Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posilovací cvičení jako součást kompenzačních cvičení žáků na 1.st.ZŠ
Vinšová, Jitka ; Zachariášová, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám posilovacím cvičením v rámci kompenzačního cvičení. Toto téma jsem si vybrala, protože jsem sama na sobě začala pociťovat důsledky mého ne příliš aktivního způsobu života. Moje svaly ochabovaly, správného držení těla už jsem nebyla dávno schopná a přidaly se i bolesti páteře. Východisko z této situace je "prosté". Stačí svou nečinnost, či jednostranné zaměstnání kompenzovat vhodným pohybem, mezi které patří i posilování ochablých svalů. Takové problémy se bohužel vyskytují u stále mladších jedinců. Neustále přibývá dětí s nedostatkem pohybu. Právě s nástupem povinné školní docházky a změnou denního režimu dochází k dramatickému omezení pohybu, ať už ve škole, nebo v mimoškolních aktivitách. Děti jsou "nucené" ke statické činnosti ve škole a ve volné chvíli nedostatek pohybu samy často nekompenzují. Sezení ve školních lavicích, nadměrná váha školních aktovek, nedostatečná pohybová aktivita či její úplné nahrazování různými statickými činnostmi, vede postupně k deformacím pohybového aparátu a špatnému držení těla. Právě kompenzační cvičení vyrovnávají tyto negativní jevy. Pomáhají především zajistit správné držení těla, což patří mezi hlavní cíle vyučování tělesné výchovy na prvním stupni. Kompenzační cvičení posilují ochablé kosterní svaly, vyrovnávají případnou svalovou...
Historie Sokola v Lysé nad Labem
Herman, Petr ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Sokolská organizace má za sebou bohatou minulost a je navždy zapsána do historie tohoto státu. Z jejích řad vyšlo mnoho obránců naší republiky, ať už jako legionáři nebo bojovníci za svobodu na bojištích druhé světové války. Sokol z nich vychoval lidi s vynikající morálkou i fyzickou kondicí. Lyský Sokol vznikl jen pár let po "průkopnickém" Sokole v Praze a hned byl velký zájem o členství v jednotě. Bohužel tragickou nehodou ve městě, která vyvolala krizi, byla činnost jednoty záhy na 2 desetiletí neúmyslně pozastavena. Naštěstí obyvatelé nezapomněli a Sokol znovu ožil a dále sílil. Tentokrát organizaci do cesty vstoupila válka, a tak činnost ochabla. Po válce se vzchopil a zažíval svá nej lepší léta. S druhou světovou válkou byla činnost Sokola opět zastavena a tentokrát ani po skončení neměl příliš prostoru k rozletu, komunistická diktatura ho též shledala nepřípustným. Přesto se Sokolové nevzdali a přes mnoho nepravostí působil v ilegalitě. Revoluční rok 1989 mu opět otevřel brány. Tak jak byl Sokol v rozkvětu za první republiky, si však dnes můžeme nechat zdát, ačkoliv dle mého názoru jsou jeho myšlenky stále aktuální. Bohužel dnešní společnost, jak se zdá, upřednostňuje zřejmě jiné cíle a hodnoty.
Vznik a vývoj některých aspektů pravidel moderní gymnastiky a jejich vliv na charakteristiku cvičení
Šindelářová, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Moderní gymnastika je ryze ženským sportovním odvětvím, které právem zaujímá jedno z předních míst mezi estetickými sporty. Během své šedesátileté historie zaznamenala ve svém vývoji řadu zásadních změn, které podstatně změnily pojetí a obsah sestav moderních gymnastek. Neexistuje však žádná publikace, která by vývoj pravidel a s nimi souvisejících změn uceleně zpracovala. Rozhodla jsem se tedy, že se tohoto úkolu zhostím v rámci své diplomové práce. A proč právě pravidla moderní gymnastiky? Jedenáct let jsem se tomuto sportu věnovala závodně. Když jsem naposledy odcházela ze závodního koberce, věděla jsem, že chci u tohoto sportu zůstat, a tak již desátým rokem působím jako trenérka a rozhodčí v jednom malém jihočeském sportovním klubu. Moderní gymnastika je tedy součástí mého každodenního života už přes dvacet let. Sama pamatuji řadu podstatných změn, kterými toto sportovní odvětví za poslední dvě desetiletí prošlo, neustále srovnávám současnou gymnastiku s tou, kterou jsem jako závodnice zažila já. Zajímalo by mne tedy, jaké vůbec byly počátky tohoto sportu a jak se moderní gymnastika a její pravidla vyvíjela v době, kterou já nepamatuji. Také proto jsem zvolila toto téma diplomové práce. V práci se tedy snažím přehledně srovnat vývoj některých aspektů pravidel moderní gymnastiky od úplného počátku až po...
Propojení hudební a tělesné výchovy v hodinách aerobiku v mateřské škole
Hrůzová, Ivana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
V bakalářské práci jsem se pokoušela propojil hudební a tělesnou výchovu v hodinách aerobiku a tím ho nenásilně zařadit do programu mateřské školy. Zabývala jsem se problematikou hudebního rytmu, jež jsem chtěla u dětí pomocí vytvořeného programu více prohloubit a zkvalitnit. Zjistit stav rytmického cítění pomocí již ověřených testü rytmického cítění na začátku a na konci programu. Výsledky zhodnotit a dále porovnat s výsledky dětí, které dochází na kroužek aerobiku. Tím tak zjistit, zda se rytmické cítění u dětí zkvalitnilo a program byl tak účelný. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projevy dětí předškolního věku při hudebně pohybových činnostech
Seidlová, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Význam hudebně pohybových činností v praxi mateřských škol a jejich využití k rozvoji osobnosti dítěte předškolního věku, v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Pozorováním vybraných situací v hudebně pohybových činnostech zjišťuji, zda se liší vnější projevy a osvojování některých dovednosti u chlapců a dívek ve věku 5 - 6 let. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že některé projevy a dovednosti dětí se liší v závislosti na jejich pohlaví. Rozdíl nastává při souhře pohybů s rytmem hudby a zpěvem a při pohybové improvizaci, kdy tyto činnosti lépe zvládají dívky. Proto je třeba využít tyto poznatky při vytváření třídních vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aerobik ve školních vzdělávacích programech na základní škole
Hozáková, Jitka ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Aerobik je poměrně nový sport, který se u nás začal objevovat na počátku 80. let minulého století. V současné době je klasický aerobik obohacován o mnoho nových forem. Cílem této diplomové práce je zjistit aktuální stav uplatnění aerobiku na základních školách v povinné tělesné výchově. Uvedeným šetřením bylo zjištěno, že 81, 8 % učitelů tělesné výchovy zařazuje aerobik do hodin školní tělesné výchovy. Aerobik zabírá v průměru 10 % výuky školní tělesné výchovy na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií především v zimním období.
Historie Sokola v Lysé nad Labem
Herman, Petr ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Sokolská organizace má za sebou bohatou minulost a je navždy zapsána do historie tohoto státu. Z jejích řad vyšlo mnoho obránců naší republiky, ať už jako legionáři nebo bojovníci za svobodu na bojištích druhé světové války. Sokol z nich vychoval lidi s vynikající morálkou i fyzickou kondicí. Lyský Sokol vznikl jen pár let po "průkopnickém" Sokole v Praze a hned byl velký zájem o členství v jednotě. Bohužel tragickou nehodou ve městě, která vyvolala krizi, byla činnost jednoty záhy na 2 desetiletí neúmyslně pozastavena. Naštěstí obyvatelé nezapomněli a Sokol znovu ožil a dále sílil. Tentokrát organizaci do cesty vstoupila válka, a tak činnost ochabla. Po válce se vzchopil a zažíval svá nej lepší léta. S druhou světovou válkou byla činnost Sokola opět zastavena a tentokrát ani po skončení neměl příliš prostoru k rozletu, komunistická diktatura ho též shledala nepřípustným. Přesto se Sokolové nevzdali a přes mnoho nepravostí působil v ilegalitě. Revoluční rok 1989 mu opět otevřel brány. Tak jak byl Sokol v rozkvětu za první republiky, si však dnes můžeme nechat zdát, ačkoliv dle mého názoru jsou jeho myšlenky stále aktuální. Bohužel dnešní společnost, jak se zdá, upřednostňuje zřejmě jiné cíle a hodnoty.
využití tělocvičného náčiní ve zdravotní tělesné výchově na základních škoílách
Kodejšková, Petra ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Svou prací jsem chtěla alespoň částečně osvětlit nové vývojové trendy v oblasti zdravotní tělesné výchovy u dětí v mladším školním věku, se kterými se dosud málo setkáváme v odborné pedagogické literatuře. Na základě prostudované literatury a zkušeností z výzkumu jsem došla k závěru, že využití tělocvičného náčiní (v tělesné výchově i ve zdravotní tělesné výchově na 1. stupni základní školy) zpestřuje vyučovací jednotky, zároveň zvyšuje fyziologický účinek jednotlivých cviků. K praktickému využití nových vývojových trendů zatím nedochází v té míře, jak by bylo třeba. Setkala jsem se s řadou nejrůznějších příruček, komerčních článků, avšak kvalifikovaných publikací, které řeší problematiku náčiní komplexně, je málo. Způsob života dětí se podřizuje vymoženostem civilizace, která ovšem na druhé straně přináší do jejich života negativní faktory, které ovlivňují jejich tělesné zdraví. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat celospolečensky (nejen ve škole) a poskytnout dětem dostatek příležitostí ke zdravému pohybu i kompenzaci negativních vlivů z jejich pasivních činností. Zdravotní tělovýchovné aktivity musí být propojeny s odbornými poznatky. Také je potřebná společenská propagace tělovýchovných aktivit a příprava pedagogů tělesné výchovy i zdravotní tělesné výchovy. Zvláště naše školství by mělo...
Moderní gymnastické formy ve školní i mimoškolní tělesné výchově
Semencová, Jana ; Zachariášová, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Cíl práce se podařilo splnit. Cílem mé práce bylo zmapovat možnosti výuky moderních gymnastických forem na zš/sš v Praze a okolí a zjistit, zda absolventi kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, využívají získané teoretické a praktické znalosti v praxi. Dílčí cíle byly zjistit, kolikrát měsíčně a v jakých třídách se moderní gymnastické formy vyučují, zjistit preference moderních gymnastických forem učitelů v hodinách TV, zjistit úroveň výuky moderních gymnastických forem u vybraného vzorku učitelů na základě hospitací v hodinách TV se zaměřením na MGF a porovnat výuku MGF absolventů kurzu s učiteli TV jiných ZŠ/SŠ na základě vrácených dotazníků. Na základě vrácených dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ i absolventů kurzu jsem zaznamenala možnosti výuky na ZŠ/SŠ v Praze a okolí. Vyhodnocením vrácených dotazníků od absolventů kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, jsem zjistila, že 30 učitelů z 31 (což je 96,8 %) využívá z tohoto kurzu získaných teoretických a praktických znalostí v praxi. Vyhodnocením jednotlivých dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ jsem zjistila, že moderní gymnastické formy se zařazují v hodinách TV, avšak nejsou automatickou součástí všech škol. Při zjišťování nejčastějších preferovaných druhů moderních gymnastických forem u učitelů ZŠ/SŠ jsem zaznamenala, že...
Posilovací cvičení jako součást kompenzačních cvičení žáků na 1.st.ZŠ
Vinšová, Jitka ; Zachariášová, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám posilovacím cvičením v rámci kompenzačního cvičení. Toto téma jsem si vybrala, protože jsem sama na sobě začala pociťovat důsledky mého ne příliš aktivního způsobu života. Moje svaly ochabovaly, správného držení těla už jsem nebyla dávno schopná a přidaly se i bolesti páteře. Východisko z této situace je "prosté". Stačí svou nečinnost, či jednostranné zaměstnání kompenzovat vhodným pohybem, mezi které patří i posilování ochablých svalů. Takové problémy se bohužel vyskytují u stále mladších jedinců. Neustále přibývá dětí s nedostatkem pohybu. Právě s nástupem povinné školní docházky a změnou denního režimu dochází k dramatickému omezení pohybu, ať už ve škole, nebo v mimoškolních aktivitách. Děti jsou "nucené" ke statické činnosti ve škole a ve volné chvíli nedostatek pohybu samy často nekompenzují. Sezení ve školních lavicích, nadměrná váha školních aktovek, nedostatečná pohybová aktivita či její úplné nahrazování různými statickými činnostmi, vede postupně k deformacím pohybového aparátu a špatnému držení těla. Právě kompenzační cvičení vyrovnávají tyto negativní jevy. Pomáhají především zajistit správné držení těla, což patří mezi hlavní cíle vyučování tělesné výchovy na prvním stupni. Kompenzační cvičení posilují ochablé kosterní svaly, vyrovnávají případnou svalovou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.