Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The characterisation of organ-specific phytohormone responses to nutrient deficiency and biotic stress
Kramná, Barbara ; Vaňková, Radomíra (vedoucí práce) ; Hronková, Marie (oponent) ; Plíhalová, Lucie (oponent)
Abiotické a biotické stresy snižují výnosy pěstovaných plodin a v konečném důsledku negativně ovlivňují zemědělskou produkci. Objasnění mechanismu rostlinných stresových odpovědí a jejich regulace by pomohlo přispět ke zlepšení jejich odolnosti vůči stresu. Fytohormony regulují rostlinný růst a vývoj a mají také důležitou roli v obranných reakcích. Tato práce shrnuje výsledky dvou publikací, které se soustředily na dynamiku fytohormonů v odpovědi na abiotické a biotické stresy, konkrétně nedostatek fosfátu a infekci pathogenem Plasmodiophora brassicae. Souhrnný článek se detailně zabývá strigolaktony, které jsou hlavními regulátory odpovědí na deficit fosfátu. Důraz je kladen na orgánové-specifické odpovědi vůči stresovým podmínkám a také na dopad exogenních aplikací fytohormornů za účelem podpořit odolnost rostlin vůči stresům. V případě nedostatku fosfátu bylo společnou reakcí pro všechny orgány snížení aktivního cytokininu trans-zeatinu a giberelinu GA4 spolu se zvýšením kyseliny abscisové. Stimulace exprese fosfátových transportérů s vysokou afinitou (PHT1;4 a PHT1;7) představovalo další společnou odpověď v celé rostlině. Nedostatek fosfátu nejsilněji ovlivnil vzrostný vrchol, kde jsme zaznamenali nejvíce změn na úrovni genové exprese. Pouze v kořenech jsme detekovali zvýšenou hladinu...
Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ konzultace učitel-rodič-žák
Hronková, Marie ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ - Konzultace učitel-rodič-žák nabízí ve své teoretické části historický vhled n a pojetí dítěte a n a utváření vztahu mezi rodinou a školou. Práce si klade za cíl zmapovat formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou a jejich přínos pro dítě. Praktická část popisuje způsoby spolupráce a komunikace na konkrétní základní škole. Je zaměřená na konzultace učitel-rodič-žák. Formou pozorování, dotazníků a rozhovorů s učiteli, rodiči a žáky se autorka snaží zhodnotit efektivitu, smysluplnost a přínosy této formy komunikace zejména pro dítě a j e ho úspěšné vzdělávání.
Úloha karotenoidů v průběhu ontogeneze vyšších rostlin a adaptace na stresové podmínky
Haisel, Daniel ; Pospíšilová, Jana (vedoucí práce) ; Hnilička, František (oponent) ; Hronková, Marie (oponent)
I T t T T I I t t t t t I t t I I t I I 4.Závěry Na zríkladěvýsledků,jíchžjsme dosráhliběhemexperimentůuvedenýchvtéto disertační práci,jsme dospělik nrísledujícímodpovědímna otivkypoloženév cílechtétopráce: 1.V pruběhuontogenezerostlinv in vitropodmínkáchsesloženíi obsahkarotenoidůměnil v závislosti na podmínkách kultivace (obsahu sacharózy v mediu, hladiny ozářenosti, koncetraceCoJ. Podobnětomubylo i po převedenírostlindo exvlrropodmínek 2. Sacharózav mediuovlivnila ochrannoufunkcikarotenoidůu rostlinpěstovanýchpři vyšší ozářenosti,přiruzkéozďenostinani mělajen nepatmývliv. 3. Vyššíoziířenostv kombinaci se sacharózouv kultivaěnímmediu in vitro měla pozitimí vliv na obsah karotenoidůvprvních dnech aklimace kex vitro podmínkrím,postupněse tozdíIyvznikléodlišnoukultivacíinvitro zmenšovaly. 4. Změny ve složenía obsahukarotenoidůpo převáděnírostlin z in vitro ďo ex vitro byly velmi závis|éna předchozíin vitro kultivaci a na podmínkáchběhemnáslednéaklimace.K niírůstuobsahuB.karotenua pigmentůxantoslovéhocyklu dochráze1ou rostlinrostoucíchex vitro při normální koncentraci Co2. Naproti tomu, u rostlin rostoucíchpři zvýšené koncentraciCo2 nedocházeloke zvyšováníobsahukarotenoidů,ale u těchto rostlin byl zýšen stupeňdeepoxidacepigmentuxantofulovéhocyklu. 5.V důsledkuvodníhostresudocházeloke...
The characterisation of organ-specific phytohormone responses to nutrient deficiency and biotic stress
Kramná, Barbara ; Vaňková, Radomíra (vedoucí práce) ; Hronková, Marie (oponent) ; Plíhalová, Lucie (oponent)
Abiotické a biotické stresy snižují výnosy pěstovaných plodin a v konečném důsledku negativně ovlivňují zemědělskou produkci. Objasnění mechanismu rostlinných stresových odpovědí a jejich regulace by pomohlo přispět ke zlepšení jejich odolnosti vůči stresu. Fytohormony regulují rostlinný růst a vývoj a mají také důležitou roli v obranných reakcích. Tato práce shrnuje výsledky dvou publikací, které se soustředily na dynamiku fytohormonů v odpovědi na abiotické a biotické stresy, konkrétně nedostatek fosfátu a infekci pathogenem Plasmodiophora brassicae. Souhrnný článek se detailně zabývá strigolaktony, které jsou hlavními regulátory odpovědí na deficit fosfátu. Důraz je kladen na orgánové-specifické odpovědi vůči stresovým podmínkám a také na dopad exogenních aplikací fytohormornů za účelem podpořit odolnost rostlin vůči stresům. V případě nedostatku fosfátu bylo společnou reakcí pro všechny orgány snížení aktivního cytokininu trans-zeatinu a giberelinu GA4 spolu se zvýšením kyseliny abscisové. Stimulace exprese fosfátových transportérů s vysokou afinitou (PHT1;4 a PHT1;7) představovalo další společnou odpověď v celé rostlině. Nedostatek fosfátu nejsilněji ovlivnil vzrostný vrchol, kde jsme zaznamenali nejvíce změn na úrovni genové exprese. Pouze v kořenech jsme detekovali zvýšenou hladinu...
Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ konzultace učitel-rodič-žák
Hronková, Marie ; Stará, Jana (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ - Konzultace učitel-rodič-žák nabízí ve své teoretické části historický vhled n a pojetí dítěte a n a utváření vztahu mezi rodinou a školou. Práce si klade za cíl zmapovat formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou a jejich přínos pro dítě. Praktická část popisuje způsoby spolupráce a komunikace na konkrétní základní škole. Je zaměřená na konzultace učitel-rodič-žák. Formou pozorování, dotazníků a rozhovorů s učiteli, rodiči a žáky se autorka snaží zhodnotit efektivitu, smysluplnost a přínosy této formy komunikace zejména pro dítě a j e ho úspěšné vzdělávání.

Viz též: podobná jména autorů
2 HRONKOVÁ, Marcela
1 HRONKOVÁ, Martina
1 Hronková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.