Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,428 záznamů.  začátekpředchozí36419 - 36428  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Pojetí médií v systémové teorii Niklase Luhmanna
Pincová, Barbora ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím médií, které Niklas Luhmann vypracoval jako jednu z klíčových perspektiv pro svou teorii moderní společnosti. Po úvodní části, která přiblíží východiska systémové teorie a teorie společnosti, následuje přehledný výklad Luhmannova pojetí médií za pomoci primární literatury (především Die Gesellschaft der Gesellschaft, Die Kunst der Gesellschaft, Die Realität der Massenmedien), a to od obecného rozlišení média a formy, přes jednotlivé typy komunikačních médií až po masmediální komunikaci. Součástí práce jsou také vybrané příspěvky soudobých teoretiků (Baecker, Esposito, Krämer), které reflektují a dále rozvíjejí Luhmannem naznačené téma komunikace zprostředkované počítačem. Nakonec jsou pojmy a problémy počítačové komunikace ukázány na příkladech ze současné internetové praxe (Wipedie Fcebook).

Vybrané problémy vymezení venkova
Bednářová, Hana ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Předkládaná práce je pokusem o alternativní vymezení venkova ve srovnání s metodikou podle OECD aplikované na jednotkách NUTS 3. Ve specifickém charakteru osídlení Česka je nutné použít jiné metody vymezení venkova. Rešerše literatury nastiňuje další možné způsoby vymezení, zatímco empirická část zohledňuje deskriptivní přístup k vymezení venkova na základě statistických ukazatelů, které jsou hodnoceny v sedmi skupinách. Výsledky jsou znázorněny v kartogramech. Rozdíly mezi venkovskými a městskými oblastmi jsou v Česku podle zvolené metodiky velmi malé nebo nejsou zřetelné. Vymezený venkov podle statistických ukazatelů má prokazatelně podobné výsledky jako vymezení vnitřních periférií. Zvolený způsob vymezení je velmi náročný. Výsledky jsou velkou měrou ovlivněny hodnotou hranice pro jednotlivé ukazatele. Klíčová slova: určení hranice, venkov, venkovský, vymezení, venkovské oblasti

Možnosti rozvoje sebepojetí žáka na 2.stupni ZŠ se zřetelem ke kurzům artefiletiky
Kůrková, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o možnostech vlivu učitele na sebepojetí žáků. První část práce obsahuje vymezení základních pojmů, vysvětlení procesu formování sebepojetí a klade si za cíl poukázat na základní problémy, s nimiž se žáci ve vztahu k sobě potýkají. Cílem druhé části je ukázat konkrétní možnosti, jak může učitel v běžné škole sebepojetí svých žáků pozitivně ovlivňovat (s důrazem na potenciál osobnostní a sociální výchovy a kooperativního vyučování). Třetí část představuje artefiletiku jako možnost, jíž může učitel (či škola) v této snaze využít. Součástí této části je empirické šetření zjišťující jaký pozitivní přínos reflektují účastníci kurzu artefi1etiky ve vztahu ke svému sebepojetí.

Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii Mgr. Pavel Teplý Souhrn disertační práce Praha 2010 Tato (předkládaná) disertace byla vypracována v prezenční formě doktorského studia na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Předkladatel Mgr. Pavel Teplý Studijní program: Vzdělávání v chemii Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel Prof. RNDr. Jan Čipera, CSc. Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel­konzultant Doc. RNDr. Zdeněk Mička, CSc. Katedra anorganické chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D. Katedra pedagogiky Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 4 Klíčová slova Hypermédium; elektronický výukový materiál; interaktivní, flexibilní program; XHTML; halogeny; chemický videoexperiment; vzdělávání nadaných žáků; distanční vzdělávání; e-learning. Úvod Problémy, se kterými se potýká současná výuka chemie na středních školách, se odrážejí mimo jiné i na vzdělávání...

Zhodnocení propagace České republiky v cestovním ruchu za posledních 10 let
Neumannová, Eva ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Fojtáchová, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit ucelený přehled reflektující propagaci České republiky v cestovním ruchu za posledních deset let. První kapitola diplomové práce vymezuje klíčové problémy, ze kterých je nutné vycházet při zpracování tématu. Jedná se o teoretické vymezení destinace cestovního ruchu, marketingu a managementu destinace a jejich specifika, například tvorba regionálních produktů, které jsou základem pro prosazení ČR na zahraničních trzích. Následující kapitola pojednává o propagaci a image destinace, které zkoumá v měřítku České republiky. Třetí kapitola mapuje vývoj snah o propagaci ČR jako celku a také úlohu organizací, které ji řídí. Poslední část diplomové práce popisuje, zhodnocuje a porovnává jednotlivé marketingové strategie a aktivity agentury CzechTourism od dob jejích počátků až do roku 2007.

Sociální dovednosti dětí v dětských domovech
Purková, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, v jakých dovednostech mají děti v dětských domovech problémy a pokusit se o vysvětlení možných příčin těchto problémů. Dále jsem chtěla poukázat na rozsáhlost a komplikovanost této problematiky. Z teoretické části vyplynulo, že úroveň sociálních dovedností dětí umístěných v dětském domově bude pravděpodobně snížená vzhledem k důvodům umístění (dysfunkční rodinné prostředí a jeho možným následkům- syndrom CAN, psychická deprivace/subdeprivace). Svůj vliv má zřejmě také odlišnost fungování dětského domova a fungování rodiny - zde ale nevíme jaký. Lze se pouze domnívat, že socializační proces probíhá v důsledku těchto odlišností ,jinak". Vliv dětského domova jako kolektivního zařízení je doposud ne zcela probádanou oblastí. Longitudinální výzkum prof. Matějčka a kol. jako jediný pracoval také s kontrolní skupinou a může tak jako jediný aspirovat na "oddělení" vlivu ústavního prostředí. Týkal se však souboru dětí z DD sestaveného v roce 1965, kdy systém ústavní výchovy fungoval jinak než dnes. Jeho výsledky tedy nelze plně generalizovat. Otázka vlivu dětského domova tedy zůstává nezodpovězena

Lesk a bída pracovního poradenství
Pazderková, Marie ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Pospíšil, Milan (oponent)
Záměrem mé bakalářské práce - Lesk a bída pracovního poradenství - je zhodnotit projekt pracovního poradenství. Tato aktivita začala být realizována v rámci Programů sociální integrace společnosti ČvT v roce 2006. Je reakcí na existenci sociálně vyloučených lokalit v ČR. Aktivita pracovního poradce zahrnuje poradenskou činnost a terénní práci. Chce pomoci lidem, kteří jsou znevýhodněni při vstupu na trh práce kvůli sociální exkluzi. V první části se pokusím o podrobný popis sociálně vyloučených lokalit. Přiblížím problémy, se kterými se lidé na okraji společnosti potýkají. V druhé části zmapuji formy pomoci sociálně vyloučeným lokalitám a zaměřím se na práci konkrétního pracovního poradce. Na základě shromážděných informací pak budu schopna zhodnotit, zda je projekt pracovního poradenství přínosný pro řešení problematiky sociálního vyloučení. Předpokládám, že má práce přinese širší společnosti vhled do problematiky sociálního vyloučení a také poslouží k sebereflexi pracovníků, kteří v daném prostředí pracují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Úloha reálií jako zprostředkovatele interkulturního učení ve vyučování cizím jazykům se zřetelem na němčinu jako cizí jazyk
Nečasová, Pavla ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Höppnerová, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato práce se proto zaměřuje na základní problémy v postavení a úkolech reálií ve vyučování cizím jazykům a dává si za cíl přispět tak k řešení problematiky výuky reálií ve vyučování cizím jazykům. Dále je cílem této práce posouzení možností promítání. problematiky interkulturních aspektů do výuky právě prostřednictvím reálií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Alison in front of the Looking Glass (Literary reflections of Scottish Folklore and its role in the process of shaping ethnic and/or individual consciousness)
Preclíková, Marie ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Coleman, Joanna (oponent)
Tato diplomová práce hledá odpověď na otázku, jak a za jakým účelem používají skotští povídkáři ve svých dílech nadpřirozené motivy. Za základě rozborů a porovnání osmi povídek autorka tvrdí, že skotští autoři jsou silně ovlivněni místní vypravěčskou tradicí a že si za inspiraci často vybírají pověsti a pohádky. Navíc nadpřirozené bytosti v moderních povídkách neslouží pouze jako zdroj zábavy, ale tvoří kontrastní pozadí, na němž o to lépe vyniknou současné společenské problémy. Takovéto využívání fantastických motivů ale není výlučně skotskou záležitostí (objevuje se např. v latinskoamerickém magickém realismu).

Státní sociální podpora ve vztahu k matkám samoživitelkám
BÁRTEK, Lukáš
Práce si klade za cíl přehledně popsat současný systém státní sociální podpory a představit jednotlivé dávky, podmínky jejich nároku a jejich výši.Součástí práce je jak právě platná právní úprava, tak i změny jednotlivých dávek, které přináší novela zákona 117/95 Sb. o státní sociální podpoře s platností od 1.1.2008. Dále se zaměřuje na neúplné rodiny, zvláště pak na fenomén tzv. matek samoživitelek. Pokouší se popsat specifika, která jsou typická pro tuto skupinu žadatelů dávek státní sociální podpory a zmapovat problémy a rizika se kterými se musí ženy samoživitelky při výchově svých dětí potýkat.Práce rovněž popisuje různé důvody, které nejčastěji vedou ženy k výchově dítěte bez partnera a reflektuje současný pohled společnosti na tuto znevýhodněnou skupinu obyvatel. Dále si klade otázku, zda je stávající model konstrukce dávek, schopný adekvátně kompenzovat znevýhodnění těchto žen, jak v rovině ekonomicko-zabezpečovací, tak i sociální.