Název:
Děti a mobilní telefony
Překlad názvu:
Cell phones in children's society
Autoři:
Slavíková, Lucie ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Děti a mobilní telefony" zkoumá vztah, který je vytvořen mezi dětmi ve věku zhruba 6 - 11 let (což odpovídá prvnímu stupni základní školy) a mobilními telefony. Jedná se jednak o vztah obecný, který je vytvářen ve stále více medializované společnosti, jednak o konkrétní příklady realizace tohoto vztahu, které budou zkoumány v rámci výzkumné části této práce. Autorka se zaměřuje především na témata běžného využívání mobilních telefonů. V rámci výzkumu se zajímá především o rozsah každodenního využívání mobilních telefonů, výčet prakticky využívaných funkcí a možnost intuitivního ovládání. Dále se zabývá otázkou vnímání mobilního telefonu jako symbolu sociální prestiže a tím, zda u dětí nedochází k personifikaci telefonů. Všechny tyto proměnné budou zkoumány na základě polostrukturovaných rozhovorů, které byly s dětmi prováděny. Výzkum byl prováděn na základní škole Mládí v Praze. S ohledem k nízkému věku respondentů byl upraven tak, aby byl pro děti dobře srozumitelný, ale nedošlo ke snížení jeho vypovídací hodnoty. Těžištěm této práce je diskuze nad výsledky, které byly v rámci tohoto výzkumu získány.This bachelor thesis deals with the relationship between children of primary school age and cell phones. On the one hand it describes basic relationship during ongoing medialisation of society, on the other hand it shows few detailed descriptions, which are proved mainly within the practical part of this thesis. This bachelor thesis examines mainly basic usage of cell phones. In the practical part it deals with everyday usage of cell phones, the range of used operations and a possible intuitive cell phone handling. Moreover, the question of cell phone being a possible symbol of social prestige is revealed. Last but not least there is the topic of personification of cell phones. A semi-structured interview method is used in the practical part. The research was done in one elementary school in Prague, Czech Republic. Main part of this bachelor thesis is a discussion section, where the above mentioned research is interpreted.
Klíčová slova:
1. stupeň ZŠ; Děti; mládež; mobilní telefon; média; cell phone; Children; media; primary school; youth