|
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM BRNO
Jedrzejková, Ivana ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvoření studie stavby Moravského vinařského centra v Brně (dále jen MVC Brno). Hlavním cílem se stal návrh polyfunkčního objektu s konceptem částečného využití stávající sítě podzemních sklepů. Objekt je dělen na 7 funkčních celků s nabídkou služeb v oblasti kultury, vzdělávání, gastronomie, rekreace a výroby. Forma MVC vychází z myšlenky propojení důležitých bodů a to Výstaviště a Žlutého Kopce, dalším cílem bylo vytvoření veřejného prostoru pro pořádání kulturních akcí a rekreaci. Součástí zadání bylo i menší urbanistické řešení sousedních pozemků a reagování na územní plán města Brna. Navržena parková úprava zeleného pruhu osově spojující právě Výstaviště a Žlutý Kopec a nová příjezdová komunikace z ulice Vinařská. Snahou bylo i omezení počtu parkovacích stání na terénu, parkovací místa jsou tedy dělena na terénní a parkování v plně automatizovaném zakladačovém systému, který je součástí objektu MVC Brno.
|
|
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM BRNO
Vojtěšek, Jiří ; Žák, Libor (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Město Brno bylo od nepaměti centrem moravského vinařství. Nový návrh vinařského centra reaguje na tuhle skutečnost a reprezentuje majestátnost vinařství ve své plné kráse. Respekt k přírodě, láska k tradici a řádu-milovnost jsou hlavní aspekty designu. Návrh se ve své podstatě otevírá pro veřejnost, nicméně potřebná skromnost je zachována. Naopak uzavřenost výrobní části uchovává tajemství hluboké tradice pěstování a výroby vína. Navržené stavby slouží k výrobě, skladování vína, administrativě spojené s výrobou, degustaci a prodeji vína, konferencím, ubytování a v neposlední řadě wellness a jiným aktivitám. Velikost objektu je výsledek optimální koncepce, která nenarušuje historickou zástavbu okolí. Je kladen důraz na minimalizaci nákladů ať už při výstavbě, tak při provozu. Půdorysný tvar připomínající písmeno L je orientován nádvořím směrem na západ. Vzniká zde unikátní prostor vinařského dvoru s širokým schodištěm. Tento amfiteátr může sloužit k sezónním výstavám, poutím či místní hodové zábavě. Dvůr je propojen s ulicí Hlinky podchodem, který parafrázuje historické vstupní portály do sklepů. Severní část objektu se zakusuje do terénu a spojuje původní sklepy s novými prostory. Malé úzké okna odráží požadovanou uzavřenost, stejně tak jak tomu bylo se sklepními objekty na Jižní Moravě po dlouhá staletí.
|
| |
|
Hranice labyrintu. Poetika prostoru italského postmoderního románu
Čaplyginová, Olga ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent) ; Pechar, Jiří (oponent)
Dizertační práce s názvem Hranice labyrintu a podtitulem Poetika prostoru italského postmoderního románu usiluje o konkretizaci a přesnější definici žánru postmoderního románu skrze analýzu literárního prostoru. Formálně je práce rozdělena do tří částí. První část práce se snaží o teoretický úvod do problematiky tří okruhů souvisejících s uvedeným tématem, a sice definice postmoderny a postmodernismu, žánru románu samotného a v neposlední řadě do studia prostoru v literatuře. Obsahem druhé části práce je již vlastní literárněvědná analýza zvolených románů (Città invisibili a Se una notte d'inverno un viaggiatore Itala Calvina, Notturno indiano Antonia Tabucchiho, Comici spaventati guerrieri Stefana Benniho a Oceano mare a City Alessandra Baricca), která sleduje tři základní a nejčastější prostorová topoi, jež se v těchto románech vyskytují, a sice topos města, domu-hotelu a cesty. Závěrečný, třetí oddíl pak shrnuje vysledované aspekty a charakteristiky a snaží se na jejich základě stanovit určitý zobecňující časoprostorový princip, pomocí kterého by bylo alespoň částečné možné charakterizovat postmoderní román jako samostatný žánr.
|
|
Zhodnocení potenciálu a dopadu portálu Airbnb v Česku
Arabadjieva, Stefana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá fenomén ekonomiky sdílení (sharing economy) a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti poskytuje firmám a jaké změny může přinést celé společnosti. Ekonomika sdílení je poměrně nový jev ovlivněný rozšířením internetu a sociálních sítí po celém světě. Jedná se o systém společné spotřeby, v němž jsou sdílené jak statky, tak lidské zdroje. Tato práce podrobněji popisuje uvedený koncept a všímá si problémů spojených s legislativními normami, nedostatkem kontroly či bezpečnosti. Airbnb je internetový portál, jehož prostřednictvím mohou lidé krátkodobě pronajímat své domovy. Je využíván po celém světě a jeho hlavní myšlenkou je vytvoření komunity a pocitu sounáležitosti. Hosté jednotlivá ubytování hodnotí a sdílejí s ostatními své zkušenosti. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza, jež porovnává nabídky ubytování Airbnb s hotely a penziony v Praze. Na základě ceny a uživatelských hodnocení bylo zkoumáno, zda Airbnb dokáže konkurovat zavedeným hotelům a penzionům. Přestože je celkový počet jednotek Airbnb v Praze výrazně menší než počet hotelů a penzionů, výsledky výzkumu ukazují vysoký potenciál této služby, jejíž silnou stránkou jsou nižší ceny a vynikající hodnocení uživatelů.
|
|
Fenomén baru a barmana za socialismu
Kreuzerová, Barbora ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Franc, Martin (oponent)
Práce pojednává o profesi barmana mezi lety 1958 a 1988 v socialistickém Československu. Věnuje se rozvoji mixologického řemesla po druhé světové válce a úskalí, kterými musel obor v období socialismu projít až do konce osmdesátých let. Prostřednictvím rozhovorů s pamětníky autorka zkoumá nešvary, které se za barovými pulty v tehdejším Československu děly. Popisuje, které druhy alkoholu i nealkoholických nápojů na tuzemském trhu chyběly a jak si s tím barmani dokázali poradit. Autorka se zaměřila i na barmany jako překupníky valut. Rozebírá zákony, které o alkoholu v těchto letech vyšly a krátkou charakteristikou se věnuje nejzajímavějším a nejnavštěvovanějším barům v Praze.
|
|
Marketingová strategie hotelu Luční bouda
Šaršonová, Michaela ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zpracována pro horský hotel Luční bouda. Zkoumá situaci na trhu ubytovacích služeb a navrhuje řešení pro zvýšení turistické atraktivity hotelu. Teoretická část se věnuje marketingu v cestovním ruchu a pojmům s ním spojených. V praktické části je provedena analýza obecného prostředí, konkurenčního prostředí, vnitřních faktorů, marketingového mixu, zákazníků a závěrečná SWOT analýza. Práce obsahuje návrhy na zlepšení poskytovaných služeb, které povedou ke zvýšení obsazenosti hotelu a v neposlední řadě ke kladnému hospodářskému výsledku.
|
|
Marketingový mix vybraného hotelu
Saska, Marek ; Vudková, Lucie (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové mixu a dalších marketingových řešení pro malý hotel v Praze. Práce je rozdělena do tří tematických okruhů. První okruh pojednává o marketingu v teoretické rovině a vysvětluje pojmy spjaté s tématem. V druhém tematickém okruhu jsou zpracovány marketingové analýzy, konkurence a popis aktuální situace v hotelu. Posledním okruhem této práce je návrh marketingového mixu a další doporučení pro zlepšení jeho pozice na trhu.
|
|
Marketingová studie zvoleného subjektu
Kužílek, Václav ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je marketingová studie vybraného subjektu. Vybraným subjektem je společnost Availpro, která se zaměřuje na vývoj a prodej softwarových řešení, která ulehčují práci hotelovému managementu. Hlavním cílem je návrh opatření, které by mohla zlepšit a zkvalitnit jednotlivé marketingové procesy ve společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První částí je rozbor teoretických informací, které byli čerpány z příslušné odborné literatury. Teoretické informace slouží jako nutný základ k pochopení probírané problematiky. Konkrétně jsou v práci popisovány jednotlivé marketingové procesy, činnosti a nástroje, které jsou v dnešní době nutností pro správné fungování společností. V druhé části práce je vyhotovena analýza primárních a sekundárních dat. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, které bylo zaměřené na zákaznickou spokojenost s produkty společnosti Availpro. Sekundární data jsou získána z interních zdrojů společnosti a také z komunikace s jednotlivými zástupci marketingového oddělení. Na základě těchto informací byly vyhotoveny doporučující návrhy a opatření, které by měly vést ke zlepšení a zefektivnění stávajících marketingových činností.
|
|
Vývoj hotelového trhu v Praze (1997-2009)
Trkovský, Tomáš ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Bučeková, Ingrid (oponent)
Předmětem této diplomové práce je charakteristika významu cestovního ruchu v ekonomice Česka a analýza pražského trhu hotelů nejvyšší kategorie. Předkládaná práce hodnotí dosavadní rozvoj hotelového trhu a zároveň predikuje perspektivy jeho budoucího rozvoje. Hlavní část práce je zaměřena na detailní analýzu a rozbor pomocí vybraných statistických ukazatelů. V závěru práce je provedena lokalizace hotelů, mezinárodní srovnání s vybranými středoevropskými zeměmi a popsán dopad světové ekonomické krize na hotelový trh. Klíčová slova: cestovní ruch, hotel, hotelový trh, Praha
|