Název:
Terapeutický pes v běžné mateřské škole
Překlad názvu:
Therapeutical dog in a regular nursery
Autoři:
Štanclová, Erika ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Terapeutický pes v běžné mateřské škole poukazuje na výjimečný, odborníky potvrzený vztah mezi předškolním dítětem a psem. Na základě tohoto faktu a uskutečněného akčního výzkumu navrhuje autorka metodu canisterapie jako možnou cestu ke snazší adaptaci dětí v mateřské škole, k uspokojování jejich emocionálních potřeb a k vytvoření celkově příjemnějšího klimatu ve třídě. Aktivity s terapeutickým psem mohou do mateřských škol běžného typu přinést radost a alternativní vzdělávací postupy pro děti úzkostné, děti trpící různými poruchami chování, děti ze znevýhodněného socio-kulturního prostředí i pro děti s problémy v oblasti komunikace.The thesis ' Therapeutical dog in a regular nursery' adverts to the extraordinary relationship, verified by professionals, between pre-school children and dogs. This fact together with carried out research forms the basis of the author's proposal to use canistherapy to aid children's easier adaptation in nursery, accommodate their emotional needs and create a more pleasant atmosphere in the classroom. Activities with a therapeutical dog can bring happiness and alternative educational practices for anxious children, children suffering from behaviour disorders, children from disadvantaged families as well as children with communication problems.