Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,207 záznamů.  začátekpředchozí35198 - 35207  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.79 vteřin. 

Současné trendy ve výuce plavání předškolních dětí
Duspivová, Hana ; Chrzanowská, Babeta (oponent) ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce)
Práce se zabývá zmapováním současných možností ve výuce plavání předškolních dětí, organizace výuky, postupů, cílů a dosažených výsledků v konkrétních skupinách, a to pomocí pozorování, rozhovorů a dotazníků. Cílem práce bylo na základě zjištěných údajů a doporučených postupů vytvořit vlastní metodický postup, který byl ověřen vlastní praxí. Klíčová slova Dítě, předškolní věk, plavecká výuka (metody, postupy, organizace), plavecké způsoby.

Představy dětí předškolního věku o škole
Voříšková, Daniela ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem této práce bylo /jistil, jak dalece komplexní mají představ u o škole děti. kterým do začátku školní docházk) zbyv a jen několik měsíců. 1 'ka/alo sc. že se objevují určité rozdíly v této komplexnosti, které jsou podmíněny věkem dítěte a úrovni dosaženého v/dělánt rodičů. Významná je existence staršího sourozence, len se nam ukazuje jako nejdůležitější zdroj informací o škole. Na základě informací ze svého okolí a také /e svých vlastních zkušenost! si dítě již v předškolním věku utváří představu o škole, o tom, co ho v ní čeká. Bylo prokázáno, že zásadní vliv v tom, jakou představu o škole si dítě utvoří má jeho rodina (především starší sourozenec). Nezanedbatelnou roli zde ale hraje také fakt. že dítě navštěvuje předškolní zařízení. Přestože v žádné ze sledovaných mateřských škol neprobíhá speciální příprava na vstup do základní školy, např. na změnu režimu dne (výuka podle Školního vzdělávacího programu podle názoru dotazovaných učitelek v tomto směru velké změny nepřináší, je zaměřena na individuální rozvoj každého dítěte), domnívám se, že důležité je to, že dítě školku navštěvuje. "l oto dítě je nuceno si zvyknout na kolektiv stejně starých dětí. Je vedeno ke spolupráci s ostatními a v určitých chvílích se jim musí také podřídit. V mateřské škole se dítě naučí přijímat autoritu učitelky. Musí se...

Metabolický syndrom u dětí a mládeže
Krafková, Lucie ; Majorová, Simona (oponent) ; Bartůňková, Staša (vedoucí práce)
Název práce: Metabolický syndrom u dětí a mládeže Cíle práce: Analyzovat efekt 4týdenního redukčního pobytu se sledováním změn v tělesném složení, procentu tuku, antropometrických parametrech a případných indikátorech metabolického syndromu. Metoda: Jedná se o kvalitativní výzkum, který probíhal metodou vnitroskupinového experimentu se sledováním antropometrických, krevních a oběhových parametrů, které byly záměrně ovlivňovány řízenou intervencí; k získání anamnestických dat byla použita metoda řízeného rozhovoru. Vlastní hodnocení bylo provedeno na základě rozdílů mezi vstupním a výstupním vyšetřením. Výsledky byly zpracovány v programu Microsoft Office Excel 2007. Výsledky: Potvrdila se první hypotéza, sledované děti během redukčního pobytu významně snížily svou hmotnost. Druhá hypotéza se také potvrdila, všechny obvodové parametry sledovaných dětí se během redukčního pobytu zmenšily. Třetí hypotéza se nepotvrdila, léčebný program neovlivnil všechny jednotlivé složky metabolického syndromu. Závěry nelze považovat za obecně platné, protože výzkum byl proveden na malém souboru sledovaných dětí. Klíčová slova: obezita, prevence, léčba, pohybová aktivita, dieta

Vnímání strachu u dětí
Zradičková Šafránková, Karla ; Mertin, Václav (oponent) ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce)
Strach patří nevyhnutelně k našemu životu. Provází nás od narození až do smrti. Ačkoli je strach vnímán povětšinou velice negativně, je pro člověka užitečným průvodcem a zcela přirozeným jevem. Tématem naší diplomové práce je popsat způsob vnímání strachu u dětí předškolního věku a strategie zvládání situací, v nichž se mají se svým strachem utkat. Konkrétně sledujeme, čeho se dnešní děti předškolního věku bojí a na čem jsou založeny strategie, které napomáhají s emocí strachu úspěšně bojovat. Diplomová práce má dvě hlavní části. V teoretické části se snažíme o vymezení pojmů strach a s ním souvisejícího úzkost, věnujeme se také pojetí této emoce v různých psychologických školách, popisujeme emoci strachu v ontogenezi jedince. Krátce se zastavujeme také u emoční regulace a copingových strategií. V empirické části pak rozebíráme výsledky jednotlivých námi zvolených metod a dáváme je do vzájemné souvislosti. Pro zjištění výše uvedených cílů jsme sestavili skupinový program, který se skládal z několika na sebe navazujících úkolů. Do programu jsme zahrnuli krátký polostrukturovaný rozhovor s dětmi, metodu "skupinový teploměr", kresbu na zadané téma a "skupinové divadélko". Prováděli jsme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat a zjištěné výstupy jsme porovnávali mezi sebou. Pracovali jsme s dětmi předškolního...

Komparace tréninkového systému v běžeckém lyžování dětí ve věku 10-12 let v České republice a v Norsku
Šimánková, Lenka ; Finková, Dana (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Souhrn Název práce: Komparace tréninkového t~~ \ v běžeckém lyžování dětí ve věku 10-12 let v České republice a v Norsku. Jméno a příjmení diplomanta: Lenka Šimánková Studijní obor: Tělesná výchova a sport. Cil práce: Cílem této práce je analyzovat v širších souvislostech sportovní přípravu v běhu na lyžích u dětí ve věku 10-12 let ve vybraném lyžařském klubu v České republice a vNorsku. Metoda: Případová studie popisující dva přístupy k výchově a tréninku dětí v běžeckém lyžování. Srovnávací analýza podkladových materiálů - oficiální zprávy o činnosti vydané jednotlivými lyžařskými svazy - SLČR (Svaz lyžařů české republiky) a Norges Skiforbund (Norský svaz lyžování). Analýza dokumentů získaných v České republice a v Norsku. Neformální rozhovory s odborníky v oboru tréninku dětí a mládeže- J. I. (ČR), P.N.(NO). Výsledky: Porovnání přístupů k tréninku dětí v Norsku a v České republice by mělo mít přínos z hlediska sportovní přípravy, fmančního zabezpečení a vnějších podmínek pro sportovní činnost dětí ve věku 10-12 let v běžeckém lyžování. Materiály dovezené z Norska a další zdroje informací dostupné na internetových stránkách Norges Skiforbund by měly přispět k rozvoji podobných aktivit českého svazu lyžování, pomohou jak trenérům a dětem, tak i rodičům uvědomit si důležitost herního přístupu k tréninku...

Posuzování školní zralosti při zápisu do základní školy
Němečková, Veronika ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posuzováním školní zralosti a připravenosti dětí předškolního věku při zápisu do základní školy. Teoretická část popisuje vývojovou úroveň dítěte předškolního věku a vymezuje základní pojmy použité v textu - školní zralost a připravenost. Dále se zde čtenář může dočíst o problematice posuzování školní zralosti a připravenosti dětí před vstupem do základní školy a o právní úpravě zahájení povinné školní docházky. Cílem praktické části je zhodnocení funkčnosti zápisu dětí do první třídy z hlediska posuzování školní zralosti a připravenosti předškolních dětí na šesti vybraných základních školách. K dosažení tohoto cíle byla použita metoda pozorování a rozhovoru. Na základě analýzy získaných dat, dle sestavených kritérií, neshledávám zápis na většině vybraných základních škol plně funkční. Součástí praktické části jsou záznamové listy zachycující podrobný průběh zápisů do prvních tříd na navštívených školách.

Integrace školní mládeže s Duchennovou svalovou dystrofií.
Lesinová, Soňa ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Integrace školní mládeže s Duchennovou svalovou dystrofií Cíle práce: Ověření, zda žák s Duchennovou svalovou dystrofií je schopen se plně zapojit do činností na běžné základní škole a zda sociální prostředí je ochotno tomuto žákovi poskytnout podmínky k integraci. Metody výzkumu: Metoda individuálního rozhovoru na sledovaném chlapci s Duchennovou svalovou dystrofií. Chlapec je žákem devátého ročníku běžné základní školy. Dále byla použita sonda v podobě anketního dotazníku. Dotazováno bylo 20 spolužáků a 13 pedagogů ze stejné základní školy. Výsledky: Sociální prostředí je ochotno poskytnout podmínky k integraci žáka s Duchennovou svalovou dystrofií, ale není zcela připraveno. Žák s Duchennovou svalovou dystrofií je schopen se plně zapojit do činností na běžné základní škole. Klíčová slova: Duchennova svalová dystrofie, terapie, integrace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výzkum sportovního vyžití mládeže v Ústí nad Orlicí
Johanidesová, Šárka ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Výzkum sportovního vyžití mládeže v Ústí nad Orlicí Cíl: Cílem práce je zjištění míry užívání sportovišť mládeží v Ústí nad Orlicí a jejich spokojenost s nimi. Následná interpretace zájmu žáků o fyzickou námahu. Metody: V teoretické části práce bude využita metoda syntézy. V samotném výzkumu se budu opírat o kvantitativní metodu - dotazování. Respondenty budou žáci druhého stupně základních škol a středních škol v Ústí nad Orlicí. Výsledky: Statisticky zpracované výsledky budou zobrazeny pomocí grafů a tabulek. V konečném souhrnu lze tvrdit, že město Ústí nad Orlicí je opravdu městem sportovním, neboť zde většina dětí ráda navštěvuje sportoviště i mimo školní hodiny. Klíčová slova: dotazníky, sport, sportovní zařízení, statistické zpracování, sportovní management

Děti a mobilní telefony
Slavíková, Lucie ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Děti a mobilní telefony" zkoumá vztah, který je vytvořen mezi dětmi ve věku zhruba 6 - 11 let (což odpovídá prvnímu stupni základní školy) a mobilními telefony. Jedná se jednak o vztah obecný, který je vytvářen ve stále více medializované společnosti, jednak o konkrétní příklady realizace tohoto vztahu, které budou zkoumány v rámci výzkumné části této práce. Autorka se zaměřuje především na témata běžného využívání mobilních telefonů. V rámci výzkumu se zajímá především o rozsah každodenního využívání mobilních telefonů, výčet prakticky využívaných funkcí a možnost intuitivního ovládání. Dále se zabývá otázkou vnímání mobilního telefonu jako symbolu sociální prestiže a tím, zda u dětí nedochází k personifikaci telefonů. Všechny tyto proměnné budou zkoumány na základě polostrukturovaných rozhovorů, které byly s dětmi prováděny. Výzkum byl prováděn na základní škole Mládí v Praze. S ohledem k nízkému věku respondentů byl upraven tak, aby byl pro děti dobře srozumitelný, ale nedošlo ke snížení jeho vypovídací hodnoty. Těžištěm této práce je diskuze nad výsledky, které byly v rámci tohoto výzkumu získány.

Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku v mateřské škole
Pelková, Radomíra ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvíjení předčtenářské gramotnosti, zejména porozumění textu u dětí předškolního věku s využitím vybraných metod kritického myšlení. Teoretická část se věnuje způsobům rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání, zabývá se možnostmi využití vybraných metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) při práci s knihou v edukačním procesu mateřské školy. Dále popisuje vývoj dětí v předškolním věku a čtenářské strategie, které lze rozvíjet již v tomto období. Praktická část seznamuje s projektem Práce s knihou Jiřího Stránského Povídačky pro Klárku, který pracuje s didaktickou aplikací textů určenou vnímatelům předškolního věku. Projekt využívá vybraných metod programu RWCT. Výzkum pomocí metody strukturovaného interview zjišťuje, jak mohou metody kritického myšlení ovlivnit porozumění textu u pětiletých dětí. Vyhodnocuje a interpretuje výsledky zjištěné na počátku a v závěru realizace projektu, srovnává zjištěnou úroveň porozumění textu u skupiny dívek a skupiny chlapců. Výsledky výzkumu prokazují výrazné zlepšení porozumění po cíleném používání metod kritického myšlení při práci s knihou u celého sledovaného vzorku dětí a stabilně mírně lepší výsledky u skupiny dívek než u skupiny chlapců. Klíčová slova: předškolní věk,...