Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,980 záznamů.  začátekpředchozí33971 - 33980  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.84 vteřin. 

Mapování povrchu pevných těles kontaktním profilometrem
Hiklová, Helena
V příspěvku je představen přístroj Form Talysurf Series 2 od firmy Taylor Hobson. Toto zařízení je mechanický indukční profilometr proměření drsnosti, vlnitosti a tvaru pevných povrchů. Díky speciálnímu elektrickému zapojení je schopné měřit s mimořádným rozlišením a vysokou přesností. K získání komplexnější informace o povrchu můžeme s pomocí přístroje vytvořit též trojrozměrný obraz povrchu softwarově řízeným snímáním řady paralelních profilů. 3D měření jsou analyzována programem TalyMap vyvinutým rovněž firmou Taylor Hobson.

Feuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠ
Lipská, Ludmila ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Mareš, Jiří (oponent)
FEUERSTEINŮV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OČIMA UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u učitelů. V první části představuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailně přibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostředkovaného učení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná část práce vychází z rozhovorů a malého dotazníkového šetření s učitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 9 respondentek ve skupině experimentální a 6 ve skupině kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování působí na učitele. Kromě toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v běžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dětí ve škole. Závěrečná část práce se obrací k zahraničním evaluačním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...

Aplikace kritické geopolitiky pro studium projevů resistence
Drobík, Tomáš ; Hnízdo, Bořivoj (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent) ; Ištok, Robert (oponent)
Disertační práce "Aplikace kritické geopolitiky pro studium projevů resistence" se vymezuje do dvou základních oblastí. V první části disertační práce pojednává o řadě teoretických aspektů humánní a politické geografie, které vymezily kritickou geopolitiku. Zejména pojednává o radikální, marxistické, postmoderní a feministické geografii. Ve druhé kapitole rozebírá jednotlivé teoretické aspekty tradiční geopolitiky, které posléze kontrastuje s kritickogeopolitickým pojetím. Na tuto kapitolu navazuje druhá, aplikační část práce. V ní se nejprve kritická geopolitika propojuje se studiem resistence, což je konceptualizováno do pojetí antigeopolitiky. Poté práce pokračuje dvěmi případovými studiemi. V té první rozebírá fenomén islamismu. Zejména se snaží doložit užívání prostorově-politického diskurzu islamistickými aktéry, který slouží jako výrazný ideologický a legitimizační prvek v jejich jednání. Druhá aplikační kapitola sleduje prostorově-politický diskurz v období širokých společenských debat o umístění americké radarové základny v Brdech. Základním bodem této kapitoly je demonstrovat vliv geopolitické kultury na jednak proradarovou kampaň Vlády ČR, ale také antiradarové kampaně vedené zejména ze strany občanské společnosti.

Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3-6 let a jejich využití v praxi
Martínková, Hana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3 - 6 let a jejich využití v praxi Teoretická část diplomové práce shrnuje poznatky o současném pojetí hudební výchovy v mateřské škole, popisuje hudební schopnosti a postavení hudebních činností v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V práci jsou také charakterizovány jednotlivé složky hudební výchovy, jako jsou pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové činnosti. Praktická část se skládá ze dvou částí. První část obsahuje zmapování aktuální situace v oblasti didaktických materiálů pro děti předškolního věku. Výzkumnou metodou se stalo dotazníkové šetření, v němž byla zjišťována šíře a zdroje hudebních materiálů, které využívají pedagogové v praxi s dětmi předškolního věku. Druhá část je metodická a zahrnuje zpěvník, ve kterém jsou notové záznamy konkrétních písní, objevující se při práci v mateřských školách.

Nohejbal v České republice, jeho historie, metodika a využití ve školní TV
Frýbert, David ; Kašpar, Ladislav (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Jak již bylo popsáno v diskuzi, práce si neklade za cíl konkurovat odborným trenérským příručkám a publikacím. Snaží se uspořádat poznatky z historie nohejbalu a prezentovat je v přehledné chronologické podobě. Dále využít získaných informací pro sestavení jednoduché metodiky, kterou by bylo možno využít v hodinách školní TV pro výuku nohejbalu. Samozřejmě bylo nutné ji vyzkoušet v praxi v rámci experimentu, který probíhal v reálném prostředí středního stupně vzdělávání.

Problematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy
Benešová, Andrea ; Havlová, Jana (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.

Psychologické aspekty adaptace pracovníků na změny v organizaci
Demartini, Adriana ; Štikar, Jiří (oponent) ; Rymeš, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje procesu adaptace pracovníků na změnu v organizaci. Pozornost je věnována jak psychologickým, tak i environmentálním proměnným. Diskutována je především jejich role v procesu změny a vliv, který mají na adaptaci jako takovou. Teoretická část přináší informace o fungování jedince v podmínkách změny, specifikovány jsou možné příčiny a druhy změn. Zvláštní pozornost je věnována psychologickému a psychologicko-manažerskému přístupu k řízení změny. Empirická část je tvořena výzkumem realizovaným v podmínkách tuzemské IT společnosti. Za účelem zmapování procesu adaptace pracovníků byl sestaven a v průběhu změny dvakrát administrován dotazník měřící adaptaci pracovníků na změnu prostřednictvím jejich postojů, pracovní spokojenosti a motivovanosti. Získaná data byla vyhodnocena, výsledky ukazují na významné posuny ve všech sledovaných kategoriích. Podle očekávání byl prokázán pozitivní vliv zvolených nástrojů implementace změny na celkovou úroveň adaptace.

Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu pro I. st. ZŠ
Stachová, Irena ; Kodejška, Miloš (oponent) ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá otázkou výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu žáků prvního stupně ZŠ v rámci hodin hudební výchovy. V teoretické části diplomová práce shromažďuje dostupné informace o tomto nástroji, výuce, možnostech studia a seznamuje s přehledem nejpoužívanějších učebnic a škol hry. Praktická část si stanovuje cíl na základě vlastního pokusu o vytvoření školy hry popsat a zmapovat danou problematiku jako jednu z možných metod postupu výuky.

Vyšetření síly stisku ruky z pohledu ergoterapeuta
Fajkusová, Eva ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Eva Fajkusová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená Oponent práce: Název bakalářské práce: Vyšetření síly stisku ruky z pohledu ergoterapeuta Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá zmapováním, zda ergoterapeuté v České republice měří sílu stisku ruky a jakým způsobem sílu stisku ruky testují. Síla stisku ruky se dá testovat několika možnými způsoby. Výstupem testování může být objektivní či subjektivní ergoterapeutovo ohodnocení, záleží tedy na způsobu testování. Cílem práce bylo pomocí dotazníku zmapovat, zda ergoterapeuté v České republice testují sílu stisku ruky. Dalším cílem práce bylo porovnat dva různé přístroje na měření síly stisku ruky. Teoretická část poskytuje informace o významu síly stisku ruky a její důležitosti pro člověka, o faktorech které ovlivňují stisk ruky, dále o způsobech testování síly stisku ruky a o přístrojích, které slouží k testování síly stisku ruky. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření zaměřené na zmapování, zda ergoterapeuté v České republice měří sílu stisku ruky a dále v této části práce porovnám dva odlišné přístroje určené k testování síly stisku ruky. Jedná se o Jamar dynamometr a Collin dynamometr. Klíčová slova Stisk ruky Ergoterapie Síla Měření Dynamometr Jamar dynamometr

Balanced Scorecard v Chart Ferox, a.s.
Novák, Jiří ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Švejda, Jiří (oponent)
Diplomová práce aplikuje metodu Balanced Scorecard na společnost Chart Ferox, a.s. Balanced Scorecard přináší výhody v podobě komplexního pohledu na podniku a je nástrojem pro tvorbu a implementaci strategie. Součástí práce je analýza současné situace podniku v rámci perspektiv Balanced Scorecard, finanční benchmarking a strategická analýza podniku. Dále je v práci sestaven návrh systému Balanced Scorecard, který obsahuje strategické cíle a jejích měřítka, strategické iniciativy a strategickou mapu společnosti Chart Ferox, a.s.