Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přechod dětí z běžné základní školy na základní školu praktickou
Voldřich, Michal ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
Přílohy Příloha č. 1. Struktura rozhovoru 1. Bývalá třída, škola Co se ti vybaví, když si vzpomeneš na bývalou třídu? Co tě tak napadá? Mohl bys mi o tvé bývalé škole něco povědět? Jak ses v bývalé třídě cítil? Jak ti tam bylo? 2. Bývalý spolužáci, kamarádi, vztahy v bývalé třídě, školní úspěch A co tvoji spolužáci? Mohl/a bys mi o nich něco povědět? Jací byli? Jak jsi s nimi vycházel? A co kamarádi? Měl si v bývalé třídě nějaké? Byli to spíš kluci, nebo holky? Cos dělal/ý o přestávkách? A co učitelé, jací byli? Jaký byl váš třídní učitel? Měli ste pana učitele nebo učitelku? Mohl si za ním zajít když si něco potřeboval? Jak jsi s nimi vycházel? Zažil s v minulé třídě něco hezkého? Zažil si nějaký trápení? Bylo něco/někdo co ti pomohlo? 3. Oblast učení a sebehodnocení hlediska školního úspěchu A co učení? Jak ti to šlo? Bylo pro tebe ve škole něco těžkýho? Co tě ve škole bavilo? Jaký předmět byl pro tebe nejtěžší? Jaký předmět si měl nejradši? 4. Přechod- jaká změna nastala v oblasti vztahů a s nimi spojenými pocity- hlavní téma!!! A jak se stalo, že jsi přešel na tuhle školu? A kdo to vymyslel? S kym sis sednul do lavice? A kdo ti ukázal tuhle školu? Změnilo se něco po tom, co si přešel/přešla do nově třídy? Jaká pro tebe byla ta změna? Bylo tam pro tebe něco těžkého? Jak ses ze začátku cítil? A co noví...
Mediace a její možnosti využití v rámci rozvodového řízení
Rolníková, Michaela ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
V bakalářské práci se zabývám mediací a jejími možnostmi využití v rozvodovém řízení. V teoretické části představuji a popisuji mediaci, její historii ve světě i v České republice, principy, cíl, fáze, formy, vhodné a nevhodné případy, požadavky kladené na osobu mediátora atd. Ve čtvrté kapitole se věnuji rodinné mediaci a představuji ji jako jednu z možností řešení rodinných konfliktů, vymezuji její předmět, výhody, spojitost se sociální prací atd. V praktické části jsem zpracovala kazuistiky případů vhodných pro mediaci, které potvrzují účinnost a aplikovatelnost mediace na oblast rodinných konfliktů. Hlavním cílem práce je představit mediaci jako jeden z možných způsobů řešení rodinných sporů v rozvodovém řízení, potažmo i v sociální práci s rodinou. V závěru shrnuji teoretickou i praktickou část své bakalářské práce a získané informace o mediaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přechod dětí z běžné základní školy na základní školu praktickou
Voldřich, Michal ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
Přílohy Příloha č. 1. Struktura rozhovoru 1. Bývalá třída, škola Co se ti vybaví, když si vzpomeneš na bývalou třídu? Co tě tak napadá? Mohl bys mi o tvé bývalé škole něco povědět? Jak ses v bývalé třídě cítil? Jak ti tam bylo? 2. Bývalý spolužáci, kamarádi, vztahy v bývalé třídě, školní úspěch A co tvoji spolužáci? Mohl/a bys mi o nich něco povědět? Jací byli? Jak jsi s nimi vycházel? A co kamarádi? Měl si v bývalé třídě nějaké? Byli to spíš kluci, nebo holky? Cos dělal/ý o přestávkách? A co učitelé, jací byli? Jaký byl váš třídní učitel? Měli ste pana učitele nebo učitelku? Mohl si za ním zajít když si něco potřeboval? Jak jsi s nimi vycházel? Zažil s v minulé třídě něco hezkého? Zažil si nějaký trápení? Bylo něco/někdo co ti pomohlo? 3. Oblast učení a sebehodnocení hlediska školního úspěchu A co učení? Jak ti to šlo? Bylo pro tebe ve škole něco těžkýho? Co tě ve škole bavilo? Jaký předmět byl pro tebe nejtěžší? Jaký předmět si měl nejradši? 4. Přechod- jaká změna nastala v oblasti vztahů a s nimi spojenými pocity- hlavní téma!!! A jak se stalo, že jsi přešel na tuhle školu? A kdo to vymyslel? S kym sis sednul do lavice? A kdo ti ukázal tuhle školu? Změnilo se něco po tom, co si přešel/přešla do nově třídy? Jaká pro tebe byla ta změna? Bylo tam pro tebe něco těžkého? Jak ses ze začátku cítil? A co noví...
Sociální dovednosti dětí v dětských domovech
Purková, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, v jakých dovednostech mají děti v dětských domovech problémy a pokusit se o vysvětlení možných příčin těchto problémů. Dále jsem chtěla poukázat na rozsáhlost a komplikovanost této problematiky. Z teoretické části vyplynulo, že úroveň sociálních dovedností dětí umístěných v dětském domově bude pravděpodobně snížená vzhledem k důvodům umístění (dysfunkční rodinné prostředí a jeho možným následkům- syndrom CAN, psychická deprivace/subdeprivace). Svůj vliv má zřejmě také odlišnost fungování dětského domova a fungování rodiny - zde ale nevíme jaký. Lze se pouze domnívat, že socializační proces probíhá v důsledku těchto odlišností ,jinak". Vliv dětského domova jako kolektivního zařízení je doposud ne zcela probádanou oblastí. Longitudinální výzkum prof. Matějčka a kol. jako jediný pracoval také s kontrolní skupinou a může tak jako jediný aspirovat na "oddělení" vlivu ústavního prostředí. Týkal se však souboru dětí z DD sestaveného v roce 1965, kdy systém ústavní výchovy fungoval jinak než dnes. Jeho výsledky tedy nelze plně generalizovat. Otázka vlivu dětského domova tedy zůstává nezodpovězena
Mediace a její možnosti využití v rámci rozvodového řízení
Rolníková, Michaela ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
V bakalářské práci se zabývám mediací a jejími možnostmi využití v rozvodovém řízení. V teoretické části představuji a popisuji mediaci, její historii ve světě i v České republice, principy, cíl, fáze, formy, vhodné a nevhodné případy, požadavky kladené na osobu mediátora atd. Ve čtvrté kapitole se věnuji rodinné mediaci a představuji ji jako jednu z možností řešení rodinných konfliktů, vymezuji její předmět, výhody, spojitost se sociální prací atd. V praktické části jsem zpracovala kazuistiky případů vhodných pro mediaci, které potvrzují účinnost a aplikovatelnost mediace na oblast rodinných konfliktů. Hlavním cílem práce je představit mediaci jako jeden z možných způsobů řešení rodinných sporů v rozvodovém řízení, potažmo i v sociální práci s rodinou. V závěru shrnuji teoretickou i praktickou část své bakalářské práce a získané informace o mediaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.