výsadní historickou situaci a specifické metody premýšlení o filmu.