Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,846 záznamů.  začátekpředchozí36837 - 36846  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.05 vteřin. 

Psychická zátěž sester na odděleních intenzivní péče
Svitáková, Hana ; Vachková, Eva (oponent) ; Mellanová, Alena (vedoucí práce)
Povolání zdravotní sestry je jednou z velice náročných profesí, které jsou provázeny značnou psychickou a fyzickou zátěží. Zvláště náročná je pak práce sester na odděleních intenzivní péče. Je smutnou skutečností, že z přijatých pacientů na ARO umírá až 20 %. Vzhledem k velkému procentuálnímu zastoupení můžeme očekávat velký počet komplikací spojených s kritickým stavem pacienta, které působí stres jeho blízkým i ošetřujícímu personálu. Zejména sestry na odděleních intenzivní péče inklinují vzhledem k prognosticky nepříznivé skladbě hospitalizovaných pacientů k rozvoji psychického vyčerpání a syndromu vyhoření, což následně vede k nutnosti změnit pracoviště či povolání. V rámci diplomové práce byl realizován kvantitativní výzkum formou dotazníku, který byl určen zdravotním sestrám na odděleních intenzivní péče. Z celkového počtu 257 rozdaných dotazníků se vrátilo 210 dotazníků (82 %), které bylo možné použít ke zpracování. Výzkum byl realizován v průběhu ledna a února roku 2010. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, praktické a teoretické. Cílem práce bylo zmapovat psychickou zátěž zdravotních sester na odděleních intenzivní péče. Cíl byl splněn. Bylo stanoveno pět hypotéz. Hypotéza č. 1 byla potvrzena. Hypotézy č. 2 až 5 potvrzeny v rámci provedeného výzkumu nebyly. Výsledky výzkumu budou v případě...

Essays on Social Welfare Systems, Education and Agglomeration across the EU
Anastassova, Lubomira ; Jurajda, Štěpán (vedoucí práce) ; Kézdi, Gábor (oponent) ; Fidrmuc, Jarko (oponent)
The thesis focuses on three topics of interest: the difference between native and immigrant welfare receipts, returns to education due to educational mismatch between natives and the foreign-born employees, and the effects of agglomeration on earnings. The first chapter of the dissertation examines the difference in social income between natives and immigrants across a number of EU countries and the US, based on the generosity of the existing welfare systems. The findings confirm the existence of large social income gaps in favour of non - EU immigrants, and these gaps are mainly due to the fact that immigrants' families have more children, fewer earners and are more likely to have non-wage income than the natives. The second chapter compares the difference in returns to education between foreign-born and native workers in France, Germany, and Austria. Using an educational matching approach, the results show that immigrants have lower wage returns in being over-educated than natives but are penalized less for being under- educated. The third chapter focuses on the distribution of earnings across the UK from a spatial perspective, which is determined by the endogenous relationship between productivity and agglomeration or employment density. While the agglomeration effects are similar across...

Terapeutický pes v běžné mateřské škole
Štanclová, Erika ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce Terapeutický pes v běžné mateřské škole poukazuje na výjimečný, odborníky potvrzený vztah mezi předškolním dítětem a psem. Na základě tohoto faktu a uskutečněného akčního výzkumu navrhuje autorka metodu canisterapie jako možnou cestu ke snazší adaptaci dětí v mateřské škole, k uspokojování jejich emocionálních potřeb a k vytvoření celkově příjemnějšího klimatu ve třídě. Aktivity s terapeutickým psem mohou do mateřských škol běžného typu přinést radost a alternativní vzdělávací postupy pro děti úzkostné, děti trpící různými poruchami chování, děti ze znevýhodněného socio-kulturního prostředí i pro děti s problémy v oblasti komunikace.

Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ konzultace učitel-rodič-žák
Hronková, Marie ; Stará, Jana (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ - Konzultace učitel-rodič-žák nabízí ve své teoretické části historický vhled n a pojetí dítěte a n a utváření vztahu mezi rodinou a školou. Práce si klade za cíl zmapovat formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou a jejich přínos pro dítě. Praktická část popisuje způsoby spolupráce a komunikace na konkrétní základní škole. Je zaměřená na konzultace učitel-rodič-žák. Formou pozorování, dotazníků a rozhovorů s učiteli, rodiči a žáky se autorka snaží zhodnotit efektivitu, smysluplnost a přínosy této formy komunikace zejména pro dítě a j e ho úspěšné vzdělávání.

Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Hupcejová, Naděžda ; Opravilová, Eva (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi jak usnadnit dítěti vstup do mateřské školy, názory a postřehy rodičů, jak vidí v této době své dítě, co očekávají, čeho se obávají, pozorování učitelek a vhodnost adaptačního programu. V teoretické části jsou popsána specifika dítěte mezi 3-4 rokem, jeho psychický vývoj, temperament a potřeby, dále současné trendy rodiny ve vztahu k dítěti při nástupu do mateřské školy. Formy spolupráce, jejich vliv na současné předškolní zařízení a adaptační program mateřské školy. Praktická část obsahuje zjištění, která jsou podložena dotazníkovým šetřením. V samém závěru diskuse je zamýšlení nad zjištěnými skutečnostmi a možnostmi usnadnění vstupu dítěte ze strany rodiny a mateřské školy.

Medzinárodné právo súkromné v porovnávajúcom pohľade - porovnanie kolíznych noriem rodinného práva v českom a francúzskom právnom poriadku
Hudec, Juraj ; Kučera, Zdeněk (oponent) ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce)
55 ZÁVER Medzinárodné právo súkromné je veľmi náročnou oblasťou práva a v súdnej, ako aj advokátnej praxi čoraz častejšie potrebnou. Vzrastajúci význam medzinárodného práva súkromného je citeľný aj v komunitárnom práve. Predmetom tejto práce bolo porovnavanie kolíznych noriem na úrovni mikrokomparácie s cudzím prvkom medzinárodného práva súkromného. Táto práca bola zameraná len na porovnanie kolíznych noriem, no netreba zabudnúť, že súčasťou medzinárodného práva súkromného je aj právo procesné. Témou diplomovej práce je - Medzinárodné právo súkromné v porovnávajúcom pohľade - porovnanie kolíznych noriem rodinného práva v českom a francúzskom právnom poriadku. V tejto práci sme sa zamerali predovšetkým na platnú českú a francúzsku úpravu kolíznych noriem rodinného práva v oblasti medzinárodného práva súkromného. Samotnou mikrokomparatistikou jednotlivých inštitútov rodinného práva sme sa snažili čo najjednoduchšie poukázať na rozdiely, ale zároveň aj na spoločné znaky obidvoch národných úprav. Základný a kľúčový rozdiel obidvoch národných úprav môžeme pozorovať už v samotnej forme úpravy medzinárodného práva súkromného. Týmto rozdielom je v prípade Francúzska absencia jednotnej úpravy formou zákona alebo kódexu, na rozdiel od Českej republiky. Francúzska právna úprava tým stráca na prehľadnosti a pre českých...

Gynekologické problémy u děvčátek a dospívajících dívek
Umlaufová, Ilona ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
V této diplomové práci jsme se zabývali gynekologickými problémy u děvčátek a dospívajících dívek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, ve které jsme se snažili upozornit na rozdíly, které se týkají dětského organismu. Je nutné si uvědomit, že malá pacientka není dospělá pacientka. V této části jsou dále popsány nejčastější gynekologická onemocnění dětského věku, základní vyšetřovací metody používané v dětské gynekologii. Závěr teoretické části jsme věnovali psychosociálním aspektům v jednotlivých věkových obdobích a rodinné výchově na základních školách a malých gymnáziích. Empirickou část tvoří výzkum. Výzkum byl proveden na základních školách a víceletém gymnáziu. Výzkumem jsme chtěli získat informace o sexuální výchově. Výzkum potvrdil, že znalosti dívek z oblasti sexuální výchovy jsou na celkem dobré úrovni.

Rodina dítěte s mentálním postižením - vstup do světa dospělých
Rychtrová, Magdaléna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život rodiny dítěte s mentálním postižením v době, kdy dítě ukončilo povinnou školní docházku a vstupuje do světa dospělých. Teoretická část je věnována rodině a její firnkci. Popsány jsou role rodičů, sourozenců a prarodičů. Další část je věnována období dospívání a problémům mladých lidí na prahu dospělosti. V poslední části je kapitola o vzdělávání mladých lidí s mentálním postižením. Praktická část přibližuje formou životních příběhů životy čtyř konkrétních rodin a jejich specifika v období, kdy jejich dítě vstupuje do další životní etapy, která se nazývá dospělost. Pro srovnání je zpracován i příběh ženy s mentálním postižením, která toto období prožívala před 25 lety. Hlavní pozornost je věnována reálným možnostem a životním perspektivám těchto rodin a jejich dětí.

Ekonomické a sociální dopady neplacení výživného v právní teorii a praxi
Prachařová, Petra ; Pikola, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se bude zabývat vyživovací povinností jednoho z rodičů na nezletilé, která nejprve vyplývá z Občanského zákoníku a později je i na podnět jednoho z rodičů určena i rozhodnutím soudu. V první části bude vysvětlen pojem neplacení výživného, s vysvětlením pojmů a jeho právní úprava. Dále bude uvedeno, jaký dopad může mít a ve většině případů i má neplacení výživného na nezletilé dítě a oprávněnou osobu. Jakým finančním a sociálním problémům musí tato rodina čelit a jak složitá a problematická situace to pro tuto rodinu je. Budou zde uvedeny možnosti jaké má oprávněná osoba při vymáhání a získání dlužného výživného. Dále bude zmíněna i dřívější úprava o vyplácení náhradního výživného státe který jej následně vymáhal po povinném díky čemuž oprávněná osoba i nezletilé dítě finančně nestrádalo. Cílem této práce bude poukázat na řešení ekonomické situace těchto rodin a to formou znovuzavedení vyplácení náhradního výživného státem

Venkovská rodina a domácnost
Vacek, Jan ; Majerová, Věra (vedoucí práce) ; Petra, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou života venkovských rodin obce Nehvizdy. V teoretické části jsou objasňovány základní pojmy práce, jako jsou rodina, životní styl a venkov, přičemž celá tato část je zpracována na základě prostudování dostupné odborné literatury. Hlavním cílem práce je objasnit, zda a nakolik venkovské rodiny žijí tradičním způsobem života a jak se tento životní způsob shoduje, či liší s nově přistěhovalými obyvateli satelitní čtvrti zkoumané obce. Pro tyto potřeby byla provedena empirická sonda. Sběr dat proběhl formou anonymních dotazníků. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že rozdíl mezi starými a novými obyvateli obce není příliš velký. Původní obyvatelé obce o něco více preferují tradiční venkovský způsob života, většinu času věnují domácímu hospodářství, obdělávají pole nebo větší zahradu a podobně. Některé tyto činnosti se objevují i u nově přistěhovalých obyvatel satelitní čtvrti. Obyvatelé satelitu také o něco častěji preferují veřejný život před rodinným životem. Celkově obyvatelé původní zástavby zastávají tradiční zásady a formy venkovského života silněji než noví obyvatelé satelitů. Dílčím cílem bylo zjistit, jaký význam zaujímá rodina v hodnotovém žebříčku místních obyvatel. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že rodina je, bez rozdílu zda jde o původní, či nové obyvatele, velmi důležitá.