Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,831 záznamů.  začátekpředchozí38812 - 38821další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.09 vteřin. 

Rozvoj učitelských kompetencí - programem RWCT
Šafránková, Dana ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Při zadávání diplomové práce jsem se snažila vybrat si téma, které by mi pomohlo ujasnit si svoje postavení v procesu učení. Byla jsem si vědoma nedostatků, které mám jako neaprobovaná učitelka. Základy pedagogických dovedností a schopností jsem se proto rozhodla osvojit na vysoké škole. Během studia jsem se seznámila s přínosy programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) a uvědomila jsem si, že bych se ráda zúčastnila celého kurzu Kritického myšlení. Zajímalo mě, zda mi program může pomoci v profesním a osobnostním růstu. Zbavím se starých bloků, vybudovaných v časech naší původní školní výchovy? Může se učitel naučit být otevřený, přemýšlivý a sebevědomý? Zvažovala jsem podobné otázky velice dlouho a domnívám se, že mnohé profesní problémy se mi, alespoň částečně, podařilo vyřešit. V diplomové práci jsem se snažila poukázat na rozdílné pojetí výuky klasického učitele a na využití jeho možností na primární škole - a učitele, který prošel kurzem Kritického myšlení. Zajímalo mě, do jaké míry je možné se naučit mnohým pedagogickým kompetencím, jak šije osvojit a umět je využívat. Při psaní diplomové práce jsem si uvědomila, jak kompetence souvisí s mojí vlastní osobností, se zkušenostmi a praxí. Pouhým kopírováním ideálních vzorů a příkladů se profesionálním učitelem nikdy nestanu. Dnes si pod pojmem...

Pohybové hry v přírodě předškolních dětí
Hančová, Marta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Využití pohybových her v přírodě jako součásti ozdravného programu. Pomocí dotazníku a osobního rozhovoru zjišťuji, jak jsou v praxi mateřských škol využívány Pohybové hry v přírodě, dále pak zda mají mateřské školy vypracován svůj ozdravný program a skrze jaké složky jej naplňují. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že většina mateřských škol svůj ozdravný program nemá, přesto však jednotlivé složky, jako je dodržování pitného režimu, pravidelný pobyt venku, preventivní cviky pro správné držení těla relaxační cvičení apod., do svého každodenního programu zařazují. Pohybové hry v přírodě Jsou dle možností využívány, ne však přímo v souvislosti s ozdravným programem.

Pohybová úroveň hráčů šestkového a plážového volejbalu v závislosti na jejich antropometrických parametrech
Hercogová, Simona ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce na téma"Pohybová úroveň hráčů plážového a šestkového volejbalu v závislosti na jejich antropometrických parametrech" pojednává o zvláštnostech v somatotypu hráčů obou sportů. Mezi šestkovými volejbalisty se snaží definovat vliv somatotypu na úplatnění v jednotlivých herních postech. Dále práce vzájemně porovnává odlišnosti pohybových schopností mezi plážovými a šestkovými volejbalisty. Dnešní doba profesionálního sportu je charakteristická stále rostoucím tlakem na výkonnost sportovců. S rostoucí výkonností sportovců vzrůstá i konkurence a rozdíly v individuální výkonnosti jsou minimální. Pro každého sportovce je stále obtížnější být ve svém odvětví nejlepší, proto čím dál tím častěji vstupuje do sportu věda. Z tohoto hlediska mají předpoklady somatotypu a jiné antropometrické parametry jednu z hlavních rolí. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou odlišnosti pohybové úrovně a somatotypu mezi hráči plážového a šestkového volejbalu. K výzkumu byla využita somatická a motorická měření, která byla aplikována na hráče a hráčky stejné výkonnostní kategorie. Práce tak předkládá materiál pro trenéry plážového i šestkového volejbalu k využití v jejich trenérské praxi, například při hledání talentů, stanovení vhodného herního postu, nebo k tvorbě tréninkových plánů. Klíčová slova Plážový...

Reforma penzijního systému: v zájmu všech nebo jen některých?
Ságl, Jan ; Kollár, Miroslav (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika reformy penzijního systému založeného na povinném spoření na důchod. Čtenář je na začátku uveden do problematiky důchodových reforem a je seznámem s možnostmi, jakými lze tyto reformy provést. Důraz je kladen na zkoumání varianty reformy založené na povinném fondovém pilíři. Jsou prezentovány výhody, které předkládá většina finanční institucí včetně Světové banky. Na druhou stranu lze u této varianty předpokládat jistá ekonomická a politická rizika i v podobě dobývání renty. Jako výchozí bod analýzy ve druhé části práce je zvolena studie J.E.Stiglitze a P.R.Orszaga, která poukazuje na některé mýty o systémech důchodového zabezpečení. Cílem této práce je poskytnout doporučení pro případnou penzijní reformu v České republice a zároveň odpovědět na otázku, zda zavedení povinného fondového pilíře opravdu přínosné pro všechny ekonomické subjekty, nebo jen pro některé.

Rozvoj zaměstnanců neziskových organizací
Vobořilová, Adéla ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem zaměstnanců třech neziskových organizací poskytující sociální služby. Popisuje, jakým způsobem probíhá rozvoj zaměstnanců v NNO, zejména zda organizace vychází z nějakých přístupů, strategií a metod, jaké faktory nejvíce ovlivňují rozvoj zaměstnanců a též hlavní přínosy vzdělávání. Práce je pojata jako případová studie. Cílem této práce není odkrýt zobecnitelná, univerzální zjištění, ale hlouběji proniknout do rozvoje zaměstnanců tří konkrétních organizací a popsat související jevy pro praktické využití, případně zjištění, která mohou sloužit pro výzkumy. Účelem diplomové práce je srovnat teorii rozvoje zaměstnanců v ziskovém sektoru na základě odborné literatury s praxí v neziskovém sektoru, odhalit problémové a pozitivní oblasti rozvoje zaměstnanců NNO, srovnat rozvoj zaměstnanců v jednotlivých organizacích a navrhnout případné doporučení ke zkvalitnění rozvoje zaměstnanců. Klíčová slova: rozvoj zaměstnanců, řízení lidských zdrojů, strategie, metody a přístupy rozvoje zaměstnanců, neziskové organizace

Vývoj kultury bydlení. Paříž v 19. století
Špačková, Tereza ; Ortová, Jitka (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce byla napsána z kulturologického pohledu, který se snaží propojit poznatky z různých oborů. Paralela mezi prostorem, městem a lidským tělem je charakteristická pro fenomenologii, vycházející z přesvědčení, že člověk posuzuje a přistupuje ke světu ve vztahu k sobě samému. 2 Narozdíl od fenomenologického přístupu Norberga- Schulze, který zkoumá spíše psychické působení architektury než její stránky praktické, se ale tato práce zabývá vzájemným vztahem těchto dvou aspektů. Architektura je zde pokládána za zhmotnění ducha doby. Podobně jako Norberg-Schulz předpokládá, že neexistují odlišné druhy architektury, ale jen různé situace, které vyžadUjí různá řešení, úkolem této práce bylo zachytit nejpodstatnější z těchto situací, které ovlivnily řešení obytných budova bytovou kulturu v 19. století. Mým cílem nebylo hodnotit, která řešení směřují k absolutnímu ideálu, ale popsat vývoj vztahů mezi architektem, stavebníkem a samotným obyvatelem. Vývoj bydlení byl proto popisován se zvláštním zřetelem na tuto skutečnost a uvedené příklady jsou významné z hlediska toho, do jaké míry jimi byly uspokojeny fyzické a psychické potřeby člověka

Epidermolysis bullosa: fyzioterapie a psychosociální péče
Komínová, Olga ; Brauner, Radek (vedoucí práce) ; Kolářová, Milena (oponent)
Epidermolysis bullosa congenita (EB, resp. EBC) představuje skupinu více než 20 velice závažných kožních chorob. Jedná se o vzácné, genetické onemocnění, které nepostihuje jen kůži, pro klinický obraz těch nejtěžších forem je charakterické postižení téměř všech systémů, včetně hybného. Pacienti jsou často nazýváni "motýlí děti", protože je jejich kůže křehká jako křídla motýla. Rozsáhlé puchýře na kůži a sliznicích vznikají spontánně nebo po minimálním zevním tlaku. Ačkoliv se takto narodí průměrně jedno dítě z 300 000 živě narozených, problematika, o které budu psát, není zcela tak úzká. Klinické projevy na kůži totiž úzce korelují s popáleninami, které představují daleko častější diagnosy, a řada přístupů a terapií je společná. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Outdoor trénink
Mašková, Kateřina ; Šerák, Michal (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je metoda vzdělávání pracovníků, která se odehrává mimo pracoviště - Outdoor trénink. Tato interaktivní metoda je založena na vlastní aktivitě účastníků a vychází z teorie, která říká, že si nejlépe zapamatujeme poznatky, které jsme si prakticky vyzkoušeli a zažili. Proto jsou účastníci kurzů stavěni do různých modelových situací, které vyžadují velké osobní nasazení jednotlivců a úzkou spolupráci celého týmu. Do popředí se nedostávají jen racionální úvahy a rozhodnutí, ale také silné emoce a city. Tímto propojením vznikají velice atraktivní a zábavné programy, kde bývá motivace účastníků větší něž při klasickém způsobu učení, tudíž i efekt učení bývá větší. Neoddělitelnou součástí Outdoor tréninku je rozbor, čili ohlédnutí se za prožitou aktivitou, analýza pocitů, slabých a silných stránek. Poté následuje zobecnění konkrétního pozorování do polohy v praxi využitelných poznatků. Skupina si na modelových hrách a simulacích ověří, zda funguje jako efektivní tým, jak ve skupině probíhá komunikace a delegování úkolů, jak si skupina dokáže zorganizovat čas. Odhalí se také specifické role, které jedinci ve skupině sehrávají a samozřejmě se projeví i individuální rysy osobnosti. Prožité aktivity slouží jako paralely ke skutečnému pracovnímu životu, "nastavují zrcadlo" a dávají podněty k...

Ověřování standardů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Praze 2006 (Srovnání stavu s rokem 2003)
Vokurka, Michal ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Předložená bakalářská práce přímo navazuje na výzkum diplomové práce H. Solařové, která se tímto tématem zabývala v roce 2003. Výzkum byl zopakován po dvou letech za užití stejné metodologie. Za tuto dobu se počet NZDM zvýšil, výzkum byl tedy proveden jak v "původních" zařízeních zařazených do výzkumu v roce 2003, tak u nově vzniklých NZDM. Byly zachovány stejné cíle - zjistit jak jsou Standardy NZDM v praxi dodržovány, jestli se k nim zařízení hlásí a co si o nich myslí samotní pracovníci. K těmto cílům byl přidán navíc cíl srovnat získaná data s rokem 2003. Samotná práce je členěna na dvě části, na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je členěna do 10 kapitol a je zaměřena na podrobný popis problematiky NZDM a témata, která s problematikou NZDM úzce souvisejí. Mezi tato témata bylo zařazeno téma volného času z hlediska jeho naplňování dětmi a mládeží, dále problematika dospívání, která se úzce dotýká cílových skupin NZDM a téma prevence rizikového chování, v němž mají NZDM jasné a nezastupitelné místo. Podrobný popis problematiky NZDM se soustředí na jasné definování a vymezení NZDM jako sociální služby, na definování cílové skupiny na niž jsou NZDM Literatura 60 orientována. Poté jsou popsány cíle NZDM a jejich služby, které mají vést, k jejich realizaci. Důležité jsou kapitoly zabývající...

Kompenzační program u žáků s vadným držením těla na II.stupni ZŠ.
Dučaiová, Iveta ; Prajerová, Květa (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Kompenzační program u žáků s vadným držením těla na II. stupni ZŠ. The compensating program for pupils with poor posture at the second grade of elementary school. Cíl práce: Sestavit cvičení, kompenzující vadné držení těla (dále jen VDT), pro vybraný soubor žáků II. stupně základní školy. Toto cvičení následně vhodně začlenit do školního programu a zjistit jeho účinnost v praxi pomocí druhého testování totožnou metodou a dále konfrontací s kontrolní skupinou žáků. Metoda: Vyšetřovaný soubor tvořily dvě skupiny žáků po 30. Jedna skupina byla Experimentální a druhá Kontrolní. Vyšetřovaný soubor byl testován pomocí modifikované metody Jaroše a Lomíčka. Skupina Experimentální cvičila dle vytvořených cviků. Analýza dat se prováděla statistickým rozborem. Výsledky: Výsledkem mé práce je zjištění, že vhodně zařazeným cvičením do školního programu lze prokazatelně zlepšit VDT. Klíčová slova: cvičení, vadné držení těla, svalová rovnováha, kompenzace, metoda dle Jaroše a Lomíčka.